Fórum - Téma


Převodovka+Mondeo-řadící páka -automat


Fórum Mondeo MK III Převodovka+Mondeo-řadící páka -automat

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III



2009-07-18 21:57:42

Ahoj,

potřeboval bych poradit s následujícím problémem. Je zablokované tlačítko na řadící páce automatu při standardním sešlápnutí brzdového pedálu a klíčku v poloze II., ale páka je stále zablokovaná.Baterie je v pořádku a auto nesignalizovalo žádnou poruchu.

V manuálu jsem sice našel možnost "manuální odblokování - min.k dojezdu do servisu, ale je to je to mechanický nebo elektrický problém, jak se dá odstranit?

Za vaše rady předem děkuji.

CVT
2009-07-19 00:03:57

(1) to neni radici paka, ale paka volice

(2) prehledl jsem, jake mas auto/Mondeo?

hadam, ze ted je paka v poloze P. stojis na rovine nebo v kopci?

2009-07-19 00:10:11

Ted je paka zablokovana v poloze P. Auto stoji na rovine.

CVT
2009-07-19 04:21:09

poloha P je shodna s polohou N, navic je prevodovka mechanicky zamknuta. zamknuti se provadi vsunutim zubu do ozubeneho kola, proto se auto nekdy trochu hne nez se zamkne (nez se zub dostane do polohy proti kolu). mechanismus je navrzeny tak aby bylo mozne dat paku do a z polohy P i v zatezi (v kopci) nekdy ale muze jit P>R ztuha. pri parkovani na rovine tento problem neni, nebezpeci je ale kdyz do zaparkovaneho auta tukne pri parkovani jine auto, mechanismus se muze poskodit. (proto nekteri ridici preferuji pouzivani jen parkovaci brzdy a paku volice N)

pokud jde P odblokovat manualne a zvolit R, jedna se o elektrickou zavadu.

pokud nejde ani manualne, je to mechanicke poskozeni parkovaciho mechanismu.

2009-07-19 10:15:56

manualne jde odblokovat z P > na R, zaradit D to neni problem, ale pokud paku posunu zpet do polohy P, je opet zablokovana, taky se ztratil drncivy zvukovy signal, kdyz je paka v poloze P = pokud se seslapla brzda, pises, ze to bude elektricka zavada, neco konkretniho, co mám a kde hledat? Co by to mohlo byt nebo se to zjistit pouze diagnostikou?

Typ auta - Modeo MKIII -Tiptronic

CVT
2009-07-19 10:59:22

to vypada na elektrickou zavadu. detaily bohuzel nevim, s platformou CDW27 nemam zkusenost

2009-07-19 21:22:44

CVT: u Mondea, pokud máš volič v poloze N a vypneš motor, nevytáhneš klíček ze spínací skřínky. To lze pouze s voličem v poloze P.

CVT
2009-07-20 20:02:01

ok, ja mondeo nemel

2009-08-12 10:04:40

Ahoj, tak následné rozuzlení.:

v době kdy jsem auto koupil "páka voliče" v poloze P vydávala jemný drnčivý zvukový signál při sešlápnutí brzdového pedálu, po odšlápnutí zvukový signál vždy zmizel, měl jsem za to, že je to opravdu "taková forďácká vychytávka" která upozorňuje řidíče, že je páka v poloze P a tudíž lze již brzdový pedál odšlápnout - - > moc se mi to líbilo.

Ale nyní k věci: po třech 3 měsících užívání se stalo to, že se páka voliče zablokovala v poloze P, jak bylo popsáno již dříve. Nastalo zjišťování, jestli jde opravdu o mechanickou nebo el.závadu. Jednalo se zkutečně o el.závadu od samého začátku mého užívání auta a auto jsem již zakoupil s touto závadou . Totiž žádný typ vozu Ford (automat) nemá zabudovaný zvukový, drnčivý signál volící páky!! Drnčivý zvukový signál byl totiž od samého počátku signálem, že něco není v pořádku. Chytré hlavy v servisu Ford to okamžitě zjistili. V panelu pod volící pákou je poměrně složitý mechanismus s elektospínačem a řídící jednotkou. Zjistili, že pokud se spínač zahřeje začne neustále spínat - vibruje "elektromagnet" a tím vydával ten drnčivý zvukový signál. Nastala tedy výměna celého mechanismu se spínačem a řídící jednotkou. Díl se musel objednat originál, za týden bylo opraveno, vše funguje tak jak má, ale již nevydává žádný drnčivý zvuk a tak jsem si na to zvykl Oprava stála celkově 6.500,00 Czk. Pokud by byl zájem o další podrobnosti, není problém, tak se mějte, děkuju za diskusi. Pel1bj


Odpovědět