Fórum - Téma


Přední náprava+Mondeo-závady, odstranění, atd


Fórum Mondeo MK II Přední náprava+Mondeo-závady, odstranění, atd

Informace o modelu: Ford Mondeo MK II


1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 10

2015-05-19 08:18:50

Horní uložení ale bylo uplně v pořádku. I ta kluzná plocha fungovala uplně bez problemů. Opravdu by mohlo toto celé být způsobené jen uložením?

2015-05-19 15:22:00

blopyk: to jsi zjistil jak, ze to je v pohode, pohledem? Tak tim nic nezjistis. Nescetnekrat jsem tohle resil, ze to lidi neudelaji jak maji a pak se divi Proto se maji pri vymene per menit i loziska a ulozeni. Stoji to par korun a je jistota, ze je to udelane spravne. Neni to jen nejake

bastleni a opravdu se jednalo o opravu. Pak se da hledat dal kdyz se to nezlepsi. Muze to bejt spousta veci, ale tohle bejva nejpravdepodobnejsí.

2015-05-19 16:56:10

blopyk: jak radi Povadi,vyndat tlumiče vyměnit uloženi a bude po problemu!měl jsem mk1 tam jsem měl stejnej problem když jsem vyměnil uloženi bylo po problemu!!

2015-05-19 20:35:40

blopyk: Jen si dovlím napsat že horní uložení se pohybuje - otáčí kolem své osy - díky pružině která v podstatě přenáší pohyb řízení na již zmíněné horní uložení , další prvek který to drží pohromadě je už jen tlumič , ten zajišťuje pevnost a tuhost ve vertikální ose proto je bezchybný pohyb horního uložení mimořádně důležitý jinak je pružina pchopitelně zbytečně moc namáhána .

2015-05-20 20:08:01

Dobře. Stejně za nedlouho budu dělat tlumiče tak to vyměním. Nicméně problém je zjištěn do detailu. Je včudu diferák. Tudíž celá převodovka. V pondělí bude výměna. Já jim to říkal od začátku, že je to převodovka a mekánici od Ferrari nee... Jsem z toho na prášky. Ale co se dá dělat. Každopádně poslechnu a uložení vyměním při výměně tlumičů. Děkuji za rady.

2015-05-21 07:57:17

blopyk: Tak já předně nechápu když jsi to jak říkáš věděl a mechanici né, proč jsi se tady nesmyslně ptal a další věc nechápu, proč když děláš péra neuděláš vše jak se má dělat... Notabene když víš, že jsou pryč tlumiče, proč jsi to neudělal při jednom, ušetříš si tím spoustu času a peněz. To, žes vyměnil jen péra bez uložení a ložisek může véct k tomu, že než se k tomu dostaneš, může to péro prasknout znovu a budeš opět kupovat nová péra. Ale je vidět, že jsi dost chytrej a děláš si to po svém... Jako spousta lidí, takové samodomo a pak se diví, že oprava která by stála např. 5000kč, najednou vyjde na dvojnásoběk a další den nejezdí... Ale jak říkám, každý strůjcem svého štěstí

2015-09-22 18:10:06

Zdravim Vsetkych.. rad by som sa s Vami poradil.. kolesa do V ...

Mam zvlastny problem s prednou napravou..

cely priebeh sa stal tak,ze mi kvapkal olej na zem.. zistila sa vadna olej.vana/bola prasknuta/..,,kedze pri vymene vane treba dat dole aj spojku atd. .. kupil som ju ,prebehla vymena : vane,komplet spojky.. zaroven som objednal aj gumene bloky,ked uz je to v servise...nech sa to spravi na jedenkrat.uz si to zasluzilo ma 283000km ..auto sa cele porobilo...

Vada nastala zrejme // kedze som si ju hned nevsimol // po tejto kvazi GO predku a po vymene gumenych casti : tycky stabilizatora,, gum.ulozenie stabilizacnej tyce,, silent bloky na ramenach ale tie sa lisovali nie komplet ramena +capy ,vymena vymlateneho predneho silenbloku na napravnici + skrutka.

