Fórum - Téma


Pneumatiky Letní - Zimní


Fórum O článcích Pneumatiky Letní - Zimní



Diskuze o článku

Letní pneumatiky vs. zima

Téměř pětina Čechů svůj automobil přezouvá až ve chvíli, kdy se na silnicích objeví první sníh. Dokonce sedm procent českých řidičů si ponechává na zimní období právě letní gumy. Tím je ohrožen nejen on sám, ale také ostatní účastníci silničního provozu. Zával sněhovou pokrývkou překvapí mnoho řidičů, zejména ty, kteří ještě nemají zimní pneu na svých čtyřkolých mazlíčcích. Zimní pneumatiky sice ...



Leo
Leo
2011-03-15 22:46:25

Proč je špatně přezout až před chumelenicí? Mám 4 auta, přezouvám na zimní a tak sto jich ročně projedu i na zimních. Zimní pneu kloužou jak v zatáčkách tak při brzdění daleko dřív než letní a to jak na suchu, mokru i pod nulou.(samozřejmě na sněhu a ledu je to obráceně) Většina z nás najede v zimním období jen několik procent po sněhu a ledu a pak na zimních pneu již jen ohrožují sebe a své okolí. U Transita zadokolky mám Nokian Hakapelita na ledu a sněhu super ale na suchu a mokru docela brzo cvaká ABS a já jedu jak na saních. Na letních ani v zimě na suchu i mokru nic necvaká a brzdí to. V zimním období potkávám po příkopách většinou větší auta na zimních pneu a ne důchodce s Favoritem na letních barumkách. Dost zákazníků co moc nejezdí začínají řešit tenhle zákon tím, že jezdí celoročně na zimních pneu.Takže vzniká potřeba vytvořit další zákon, že na zimních se nesmí jezdit v létě! Pak nám ale zase začnou jezdit lidi na celoročních a stím nám vznikne potřeba ............ ................ ...... ....... ..............?

2012-11-24 11:12:31

Je skvělé mít ten pocit, že mám zimní pneumatiky a jsem vlastně v pohodě a můžu jezdit jak v létě. Většina kterou člověk potká v zimě v pangejtu se tohoto drží . Z devádesáti procent potkáme pouze led a rozbředlý sníh. Pokud má člověk letní gumy tak si není jistý(tedy aspon většina) a jede opatrněji. Nevím proč nenechali jejich použití na lidech. Přece jen většina z nás má mozek, jsme svéprávní a nevystavujeme zbytečně riziku ani sebe ani nikoho jiného. Povinnost mít zimní gumy pouze pokud MOHU předpokládat že bude v zimě sněžit zavání opět potřebou někoho potrestat než ho přimět k prevenci. My nemajetní řešíme zimní gumy po bazarech, kde sice najdeme gumy s nádherným vzorkem ale deset let starý, jejichž jízdní vlastnosti v zimě předčí každá lepší letní pneumatika a už se zase dostavuje ten skvělý pocit a malér je v dohledu. Pracuji v norsku, skoro každý tady má hřeby a ačkoliv starost o silnice je tady o 1000% procent lepší než u nás, potkávám tu každou chvíli auta v pangejtu. Takže si myslím že to není ani tak o gumách jako o lidech. Fotka je sice z nehody trucku ale zimní pneumatiky a dokonce řetězy mu nezabránili to takhle vyválet. Jak jsem již napsal Je to jen a jen o lidech

2013-11-09 11:38:53

borgi: Přesně tak, je to o lidech. Ve velké řadě případů lidé vůbec nemají zkušenosti s jízdou na sněhu nebo na břečce (o náledí ani nemluvím) a potom je překvapí, jak se auto chová. Zkrátka nedomýšlí důsledky své nezkušenosti. A obzvláště mladí řidiči, kteří mají řidičák krátce. Bohužel není součástí autoškoly také škola smyků.

2013-11-09 12:32:19

petrdepo : dalo by se polemizovat nad tím kdo je začátečník na sněhu. Z částí jsme to všichni, páč 3/4 roku sníh není. Jak napadne, tak i já se tak měsíc sunu opatrně po silnici. Ovšem tam kde není provoz hned zkouším smyk jak předku tak i zadku abych to dostal do žil. Nácvik je hodně důležitý, páč řešit to až když to nastane v reálu je vysloveně o držku v horším případě boj o život

2013-11-09 13:12:06

Já jsem minulou zimu jezdil na Probíku na celoročních 195/65/15 a když jsem najel na zasněžený úsek , tak jsem si tu jízdu vyloženě užíval protože tam , kde to bylo možný , tak jsem úmysně vyvolal řízený smyk . Probík se choval jak kdyby na to byl stavěný . Teď jsem na něj obul zimní 225/55/16 tak jsem zvědavý , co tak široký pláště budou v zimě dělat protože panuje všeobecný názor , že jsou užší pláště na zimu lepší . Tak sem v lednu nebo v únoru napíšu jak se na nich jezdí .

2013-11-14 08:18:07

Několik let zpět , když se začalo členit používání letních a zimních pneu mě hned napadlo, že to je pro několik skupin, které jsou zainteresovány - výborný business. Když si vzpomenu , jak jsem na trase Trutnov-Hradec-Praha, nebo Trutnov-Hradec-Uh-Hradiště jel v zimě na sněhu se Š 120 v obutí - OTR36 univerzal - snažil jsem se hodně a hodně předvídat co bude za dalších pár metrů ležet na silnici. Pochopitelně ani já nejsem vyjímka a několikrát jsem opustil silnici v zatáčkách , většinou v místech, kde silnice přechází díky návějím volně do terénu.

Jak zde již autoři psali přede mnou - je to o zkušenostech, stylu jízdy a prioritách ( musím to předjet za každou cenu, musím tam být přesně v čas a nebo zdraví a život můj a ostatních ?)

JIstě, moderní technologie při výrobě směsí pro letní a zimní pneu již počítají s fyzikálnímy rozdíly v jejich používání a já jezdím v zimě na zimních - to ale nevylučuje možnost, že se někde s myšákem nevyválím pokud se mi v hlavě nesepne, že je listopad - s tím výrobce zimních pneu nepočítal.

Přemýšlejte teď v zimním období trochu jinak než jste zvyklí, když usednete za volant a buďte na sebe hodní.

Přeji všem zimu bez bouraček.

2013-11-14 11:27:16

kmochac: Přesně tak. řada lidí zapomíná, že na sněhu se vzorek letních pneu zalepí, protože boční plochy kostek vzorku není svým sklonem uspůsoben pro snadné uvolňovámí sněhu. Nebo-li má proti letbí pneu lepší samočisticí účinek. Když se vzorek zalepí, tak se snadno objeví smyk a nebo, jako se to kdysi povedlo mě v Rožnově pod Radhoštěm s moskvičem při rychlosti cca 30 km/hod. Po zatočení kol auto jednoduše jelo pořád rovně. A to jsem měl vzorek 6 mm. Takovému ponaučení nikdo nevěří, dokud se mu to také nestane. Potom jsem honem rychle pořídit zimní pneu. Tenkrát ještě OR24. To potom bylo jinší.

2013-11-15 14:46:54

vaclav30: Nácvik je určitě důležitý, ale málokdo má tolik možností aby se mu to dostalo do krve. Pokud člověk začne přemýšlet co udělat když má auto ve smyku je možná ještě horší než kdyby neudělal nic Je dobrý mít uvědomnělého spolujezdce který navodí smyk aniž by o tom dotyčný věděl. To je potom škola Samostný člověk si jen vyzkouší jak se auto na sněhu chová


Odpovědět