Fórum - Téma


Přistroje+Transit - nefungují, blikají kontrolky


Fórum Transit VI / V184 / V185 Přistroje+Transit - nefungují, blikají kontrolky

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185



2012-10-24 11:03:01

Ahoj, mám transita 2.0 TDCI r.v.2005 (ježděnej většinou mnou). Nedávno jsem ho půjčil bráchovi a on mi druhej den volal, že mu bliká kontrolka motoru. Za hoďku znova telefon, že OK - jen vypnul motor, zamknul a pak vše v pohodě. Najel asi 500km a vrátil mi ho asi za tři dny. Pak jsem chtěl jet já a ten samej problém - jednou normálka, pak strčím klíček - nejde jedinej přístroj (tachometr, otáčkoměr, palivoměr, hodiny) a kontrolky mazání a dobíjení svítěj normálně+bliká kontrolka motoru - žhavení a servisu - klíč + místo hodin bliká eror. Nastartuju a vše bez změny v kontrolkách a přístrojích JEN zhasne dobíjení a mazání, ale auto se chová normálně. Chci jet třeba za hodinu a vše OK. Průběžně jsem ujel během týdne asi 100km a závada byla častější. Tak s ním raději nejezdím vůbec (cca 3týdny ) - včera jsem to zkusil - závada stejná.

Kontroloval jsem pojistky, baterii - tu jsem i zkoušel odpojit. Je mi jasný, že musím na diagnostiku (protože auto nepotřebuju, tak to moc neřeším a hrozím se toho, co mi u Forda řeknou), ale setkal jste se někdo s něčím podobným, nebo nějakej nápad - co to je (ať se můžu psychicky připravit ).

2012-11-01 22:24:18

Dnes jsem byl na diagnostice u Forda, vše OK - údajně je tedy vadný panel palubky a je nutná jeho výměna. Nový panel za hrozný prachy (nechci), nebo snad oprava stávajícího, případně jinej z vrakáče. Máte někdo zkušenost s výměnou, nebo opravou, nebo jinej na prodej?

2012-11-30 08:25:42

Je-li to ještě aktuální, tak to běžně opravuju 777227503

2013-06-07 10:04:21

misumi: Moc díky za opravu, vše funguje jak má a za rozumnou cenu. Pokud má někdo stejný problém (a už vím, že je to docela častá porucha) múžu misumiho jen doporučit !

2013-06-10 10:25:21

rv: 2003 TDDI

V noci jsem zjistil ze pri odstavenem vozu Mi lehce prosvicuji displeje v budikach.

2013-06-10 11:13:57

777227503 a druhý den posílám zpět opravený.

Leo
Leo
2015-03-20 15:18:33

Mitsumi, mám na tebe dotaz který se hodí do tohoto tématu. Asi všechny nová auta mají budík teploty vody v motoru ovlivněn tak, že od teploty 70- cca 110C ukazuje pořád rovně, nebo 90C, aby byl klient spokojen, že motor má správnou teplotu. Nedokázal mi zatim nikdo vysvětlit jestli mu tu mylnou teplotu posílá řídící jednotka, či budík je z výroby tak nastaven. Šlo by to nějak ovlinit směrem k správné hodnotě?

(Vadí mi to to hlavně u vozů které tahají těžké vleky, člověk to pak zbytečně v kopcích drtí na velký kvalt. Když to tahne, zatímco kdyby viděl, že diag napojená na OBD už ukazuje 110C davno by ubral, nebo přeřadil ale když vidí tu lež na budíku 90C tak v klidu drtí pořád pedál na podlaze.) Dik

2015-03-22 18:45:21

leo: Ahoj, proč myslíš, že je ta hodnota oříznutá? Já si myslím, že chladiče jsou dostatečně účinné, že těch 90, společně s termostatem a ventilátory, drží. Krátkodobě třeba do kopce je důležité taky to, jak se chladí olej, protože pro životnost motoru je důležitý olejový film pohyblivých součástí a tudíž jeho viskozita. U jednoho auta (Passat) jsem měl externí měření teploty oleje a chladicí kapaliny a vždycky do kopce se to výrazně lišilo, olej šel rychleji nahoru, ale voda skoro nikdy... Pokud by to výrobce chtěl cinknout, aby byl zákazník spokojený, šlo by to snadno reklamovat... Když vypnu ventilátory u Tranzita, tak mi do kopce v létě teplota jde nahoru klidně přes 100st.C. Ale neber to prosím jako zpochybnění, třeba to víš jistěji, tohle byly jenom moje vlastní zkušenosti

Leo
Leo
2015-03-22 21:41:20

Ep 001 : No já si to nemyslim. Já to vim, díky měření teploty přes OBD kde to krásně reaguje s termostatem, který otevře, poklesne teplota pak povyleze, v zimě při běžném provozu je teplota o cca 5 stupnů menší než v létě na tom samém ůseku. Když řeším chybu řídící jednotky ventilátorů nebo zadřeného motoru ventilátoru, tak jsem před pár lety zjistil, že na palubce těch 90C co to pevně drží nejni pořád pravda. U mýho 2,2 TDCI když opojím ventilátory, tak budík palubky opouší teplotu 90C, kdýž má teplota vody v hlavě cca kolem 110C. Tahle lež podle mého názoru nastala u aut která mají softvér EURO 4 a vyšší. Jsem nekoukal co máš za Transita, ale EURO 3 tedy 2000-2006 tam rafika mává docela statečně tan asi nejní ovlivněn a ukazuje real. Řešil jsem to třeba na Oktávce 2006 benzín na které odešel elektrický termostat ona občas vařila a na budíku 90C nemohl jsem to pochopit, ve výfuku slano, až dig na OBD mi otevřela oči. Proto to už vim. A jsem rád když to otevře oči i někomu dalšímu kdo má motory rád.

2015-03-23 18:54:52

leo: no tak to máš čerstvější zkušenost s novějším autem ... Já mám Tranzita 2004. A firemní V70 z 2010 ani ukazatel teploty nemá, když by se hodně spařila, asi to začne někde blikat červeně. Čert ví, co tam je naprogramované a jaký to má záměr. Určitě to není všude stejné, ale ten kdo dělá ladění řídicích jednotek by určitě odpovědět uměl. Zkusím se zeptat, až s jedním budu mluvit.

2015-09-26 10:19:07

misumi: Už delší dobu se mi stává že po cca pul hodině jízdy mi začnou padat ručičky rychlosti, otáček, teploty a zase zpátky naskakují ujeté kilometry. Dokázal bys to opravit? Díkes

2015-11-08 15:04:38

zdravím taky mám takový problém padající ručičky jde to opravit a kolik to stojí děkuji

misumi: zdravím a kolik vyjde oprava těch budíků

2015-11-23 10:01:34

Většinou to jde opravit pro info 777227503


Odpovědět