Fórum - Téma


Převodovka+Transit-výměna 5 st. za 6 st.


Fórum Transit VI / V184 / V185 Převodovka+Transit-výměna 5 st. za 6 st.

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2  3

Leo
Leo
2012-06-11 00:09:17

V těhlech letech se dával na 90-125 PS 4,63 5,13 5,88 na 137 PS 3,77 4,27 nejkratší by měl být 5,88.

Musí se vyměnit hruška je v sadě s talířovým kolem, stávalo to cca 13 tis. ve Fordu , ale při výměně se musej stahnout ložiska, udělá to dobře jen člověk s přípravkama.

Jinak stálý převod vlastně lehce změníš pneu s jiným obvodem. Trěba mezi 195/70 15C a 215/75 16C

je ten rozdíl víc jak 10 procent.

Leo
Leo
2013-02-27 23:01:28

Nejen Milanovi na jeho puvodní dotaz. Dát do předokolkky 2,O TDDi misto 5 kvaltu 6 kvalt.

Při výměně vlastní dvouhmoty na 2,2TDCi, jsem si proměřil, že je stavebně vysoká z dvouhmotou z 2,4TDDi akorát jiné drážky pro snímač polohy kliky a jiná výška zubů pro starter. Spojka stejná a přítlačák také.

Při vzájemných konzultacích s Olegem který dal 6 kvalt misto pětikvaltu do 2,2 Tdci.

Musel dát právě vyšší dvouhmotu se spojkou a přítlačákem plus poloosy z 6 kvaltu, jiný průměr a jiná délka.

Resumé je takové:

Do 2,0TDDI by bylo potřeba dát spojkovou sadu z 2,4TDDI 90PS protože ty auta mají stejné vstřikovací čerpadlo a je tedy předepoklad,že budou mít stejně drážek na setrváku, je nutno to zkontrolovat. V případě, že ano, nutno proměřit polohu snímače polohy kliky(tedy těch drážek setrváku) a případně upravit jeho polohu.Dále bude nutná výměna obou poloos z 6 kvaltu.A protože jsou jiné a je jiný i rozměr ložisek kol, bude nutné dát zřejmě i celé těhlice z 6 kvaltu, nebude stačit jen vyměnit ložiska za novější.

Řazení lany na převodovce zatím neprověřeno.

2013-08-27 20:48:45

Leo mam tu 2009ku 6kval a převodovka kvili. Nevim jak dlouho se stim jezdi.

Nevis o nekom kdo dela repas ?

Pripadne když privalim jinou za kolik je tak prehozeni ?

Dekuji

Leo
Leo
2013-08-28 19:52:04

nartan01: posílám Ti to potrubní poštou.

Kip
2013-12-05 08:32:48

Ahoj, omlouvám se, že lezu do vlákna, ale zajímá mě, jestli to někdo dotáhl do konce u 2.4 TDCI, včera jsem koupil 6 po repasi a chystám se na to. Můj předpoklad je, že přehodím špajsku a nechám zkrátit kardan. Vyvede mě někdo z omylu? Transit 125 T 350.

Kip
2014-01-28 09:04:56

kip: ... takže jsem se do toho pustil... zatím vše v pohodě, jiné uložení řadící páky a čidlo rychlosti je u 5 2-pinové a u 6 3-pinové... nevím kam příjde ten 3-tí drát...

2014-01-28 12:16:42

kip: nešlo by ta čidla prohodit ?

 petrdepo  
2014-01-28 18:19:23

kip: 2-pimová čidla bývají většinou indukční kdežto 3-pinová bývají už jako hallova sonda, to znamená že potřebují napájecí napětí.

Kip
2014-01-29 08:04:43

extremehany: ... o výměnu se pokusíme, ale bude tam rozdíl v ozubení, takže uvidíme co to bude ukazovat ...

Kip
2014-01-29 08:06:26

petrdepo: Díky za informaci, také jsem zjistil, že od roku 2004 jsou digitální tachometry, takže to může mít souvislost ...

 petrdepo  
2014-01-29 10:30:43

kip: Digitální tachometr (diplej) se začel používat už dřív Rafička je tam stále, ale na doplňkovém displeji se údaj dá přepnout v diagnostickém režimu přístrojové desky tak, že ukazuje rychlost v km/hod nebo mílích/hod. Tato možnost už začala před rokem 2000. Ale tys asi měl na mysli to, že fyzická rafička tachometru je nahražena segmenty uspořádanými ve tvaru 3/4-kruhu na tachometru. To se začalo dělat až o hodně později. Ale s čidlem na převodovce a jeho vlivem na tachometr to nemá moc velkou souvislost. Podle toho, co jsem četl na Fóru, tak čidlo nejdřív posílá impulsy do řídicí jednotky motoru (ta je využívá i pro řízení motoru) a ta je teprve následně upravuje pro pohon tachometru.

Kip
2014-01-29 11:43:15

petrdepo: Aha, děkuji za info, myslíš tedy, že si můžu dát ten tacháč s displeji?

 petrdepo  
2014-01-29 14:53:52

kip: To pochybuju, protože ho musí umět nakrmit údaji i řídicí jednotka a takhle bez znalosti podrobností to dokáže říct jenom odborník.

Kip
2014-01-30 08:35:12

petrdepo: ... nojó, to má logiku...

Kip
2014-02-02 17:26:51

petrdepo: ... tak jsem se s tím dneska svezl a opravdu na 40 km ukazuje 100 a na 220 mi spadla ručička - finito, kaput. Tak nevím, co dál, motorový svazek elektriky a digitální tacháč, nebo do Forda, jestli to umějí zkalibrovat ...Ještě jsem musel koupit kardan ze 6-kvaltu, má větší unašeč a Hardyspojku. Ale to je svezeníčko ...

Leo
Leo
2014-02-02 20:55:43

kip: Šikovnej. Taxikáři mají turbo napíchlý na drátu od převodovky a posílají si víc vlastních impulzů. Ty bys jich potřeboval poslat poměrně míň. Oslovil bych třeba kluky z Domašínské v Praze 8. Možná aby zařízení bylo jednoduché, by stačilo aby krabka dokázala poslat impulz jen každý druhý a těch zbylých 20% rozdílu by se nastavilo jen v menu počítače, nastavením jjiného rozměru pneu. Máš li na autě 215/75-16 a to jsou ty největší. V nastavení byšlo jen ubrat na 15" a to by ten rozdíl zmenšilo..

Kip
2014-02-03 07:42:25

leo: OK, děkuji, perfektní tip, mám týpka, co mi to vyrobí ...

Kip
2014-02-26 13:26:38

... tak vše je hotovo, mimo tacháče, ten teď neřeším. Výsledek je, že můj diferenciál ( 4 : 63 ) nejrychlejší pro pohon TDDI, je pomalý. Pomalejší jsou 5 : 13 a 5 : 14. Když jsem jel na ,,5,, 3000 otáček 120-130 km/h, tak teď jedu na ,,6,, 3000 ot. 100 km/h.

Jako poslední pokus zkusím sehnat nápravu s diferákem 4 : 27. No, nečekal jsem to.

Rychlejší diferenciály jsou 3 : 77 a (3 : 73 není určen pro dvojmontáž) Kdyby někdo měl nějakou zkušenost, nebo uměl nějaký výpočet, nebo přepočet, uvítám vše... díky Kip

vlk
Zdeněk
2014-02-26 14:04:55

kip: zkus se spojit s firem37, ten do toho dělá.

Kip
2014-02-26 14:15:39

OK, děkuji ...


Odpovědět

1  2  3