Fórum - Téma


Převodovka_Fiesta IV


Fórum Fiesta IV Převodovka_Fiesta IV

Informace o modelu: Ford Fiesta IV


1  2  3

2013-03-02 14:52:28

Ahoj mám Ford Fiestu 1.25i r.95 a nesvítí mi světlo zpátečky,nesvitilo mi už pulroku zpět a problém bylo jen čidlo které stačilo vindat a dát zpátky ale nečekal jsem že mi přestane svítít znovu.Předtím mi to opravoval strejda,ale ten už žije někde jinda a chci si to opravit sám tak bych potřeboval návod jak to opravit nebo jestli by nebylo lepší koupit i nové čidlo.Díky za odpovědi David

2013-03-02 15:17:12

Ahoj pitbul,

Jednoduché, odpoj konektor, změř zda Ti tam jde šťáva a když ano, tak je to čidlem.

2013-03-02 15:25:26

proud mi tam jde to jsem zkoušel ale nevim jak se doustanu k tomu čidlu nebo kde přesně je :)

2013-03-02 18:34:47

pitbul

Pokud máš v pořádku žárovky, tak to bude čidlem. Je na převodovce, vede k němu konektor.Jiný tam nebude, takže to musíš najít.

Jinak nezapomínejte psát nick komu odpovídáš.

2014-01-14 17:41:22

Zdravím,

vypadá to, ež mi nesvítí couvačka. Ještě než začnu řešit, kde může být problém, bych se rád zeptal, za jakých podmínek covačka svítí? Jde o to, že např. potkávací a dálková světla svítí jen, když mám nastartováno (jinak svítí obrysovky) nebo zadní mlhovka svítí jen při zapnutých (teď nevím jestli i obrysových nebo jen tlumených) světlech.

Takže... Aby svítila couvačka musí být samozřejmě zařazená zpátečka a dál nastartováo, rozsvíceno... ?

A v čem by tedy mohl být problém?

První věc: žárovka. Vymontoval jsem jí a doma vyzkoušel připojit na baterii. Je funkční.

Druhá věc: čidlo/spínač. Nachází se u převodovky. Je přístupná z motorového prostoru horem nebo musím pod auto?

Díky za odpovědi, rady a nápady.

2014-01-14 18:29:21

serafin88: Couvačka by měla svítit při zařazení zpátečky a zapnutém zapalování.

2014-01-14 18:38:28

petrdepo: Díky za odpověď. V tomhle stavu jsem vystoupil z auta a kontroloval světlo a nic. Zítra zkusím, jestli se 12V dostane na žárovku.

Dál bych pak asi hledal chybu ve spínači, vedení nebo kontaktu mezi vedením a spínačem nebo vedením a žárovkou. Jinde problém asi být nemůže.

2014-01-14 19:17:38

serafin88: Ve svém profilu jsi dole nezaregistroval svoje vozidlo. Ale v Manuálech máš možnost si stáhnout elektrické schéna Fiesty. Jsou tam dvě verze (podle roku výroby). Zkontroluj také pojistku couvačky F48 (7,5A). Měla by být v pojistkové skříňce pod palubní deskou vlevo.

2014-01-14 19:41:11

petrdepo: Jde o Fiestu IV z roku 1996. Už jsem si jí i doplnil do profilu (i když výkon, co se automaticky doplnil, nesedí).

Schema jsem si stáhl toto http://www.fordclub.eu/manual_download.php?id=239 , ale je v dost nízké kvalitě, takže tam nevidím vůbec nic. Našel jsem tuto knihu http://www.fordclub.eu/manual_download.php?id=270 , kde jsou na konci i schemata, ale tam jsem couvačku zatím nenašel.

Podle uživatelského manuálu http://www.fordclub.eu/manual_download.php?id=188 str. 109 - 112 pojistka F48 v autě není. Nejspíš je ve Fiestě V. Na to schema jsem koukal už dřív, i když z jiného důvodu. Nevím ale, jak moc se liší, protože např. schema blinkru se liší.

Podle uživatelského manuálu má couvačku na starosti pojistka č. 29 (20A) (Couvací světla/spojka kompresoru - klimatizace/mlhové světlomety). Pojistku zkotroluji zítra. Je možné, že by mohla být vadná, jelikož klimatizaci (a tím pádem asi ani spojku kompresoru nemám) a mlhovku mám jen zadní (ta svítí), takže pokud je přepálená, tak to poznám jen na té couvačce.

