Fórum - Téma


Převodovka+Transit-výměna 5 st. za 6 st.


Fórum Transit VI / V184 / V185 Převodovka+Transit-výměna 5 st. za 6 st.

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2  3

2010-01-13 09:43:15

Transit 2001 74kw ,100koníků přední náhon.Jelikož mě memine výměna spojkového válečku-zavzdušňuje se mě,nepomohla výměna hlavního spojkového válce prostě poměrně často musím našlapat,aby se to chytlo,kapalina nikde neutíká,odvzdušňování nepomáhá,takže bude muset jít převodovka ven tak si pohrávám

s myšlenkou výměny 5st.převodovky za 6kvalt.Ale nevím,zda je to reálné jelikož cca od roku 2002 má spojka

o 10mm větší průměr.Jde mě o to jestli jsou záměnné - příruby.Co jsem se ptal u Forda tak každý krčí rameny.

Docela by to autu pomohlo,protože od těch 105km/hod to člověk tahá na dálnici dál jen plynem.

Za reakce předem dík.

2010-01-17 23:22:14

Zkus obvolat vrakáče a zkusit sehnat obě převodovky a porovnat příruby a vstupní, výstupní hřídele. Obávám se, že na toto jinak odpovědět nejde. Apropo, pokud je motor stavěn pro 5-ti kvalt, obávám se že 6-ti kvalt motor neutáhne, jelikož se počítá s vyšším Mk a vyš výkonem. Al ejsou to jen mé doměnky, neber to jako 100% pravdu.

2010-01-19 22:32:39

No, já si myslím, že motor s tím nemá nic společného, jestli je tam 5ti nebo 6ti kvalt. Já mám zkušenost ze škody 120, když jsem tam místo 4 kvaltu dal 5ti kvalt tak motor neprotestoval ba naopak. Jinak, by mne taky zajímalo, jestli by ten 6ti kvalt šel do tranďáka 99r.v. protože na dálnici je to zoufalý

2010-01-19 22:42:46

ale do transitů 99 se ani šestky nedělali a z novějšího modelu to tam 100% nenarveš.

2010-01-19 22:59:23

O motor strach nemám,tady se jedná pouze o rozdělení kvaltů a 6ka do rychla.Na ježdění po okrese to tak nějak stačí ale na podzim jsem jezdil dělat na slovenskoukrajinskou hranici a po neblahé cestě přes

Slovensko jsem pak začal jezdit přes Maďarsko to je vlastně pořád po dálnici a tam ten rychloběh hodně

moc chybí,tahá se to vlastně od těch 105km/hod dál na plynu a to je na draka.No a jelikož musím udělat

to spojkový ložisko tak se pídím po té možnosti tam tu 6stupňovou převodovku narvat protože by to bylo

při jedný práci.

Starý Transit a 6ti kvalt-tam by se muselo zjistit jak vypadá převodovka z 2,4 náhon zadek a pokud

by byla zaměnitelná fréma tak za pokus by to jistě stálo.

2010-01-19 23:22:10

Tak pokud to bude podobné a problém jen v hřídelech, tak spojku hřídelů není udělat žádnej problém. chce se to jen mrknout jak vypadaj ty různy převodovky. otázka je taky zda-li se vyplatí převodovku měnit, jelikož podle mě to nebude levná záležitost a pokud uspoří půl litru nafty, tak mi přijde i celkem zbytečná

2010-01-31 18:18:14

Takže jsem spojku musel udělat a výměna byla i s dvouhmotnostním setrvačníkem,bylo to tak za 5-10minut

dvanáct,lamela pomalu na nejtech,přítlačák a setrvák vyhřáto do modra.To je to tahání vleků.

O šestikvaltu jsem přesné informace nesehnal takže tam musel jít zpět pětikvalt.Šestikvaltu se nevzdávám

a rozhod jsem se,že seženu bouračku 2,2nejsilnější a až se bude něco kuchat na autě tak tam půjde

i se silnějším motorem.A ještě mě čeká středové ložisko na poloose to jsem si zapoměl dopředu koupit

porucha v myšlení ,takhle se bude muset tahat poloosa znovu ven.

2011-01-29 22:19:36

K sakru tu 6 kvaltovou bych take chtel .

2011-01-30 14:40:36

Na polskym allegru cena 30000kč

2011-01-30 15:11:13

jj Z rovna vcera jsem na Allegro koukal. Co tahla razeni ty budou take asi jina ne ?