Bud nastala nejaka chyba pri celkovom skladani,alebo niektore nove diely su mozno nekvalitne..

Kolesa maju tendenciu same odseba,ako sa im chce nastavit do pismena ,, V ,, ako Tatrovka.. vid.Foto, Medzi dobrym a zlym stavom su cca 2km .

Volant sa nevracia a pri zatacani je lahko ovplyvnitelny nerovnostami cesty..

Po zisteni chyby som nechal aj dodatocne vymenit komplet tlmice aj s ulozeniami,dorazmi..Strunam nic nieje..su original.

no nepomohlo..

Servis nebol znackovy..bezny vseznackovy..

Poprosim vas skuste porozmyslat..kde mohla nastat chyba,pripadne ako dalej..

Dakujem vopred za odpoved..

2015-09-22 18:34:28

vaneso: podle mě ti stačí udělat v servisu geometrii - seřízení kol do ,,rovné,, polohy, aby neměly tvar V a ani tvar A .... tohle vychýlení se podle mě stane, když na nápravě uděláš takový zákrok jako jsi nechal dělat, že jsi nápravu celou očesal a pak se vše vrátilo a rozházelo

a udělej ji včas, takhle se sjíždí pneu nerovnoměrně jen na okrajích

2015-09-22 19:34:35

vaneso: Jak píše Monty 16 , tohle geometrie nevyřeší Pokud jsi poslkládal vše jak má být a píšeš že jsi pružiny neměnil , tak se tohle nemůže dít. Toto se stane v případě když dáš jiné vyšší a tvrdší pružiny (to není tvůj případ) To platí i naopak , když dáš nízké pružiny zase máš "A" Tlumič jsi měnil až poté , takže "V" jsi měl už na starých. Ramena na tom nemůžou mít podíl. Napadá mě jediné , nedal jsi opačně stabilizačku ? (už jsem to zažil ) Odklon kol se na předku u mondea nastavit nedá , jedině speciálním "tuning" horním uložením ,kdy hodně snižuješ Vyfoť tu stabilizačku za kolem a změř délku stabil.tyček

PS: Dělal jsem komletní repasi 2 nápravnic na V-6kách a nikdy toto nenastalo

2015-09-22 20:02:49

vaneso: ahoj tenhle problem jsem měl u mondea mk1 taky jsem měl kola do v u mě pomohla geometrie kol.

2015-09-22 20:29:01

jarema: Psal jsem pokud poskládal vše jak měl , to znamená když se mění čepy řízení , tak se počítají závity na tyčce a vrací se to na stejné místo. Vždy jsem měl geometrii "do 1mm" . To by to musel mít kuwa rozjetý Ale když to nechá zkontrolovat , nic tím nezkazí

2015-09-22 20:46:15

stturnier200: Ok.. skusim to premerat,a aj foto -- len este dotaz : myslis fotku tyc stabilzatora od Laveho ku Pravemu kolesu ?.. nie som si isty ci bola dole z napravnice... gumove puzdra sa menily Asi Len ohnutim uchytu...

geometriu som dal robit 3x,, bohuzial na Geo stolici len minimalne odchylky,takze geo nulovy výsledok..

kontroloval som aj svetlu vysku ,stred kolesa na hranu blatnika..predok 394mm..zadok 361mm.

gumy sa nicia.. no problem uz trva dlhsie.. kym som sa odhodlal napisat..stale som dufal,ze sa to podari odstranit ..

este som zabudol napisat ,ze pri jazde to taha dolava..

A pri prejazde po retardery to bucha akokeby som mal vsetko povodne a nic nemenil , ked ale idem trochu cez retarder rychlejsie je to buchnutie mensie.tak isto hlucne aj pri kanal poklopoch. a akoby na pravej strane viac hlucne..

