Fórum - Téma


Převodovka+Transit-výměna oleje


Fórum Transit III / VE6 Převodovka+Transit-výměna oleje

Informace o modelu: Ford Transit III / VE6


1  2

2010-01-20 15:44:15

Zdar draci...potřebuju vyměnit olej v převodovce a nevím jak na to..poradí někdo pls? Zajímá mě kde je napouštěcí a vypouštěcí šroub? A jestli je tam nějaký šroub na kontrolu hladiny oleje? Dík za odp.

2010-01-20 21:59:52

No, to by mne taky zajímalo. V příručce transita psali, že náplň převodovky je celoživotní jen se má dolévat, což se mi nezdá. A známý automechanik mi říkal, že to tak u nových aut je, a že dokonce na převodovkách není vypouštěcí šroub. Já jsem se nato však připravil, a koupil jsem si v BAUHAUZU v autopříslušenství čerpadlo na výměnu oleje. Jelikož nevím, jestli je tam dolévací otvor, tak se dá použít otvor pro spínač zpátečky, který se vyšroubuje.

2010-01-21 12:10:11

O této problematice je v knize pouze, že se olejový filtr a vypouštěcí zátky dotahují momentem 23-32 Nm. To ale znamená, že tam ty zátky budou

Damián  
Zdeněk
2010-01-21 12:22:00

Výrobce sice udává, že olej v převodovce je celoživotní, ale nepočítá s tím, že někteří majitelé jeho vozů ho budou provozovat více než 5-10 let

2010-01-21 19:05:48

Zajímavá otázka.Vzhledem k tomu ,jak vypadal můj Transit co se týče koroze po 5letech provozu bych tomu i věřil.Takhle jednou na podzim jsme ho s mladým umyli a hle rez,takže uděláme spodek a začali jsme rozebírat a rozebírat a na nakonec zbyla kastle s motorem,převodovkou a palubkou.Tak to zůstalo do jara

a celýho třičtvrtě roku jsem jezdil s Jeepem a vůbec se mě do toho nechtělo.A nebejt dovolený tak je asi ve stodole do dneška,do Jeepa se bohužel jako rodina nevejdeme.

Takže toto mimo téma,taky by mě zajímalo co tou životní náplní Ford myslí,jestli by to nemělo být v XXXX

km vyměněno on olej přeci taky stárne.

2010-01-21 20:17:30

Po tom, co nám zkušený mechoš řekl, že žádná náplň není doživotní, začínám měnit v převodovce. V diferáku to nejde, jen při výměně třeba nějakého gufera nebo pomocí speciální vytahovačky toho oleje.

Stalo se mi, bohužel, musel jsem měnit - mám převodovku novou. Stará měla nalítané 320 tis. Údajně, chtělo to měnit olej, vydržela by déle. Je to trnasit r.v. 2004. Jelikož mám novou převodovku, chci olej vyměnit hned po startu, když se ty kolečka ze začátku jak jsou nové zajedou, mohly se třeba z nich nějaké pilinky uvolnit, nebo prý ti mechoši, co je skládají si pomáhají vazelínou, aby jim ty kolečka nespadovaly a lépe se skládalo. Protože když si zajdete do forda pro JAKO BY novou převodovku, dostanete repas. Starou musíte odevzdat nebo si doplatit 12.500,- Kč

Na mé převodovce je vypoštěcí šroubek i kontrolní pro hladinu. Lít to budu přes čidlo zpátečky. Pomůžu si hadicí, kterou prostrčím přes motorový prostor přímo do díry od toho čidla.

2010-01-21 23:40:54

to prodriver: jelikož jsem strojař a studuji vysokou školu technického směru, kontkrétně strojírenství chválím výměnu oleje po zaběhnutí ozubených kol. Určitý čas jsem byl na brigádě ve firmě která vyrábí ozubená kola a když jsem viděl kolik bordelu vyteče po ševingování kol (zabíhání kol) nechtěl jsem tomu věřit. Bohužel pokud není vypouštěcí šroub ani filtr je to stejně všec hno špatně. Jelikož pokud vycucneš olej čerpadlem jak je ve značkových servisech v poslední době v módě (odmontovávat šroub je pro ně moc složité), tak stejně zůstane trocha oleje v nejnižším místě. V tomto místě se zamozřejmě zadržují i kousky kovy, které se obrousili při zabíhájí ozubených kol. Proto je nutné olej vypouštět v nejnižším místě a hlavně olej musí vytékat proudem aby sebou srhnul i ty kovové částice. Při vycucnutí toto většinou nenastane. Po nalití nového oleje pokud zase není filtr a je to hnáno čerpadlem, jsou znovu nasávány tyto částečky čerpadlem a to je výpouští mezi ozubená kola, čímž jim snižuje životnost, mám dojem že toto porušení se nazývá GALING. Pokud čerpadlo není a kola jsou mazána pouze broděním a rozstřikem měl by kov dle konstrukce zůstavat na dně a nedostávat se do styku kol. Olej stárne, u oleje je největší problém v tom, že je hydroskopický (přímá do sebe vodu), proto se taky olej mění, jelikož jak v oleji přibývá vody, ztrácí svou viskozitu a mazací účinek. V převodovce,k terá je hermeticky uzavřená by tedy měl být jediný problém v těch kovových částech, které se obrušují používáním, ale k hydroskopizaci by docházet nemělo, jelikož je převodovka utěsněná a hermeticky uzavřená.

