Fórum - Téma


Palivo+Mondeo-nafta a mráz


Fórum Mondeo MK III Palivo+Mondeo-nafta a mráz

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5

2010-01-27 10:19:13

Já jsem dělal to samé. Také jsem se pokoušel na neutrál udržet vyšší otáčky, ale během chvilky otáčky spadly samovolně a motor zdechl a mohl jsem šlapat na plyn sebevíc. Prostě když tam nejde palivo, tak s tím těžko něco uděláme. Přesto se mi zdá vše divné neboť ostatní diesely jezdí a ten můj prostě nejede. Aditivum dávám dle doporučení výrobce zimní Vif a dávkuju teď v zimě 100ml na plnou nádrž, palivový filtr mám nový, startování je bez problémové. Začínám mít podezření na nějaký snímač nebo čidlo a nebo opravdu opět ztuhlou naftu, která neprojde filtrem. Včera bylo -7 a auto jelo v pohodě, dnes je -15 a prostě auto chcípá. Prostě ten samý problém co jsem měl při velkých mrazech před Vánoci se opět opakuje.

2010-01-27 11:28:01

Ahoj

Na Kladně dnes ráno -18 : Start na první cvrknutí (nafta shell letiště Ruzyň. VIF 60ml na nádrž)

Stav nádrže : rezerva

Jsem čerstvě po výměně filtrů.

Jízda bezproblemová.

  • ----------------------------

info o VIF : http://www.fordclub.eu/ms...opic_id=2840#message17024

2010-01-27 11:36:56

Hmm, to buď rád, já mám patrně asi nějakou jinou příčinu než zamrzlou naftu, protože se mi to fakt nezdá aby při -15C motor nechodil ani s aditivem. Ještě mě mě napadlo jestli nemám verzi Mondea pro jihoevropské země, které třeba nemají předehřev nafty, atd.

2010-01-27 11:55:07

No ona ta předehřívka má taky svoje mouchy ráda se sviní parafínem ze zmrzlé nafty. Já vytáhl z garáže prodlužovák a startoval přes nabíječku na budík jsem raději přestal koukat,když jsem viděl ten odběr...Ted naštěstí stojíme v dílně a transplantují nám nové čerpadlo.Baterka si oddechne. Jinak jízda celkem v poho na to že v kabině bylo -21,7 a venku 24 pod nulou

2010-01-27 12:09:04

Je možné že ten předehřev nafty vůbec nemám nebo nefunguje. Myslím že ten předehřev nafty je přímo v palivovém filtru, ale nevím, třeba se dělají filtry s předehřevem nebo bez předehřevu. Dá se to nějak poznat jestli je filtr osazený předehřevem? Možná že se jedná jen o prasklou pojistku toho předehřevu, čili prkotinu, která se dá snadno opravit. Možná že jihoevropská Mondea jsou vybavována filtrem bez předehřževu. každopádně je to fakt divný, když cestou do práce jsem potkal takových dieselů i TDCi a všichni jely sice traktorovým zvukem, ale jely, kdežto já stál. Auto nijak nezanedbávám, filtry mám měněné a dávám zimní aditivum, prostě se o toho svého mazlíka starám.

Tak jsem volal přímo do forda a mluvil jsem se starším servisákem a bylo mi řečeno toto: každé TDCi má předehřev nafty elektrický ve formě bimetalu. Nafta se ohřívá palivovým čerpadlem, čerpadlo stlačí naftu na potřebný tlak pro common rail a tímto stlačením se nafta ohřeje. Ohřátá nespotřebovaná nafta teče přepadem zpět do filtru a tak se nejen znovu filtruje, ale ohřívá tak neohřátou naftu, která je ve filtru připravená pro nasátí čerpadlem, na konci toho přepadu je bimetal, který toto elektricky ovládá. Čili když to shrnu tak nafta se čerpadlem stlačí a tím se ohřeje a zbytek nespotřebované nafty se vrací přepadem zpět do filtru a tím ho ohřívá. Takže žádné topné spirály se ve filtru nenachází. Dále mi pan servismen řekl, že filtrovatelnost třídy F (-20C) není na benzínkách zaručena a že benzínky běžně mají naftu tzv přechodnou, která je jen do -10C. Dále jsem mu řekl že to chápu a že používám zimní aditiva a on odpověděl že aditiva jsou leda tak dobrá pro promazání čerpadla, ale že jsou jinak nepříliš účinná.

