Fórum - Téma


Přepis auta z ciziny


Fórum Pokec všeobecný Přepis auta z ciziny




2014-03-20 20:09:10

Zdravim, chlapi jak je to s přepisem auta z ciziny? Přitelkyně chce kupovat auto a má vyhlídlou fiestu bez spz bez stk nejspíš na německých dokladech. Prodejce ji po telefonu, řekl, že když si auto vybere tak zajedou na stk a ona pak zajde na úřad kde auto přihlásí na české papíry. Je tohle normální praxe? Není v tom nějaký háček?

2014-03-20 20:30:48

philoun: Jeden háček může být v tom, aby auto pole VIN kódu bylo prověřené. Řada prodejců se s tím nenamáhá. Druhý háček může být ten, že může mít skrytou závadu, která projde i na STK. proto je třeba, aby auto prohlédl akušený automechanik, který zná problémy daného typu vozu a hlavně aby s ním byla provedena zkušební nebo alespoň předváděcí jízda na různém povrchu. Pokud se jedná o benzínový motor, tak je dobré si přečíst o různých kubaturách motorů a jejich problémech. Například na tomto odkazu:

http://www.fordclub.eu/fo...select=80957#message80957

2014-03-20 22:49:13

zdravim ano na skryte vady je potřeba dat pozor aby člověk nekupoval zajice v pytli.co se tyče přihlašeni auta z dovozu tak tam zaleži jak je stare to auto jestli se bude platit eko či nikoli.v praxi to je tak že se s autem zajede na stk udělase evidenčni kontrola zaroven stk a emise.pak se pujde na uřad tam se odevzdaj veškere doklady z stk a německe doklady.duležite je aby to auto bylo odhlašene v cizině jinak ho tady nikdo nepřihlasi!

2014-03-21 09:03:26

philoun: Aby se nejednalo o neférové prodejce, je dobré mít k nahlédnutí výpis o prověření vozidla ze země odkud pochází. Také je před koupí dobré zkontrolovat si německé doklady (velký TP). Jde o to aby auto nebylo přivezeno jako "zrušené" (na náhradní díly). Hodně o stavu napoví kromě počtu majitelů i některé další doklady, jako třeba servisní knížka, návod k použití a podobně. Je dobré se pokusit zjistit reference o prodejci, pokud se najdou. Po technické stránce je dobré cenu v konečné výši schválit až po důkladné prohlídce automechanikem (pokud možno i zvednuté nebo na rampě, jestli napříjklad nebylo zamaskováno, že bylo bourané). Proto je také dobré být přítomný přímo u STK. Pořád se občas vyskytnou zatajené závady kvůli známosti technika STK s prodejcem. Cena je také značně závislá na emisní třídě. Pokud se jedná o Fiestu s motorem Zetec nebo Duratec, tak už nebude problém ani v budoucnu, protože tyhle motory už mají na rozdíl od motorů Enduro (8-ventilových) většinou Euro 4.

2014-03-22 11:43:53

petrdepo: Zetec nikdy nesplňoval a nikdy splňovat ani nebude EURO 4. Zetec je motor jehož nastupcem je duratec, ten splňuje novější emisní normy. Zetec spadá do emisních tříd EURO 1,2 max. a těch bude hodně málo EURO 3.

2014-03-22 12:11:04

indian: Nemáš pravdu. Já mám Zetec 1.6i, 16 ventilů, rok výroby 2001 a mám Euro 4 podle údajů výrobce, podle původního italského techničáku i podle našeho techničáku. Podmínkou Euro 4 je použití řídicí jednotky verze EEC V. Pouze některé starší Fiesty mají Euro 3, To proto, že měly řídicí jednotku ještě verze EEC IV (tudíž pouze s jednou lambda sondou). Ještě nižší Euro měli jenom 8-mi ventilové motory Enduro. Co se týká motoru Duratec, tak nahradil motory s názvem Zetec a jiný název má proto, že ho začala vyrábět jiná filiálka Ford v jiné zemi. Že si nevymýšlím, to si můžeš ověřit, když si zozkóduješ můj VIN. Ten mám ve svém profilu veřejně. Nemám co skrývat.

2014-03-23 10:48:21

petrdepo:

Budu malinko off-topic,ale to zvládnem. Podle vinu je tvoje auto dělaný ve sportovní sérii a ty tohle napíšeš??

http://www.fordclub.eu/fo...select=81612#message81612

2014-03-23 11:02:44

petrdepo: Tomu se mi nechce ani věřit. Napiš sem tedy emisní normu dle velkého TP vydaného v ČR. To bude asi tak jediný podle čeho pak budu ochoten uvěřit, že fiesta z roku 2001 splňuje euro IV.

2014-03-23 17:29:49

hupino: Auto je sportovní série, ale na druhé straně už mám řidičák 33 let. Za tu dobu už trochu při řízení myslím dopředu nehledě na zkušenosti z bývalého zaměstnání (23 let jako strojvedoucí)..

2014-03-23 17:40:24

indian: V techničáku to není přímo pojmenované Euro 4, ale je tam napsáno "EHS/ES: 1999/102A". Při dotazu na STK mi bylo řečeno, že je to splnění podmínek pro emisní třídu Euro 4. Myslím si, že by mi snad nelhali.

2014-03-23 17:43:23

petrdepo: Podle téhle tabulky http://www.sdruzeni-sova....-dan-emisni-poplatky-2016 je to euro 3 tak se technik asi spletl.

2014-03-23 19:54:44

philoun: Tak, jak je vidět i na STK v tom mají zmatek. Ale také je možné, že výrobce to oproti nám označuje rozdílným názvem Euro-X.

2014-03-23 20:49:46

petrdepo: Takže to co ti vypisuje mcat není emisní norma jak se jistě domníval pan překladatel co do programu dělal češtinu, ale elektronický systém motoru EEC IV, který se týká řídící jednotky a diagnostiky motoru. Na STK dělají samí troubové co vědí o zahraničních autech prd, málokdy tam narazíš na odborníka.

2014-03-24 09:23:32

indian: Tak už jsem to v mém profilu opravil. Díky za tu tabulku. Alespoň může každý zjistit, jakou může dostat barvu evropské emisní známky pro vjezd do zóny s emisním omezením vjezdu. Pokud mi to na STK dobře řekli, tak Euro 3 a 4 by měla mít zelenou známku. S tím omezením vjezdu do zóny se například setkají řidiči v Německu.


Odpovědět