Fórum - Téma


Pokec o vozech ST a RS.


Fórum Pokec všeobecný Pokec o vozech ST a RS.



1 ......... 15  16  17  18  19

2014-01-24 20:06:34

petr305: ale ale kdopak je to tady? Doufám že ho ještě máš a bramborák nevyhrál?

2014-01-26 19:22:32

hupino: No samozrejmne,ze ho mam doma. Pod cenou jsem ho prodat nepotreboval a par lidi chtelo vymenu,jenze mi nebylo nabidnuto nic zajimaveho. A zjistil jsem,ze jizda v BMW zdaleka neni az tak zabavna,jako se vsude pise. BMW jsem pouzival jen k nejnutnejsim presunum a uvedomil si,ze tech par set tisic korun,ktere jsem dal za BMW mi bude milejsi vrazit do RS a zbavil jsem se ho.No a ted mam zimni gumy na RS a bavi me i cesta do prace :D

2015-02-03 15:12:50

Rozdíl mezi Fordem a zbytkem světa je ten, že firma Ford si tuhle předváděčku může dovolit. Má s čím.. Vítej RS MK3..

Enter Ken Block - Focus RS Mk3

2015-02-03 15:43:35

Už se těším, až si ho za 12let budu moct koupit

2015-02-03 16:42:33

Kolik je cena?

2015-02-03 17:59:14

radekmazlik: Ty seš rychlej až moc. Vyrábět a prodávat se bude až příští rok. Ofiko představení veřejnosti je dneska večer. Motor má stejně jak Mustang 2.3 EcoBoost, 330 koní a konečně by to měla být čtyřkolka. Podle mě bude ale o dost dražší jak Mustang a půjde přes milión.. Viděl bych to někde na ceně Imprezy..

2015-02-03 18:03:25

hupino: Za rok? Tak to je dobrý začnu šetřit

2015-02-03 20:26:12

Tak už je to potvrzený. Nový RS je čtyřkolka. To je takovej mazec že ani nevím jestli radostí nevyskočím z okna..

2015-02-03 20:40:30

hupino:

Ale není to Mondeo, tak neskákej

2015-02-03 20:52:01

tomenzino: Tak já mám radost jen tak. Byla to nejlepší předokolka,teď to bude nejlepší čtyřkolka.. Vím že Mondeo je nejvíc..

2015-02-03 21:37:49

hupino:

Docela mě štve, že ten motor 2.3 nebudou dávat do Mondea, to je škoda

2015-02-03 21:40:38

tomenzino:

Já pořád doufám že to jednou někoho napadne a dají ho tam..

2015-02-03 21:45:28

hupino:

Chtělo by to aspoň jednu verzi nejlepší výbavu s timto motorem, když už není ST

2015-02-03 21:58:07

tomenzino:

No četl jsem že do roku 2020 má být 12 sportovních verzí od Ford Performance.. Zatím je to Shelby GT350R, Ford GT a RS.. Mondeo tam přece musí být taky.. Jinak teda nevím z čeho by to chtěli dělat?

2015-02-03 21:59:28

No, hlavně mondeo + s-max mají na konci letošního roku přivrčet s pohonem 4x4..., k tomu ten motor by se hodil.. :D

2015-02-03 22:00:08

hupino: galaxy,s-max atd

2015-02-03 22:00:12

Dovolil jsem si sem zkopírovat nějaké technické informace :Ford ukázal Focus RS, má 320 koní a pohon 4x4

V úterý Ford v Kolíně nad Rýnem ukázal třetí generaci nejostřejšího civilního focusu. Pod kapotou je 320 koní a vůbec poprvé se síla motoru přenáší na všechna čtyři kola.Focus RS vůbec poprvé dostane pohon všech čtyř kol. Ford tento systém se dvěma elektronicky řízenými lamelovými spojkami nazývá Ford Performance All-Wheel-Drive. Pohon na všechna čtyři kola nabídne dynamické vektorování točivého momentu. Co to řidiči přinese? Hnací moment lze přenést nejen v podélném, ale i v příčném směru – mezi levým a pravým zadním kolem.

Ford v tiskové zprávě uvádí, že řídicí jednotka systému stokrát za sekundu prostřednictvím několika senzorů upravuje rozdělení točivého momentu podle aktuálních provozních podmínek.Na zadní nápravu lze nasměrovat až 70 procent točivého momentu, přičemž až 100 procent točivého momentu aktuálně dostupného na zadní nápravě lze poslat na jedno kolo. V zatáčce systém preventivně nasměruje část hnací síly na vnější zadní kolo. Výsledkem by mělo být čistě neutrální chování v zatáčkách s možností lehkého vybočení zádě.

Minimálně 320 koní, 19” kola

O pohon se stará celohliníkový čtyřválec o zdvihovém objemu 2,3 litru, který znáte třeba z nového mustangu. Ve Focusu RS byl přepracován - twin-scroll turbodmychadlo je větší, stejně jako mezichladič. Motor bude mít výkon nejméně 235 kW (320 koní). Zbývající technické parametry zatím automobilka neuvedla.

Převodovka je šestistupňová, přímo řazená. Standardem jsou pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 235/35 R19. K dispozici budou i „lepivé” Pilot Sport Cup 2, určené zejména pro závodní okruhy. Nechybí sedadla Recaro, obrovská přední maska nebo zadní spoiler.Mimochodem - v roli konzultanta se do vývoje nového Focusu RS zapojil i profesionální závodník a představitel série Gymkhana Ken Block. Vyrábět se nové ereso bude v německém Saarlouis a vůbec poprvé zamíří do USA. Další podrobnosti o použité technice a nejspíš i prodejní ceny zveřejní Ford na březnovém ženevském autosalonu, kde bude mít popisovaný model svou světovou výstavní premiéru.

