Fórum - Téma


Převodovka manuální_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Převodovka manuální_Mondeo III

Manuály  |  Inzerce  |  Model Ford Mondeo MK III  |  Naše vozidla


1  2  3

2016-07-21 20:24:00

zavodnik: Ahoj, dole na převodovce z boku směrem k motoru je výpustný zapuštěný šroub na imbus tak ten,a nahoře mezi baterkou a airboxem je nalévací

2016-10-14 21:56:06

Ahoj forďáci, mám ford mondeo MK III ST220, 6ti kvalt, kolem jedné poloosy prolíná olej přes gufero. Potřeboval bych někde sehnat to gufero a k tomu ještě kolik a jakého oleje tam patří. Když už bych to měnil tak bych to udělal komplet. A pokud se někdo najde kdo by byl ochotný popsat kde se olej nalévá a kontroluje... Budu velice vděčný

2016-10-14 22:23:14

peterman26: Olej by měl být specifikace Ford-WSD-M2C200-C. Náplň 5-ti kvalt 1,9 litru a 6-ti kvalt 1,75 litru. Já kupoval tenhle: http://www.e-oleje.cz/index.php?akce=detail&id=753

Nevím jestli na MMT6 je to stejný, ale na MTX 75 jsou dva šrouby myslím na imbus. Jeden je pro vypouštění a druhý pro nalévání.

2016-11-28 14:14:16

Zdravim,víte někdo kde najdu označení převodovky? Jestli mám MMT6 nebo MTX75. Potrěbuji koupit spojkový set na Mondeo V6 2,5. Dle dle VIN je to belgičan/Německá verze/. Vyrobeno 5.2002. Děkuji za odpověď.

2016-11-28 16:18:30

jarda42: je to jednoduchý MTX75 je 5ti kvalt a MMT6 je 6ti kvalt

2016-11-29 07:27:25

fredd46: Děkuji,já sem si to myslel a objednal sem na MTX75.Prodejce ale pouze u dvou z 5 udává že jde o 6ti rychlostní verzy a to mě zmátlo.Ještě jednou děkuji fredd46.Teď jsem v klídku.

2016-11-29 08:37:42

jarda42:Nemáš zač. Ono by se to mělo lišit jen v ložisku. Zbytek by měl být stejný, alespoň u TDCI to tak je. Jednou jsem dělal spojku na 6ti kvaltu a kupoval jsem sadu na 5ti kvalt + ložisko na 6ti kvalt. Vyšlo to levněji než to kupovat zvlášť a celou sadu na 6ti kvalt tehdy nedělali. No a ještě mi zůstalo to ložisko na 5ti kvalt, takže až budu znova dělat spojku na svým, tak ušetřím podruhé .

2017-04-05 16:28:25

Zdravim, kape mi z převodovky olej, je to ve spoji, mate někdo zkušenosti jak to utěsnit?

2017-04-05 17:05:39

zavodnik: Ano rozebrat dát nové těsnění nebo silikonoví tmel na utěsnění motoru. Záleží kolik to kape. Nebo lepidlo na utěsnění, zeptej se v autoprodejně nebo auto kelly.

2017-04-06 06:22:35

zavodnik: A je to ve spoji samotné převodovky nebo mezi motorem a převodovkou, tedy v místě "spojky"? POkud ano, tak pak jti teče brzdovka ze spojkového ložiska. To byl můj případ.

Při rozjezdech mi spojka zabírala nepravidelně a auto velmi cukalo. PO ujetí pár km to přestalo. Olej se asi rozházel po obvodu. Zkontroluj hladinu brzdovky.

2017-04-06 09:25:29

Je to ve spoji samotné převodovky.

Tak jsem dnes lehl pod auto a kontroloval kde mi vůbec ten olej kape a je to z převodovky, ale z boku jak s ní vychází poloosa. Co to může být ?

