Fórum - Téma


Palivové čerpadlo+Mondeo-motor nestartuje


Fórum Mondeo MK III Palivové čerpadlo+Mondeo-motor nestartuje

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2

2013-10-23 10:46:39

Ahoj, prosím Vás o radu. mondeo. v pátek jízda do kopce cca 80km. lehké přidání plynu, a najednou jak když mě zezadu někdo drapne za kouli. Motor lehce začal tarokovat a ztrácet výkon, tak sem postupně podřazoval na 4, 3, 2 a pomalicku se dokodrcal na kopecek. porovince se malickato zlepsiloo tak na 4 60km ale motor nepravidelnej chod, pokuckavání, až sme radši motor zhasnul a dojel šnečí rychlostí do zálivu pro autobus. zkoušna nastarotvání, motor točil točiljak o život ale nic, skoro jakoby už chytil ale ani neškytl. Tohle sme zkusil 2x cca s 2Min pauzou. pak sme čekal na manželku až přijede s Yetinou a odtáhne me dom. to trvalo aj než si pro mě přijela cca 40minut. doma jsem zaparkoval (cesta na laně s manželkou v nové yetine to je na knížku :-O . Ale co Doma sednu, otočím klíčkem a auto nastartuje na brnk. chcípnu. zkusím znovu, nastartuje lehké zakuckání, odezva na plyn dobré, ikdyž možná trošku líná, ale v pohodě. Pak na víkend pryč, a když jsme v neděli přijeli tak zkouška opět nastartuje v pohodě. ALE. vedle nádrže je podavací čerpadlo. mělo by se nějak projevovat zvukově? Protože to moje je uplně mrtvý. A ještě je někde pojistka pro tohle čerpadlo? Na přistrojce nic nesvítí, nebliká nic. Preventivně vyměním palivovej filtr. Ale to zadní čerpadlo mě dělá vrásky. Podotýkám jen že už behem toho cukání a pak startů doma atd, auto vůbec nekouřilo (že píská turbo je vzhledem ke kilometrům normál, na přístrojce 198 000km reál bych řekl někde lehce přes 250 )

Díky za pomoc, Zdeněk

2013-10-23 19:29:29

ahoj,promin,že Ti nijak neporadím ale když si tady pročítám,co všechno má ford mondeo mk3 za problémy,sám sobě se divím,že ho mám a nevyměnil bych ho za žádnou oktávku ani jinou značku,je to prostě fajn kámoš ale musí se o něj velmi pečovat

2013-10-23 20:49:20

Zdravím, nepíšeš jaký tam máš motor já mám TDCI a ten u nádrže nemá čerpadlo. Mimo pojistky je dobré i zkontrolovat relé tohoto čerpadla. Na obrázku kterýti zasílám je pod klaksonem zde je přeškrtnuto (mám TDCI motor) a tak je neosazeno Ta pojistková skříňka je v motorovém prostoru hned vedle baterie.

2013-10-23 21:04:16

mikro: Zdravím, nepíšeš jaký tam máš motor já mám TDCI a ten u nádrže nemá čerpadlo. Mimo pojistky je dobré i zkontrolovat relé tohoto čerpadla. Na obrázku kterýti zasílám je pod klaksonem zde je přeškrtnuto (mám TDCI motor) a tak je neosazeno Ta pojistková skříňka je v motorovém prostoru hned vedle baterie.

2013-10-24 16:58:43

tonyurban: Ještě doplním. Pokud máš u nádrže dopravní čerpadlo (jehož součástí bývá tlakový spínač), tak po zapnutí zapalování zavrčí, než načerpá tlak paliva k motoru a tlakový spínač jej vypne (mám tím na mysli po cca 20 - 30 minutích odstavení, kdy načerpaný tlak zvolna poklesne).

