Fórum - Téma


Palivo+Mondeo-nafta a mráz


Fórum Mondeo MK III Palivo+Mondeo-nafta a mráz

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5

2010-02-02 13:22:43

to Vilda: nedělám nic mimo výměny filtru jak jsem psal. nedávám ani aditiva a na 99% parkuji venku.Golf startoval hůře , ale měl už hodně nalítáno.

2010-02-02 15:12:21

Vildo, věř že mě už to taky nebaví, koupil jsem TDCi jako 2 roky staré auto a bylo to ode mě velmi unáhlené rozhodnutí. Nic méně auto mám a buď ho prodám nebo bude ještě chvíli jezdit. Zima snad brzy skončí a tak by měl být do nějakého prosince klid. Samozřejmě že už teď vím že mé další auto bude benzínové. Protože moderní diesel je tak náročný systém, který sice jezdí za pár litříků nafty, ale člověk pak v servisu čumí na fakturu jak puk. Osobně jsem měl spíš smůlu na auto, které předchozí majitel dost huntoval a já to teď vyžírám. Je to jen zkušenost pro příště.

2010-02-02 17:45:16

Dobrá diskuze,dobrý problémy.Musím zaklepat,že dobrých snad 15let jsem problém se zamrzlou naftou

neměl.Naftové filtry dávám dříve všehochuť poslední léta Alco.Jediný co dělám tak pokud mají přijít

nějaký 20 mrazy tak si dám vždycky kanystr s naftou do kotelny a přidám tam aditivum které by mělo

prej pomoci , řádně protřepu a naleju.Problémy s vodou v naftě řešily kluci na Toyotách LC 100 a 120 které jsou na to dosti náchylné a řešili to přidáním skleničky z Avie turbo před originální filtr je tam i snímač vody

  • čidlo a vypoušťák.Jak se to osvědčilo nemám zatím ponětí.Taky o tom přemejšlím,že to tam naimplantuju

skleničku jsem zakoupil,vyhřínací hlavu filtru taky ale ještě jsem se k tomu nedokopal.

Tuhletu skleničku považuju za dobrej nápad pokud se v palivu objeví trochu vody tak zůstane ve skleničce

jakožto předfiltru a ve filtru tak nemá co zmrznout a tím ho zneprůchodnit.

2010-02-02 19:33:36

Preferuji jedině benzín ale už jezdím 17 roku služebníma autama všechny v dieslu nikdy jsem nedával žádné přísady do nafty a ještě se mi nestalo za ty roky že by mi něco zamrzlo až na jednu vyjímku a to byl MB-sprinter ve kterém mi zamrzal palivový filtr ale to jenom jeden den když u nás v jeseníkách bylo - 27°... BTW, je to blbé tady psát ale naftové motory od forda jsou jedni z nejhorších

2010-02-13 11:44:54

Mám to samé auto. Nabral jsem plnou u Agipu, po ujetí cca 20 km motor přepnul do nouzového režimu a začala blikat kontrolka žhavení. Dále už blikala pořád po nastartování. Ráno jsem to v mrazu už ani nenastartoval. Následoval odtah, v servisu jim to ukazovalo na problém vstřiku na 2. válci. Vyměnili ho, opět to nešlo nahodit. Ve fordu jim řekli, že je potřeba vyměnit všechny vstřiky. Vyměnili všechny vstřiky, dále startér (zřejmě jej zničili), zaplatil jsem 52 tisíc a vyjel. Po dvou dnech opět, motor nouzový stav, bliká kontrolka žhavení. Jel jsem zpět do servisu, vypustili nádrž (poprvé zřejmě ne, myslili je nafta je dobrá), napustili Verva diesel a zatím to jezdí... Zatím. Ford mondeo TDCi z let 03-04 je prý mimořádně citlivý na naftu a odchází vstřikovače.