První generace focusu RS na trh dorazila v roce 2002, i přes své nesporné kvality se vyráběla pouze rok a traduje se, že na každém prodaném autě Ford zhruba 100 tisíc korun prodělal. Už příchod k zaparkovanému Focusu RS zvyšuje tep – přestože karoserie auta vychází z obyčejného Focusu, vypadá velmi agresivně, což u ostrého hatchbacku není na škodu. O dva centimetry snížený podvozek, obrovská přední maska, vytažené blatníky, devatenáctipalcová litá kola, zadní křídlo velikosti žehlícího prkna a funkční difuzor.

Většina sportovních doplňků je funkčních - třeba difuzor nebo zadní spoiler. Ano, pokud budete hnidopiši, zjistíte, že boční výdechy mají záslepku, ale vadí to, když vypadají jak vypadají?Třešničkou na dortu jsou dvě obrovské roury (jak jinak to nazvat), čili dvě koncovky výfuku. Je pravděpodobné, že pokud by tohle auto mělo závodní polepy, spousta lidí by si jej spletla s opravdickým závodním autem.

Uvnitř prožijete v porovnání s exteriérem asi zklamání, protože kromě sedaček Recaro (jsou i vzadu a jsou skvělé, i přesto, že vepředu nejdou posouvat nahoru a dolů) a kapličky se třemi budíky je až na pár zanedbatelných detailů stejný jako v jiných Focusech. Ale je tisíckrát lepší ušetřit na interiéru než se vzdát precizních jízdních vlastností.

Předokolka s mechanickým samosvorem

Focus RS není čtyřkolka, ale má samosvorný diferenciál a upravenou přední nápravu (jež je poháněná), aby se eliminoval přenos mohutného točivého momentu do řízení. Funguje to? Ano, funguje. Neutralita podvozku a jeho přilnavost (jezdili jsme za slunečného dne) je na předokolku až neuvěřitelná.

Samozřejmě, na mokru, na sněhu a za podobných podmínek by asi například Impreza STI Focusu RS na technické trati napráskala, ale na suchu by to byl nejspíš Focus, kdo by předvedl lepší výsledek. Tak moc je Focus RS dobrý a tak moc je jeho podvozek hravý.

O pohon se stará dvouapůllitrový pětiválec, který najdete i v jiných Fordech či Volvech. Ve verzi RS je ovšem náležitě upraven, má jiné turbo, vyšší plnící tlak, mezichladič, výfuk a spoustu dalších drobností. Výsledkem je 305 koní a 440 Nm. Motor je třeba pochválit za lineární nárůst výkonu v celém spektru využitelných otáček, turboefekt je minimální a pětiválec se s patřičným zaražením posádky do sedadel nechá vytočit až do sedmi tisíc otáčekZvuk, který se line z koncovek výfuku připomíná opravdová sportovní auta. Prskání, sem tam nějaký výbuch nespálené směsi a odfrknutí turba, to vše dohromady spoluvytváří sportovní atmosféru. Uvnitř je zvuk nicméně docela utlumený, více si jej užije okolí.

Pokud pojedete klidně a plynule, spotřeba dosáhne zhruba devíti litrů, při rychlejší jízdě je to dvanáct až třináct a když se necháte unést a budete motoru šlapat na krk, jste rázem na patnácti a více litrechPoužitelnost pro každý den

Řízení klade dobrý odpor a je i docela komunikativní. Převodovka RS má šest stupňů a pochopitelně je manuální. Dá se s ní řadit rychle, je přesná a v kulisách se pohybuje možná až příliš lehce. To samé platí o relativně lehké spojce, ale je to určitě lepší než kdyby k jejímu sešlápnutí bylo nutné obden chodit do posilovny. I v tomto ohledu je Focus RS univerzálním autem, kterým můžete přes týden jezdit do práce a o víkendu jej vytáhnout na závodní okruh.

Má Ford Focus RS také nějaké chyby? Pravděpodobně jenom dvě: velký aerodynamický hluk při rychlostech nad 160 km/h a nemožnost výškově nastavit sedadlo řidiče.

Fordu se povedlo vytvořit mimořádně povedený hot hatch. Navíc, za 990 tisíc korun jde o cenově zajímavou nabídku. Do Česka by se mělo dovézt nejvýše třicet Focusů RS a za tyhle peníze se po nich pravděpodobně jenom zapráší.ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor: 2522 ccm, pětiválec, zážehový

Max. výkon: 224 kW (305 k) při 6500 ot./min.

Max. točivý moment: 440 Nm od 2300 ot./min.

0 - 100 km/h: 5,9 s

Nejvyšší rychlost: 263 km/h

Kombinovaná spotřeba: 9,4 l/100 km

Pohotovostní hmotnost: 1468 kg

Poháněná náprava: přední

Cena základní verze: 990 000 Kč

2015-02-03 22:05:03

vaman:

Když už jsi sem dal technický data starších verzí tak rovnou ještě napíšu že nová verze RS má mít z 0-100km pod 4,5 s.. A to je hustý prkýnko..

2015-02-03 22:35:30

hupino:

Takže takový vozítko se u nás na clubu objevi až to bude veterán to je moooc

2015-02-04 09:27:09

tomenzino: to jsi celkem optimista, že se tu objeví aspoň jako veterán


Odpovědět

1 ......... 15  16  17  18  19