Fórum - Téma


Pomoc Transit


Fórum Technický koutek Pomoc Transit




2011-05-21 01:20:34

Ahoj všem, prosím o radu. Mám Transita 2,0 Tdci 125k r.v.2003 začala mi svítit kontrolka montážní klíč+olej a pravděpodobně to skočilo do nouzového programu. V nízkých otáčkách to nemá sílu a musím podřazovat,ale když ho držím v otáčkách tak to celkem jde - na dálnici klidně 150km/h. Byl jsem na diagnostice a tam to ukazuje toto.( P1631 Hlavní relé ECM/PCM vadný). Tak jsem jel k Ford Charouz v Žebráku a tam už mi chtěli měnit půl auta.... Nakonec jsem tam dostal informaci, že pokud je to vážně to relé, tak má údajně černou nebo šedou barvu a možná má číslo 1425754 a je to relé k řídící jednotce , ale že mi neřeknou kde je,kde ho najdu. Cena samotného relé je prý 700,-Kč Předběžnou cena opravy 10x vyšší Tak jsem odešel Byl jsem ochoten zaplati nějakou rozumnou cenu, ale tohle podporovat nebudu. Začalo mi to svítit zhruba když jsem si půjčil vlek a on měl dojebanou zásuvku, a začali mi hořet pojistky, ale nejsem si opravdu jist zda to bylo ten den. Mohlo tím něco v tom relátku vyhořet?? Setkal jste se s tím někdo?? Nevíte které je to hlavní relé(jaké má číslo) a kde ho najdu?? Předem moc díky za rady. Jarda

2011-05-21 15:19:26

Hlavní relé je v pojistkové skříňce v motorovém prostoru. Jestliže bylo to relé přetížené, mohly se přehřát kontakty a vznikl přechodový odpor. Taky mohla jen zafungovat přepěťová/zkratová ochrana řídící jednotky. Chce to prozkoušet.

To relé je na obrázku označeno K163, ale to se jedná o napájecí relé pro řídící jednotku a má objednací číslo 1425751.

Jenže měřením se opravdu může zjistit, že je vadné hlavní napájecí relé(1425754) a pak je všechno jinak.

2011-05-24 08:17:27

Děkuji za info, ta poslední věta znamená nějaky větší problém??

2011-05-24 22:17:49

Neznamená to větší problém. Jen jsem tím chtěl vyjádřit svou neschopnost poradit přesněji. Tyhle závady se špatně řeší "od stolu".

2011-05-25 01:03:34

Děkuji.Tak relátka jsem vyměnil, kontrolka už nesvítí, ale problém zůstal. Málo výkonu-slabé jak čaj... Turbo zabírá asi ve 2500.Mohl by to dělat katalizátor?? Výfuk je originál a tlumiče se už pomalu, ale jistě rozbalují.. Ještě jsem si uvědomil,že jsem jel jednou téměř na doraz s naftou,už to cukalo a k pumpě jsem takhle jel ještě cca 10 km.Diky za rady

2011-05-25 22:29:36

Těžko radit, chtělo by to znovu diagnostiku. Čímž myslím diagnostiku a ne jen načtení chyb. Ony se chyby vůbec nemusí načíst do registru.


Odpovědět