Fórum - Téma


Palivo+Mondeo-nafta a mráz


Fórum Mondeo MK III Palivo+Mondeo-nafta a mráz

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5

2009-12-23 17:01:54

...chlapi já Vám řikal, že to bude naftou ...hlavně, že už zase řechtaj...

2009-12-23 19:20:16

dextrone:

No a co teda s tím v servisu udělali? Výměna filtru, vymazání chyby z řídící jednotky?

Já už od pondělí jezdím bez problémů.

2009-12-23 22:27:22

Jo jo, přesně tak

2009-12-24 06:35:17

Chlapi, jak to tady čtu, potí se mi čelo. Mě se naštěstí nic podobného zatím nestalo, tankuji u benzíny obyč naftu a žádné aditívum nepřidávám. Auto mi stálo celý týden venku v -13 a v pohodě. A co se týče schellky , tam bych si nekoupil ani benzínový zapalovač v hrůze že nebude hořet, jelikož internetových diskuzí o téhle renomované společnosti (především v české republice) je dost a né zrovna lichotivých.

2009-12-24 07:28:02

Něco podobného se mi stalo kdysi,ještě s Mitsubishi.Měli jsme jet s rodinou k pantátovi za Sokolov a tak jsem v Liberci natankoval naftu u Agipu.Podotýkám,že to bylo v létě.Asi po ujetí 5 km jsem měl pocit,jako kdybych měl přitaženou ruční brzdu-auto nejelo,když vidělo kopeček,tak se bránilo,hulilo,no prostě hrůza.Jakž takž jsme dojeli na místo a večer v hospodě jsem se o svůj zážitek podělil s místním statkářem.Druhý den jsem k němu zajel,naftu vypustil a do nádrže nalil jeho,kterou tankoval u obyčejné pumpy.Bez výměny filtru se auto začalo asi po 5 km chovat úplně normálně a bylo OK.A od té doby tankuji /pokud nemusím jinde/ pouze u jedné obyčejné pumpy v mém blízkém okolí a vše je OK.Ani když tady bylo -18stupňů,tak jsem při jízdě neměl žádné problémy.A tak už mě u značkové pumpy po mých zkušenostech nikdo neuvidí.Tuto zkušenost nemám, bohužel,jenom já,ale i několik mých známých.Asi to docela dobře šidí na náš úkor.

2009-12-24 08:01:01

dextrone : Mohu vědět na kolik tě toto dobrodružství vyšlo ? když nepočítám ty nervy Kolik si pánové ve Fordu vzali ?

2009-12-29 21:03:24

Zdravim.Tak jsem si přečetl z hrůzou co mě asi časem čeká.Je mi líto co se vám děje s vašema kárama.Já jezdim se svím TDCi 2.0 96 KW cca rok a půl a zatím v poho.Je teda fakt,že jsem letos tak od léta radši začal brát u nás v Teplicích naftu Verva od Benziny.Sice je oproti levnejnějším pumpám jako je třeba ONO dražší asi o 3 kč ale je to lepší.A to aditivum od VIF tam dávám víc než píšou.Na plnou nádrž suveréně tři plný odměrky 30 ml. má tušim jedna.Není to na závadu.Akorát se mi stalo mě i kámošovi,že když jsme měli v těch mrazech v kufru tu plechovku s VIF,tak nám to stuhlo na kaši(gel).Psal jsem přímo do firmy a ty mi odpověděli,že to není na závadu,ale plechovku mám nechat doma v teple a vzít jí ven jenom na tankování.Já jsem teda i tukaši prdnul do nádrže a nic se nestalo zatim.Jak říkám.Jezdím na údajně kvalitní naftu a dávám od oka,radší víc aditiva a je zatim klid a auto jezdí v poho.Najeto mám 106000km.

2009-12-29 22:36:00

to Miky: ...kluci měli prostě jenom smolejš, že narazily u "svých" pump na mix letní (t.j. celoroční) a zimní nafty, a když je blbý palivo tak je i zážehovej motor v koncích..., nejsem sice "horkej" zastánce, ale dnešních naftovejch motorů bych se rozhodně nebál...