2011-01-30 15:24:15

Tak o předním náhonu zatím pořád nevím nic určitého.

Zadní pokud půjde tak bude montáž jednodušší.Typoval bych si .

2011-02-01 17:49:10

No u 2,4ky podle meho problem bude jen v penezich. Motor je zrejme stejny s modelem tdci. Jen nevim delka prevodovky . Zda neni z tdci delsi.

Leo
Leo
2011-07-07 00:44:05

Tdci zadokolka má jinej setrvák s jinym počtem drážek, jinej snímač a je jinak dlouhá kardanka. Délky rychlostních stupňů jsem nikdy nedokázal na tranzita sehnat. Možná by ta ůprava měla pak ve výsledku jan kratší jedničku a 6 tku dlouhou jak byla 5tka. Tdci má totiž delší diferák většinou 4,27. Vlastně už je na tohle téma diskuze kde jsem popsal proč to nejde u předokolky.U 2,2 Tdci je o několik cm vyšší setrvák a ta 6 kvaltová skříň má tedy kratší mrkev.Prostě sen mít odolné tddi s dlouhou 6 kou znamená víc potíží než si koupit rozbíjecí TDCI.

Leo
Leo
2012-03-03 13:41:02

Napadlo mě jedno řešení které se docela běžně používá u předokolek.Prodlouží se 5ka a jste ideálně otáčkama mezi 5 kou a 6 tkou. A to se dají jenom jiná 5 tková kolečka. Běžně je to možné třeba do golf III se dají kolečka z Felicie 1,9D nebo peugeot,fiat duceto 2,5D se vyrábí několik sad a tím se prodlouží nebo zkrátí 5tka. Je to jen pod krajním deklem operace trvá je pár desítek minut.

Ale jaké jsou druhy 5kových koleček na Transitu 2,0 2,2 nebo na Mondeu netuším.

2012-06-07 07:26:26

Neví někdo kde by se sehnal pro diferenciál vnitřek - ořech a hruška s menším převodem? Jestli to tu někdo dokáže vyrobit? U forda mi řekli, že se do toho nemám pouštět a někdo říkal, že existují jen 2 druhy original ford a to pomalej na vleky a rychlej na normální dodávky. Někdo v Kladně mi zas říkal, že do busu se dávaly ještě rychlejší, ale to se mi zatím nepovedlo zjistit. Díky

Jo to s výměnou převodovky mi nepřijde jako dobrej nápad, je dost poruchová jak jsem slyšel ze 2 zdrojů (kamarádovi se utrhla trojka a čekal na kolečko měsíc páč to ještě navíc špatně objednali) a ještě je i drahá repasovaná za 30. Mám pocit, že je to delší kus než 5.ková převodovka a má jinej výstup na kardan 3díry. A tim padem i jinej kardan. Takže ta hruška mi připadá jako ideální možnost...

2012-06-07 09:04:54

O naparave z busu vim. Ale je na tuplakove kola.

Nekde mam zapsane vin toho vozu.

2012-06-08 19:38:20

prosím to VIN ověřím to u Charouze jakej to má převod. poměr ten můj stavajici má myslím 4,63 a ten pomalejší je asi 4,9 mám to někde napsané. To že to má tupláky nevadí prý tam je diferenciál stejný, jen poloosy asi budou kratší... Předem díky za to VINko

2012-06-08 21:04:22

WFOEXXTTFE4L42817

2012-06-08 21:45:07

vetta jestli ti budou tyhle fotky k něčemu dobrý , víc pro tebe nemůžu udělat .

2012-06-10 23:25:17

Nojo teď to vidím, ono se to tam nevejde asi... Zdá se, že dělali opravdu jen jeden rychlej a 2 pomalý převody. Už mi to říkal jeden opravář, ale zdá se mi, že to musí nějak jít. No uvidíme co vyhodí to WINKO, nebo to byl obrázek k tomu vinku ?

To co je na druhém obrázku pod číslem 2 je to co potřebuju změnit - takže na ořechu to nepůjde to by se tam menší věneček nedal nasadit, ale ta hruška by snad mohla být o 2-3 zuby větší a vešla by se. To by mě zajímalo kde se to dá objednat, jestli to Ford nevyrábí, kdo teba ?


Odpovědět

1  2  3