EDIT: Koukal jsem do schematu FiestaFusionMazda-2--El.schma-2002-2008 a vypadá to, ež by mělo stačit, aby bylo zaplé zapalování a zařazená zpátečka. Ale jak říkám, netuším jak dalece se liší od FIesty IV.

2014-01-15 09:57:25

serafin88: Ten výkon se v kolonkách tabulky registrace vozidla dá přepsat podle skutečnosti. Ta pojistka couvačky č. 48 je v seznamu pojistek v prvním obrázku, kde je seznam všech pojistek. Ale její požití je ve skutečnosti dané stupněm výbavy a také státem, do kterého se původně mělo vyvážet. Takže někdy je problém se v tom vyznat. Asi je dobré zkontrolovat všechny pojistky. Některé výbavy používají tu pojistku č. 29. Ale na druhou stranu jde o jednoduchý elektrický obvod, takže to vypadá na spíš ten spínač na převodovce.

2014-01-15 18:10:52

petrdepo: Údaje upraveny (snad dobře).

Koukám, že s těmi pojistkami je to rochu složité. Ale zkontroloval jsem ji a je v pořádku. Obvod je to opravdu jednoduchý, takže není moc míst, kde by mohl být problém. Zítra ještě zkusím najít to čidlo, odpojit z něj kabely a prozvonit je, jestli jsou v pořádku. Pak budu mít 100% jistotu, že je problém v čidlu. Pak koupím nové a vyměním. Díky .

2014-01-15 20:39:27

serafin88: Údaje tvého motoru 1,3i by měly být tyto:

Palivo benzín

Rozvod OHC

Obsah 1299

Uspořádání 4/řadový

Počet ventilů 8

Kompresní poměr 10,2:1

Výkon 51kW(69 HP) při 5600ot /min

Max. točivý moment 106 kpm při 2800 ot/min

Vrtání x zdvih válců je 74/75,5 mm

Ověřit si můžeš řadu údajů motorů Ford v tabulce na odkazu http://www.fordclub.eu/engines_list.php

2014-01-16 22:01:26

petrdepo: Tak mě napadlo se podívat do techničáku. Měl jsem u sebe jen malý, ale podle kódu JBSJ4C jsem údaje dohledal.

Snažil jsem se najít spínač světel na převodovce. Z motorového prostoru jsem ho nenašel. Našel jsem jen nějaký konektor směřující k nárazníku, který má asi 10 pinů a vede do něj 5 drátů (to určitě nebude on). Kde by přibližně mohl být? V knize Jak na to http://www.fordclub.eu/manual_download.php?id=270 je na straně 108 postup demontáže převodovky a na obrázku je ten konektot spínače vidět, ale z obrázku nepoznám kde přesně je (ani jestli je to pohled shora nebo zespoda). Ani když jsem s ním stál nad motorem, tak jsem se nechytil. Díky .

Spínač by to měl být tenhle: http://www.autokelly.cz/#...ojO0u8mf0H4DigO2yKEoEhBhQ==

2014-01-17 08:20:48

serafin88: Možná, že ti pomůže tenhle obrázek.

2014-01-17 18:39:10

petrdepo: Moc díky za obrázek. Hledal jsem pomocí něj, už jsem si začínal myslet, že jsem buď slepej nebo tam ten spínač nemám. Tak jsem začal pořádně pátrat na netu a došel k zajímavému závěru.

Ten jediný konekor, který jsem našel a o kterém jsem si myslel, že to není on, tak je to on. Což mě dost překvapilo, protože kdekolik jsem heldal spínač couvaček pro fiestu 4, tak jsem našel tento http://www.automel.cz/i/8...dbb43fb541976d6a92993.jpg.

Tady jsem našel nějaké forum, kde řeší stejný problém, kde v jedné fiestě je oválný konektor se dvěma vodiči a ve druhé hranatý se čtyřmi: http://www.honestjohn.co....um/post/index.htm?t=68883

No a tady se řeší oprava toho hranatého spínače (sice na Escortu, ale snad bude stejný): Je to jiné forum, takže se mi nedaří se vložit odkaz přímo, takže aspoň takhle (vymazat mezeru mezi ford a fans a půjde to): http://www.ford fans.cz/phpbb3/viewtopic.php?p=80653#p80653

Našel jsem i náhradní díl, za cenu 1200 - 2000 (na ebay za 800). http://www.autodily-onlin.../Produkty/OE_FORD/1021795 Jen nevím, jestli je to opravdu ten správný, ale vypadá tak.

Ještě jeden dotázek. Je nutné při výměně spínače vypustit olej z převodovky? Díky.