2010-01-28 12:43:21

Ahoj,

jen mě napadá, jestli se ten parafín při prvních mrazech neusadil na stěnách nádrže. Pak by i po výměně nafty s aditivy, filtru..... moho docházet k postupnému uvolňování a opět přicpávání. Vím, že dodatečné dolití aditiv nepomáhá, snad je zabraňuje krystalizaci parafínu z nafty ale určitě ho nerozpouští. Asi bych s autem zajel do hódně teplé garáže a zkusil nádrž několikrát propláchnout hodně teplou naftou. (dle Wikipedie:Bod tání se pohybuje od 42 °C (parafin měkký) do 65 °C (parafin tvrdý) i výše). at by snad mělo zabrat. Jestli je to opravdu naftou.

Jezdím v těchto mrazech každý den, přidávám VIF, a neměj jsem jediný problém, ale mam TDDI-idyž filtry budou asi stejné

Omlouvám se, jestli jte to už řešily, nečetl jsem všechny příspěvky, tak možná přicházim s křížkem po funuse.....

2010-01-28 16:41:28

Děkuji za příspěvek, nafta dnes krapet povolila a už to zase jezdí. Hodně teplou garáž bohužel nemám a ani nikdo v mém okolí. Nic méně nevím jestli je problém přímo v naftě nebo v nějakém snímači (čidle). Spoustu TDCi jezdí a některá TDCi prostě zamrzla. Nemůžu říci že jsem laxní k zimní přípravě auta, ale holt mám asi smůlu. Člověk se o to stará, dávám aditivum, pravidelně měním filtry a oleje a prostě mám asi smůlu na kus nebo je někde nějaká závadička. Ale to je pořád diagnostika sem a diagnostika tam a řešení problému je jen pokus a omyl a peníze jen tečou a problém se nevyřešil

2010-01-28 21:08:16

Majda to vystihl presne..

Na lipne - 21 .. a uplne v pohode az jsem tomu nemohl uverit.. kluci maji holt velkou smulu na naftu

Po vasich prispevcich - viz Dextrone- jsem zacinal mit peknou paniku.. ale je to opravdu tim , kde tankujete...

2010-01-29 03:18:19

Tankuju OMW Alpin Diesel a startuju pořád bez aditiv. Ford Transit 2,5 TD - vím že nepatřím do této kategorie. Ale chce to vážně tankovat kvalitní naftu.

2010-01-29 07:36:48

tankuji na ono startuji jezdím taky bez problému aditíva nepoužívám

2010-01-29 09:45:54

Já vím, že tankovat kvalitní naftu je základ. Ale jak zjistím, kde tu kvalitní naftu vzít? Koupit drahou prémiovou naftu není řešení (to už vím). Mě zamrzla nafta Benzina Verva, ostatním nafta od Shellu, OMV... jiným zase nezamrzla nafa od obyčejné "neznačkové" firmy.

2010-01-29 12:26:47

Já už taky nevím kde mám tankovat. Shell, Benzina, oboje mi zamrzlo. Snad jen ten Alpin diesel, ale to si nejsem jistý jestli je běžně k sehnání. Koukám že od neděle do úterka má zase silně mrznout, to zas půjdu pěšky

2010-01-29 14:36:15

Ja beru ten alpin diesel a bez problemu..cela firma uz 12 let. a to ze je taky Mercedes choulostivej... Jenze stejne zalezi u jaky pobocky... ta v Ceskych Budejovicich [ vypadovka na Cesky Krumlov je ok- pozn.]

ale to mas asi trosku z ruky

2010-01-29 16:07:33

dextrone: Dnes jsem tvůj příběh popisoval známému servisákovi, sice dělá ve škodovce, ale to je myslím úpně jedno. Říkal, nechat chvíli v teple, doplnit aditiva, pokud je problém v naftě, situace je vyřešena. problém je pokud se do naftového filtru dostane voda. Ta kontaminuje filtrační papír, ve kterém vlhkost zůstane a vždy, když teplta klesne pod určitou papír ve filtru zmrzne a průchodnost pro naftu se sníží. Takže jediné řešení je výměna filtru. Měl tam auto se stejným problémem jako máš ty a výměnou filtru se to vyřešilo.