2010-02-13 14:55:14

To říkám pořád nafta patří do kamen,natož do forda.TDCi a česká nafta se nemají rádi

2010-02-13 15:57:56

Zdravim.Já jezdim teďka jedině na Vervu od benziny a nebo Top Q,to je ta obyč od nich a přidávám VIF aditivum a mám klid.Auto mám r.v.05.Zatím jsem ještě neměl s autem žádný problém.Je možné,že mě to časem čeká.

2010-02-13 18:16:38

To mkarlicek: Tak to je teda drahá sranda vyhodit 52 jablek a pak se zjistilo že to bylo jen špatnou naftou. Já měl tuhle zimu už 2x zamrzlou naftu ve svém TDCi a to beru taky naftu Benzina TOP Q a přidávám aditivum VIF, holt už jsem si zvykl že jakmile klesnou teploty pod -10 tak jdu pěšky. Po každé když mi to zamrzlo tak blikala kontrolka žhavení a svítila kontrolka motoru, tak jsem to nechal být a druhý den bylo o něco tepleji a už to zase jelo. Když se mi to stalo prvně, tak jsem docukal do servisu a na diagnostice řekli že jsou v háji vstřiky, ale pak se zamysleli a zjistili, že je nízký tlak v rejlu, to znamená že je nízký přísun paliva a tak to nechali v garáži servisu ohřát no a druhý den už jsem jel v pohodě. Takže jako první bych vyměnil palivový filtr za tisícovku než dělat drahé vstřiky. Oni v servisech velice rádi při sebemenší závadě odkazují na vstřiky, přitom závada je kolikrát úplně jinde. U mě je problém ten že ikdyž vezmu prémiovou naftu s aditivem VIF, tak jakmile klesnou teploty pod -10 tak mi motor chcípá a tak nemá smysl jet, páč to do 10s chcípne, takže mám někde zřejmě zparafinované trubky nebo snížený průtok paliva, ale je zajímavé, že jakmile se malinko oteplí, tak motor při jízdě nemá ztrátu tahu a do omezovače rychlosti svižně akceleruje a to s maximální dodávkou paliva neboť to opravdu honím, takže ty trubky asi zase tolik přicpaný parafínem nebudou, ale možná je něco někde načnutého nebo i nějaké to teplotní čidlo. Těžko říct co tomu je.

2010-03-24 09:47:41

Podělím se s Vámi o mou zkušenost. I když se to tak úplně netýká tohoto tématu nechce se mi zakládat nové.

Při jízdě v (listopadu 09) se mi rozsvítila při cestě po dálnici kontrolka závady na motoru (C-max 1.6 Duratorq TDCi + DPF 109k/80Kw 92 tis. Km). Zastavil jsem na benzínce, ale motor běžel bez ztráty výkonu v pořádku OK. Protože bylo stejně už pozdě na nějaké opravy dojel jsem ten kousek pomalu domu. Důvod závady po diag. v Org. servise Ford: Nedostatek přísady (ADITIVA do nafty) do paliva v doplňovací nádobce u motoru. Ceny vč.DPH: aditiva - 3344 Kč; diagnostika el. - 514 kč; práce - 714, Kč. V servisu na to hleděli jako na zázrak. Borec mi tvrdil, že se s tím ještě nesetkal. Prý to snad montují jen do některých typů motor. Myslel tím asi ty co mají filtr pevných částic (motor PSA), protože ty jsou hodně náročné kvalitní naftu. Jinak si nedokážu vysvětlit proč to tam je. CMax si tak automaticky dávkuje aditivum do nafty (chytrá věcička). Blbé je když to zrovna dojde Vám . Ale pořád lepší než kupovat ten filtr pevných částic nové… Cena je docela vysoká ovšem dle infa od mechanika tam toho dali skoro 4 l. A prý to vypadá, že to snad od koupě vozu nebylo ještě doplněno. Museli to obědvat a čekal jsem na to asi měsíc. Pokud k tomu máte nějaké další informace dejte vědět.

