Fórum - Téma


Přístrojová deska+Ka-ukazatele,kontrolky


Fórum KA I Přístrojová deska+Ka-ukazatele,kontrolky

Informace o modelu: Ford KA I



2014-08-03 17:51:05

ahoj..potrebuju poradit...jde vymenit klasika budik dvou tachometr a benzin za tri ...tachometr benzin a otackomer....dekuju

2014-08-03 18:31:53

misavlas: Pokud je k přístrojovce udělána kabelová příprava na zapojení otáčkoměru, tak by to mělo jít. Kabel pro otáčkoměr vede signál od řídicí jednotky motoru nebo od alternátoru (podle verze).. Bez demontáže přístrojovky asi nezjistíš, jestli je v konektoru za ní nějaký kabel navíc.

2014-08-03 20:46:55

misavlas: pokud nemáš na to kabel,tak si pamatuju,že jsme to u starých aut zapojovali přes zapalovací cívku. a fungovalo to.

2014-08-04 11:07:26

mozol: Problém může být s tím, jak vysoké napětí mají mít impulsy na vstupu otáčkoměru. Setkal jsem se s tím, že některé měly mít na vstupu napětí 5V, některé 12V (to pokud byly impulsy z elektroniky nebo z alternátoru) a některé úplně jiné (z klasické zapalovací cívky bývaly dokonce špičky impulsů kolem 300V (konkrétně změřeno impulsovým voltmetrem). Musel by to někdo změřit a nebo by zapojení muselo být podle originálu.

2014-08-04 12:20:50

petrdepo: to je pravda...budu muset to otevrit...a zjistit...dekuju moc

mozol: to vim..ze to slo..ale todle ma ridici jednotku

2014-08-04 12:24:43

misavlas: to nevadí. Cívku mají všechny auta. a pokud si seženeš otáčkoměr ,tak to budeš schopný zapojit po staru.

petrdepo: to máš pravdu,ale není nic jednoduchšího než to proměřit. Je možnost více varijant.

2014-08-04 12:36:07

mozol: On je také trochu problém změřit špičku napětí, která se naindukuje na primáru zapalovací cívky v okamžiku vypnutí cívky. Ta totiž může poškodit obvod otáčkoměru, který na to není upraven. Na změření nestačí jenom obyčejný voltmetr, protože ten změří jenom tzv. střední hodnotu napětí. Pro daný účel se musí použít voltmetr, který umí měřit špičkovou hodnotu napětí a nebo si vytvořit ke klasickému voltmetru přídavný obvod s vysokonapěťovou diodou a kondenzátorem, který střádá ty špičky napětí (řádově, jak jsem psal, až 300V). Dokonce se dá vyladěním elektrického obvodu klasické cívky dosáhnout větší energie jiskry (ale to už by bylo jiné téma).

2015-12-22 14:09:19

Přestaly fungovat hodiny na palubovce,nejdou ani nastavit,ručičky jen poskakují .Prosím o radu,co s tím.děkuji.

KA I

2015-12-23 09:06:05

ctiborekh: Pokud se jedná o rafičkové hodiny, tak to asi bude jen na opravu u hodináře nebo se pokusit sehnat jiné na vrakárně. Nové by byly asi drahé.

2015-12-23 11:12:15

petrdepo: jsou to ty původní hodiny,co tam byly,na Aukru se dají koupit za 220Kč,jen nevím,jak bude náročná výměna,když tam bliká ten imobilizér.

2015-12-23 11:18:35

ctiborekh: Ta dioda je signalizace různé funkce imobilizéru (různým počtem blikání) a proto je potřeba ji zachovat funkční. Na funkci imobilizéru asi vliv nemá. Ale myslím si, že autoelektrikář, který opravuje Fordy by si s tím uměl poradit.

2015-12-23 11:35:55

petrdepo: děkuji za odpověd,auto jsme koupili v bazaru a jelikož má více závad,řešení nechám až po novém roce.vypadalo to na výhodnou koupi za 9000,ale objevuje se jedna závada za druhou,když pominu shnilý výfuk,tak je vadné pravé světlo,to sklo je zakalené a světlo špatně svítí,pak asi baterie,svítí kontrolka a nešlo nastartovat,ale z bazaru jsme dojeli ještě v pohodě.No a další závažná věc,nejdou odemykat oboje boční dveře,zamykat klíčem normálně,ale odemknout už ne,takže musím přes kufr a otevřít zevnitř.No a ted přestaly jít ty hodiny.Škoda,stejné auto jsme už měli a naprostá spokojenost,jenže se nám při povodni 2010 utopilo.Hezké svátky

2015-12-23 11:44:14

ctiborekh: Když nejdou klíčem odemykat dveře zvenku a zamykat jdou, tak mohou být vadné mikrospínače zámků. Pokud by bylo něco s centrálem, tak by asi nešly otevírat ani zevnitř. To pravé světlo by se muselo rozlepit aby se sklo dalo vyčistit. Možná, že by bylo jednodušší pořídit jiné na vrakárně.

2015-12-23 11:52:58

petrdepo: To jsme zatím nezkoumali,někdo radil vyčistit zámky,někdo nový klíč,už jsou dost ošoupané,ale startují a zamykají normálně,jen neodemknou dveřem,jen kufr.A taky tu někdo radil vyndat pojistku od centrálu,ale tím by nešlo rozmrazovat zadní okno,je to na jedné pojistce.taky se dají sehnat nové zámky i s klíči, na Aukru,ale mevím,jak by byla náročná demontáž a montáž,nevadilo by mi zamykat dveře každé zvlášt,centrál nepotřebuju.

2015-12-23 11:55:24

ctiborekh: Mikrospínače ovládané klíčem musí být funkční, protože spínají motorek zámku. Centrál je součástí modulu GEM, který má napájení třemi pojistkami. Vnitřní zapojení modulu GEM nemám a proto nemůžu vědět, která z těch tří pojistek je na centrál. To asi ví v servisu. Samotné mikrospínače jsou levnější než celé zámky. Ale v servisu by nejspíš chtěli měnit celé zámky a kvůli tomu bys pak měla další klíč, protože by byl jiný než k zapalování a dveřím kufru.


Odpovědět