Dakujem

jarema: Vsetky napady a skusenosti privitam.. :)

Dakujem

2015-09-22 21:07:35

vaneso: Na nevracení volantu do přímého směru má většinou vliv rozbíhavost u vozu s předním náhonem (sbíhavos u vozu s pohonem zadních kol. To, že ti řízení táhne doleva může naznačovat problém s ložiskem nebo váznoucími brzdovými destičkami levého kola.

2015-09-22 21:09:43

1.Rozbíhavost/sbíhavost a 2.odklon/příklon

To první lze u Mondeo nastavit, úpravou geometrie...

To druhé je u Mondeo závislé na výšce Mcpherson. Snížením podvozku, docílíme tzv."A" a naopak zvýšením tzv. "V". Samozřejmě lze koupit horní uložení tlumičů s možností změny nastavení odklonu.

Z fotografií není patrné, ale předpokládám, že je předek výš, než by měl být, než byl původně. Pokud to tak je, chyba bude v Mcpherson, nebo v horním uložení, případně v těhlici předního kola...

2015-09-22 21:24:28

ford666: vysku predku aj zadku som porovnal podla doporucenia.. priblizne to sedi.. vid. doplnene info v milimetroch a foto tabulky.. APM Automotive..

opticky pri pohlade na auto z boku vznika dojem vyssieho predku,ale pri merani je to Ok..

problem je taky,ze to V sa meni..cize ked odchadzam z parkoviska je normal H a ked dorazim do cielu je

bud V,alebo H.. neviem navodit situaciu pre overenie kedy sa to ,,preklápa,, do normal a zlého stavu..

vdaka..

2015-09-22 22:13:46

vaneso: to že to boucha když přejedeš nějake nerovnosti to muže byt uloženim tlumiču nebo ten kdo to dělal nedotahl veškery šrouby tak jak měl..každopadně zkontroloval bych uloženi tlumiču a to že to tahne do strany to muže byt bud uvolněny rameno nebo obě ramena nebo je špatna geometrie..nejlepši by bylo zkontrolovat celou napravu a pak uvidiš co opravdu tomu je..pokud tu vyměnu jen tak v servisu odflakli tak se nedivim že ti to takhle blbneOptimální výška snížení je závislá na konstrukci náprav vozu a aktuálním použití. Neměla by však přesahovat 50 mm z důvodu zachování správné kinematiky náprav. Podvozky DGR dovolují i větší snížení, které je na uvážení majitele. Snadnou pomůckou pro zachování správné funkce podvozku může být úhel spodních ramen nápravy, ten by neměl připomínat písmeno V, přičemž rameno by mělo být maximálně rovnoměrne s vozovkou na obou jeho koncích.

2015-09-23 09:21:12

stturnier200: zdravim.. tak som zmeral stabilizacnu tycku : stredy srobov 25,5cm..

prikladam aj foto tyce..a ine.. dnes rano odfotene

tycky su meyle

diky

2015-09-23 10:03:29

vaneso: Jde o to, jestli jsi měřil, když bylo V

Typnu si tlumiče, je možné, že když dojedeš a máš V, jsou tlumiče tvrdé?

2015-09-23 10:30:51

vaneso:

Nevím jestli vidím dobře podle obrázků,ale ta stabilizační tyč je blízko ramene. Takže když se rameno přes nerovnost vypruží,klepe do ramene aspoň tohle je vidět jinak ty tyčky jsou hrozný. Rádoby zesílené a nevydrží nic.

Jinak ta náprava je tak jednoduchá,že není možné přehlédnout problém .

2015-09-23 10:39:47

vaneso: Ahoj, jak píše Tomenzino. Taky se mi nezdají ty tyčky. Kdysi jsem řešil jednomu pánovi něco podobného, kdy si koupil tyčky a nebyla to ta správná dýlka a tím mu to drželo kola do A. Musíš se podívat a přeměřit to. Některá auta mají třeba dvě tři možnosti dýlek stabilizačních tyček.


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 10