2013-10-24 19:09:04

Díky moc. mám 2,0 TDDi 85kw. odpojil sem konektory u cerpadla. nastartuju. ted to v pohodě nastartuje, napětí tam jde. zasunu konektory do cerpadla a NIC. takže tady to je asi probléém. koukal sem a nové cca 6000,-. coz je docela darda. napadá Vás nějaké rozuměnjší řešení?

2013-10-26 08:57:28

mikro: Jediná šance je použít čerpadlo z nějakého bouraného auta z vrakárny (ale ne ze starého rozpadajícího se vraku). Tak jak to popisuješ to vypadá, že v tom motorku čerpadla bude zkrat (nemo přímo v konektoru u něj, což by byla lepší a levnější varianta). Další možnost je, že se zadřelo. Ale to vše se dá zjistit až po jeho demontáži a případném rozebrání.

2013-10-26 09:41:19

mikro: No zkrat by to mohlo mít, ale pak by měla prasknot pojistka. bude to mít spíše někde přechodový odpor a tak při zatížení napětí zmizí. Toto se dá odzloušet přivedením napětí přímo na to čerpadlo přímo z baterie. (je třeba přivést oba poly + i - , i na mínusu může být přechoďák) . Pokud se rozběhne, je to přechoďák, relé co jsem ti psal, konektory

2014-05-18 15:50:48

Ahoj Fordáci

Mám mondeo 1.8 benzín, rok 2002. Po poslední normální bezproblemové jízdě (cca130 km) a po odstavení do garáže jsem nyní po pár dnech přišel k autu a auto nejde nastartovat,motor točí naprázdno. Po zapnutí zapalování NENÍ slyšet palivové čerpadlo. Pojistky zkontrolovány,palivové relé i bezpečnostní spínač u levé nohy řidiče zkontrolován. Taktéž proměřeno napětí na svorkovnici co je zacvaklá do palivového čerpadla na nádrži. (Umístěná pod zadním sedákem) Napětí tam je na dvou konektorech ze čtyř. Čerpadlo se přesto nechce rozběhnout. Má někdo tip,kde by ještě (kromě zničeného čerpadla) mohla být nějaká příčina? (imobilizér?) Čerpadlo bylo v posledních pěti letech maličko slyšet-zvenku z pod auta takový pískot-jako když letí komár... V kabině to slyšet nebylo.

Díky za případnou odpověd.

2014-05-18 19:29:48

jurin: Dopravní benzínové čerpadlo mívá jako součást tlakový spínač, který, pokud je vadný může způsobovat jeho poruchu. Zkus se zeptat třeba na vrakárně, jestli dopravní čerpadlo nemají.

2014-05-18 20:18:02

jurin: tak přiveď 12v přímo na čerpadlo a hned uvidíš jestli jde a nebo nejde stačí si k tomu vzít baterku a dva káble

2014-05-18 20:47:46

kubix31:

Děkuji všem za tipy na odstranění závady. Připojit palivové čerpadlo přímo káblíkem k autobaterii jsem taky zkusil,ovšem bez výsledku-neraeguje. Myslím si že na 95% je v háji to čerpadlo. Asi ten tlakový spínač na něm. Čerpadlo z vrakáče nechci,nerad bych se za chvíli se stejnou závadou potýkal znovu,raději koupím nové. Jsem už na středu objednaný do servisu,protože čerpadlo si doma sám nevytáhnu (oproti třeba fabii I,kde se to dá normálně vyvléct vrchem tou dírou v podlaze pod zadním sedákem) U forda ta díra taky je,ale malá,podle Etzolda se musí demontovat nádrž a tahat čerpadlo z pod auta ze spuštěné nádrže .A předtím odmontovat stabilizátor nápravy a další věci. No nádhera... Taky mě zarazilo,že auto jezdilo do posledního zaparkování naprosto bez jakýchkoliv náznaků blížící se zrady. Je to podivné taková náhlá smrt...

2014-05-18 21:10:50

jurin: když vyndaváš nadrž tak nemusíš sundavat nápravy jde to docela bezvadně teda aspoń u kombi ale myslim že i u kra´tase to bude stejný.

