Fórum - Téma


Pedály+Focus-plynový reaguje se zpožděním


Fórum Focus I Pedály+Focus-plynový reaguje se zpožděním

Informace o modelu: Ford Focus I



2008-11-30 22:05:25

Zdravim mel bych dotaz na majitele 1,6 16V - zda se mi ze mam nejaky "zpozdeny" plyn - kdyz seslapnu pedal tak se chvilku nic nedeje a pak to teprve zatahne stejne tak treba pri protoceni motoru na volnobeh.. prijde mi to strasne mrtvy.. Nemel sem moznost se svyzt s jinou 1,6 takze nevim jestli to tak ma delat nebo ne. Diiky

2009-03-26 23:07:16

hm nikdo nic?? Jo jeste na diagnostice to vyblikalo chudou směs odstranilo se to ale problm zustal

2009-03-27 20:01:10

Možná chyba škrtící klapky

Klapku lze vyčistit, z dostupných zdrojů bylo použito WD-40 nebo MD Spray. Vlastní čištění probíhá štětečkem a technickým benzínem, který usazeniny z tělesa klapky odstraní, ale zároveň nepoškodí těsnící tmel kolem klapky. Ta nadále těsní (zkoušeno nalitím tech. benzínu na klapku - po minutě jen nepatrný průsak). Klapku nechat oschnout a montovat v obráceném pořadí.

Rozebrat a vyčistit klapku je úplně jednoduché a nezabere mnoho času. Demontáž začíná sundáním spony sací hadice na tělese škrtící klapky. Stačí trochu zapáčit šroubovákem v místě ohybu a spona povolí. Dalším krokem bylo odšroubování krytu airboxu včetně hadice. Pro lepší přístup se doporučuje sundal i kryt baterie.

Vlastní klapka je přišroubovaná k sacímu potrubí čtyřmi šrouby (torx). Po odpojení konektoru snímače polohy klapky (zmáčknout a stáhnout) a demontování šroubů lze klapku sundat. Doporučuje se vzniklý otvor ucpat nějakým hadrem, aby se nemohlo stát, že do sacího potrubí něco spadne.

Klapka je ještě připojena k lanku plynového pedálu. Lanko odpojit odšroubováním třech (torx) šroubů z plechového držáku bowdenu lanka. Tahem vytlačíme pojistku.

Vlastní objímku lanka ještě musíme stáhnout z pryžového silentbloku (lze i rukou) a klapka je volná.

Po sundání hadice sání se na hrdle klapky objeví tento nápis:

NEČISTĚTE VNITŘNÍ POVRCH KLAPKY A NEMANIPULUJTE S DORAZOVÝM ŠROUBEM! VNITŘNÍ POVRCH KLAPKY JE OPATŘEN SPECIALNÍM POVRCHEM!

Na hraně vlastní klapky a v místě kde klapka uzavírá je nanesena hmota, která je podobná silikonovému tmelu. Asi z důvodů výrobních tolerancí má za úkol klapku v tělese dotěsnit. Dorazový šroub aretuje klapku v uzavřené poloze a hlava šroubu je taktéž zajištěna tmelem proti povolení. Zajímavé je, že klapka ze strany sací hadice je čistá, z opačné strany, tedy ze strany sacího potrubí jsou na tělese klapky patrné usazeniny.

Jen připomínám, že ten gumový silentblok je dobré potřít nebo postříkat nějakým mazadlem (WD-40, MD-sprej), jde pak lépe nasadit do objímky lanka. Stahovací pásku lze vyměnit za šroubovací, je s ní přeci jen jednodušší práce. Na tu originální spouste lidí nemá kleště.


Odpovědět