Fórum - Téma


Palubní deska+Fusion-tachometr,ukazatele


Fórum Fusion Palubní deska+Fusion-tachometr,ukazatele

Informace o modelu: Ford Fusion


1  2

2015-03-13 21:35:08

Zdravím Vás, pánové.

Můj problém s tachometrem se projevil z ničeho nic tím, že ručička tachometru při nulové rychlosti, nebo vypnutém motoru zůstane na 50 km/h. Při jízdě stoupá dle rychlosti, ale s 50 km/h plus. Tedy, jako by 50ka byla nula.

Můžete mi poradit? Ford Fusion 1.6V, 74kWh, 2003

Děkuji, P.

2015-03-13 21:59:55

pmracek: zkus změřit baterku při zátěži a pak případně diagnostika co napíše

2015-03-17 13:26:05

Zdravím nového člena „pmracek“ a k jeho dotazu něco málo z mých teoretických znalostí vyčtených z příruček a manuálů.

Čidlo rychlosti jízdy u vozů s ABS (protiblokovací systém brzd) samostatně neexistuje. Rychlost vozidla je zjišťována z ECU (elektronická řídící jednotka), která vyhodnotí signály z čidel zamontovaných v předních a zadních kolech (ve štítu brzd nebo náboji kola), která snímají rychlost každého kola a přenáší ji do ECU, kde je vyhodnocena a určena rychlost jízdy. Ta je jako elektrická veličina poslána jednotkou ECU do tachometru. Tyto hodnoty jsou zpracovávány hlavně pro ABS nebo EBD (elektronické rozložení brzdné síly) a rychlost vozu je v těchto zpracovávaných okamžitých hodnotách nepodstatná.

Z toho všeho plyne, že bez dobrého technika, který ovládá diagnostiku v servisu (určitě ne v amatérských podmínkách), nelze zjistit příčinu chybně ukazujícího tachometru. Hledat někde uklepaný drát, nebo proraženou izolaci vodičů je v dnešních poměrech nesmysl!

Vím, že moc nepotěším, ale možná, že někdo z ostatních členů klubu se s tímto problémem již setkal a poradí.

Spacirsen

2015-03-17 15:11:15

Dekuji za privitani a vycerpavajici odpoved.

V jedne chvilce me napadlo sundat kryt tachometru na palubni desce a rucicku posunout. Vysledek: Vse ok.

2015-03-17 19:17:35

pmracek: Co ti ukazuje tachometr při vypnutém zapalování ?

2015-03-17 19:27:04

spacirsen: Jen doplním, že né každé vozidlo si rychlost načítá jen z čidel ABS. Je to jen jedna z hodnot se kterejma pracuje ŘJ...

2015-03-19 10:33:13

petrdepo: ručička je dole. Tak Jako při vypnutém zapalování.

2015-10-04 20:37:06

Zdravím forďáci , mám problém s počítadlem kilometrů u mého Fusiona 2005 vše začalo po výměně baterky prostě se zaseklo a nepočítá dál ukazjue pořád stejné čísla , denní kilometry počítá ostatní fuguje a navíc displey začíná být nečitelný a to už před výměnou baterky.Poraďte Dík

2015-10-04 20:48:00

radek74: To je to co jsem tu již několikrát psal. Je to způsobeno tím, že lidi jezdí z baterkou dokavaď totálně nelehne a pak se diví když to odpálí ICM, GEM modul, či přístrojovku-budíky. Udělej nejdřív diagnostiku a podle toho uvidíš dál.

2015-10-04 20:54:36

povadi: Dík , ale auto mám chvýly a baterka klekla opravářovi když dělal rozvody a měl odpojenou baterku a když ji zapojil byla kaput. Co je to za ty moduly jaká je pořípadě oprava. Dík

2015-10-04 21:00:38

radek74: Víceméně lajcky řečeno jsou to ŘJ. Ta baterka musela bejt načatá, nebo ji on odpálil...

2015-10-04 21:08:01

povadi: No na to mám taky podezření že jí sejmul protože když jsem mu auto dával tak startovalo v poho . Na diagnostiku pújdu ale co ty jednotky kolik to stojí . Zbavil jsem se Fiata kvůli problémům s ŘJ a je to tu zas u Forda asi prokletí

2015-10-04 21:15:14

radek74: Jednotky neřeš, udělej diagnostiku. ŘJ se dá většinou opravit. Zrovna dneska jsem dosložil a odvezl pánovi opravené auto taky byla padlá ŘJ.

2015-11-21 12:37:16

Hojas. Nepotkal jste se někdo s tím, že když startujete, tak se budíky téměř pokaždé kalibrují jako po dlouhodobém odpojení baterie? Otočím klíček, všechno se rozsvítí a postupně zhasne, jak má. Pak točím startérem, celá deska zhasne, budíky zavrčí, displaye proběhnou nahoru dolů a po pár sekundách vše svítí v normálu. Zároveň se zpožďují hodiny. Může to být špatná kostra? Nebo snad baterie, i když točí startérem úplně normálně a magické oko je v zeleném? Prošel jsem elektroinsatalaci a nic jsem na první pohled nenašel. Jedná se o FoFu 1,6 benzín, rok 2003. Mimochodem - víte někdo, jaký je rozdíl mezi přístrojovkama benzín/nafta? Dají se v případě nouze prohodit?

2015-11-21 16:17:32

diaboltp: jiz to tu bylo nescetnekrat receno. Premer zatezakem baterku, jinak nezjistis zda je dobra. Pripadne pak diagnostika.

2015-11-21 16:27:43

povadi: JJ, diagnostika mi napsala lost comunication instrument panel. Baterka v zátěži dává 11,5V. Je plně nabitá. Ptám se proto, že mi připadá toto napětí ještě dostatečné. Auto točí a startuje normálně. Samozřejmě zkusím druhou baterku. Test ICM na diagnostice bez závad.

2015-11-21 17:00:43

diaboltp: A co to bylo za značku diagnostiky?

2015-11-21 17:29:09

povadi: Forscan 2.2.8 s licencí. Není to sice Fordiag, ale něco přece jen vyčte....

2015-11-21 17:38:02

diaboltp: Tak vyndej budíky, zkontroluj konektor případně kontrola tišťáků v budíkach...

2015-11-21 17:54:08

povadi: To jsem udělal právě dnes. Přístrojovka jak nová, konektor bez oxidace... Podle Etzolda jsou tam dvě kostřící místa E7 a E19, pokud se nepletu. Nevím,kde je hledat, kabel od budíků vede někam za palubku, nemáš víc info? Je to kostřenés společně s Gemem a nebo zvlášť. Každopádně ještě budu zkoušet jinou baterii, pro jistotu...


Odpovědět

1  2