2010-01-29 22:07:25

To pava: ahoj, děkuji za pomoc, auto a nafta vlivem oteplení rozmrzla a už zase jezdím. To s tím filtrem si nejsem moc jistý, neboť mám palivový filtr nový (cca 900km najeto s novým filtrem). Tak buď mám nějaký vadný filtr a nebo mi ho prostě v servisu naúčtovali, ale nevyměnili. No moc bych se tomu nedivil, známe české servisy Nic méně nevím jak dostat vodu z filtru (pokud by tam byla), nějak jsem to ještě nezkoumal a myslím že filtr je hermeticky uzavřená nádoba. Snad někdo poradí

2010-01-30 10:09:33

dextrone: vodu z filtru nijak nedostaneš, pokud voda nasákne do filtračního papíru zůstane tam, zmrzne a zneprůchodni filtr. A jaký filtr jsi použil? Pokud jiný než předepsaný Delphi, tak to může být i tím. Přikládám obrázek originálního filtru.

http://obrazky-foto.nahra...ly-cd-plakaty/36802-filtr

2010-01-30 12:49:35

Ne, to jsem neměl na mysli, samozřejmě, že filtr Delphi může mít stejné problémy jako neoriginální, ale může to být taky důvod výše popsaných problémů.

Já zase nevidím problém v naftě, protože taky jezdím na Vervu a problém se zamrznutím jsem nikdy neměl a navíc dextrone ještě přidavá zimní Vif. Já osobně bych začal tím filtrem, sehnal bych si ten originální, vyměnil si ho buď sám, nebo bych stál při výměně nad mechanikem. Pokud by byl stále problém, tak vyčistit nádrž a vedení k filtru.

2010-02-02 08:40:16

Tak se postupně dopátrávám k tomu, proč mi ve větších mrazech (pod -10C) neustále "zamrzá" nafta a motor neběží. Na vině je pravděpodobně palivový filtr, který mám sice měněný, ale je bůhvíjaké značky. Tak jsem koukal na všemožné diskuze a forumy a dopátral se, že do Mondea TDCi se může dosadit několik typů palivových filtrů s různou propustností udávanou v mikronech. Současný motor 2,2TDCi je osazen originálem Bosch s filtrační hustotou na 12 mikronech 99,7%. Původní 2,0-2,2 motory měly filtr delphi HDF924, pozdější kooperační 2,0 mají francouzský filtr PURFLUX a pozdější kooperační 2,2 mají BOSCH. Tak jsem z toho jelen, ale z principu je jasné že pokud mám palivový filtr s nízkou popustností v mikronech (např pouze 2 mikrony) a nafta vlivem mrazu malinko zhoustne, pak už může být problém s průchodností ve filtru. Pokud by se filtr vyměnil za filtr s větší propustností (např.12 mikronů), pak by tento problém nastat nemusel. Víte o tom někdo něco?

2010-02-02 11:29:33

To DEXTRONE:

Ahoj, to co píšeš zní logicky, ale ty jsi si ten filtr nechal přece měnit ve Fordu za originální díl tak tam by přece podle WIN kódu měli přesně vědět jaký filtr patří do tvého vozu. Asi bych to tam šel reklamovat. Ale úplně slyším ty řeči o nekvalitní naftě bla bla bla......

2010-02-02 12:15:29

Mam třetího diesela a nikdy nebyl problém s palivovým filtrem. Měním ho vždy před zimou . Používám fitry Mann k 100% spokojenosti.


Odpovědět

1  2  3  4  5