2010-03-24 09:53:58

Tento motor je vybaven filtrem pevných částic a aditivum slouží k jeho regeneraci. V žádném případě si motor sám nepřidává aditivum do nafty. Aditivum slouží ke zvýšení teploty ve filtru a tím lepšímu vypálení a regeneraci filtru.

2010-12-16 12:56:10

Dnes jsem jel do práce svým Mondeem 2.0TDCi 96kW (beru Verva Diesel na Orlenu), startoval jsem v -18st.C, vše ok, po 13km klesla teplota na -21 a po chvíli ještě na -22 st.C, začala blikat kontrolka žhavení, po cca 500-700m začal motor vynechávat až zdechl, setrvačností jsem dojel do vesnice a odstavil auto na parkovišti před OÚ (jaké štestí, že to nebylo v lese). 2 pokusy o nastartování s odstupem času byly úspěšné, motor se rozjel, během 10 sec zablikala kontrolka žhavení, nepravidelný chod a mrtvo. Pokračování cesty do práce stopem.

Modlím se, abych při cestě z práce auto nastartoval, snad to půjde, je jen kolem -10st.C a na auto by mělo svítit sluníčko.

2010-12-16 13:04:43

jsmach

V těchto mrazech je třeba kvalitního adetiva, klidně 2x tolik (není to na škodu). Nejspíš ti pouze zparafinovala nafta, věřím, že odpoledne to bude ok. pokud ne - dej auto na pár hodin do tepla.

2010-12-16 13:22:58

V těchto mrazech saze zazimovat

2010-12-16 14:17:37

Cuhane

Bohužel jsem jen obyčejný smrtelník a k dispozici mám pouze jeden vůz. A budeš se divit jezdím jež třetí zimu se sazema každý den. Startuji několikrát deně, také neznám co je to druhé otáčení klíčku při startování, a paradoxem je to, že mě nutí k usměvu každé ráno knučící benzíňácí pokoušející se o start. A upřímně, jak to tak sleduji zazimovaných benzíňáků je taky dost, ani nemusím chodit daleko .... zázrak

2010-12-16 15:14:43

Neber všechno vážně co napíšu,od roku 93 jezdím služebníma jenom naftou ať to byl Ford Transit,MB Sprinter,Vito,naposledy s Felicii 1.9D a vždy jsem nastartoval,občas se stávalo že při -20ti tuhla nafta,no a o startování benzínáku to snad mluvíš o Shade 120 ne,auta s přímím vstřikem chytaj našup,pokavaď nemáš baterku v prdeli ale to je už o něčem jiným

2012-02-19 21:13:18

Doporučuju před zimou nový palivový filtr.Aditivum dávám VIF.

U nás je nafta horší jak v Německu.

http://auto.idnes.cz/test...80915_145641_automoto_fdv

Bohužel zatím nevím,jak líp tady dát odkaz.

2012-02-21 00:38:09

mkarlicek:

To je smutný příběh. V servisech jsou většinou neumi neumětelští. Oni neopravují ale zkoušejí. Za 50 tisíc. A my si to necháme líbit,

dextrone:

S tím VIF se doporučuje okolo -20°C dávat 2-3x větší dávky. Já jsem dal VIF do Focusu 1.8 TDDi a do Mondea 2.0 TDCi bez VIFu ale podle benzinky mají arktickou naftu. A u obou žádný problém.

2012-02-25 16:55:51

Zdravím všechny,já dávám vif celoročně,letní a zimní.zimní dávám 2x až 3x víc.

2012-02-27 15:27:17

doporučuji všem co lijí aditivum do nafty a myslí si, že čím víc ho tam dají, tím lepší bude účinek a další mýtusy aby si pročetli tento odkaz.

http://www.petrol.cz/maga...pm012008/produkty1_08.pdf

2012-03-21 00:01:26

Já mam TDDI a celou zimu jezdím v pohodě bez problemu. Svíčky měním po každých 40 tisicich a palivovej filtr vyměnuji zaroven ze svíčkama oboji od značky BOSCH.


Odpovědět

1  2  3  4  5