2017-04-15 19:47:15

zavodnik: tak to bude gufero.

2017-04-15 20:40:29

fredd46: Jak se to mění?

2017-04-15 20:59:11

zavodnik: vyrazíš poloosu a to gufero vypreparuješ ven a pak tam naklepneš nové.

2017-04-18 10:07:12

Ahoj, stále mi to vrtá hlavou ( 2.2tdci krátké kvalty .. ) tak se tu zkusím zeptat. Přijde mi strašně krátký 1 a 2, možná i 3 převodový stupeň. Při svižném rozjezdu ty kvalty akorát zdržují a výkon motoru se projeví až u trojky.. Mám to tak jen já, díky za názory ..... 2005 Mondeo 2.2 TDCi

2017-04-18 18:09:27

79michal: Spíš je to pocit toho, kdo před tím jezdil s benzínem, protože ten má větší otáčkový rozsah (běžně do 6000ot/min) a proto má delší kvalty.

2017-04-18 20:00:43

petrdepo: Jezdím celý život na naftu, prostě mi ty první dva kvalty připadají krátký. V porovnání s Focusem nebo TDI, kde 1a2 jely na stejné otáčky rychleji

2017-04-20 17:43:17

79michal: To je normální, neboť máš 6 kvalt, starší verze měli jen 5 kvalt jako benzín kde to v pohodě stačí. Což u Dieselu TDCI kdy se zvýšil točiví moment na 280Nm při 1900 ot.mí. Se museli zkrátit dva kvalty a by se mohl přidat 6kvalt. DI od 11/00-12/05 a TDCI 8/05-4/07 měli jen 245 Nm.1900 ot. 11/01-4/07 až 8/05-4/07 měli 330Nm . 1800 ot. Kdy by jsi měl delší kvalt tak bys předjížděl autobus na 2 kvalt při rychlostí 30-40 km. Jelikož Turbo potřebuje právě těch optimálních otáčkách běžet a to jsou ty 1800 - 1900 ot. (2000 otáček za minutu), tyhle otáčky potřebuje i čerpadlo protože je mazané naftou tak jako turbo a další věci. Též tam máš dvou hmotoví setrvačník to mu též nevyhojí nízké otáčky. Musel bys neustále snižovat kvalt a otáčky by padali dolu .Je to trochu víc složitější. 1a 2 kvalt je dnes jako 1 u dřívějších aut za to 3 nahrazuje jak 2 tak 3 při rychlosti 40 km docela na rovině udržíš 1800-1900 ot za nízkého hluku v autě. A na rovině v pohodě pojedeš i na 4 kvalt při ot 2000 ot.za minutu. Jedná se tedy o setrvačnost celého ústrojí. Což diesel je dynamičtější pro to ten 6 kvalt.

2017-04-20 20:37:26

Děkuji za výklad, já tyhle věci chápu, čerpadla a vstřiky jsem opravoval, jak funguje turbo a dvouhmota taky vím. Chtěl jsem spíš názor od lidí, jestli se někomu taky zdají krátké 1,2

2017-04-20 22:11:03

79michal: Tohle je relativní, protože když za to zapřáhneš 2 tuny, tak ti krátké připadat nebudou . Jinak ten 6ti kvalt je na tom o něco líp, protože má kratší 3,4,5. U 5ti kvaltu je velká díra mezi 2 a 3. U mě to dělá cca 1200 otáček což je v ostřejších zatáčkách trochu otrava. Jinak to že dnešní auta už nemají převodovky tak dobře odladěné do reálných podmínek je celkem známá věc, protože je to optimalizovaný pro laboratorní měření emisí = spotřeby při homologaci. Tam je přesně daný na jaký rychlostní stupeň při dané rychlosti se to měří a výrobci se tomu bohužel přizpůsobují, aby papírově měli lepší hodnoty . Proto taky reálná spotřeba se dost často liší od udávané .


Odpovědět

1  2  3