2010-01-22 22:04:24

Dohromady vlastním tři auta ŠKODA 130, LADA NIVA, a teď nově TRANSITA. Ještě nevím jak transit ale Škodovka i NIVA mají na převodovce i diferáku vypouštěcí zátku s magnetem na který se ty kovové špony zachytí.

2010-01-22 22:32:36

To je možné, to co jsem psal bylo spíše obecné, než vztáhnuté na transita.

2010-01-22 23:15:21

To je pravda, vpostatě najít co nejmneší místo, vyvrtat dírku a vyřezat závit. To není moc složité, pokud bude v létě čas mrknu na to taky. Podtstaně tím prodloužíme životnosti našim převodovkám

2010-01-23 20:46:34

pro George_S: jj, u transita je ta magnetická zátka na diferenciálu, jak se kontroluje hladina. budu měnit v převodovce, ty šroubky mám už obhlídnuté, tak si myslím, že nebude problém. jestli na vypouštěcím budou piliny, budu vás informovat jinak čekám až bude trošku teplota příznivější, protože teďkom bych ten olej z převodovky vysekával majzlíkem

2010-01-23 21:12:14

K tomu oleji bych si dovolil ještě jeden příspěvek,protože čím více o tom přemýšlím tak tu výměnu rozhodně provedu.Kdysi když jsem začínal s amerikama,tak na jednom autě jsem dělal GO automatu

ale tak nějak jsem se o ty automaty začal zajímat,jak to funguje,jak s tím jezdit,co to potřebuje,přídavný chladiče attd,atd prostě jak se říká uč se abys neumřel blbej a potkal jsem spolužáka a měl čerstvě dovezeného Mercedesa kombíka pěknou ojetinu z němec v automatu tak jsme popovídali o automatech a došlo na výměny olejů a on žil v přesvědčení dle uživatelského manuálu že tam je životní náplň,což je u automatu nesmysl,na to v evropě povětšinou automaty umíraj.Takže vznesl dotaz na MB a ty mu opět potvrdily životní náplň , takže jsem ho nasměroval na borce co automaty dělá a bylo to asi v hodině dvanácté.

2010-01-24 22:14:51

pro Milan1: no a ještě v automatu kromě oleje se mění taky filtry, což málo lidí ví, že tam vůbec nějaké jsou. Takže pokud je možnost, určitě měnit. jsou to dobře investované prachy a taky i ten čas si pohrát s tím, za to stojí

2010-01-24 22:46:37

to Milan1

Ahoj, koukám, že máme podobný typ, a podobné problémy s korozí.......ale to je na jinou diskuzi... Ted jsem měnil olej, fitry......a podle německýho manuálu by se měla provést kontrola přev. oleje. Ale asi ho taky rovnou vymenim. jen bych nerad něco podělal.... Je ten šroub ze předu převodovky ( viděno zpod chladiče) na imbus kontr.otvor hladiny oleje? A je v těchto typech vypoštěcí šroub??

Kamarád chtěl taky vyměnit přev.olej ve felicii. Nevěděl kde, ale dle rady, že to musí být v tom nejnižším bodě převodovky.....vyšrouboval nějakou zátku ze které koukal nějaký čep.....tak čep při prozkoumávání zarazil do převodovky.....stálo to asi 5000. Byl to nějaký distanční čep.

Nerad bych se dopustil chyby

Děkuji za odpověď O.

2010-01-24 23:56:39

freedom.

Tak kterej tam je šroub na vypouštění,to Ti zatím neřeknu ale tento týden budu dělat spojku tak to pozjišťuju

a ještě se musí zjistit co tam přijde za olej,kolik a jestli tam je nějaká měrka či kontrolní otvor.

Boj s korozí mám naštěstí již za sebou ale podruhý bych si to trošku ulehčil,chtělo tam nechat zadní nápravu

oddělat akorát brzdový trubky zadních brzd zaslepit aby se nechalo jet na předek a zajet si ten spodek někam

otryskat,opískovat.To obroušení spodku byl vopruz.

2010-01-25 00:24:11

Podle návodu k obsluze, se do mechanické převodovky leje: Ford ESDM-2C 186-A po zadání do vyhledávače mi to našlo že je to olej pro automatické převodovky, a nalýt by se tam mělo 1,25l

2010-01-25 21:34:46

to milan

Ahoj,

no s tím pískováním to je přesné. Doslova jsem to brousil po odpolednách 14 dní.

Trubičky jsem nechal, jen jsem spojky apd oblepil a pak opatlal voskem na dutiny.

Co se týká oleje mam na dolití taky nějaký DIVINOL co tam má být (-kdyžtak upřesnim až pujdu do garáže)

Ještě jedna bolístka: taky máš tak orezlí karter??

2010-01-25 21:46:05

Karter-co tím myslíš.

hof  
2010-01-25 21:53:22

pozn. ADM - dle slovníku, karter = spodní část skříně spalovacího motoru, česky řečeno - olejová vana.

2010-01-25 22:06:37

Olejová vana byla celkem dobrá,ale ten zbytek...už jsem to psal,jsem se rozmejšlel,jestli to nemám stříknout

asfaltem a střelit no nakonec bohužel ,na nový nebylo,brusky šmirgl kotouče,dráťáky,pak přímý brustičky a celej spodek byl jak opískovanej.To byla tak nějak nejhorší práce,teť je spodek v epoxidu v dutinách grafitová vazelína a myslím že mě přežije.....

Na externím disku mám ještě někde fotky jak to vypadalo,tak zítra to najdu to nevypadalo vůbec pěkně

ale na druhou stranu moje blbost,chtělo to tak o tři roky dřív.


Odpovědět

1  2