2014-05-21 22:14:35

kubix31:

Tak už mám palivové čerpadlo vyměněné za úplně nové.Měl jsi pravdu,nic se stabilizátorem se dělat nemuselo,asi ta nádrž šla dolů hladce i tak,mechanik to měl vyměněné i s objednáním a dodáním nového čerpadla do druhého dne co jsem mu to dovezl. Cena opravy i s prací 5.300,- Kč

Jen mě trochu zaráží,že to nové čerpadlo je na volnoběh když stojím maličko slyšet,prostě jak když bzučí elektromotorek,-o tom starém jsem ani nevěděl. Je to možné,že nové čerpadlo je slyšet? Výrobce neznám,ostatně ani na tom starém nebyla žádná značka..Snad se to časem usadí zaběhne a ztichne.

Jo a dozvěděl jsem se,že tlakový ventil není u toho čerpadla ,ale vepředu u motoru...

2014-05-31 10:26:10

31.5 2014 Doplnění-info: Nové palivové čerpadlo v nádrži vydávalo tak podivné zvuky,že jsem se na to byl přeptat ve třech servisech a všude mi řekli,že ten zvuk nového čerpadla není normální. Takže následovala reklamace,a bude se tam znova dávat další nové čerpadlo-tentokrát už zn. BOSCH. Vzhledem ke komplikovanému přístupu (demontáž nádrže) doporučuji všem nešetřit a rovnou objednávat kvalitní i když dražší výrobek! Vyplatí se to.

Také jsem studoval příčinu proč zkolabovalo to (z výroby auta) původní fordácké čerpadlo.Konektor napájení 12V který je zastrčený v elektromotorku čerpadla byl celý černý spálený,ta umělá hmota se úplně rozpadávala. Prostě zkrat který způsobil zastavení čerpadla. Elektrický zkrat v nádrži plné benzínu vypadá děsivě,ale byl jsem informován,že je i s touhle variantou počítáno a prostě nedochází k výbuchu.

2014-05-31 13:08:56

jurin: no taky se dost stavalo že čerpadla odchazeli nebo´t majitele jezdili s ručičkou paliva pořád v rezervě a čerpadlo se tolik nechladí čerpadlo je totiž take ochlazováno palivem, takže je lepší jezdit s plnou

2014-05-31 22:08:45

kubix31: to je přece kravina, čerpadlo se chladí palivem které nasává a proudí přímo vnitřkem čerpadla.

2014-06-01 11:46:46

jon29: no řekl bych že čím vic je paliva v nádrži tak se stačí méně ohřat přes zpátečku a lepe je chlazené čerpadlo v nádrži a řek bych že když je v podstatě cele ponořoneno tak je chlazeno o něco víc než když saje ty 3 cm benzínu ze dna

2014-07-15 08:06:33

Ahojte všichni to s tím cukáním se mi stalo před 14 dny. Sotva jsem dojel do práce- po dědině jel jak začátečník, skákal jsem jak koza. V práci si domluvil odtah a po 8 hodinách stání jsem k autu došel a ejhle- v pohodě nastartoval a odjel do servisu bez menších problémů. Vyměnili mě palivové čerpadlo a je to ok. Mám najeto 185 000 a loni jsem si jej dovezl z Německa- snad jsou poctivé.

Mám ale jinší problém s kterým bych potřeboval radu. Za studena mi startuje krásně ale po hodině jízdy co se motor zahřeje, mám problém nastartovat- auto chytne ale jen tak na dva válce a plyn nereaguje. To se opakuje třeba 8 krát s menšími přestávkami až se to podaří nastartovat. Není to pokaždé. 14 dní v pohodě a pak to třeba zlobí 2 dny. Nevíte někdo čím by to mohlo být? Mám Mondeo 2002, 2.0 TDDI, 85 kW

Dík za rady František

2016-02-16 22:27:37

mirsu: ahoj prosím odkud mas takovou kartu s rozpisem pojistek a jinych veci


Odpovědět

1  2