2014-01-18 08:18:55

serafin88: Verze konektoru se může lišit podle roku a měsíce výroby. Jen těžko se dá odhadnout přesné datum, kdy se přecházelo na nový typ s jiným konektorem. Po mechanické stránce by pravděpodobně měly být záměnné (použitý závit a těsnění. To, jestli se musí vypustit olej ti bude muset odpovědět někdo další (náplň převodovky by měla být kolem 3,5 litru oleje). Alespoň bys viděl po kolika letech v jakém stavu je náplň. Já měl výměnu oleje v převodovce minulý rok (po cca 11 letech a 130000 km, a bylo to pěkné bahýnko). Po výměně se zlepšilo řazení - zlepšila se funkce synchronů. Neboli, jestliže píšou, že náplň převodovky je stálá, tak tomu zase až tak moc nevěř. Já bych jí dával limit maximálně 100000 km.

V každém případě spínač zkontroluj elektricky. Asi bude dost trpět náchylností na korozi v konektoru a přívodní kabel také. Bohužel takováto kritická místa někdy nejsou dostatečně chráněna proti slané vodě ze zimního provozu.

2014-01-18 15:06:35

petrdepo: Ono to není jen o verzi konektoru, ale celého čidla. Ten spínač vlevo se používal do 10/96 (podle sousedního fora na Escrotech, ale na Fiestě to asi bude stejné), ten prostřední je na novějších. Spínač je i po mechanické stránce jiný a je i jinde umístěný.

Každopádně už vím, že to bude spínačem. Vypojil jsem z něj kabel a zkratoval příslušné piny (na obrázku jsem je zakroužkoval - ten prostřední je modrý drát se žlutým pruhem a ten vlevo je modrý s oranžovým pruhem) a žárovka svítí (bere asi 2,1 A). Zkoušel jsem i při zařezené zpátečce prozvonit příslušné piny na spínači (je tam fakt úžasný přístup, zvlášť, když jsem to dělal na parkovišti před barákem) a multimetr mlčel, takže spínač byl rozpojený, takže problém je v něm. Objednám nový a nechám vyměnit. A když už to bude v servisu, tak bych asi ten olej nechal vyměnit tak jako tak. Píšeš, že se zlepšilo řazení, to by se mi také hodilo, protože občas to trošku drhne.

Tím asi můžeme toto téma uzavřít. Moc děkuji za všechny odpovědi a rady .

2014-01-18 16:15:53

Odvolávám, co jsem odvolal, slibuji, co jsem slíbil.... Všechno je trochu jinak.

Už jsem skoro objednával nové čidlo. Ale zarazilo mě, že moje původní má pět pinů a nové mají jen 4. Tak jsem ještě jednou vlezl po auto s multimetrem a měřil. A tady jsou výsledky:

  • prostřední pin v černém kroužku s největší pravděpodobností vede na žárovku a dál na mínus - modrý drát se žlutým pruhem
  • levý horní pin v červeném kroužku vede na plus (přes pojistku a spínací skříňku) - modrý drát s oranžovým pruhem
  • levý spodní pin v červeném kroužku je úplně stejný jako předchozí bod, ale u nových čidel není
  • čidlo proti sobě spíná prostřední a levý horní pin

Zařadil jsem zpátečku prozvonil prostřední a levý horní pin a.... spínač funguje.

Kabel je od konektoru až k žárovce v pořádku (po zkratování pinů žárovka svítí), a čidlo také (po zařazení zpátečky jsou piny spojené), takže problém musí být v kontaktu na konektoru. Asi špinavé nebo zoxodované kontakty.

Při troše štěstí by se mi to mohlo podařit rozchodit a ušetřit docela dost peněz.

2014-01-18 18:06:59

serafin88: Takže by měl být spojený jen prostřední pin a levý horní pin (to proto, aby couvačka svítila jen při zapnutém klíčku). Ty piny očisti a do konektoru můžeš dát silikonovou vazelínu. Ta odpuzuje vodu a brání korozi. Potom po zapojení obal konektory klasickou černou textilní izolační páskou a navrch ji také můžeš potřít tou silikonovou vazelínou. Kdybys ji neměl, tak ji prodávají v rybářekých potřebách jako impregnaci na muškařské šňůry.

2014-01-19 20:20:19

petrdepo: Díky za tipy. Teď budu týden mimo, takže to budu řešit, až se vrátím. POkusím se zajet někam na rampu,abych měl lepší přístup ke konektoru. Udělám, cos mi poradil a snad budu konečně při couvání svítit. Díky .


Odpovědět

1  2  3