2009-12-29 23:36:39

To Miky : Tak přesně to se stalo i s mím VIF - zgelovatělo . Pořád jsem si říkal, že se mi to asi jen zdá. Adetivum aplikuji do nádrže injekční stříkačkou, která bez problému nasála - tak jsem to neřešil a do nádrže ho prdnul také. Jsem rád, že jsi se o tom zde zmínil a potvrdil, že na závadu to neni, ale i tak si ho pro jistotu budu brát také pouze na tankování

Jinak co bych ti rád napsal, napsal už majda

2009-12-30 00:18:53

To Vilda : nevím nevím, osobně by mě to asi strach nedovolil dávat do TDCi benzin a to asi ani kdybych to viděl černé na bílém.Každopádně si také nedokáži rozumně vysvětlit ztuhlé ZIMNÍ adetivum.(podotýkám "pouhých" -17 C ). Zní to opravdu směšně.

2009-12-30 00:21:07

Já říkat:Nafta patří do trachtooru a nikdy jinak.Howg.

2009-12-30 01:01:07

Vilda: Ano vím, znám lidi kteří do starých nafťáku přidávají benzin a také jsem o tom četl. Ale do TDCi jsem o tom zatím neslyšel. Byl bych rád kdyby se zde někdo znalejší motoru TDCi k tomu vyjádřil. Co na to citlivé vstřikování ? Jak by se to líbilo čerpadlu ? Nebo byl už někdo tak statečný a prubnul to ?

2009-12-30 13:24:08

Tohle mi napsali ze soplečnosti VIF:

toto je normální jev tohoto aditiva. Depresanty, které jsou použity v

plechovce při takových mrazech ztuhnou, ale nic se s nimi nestane. Dejte

plechovku do pokojové teploty a můžete ji opět bez problémů použít do nádrže

vašeho automobilu.zimní aditivum obsahuje povrchově aktivní složky, které zabraňují shlukování

mikrokrystalů parafínů a tím sníží teplotu jejich vylučování z nafty. I

když při teplotách kolem 0°C tuhne, v koncentraci v naftě / doporučené

dávkováním na obalu /, se projevují jeho příznivé účinky, které spočívají

nejen ve snížení teploty vylučování krystalů, ale i ostatní příznivé vlivy

na palivový systém, jak je uvedeno na obalu.

Aditivum nechte prohřát v místnosti kde je nad 10°C, protřepejte a můžete ho

použít. Jeho účinky se nemění.

Vzledem k tomu, že tankování PHM neprovádíte denně, doporučuji plechovku

ponechat v vytápěné místnosti a brát si ji jen v den čerpání PHM.

Těší nás, že používáte naše výrobky.Benzina má nyní nejlepší pohonné hmoty v ČR. Pokud jste nechali aditiv

roztát při pokojové teplotě, tak se bude chovat normálně a ošetří všechny

své vlastnosti tak jak má, tak jako před tím než ztuht.

a tady odkaz na VIF:http://www.41.cz/vif/

  • --------------------------------------------------------------------------------------------

Já bych to do TDCI asi nedal.je to úplně jiná koncepce motorů.Samá elektronika atd.Zkušenost s tím ale nemám.Radši ve větším množství VIF.Mě zatim motor maká bez problémů.A naftu s cetanovím nejvyšším číslem 60 Verva od benziny.Je fakt,že je drahá ale lepší dražší naftu než pak cálovat v servisu.

2010-01-02 00:14:23

nevím, možná si to už vyřešil, nečetl jsem to...chcíplo ti to pro to, že parafín se v nádrží po cestě zvířil a ucpal ti filtr... toť moje teorie

2010-01-22 08:50:19

Ahoj Dextrone, ted jsem si precetl tvůj příspěvek ze dne 19.12.2009 a nevěřil jsem vlastním očím protože to je jako kdybych to psal ja Protože přesně v ten samý datum se mi stalo úplně to samé, to byly ty dny jak klesla teplota v noci kolem -15C. Ráno jsem úplně v pohodě nastartoval a ještě si pochvaloval jak to pěkně chytlo, ujel jsem cca 2km a auto začalo cukat, rozblikala se kontrolka žhavení a po chvíli to ůplně chcíplo. První co mě napadlo, že to bude asi zparafínovaná nafta jelikož poslední nádrž jsem tankoval u pumpy hypermarketu. Přískokem jsem dojel do nebližší podzemní garáže nákupního centra (naštěstí jsem byl v Praze na Chodově). Auto tam nechal 3 hodiny a pak vše bylo O.K., po cestě do M. Boleslavi jsem pak až na 4. pumpě (ten den všude vyprodáno) koupil nemrznoucí směs a dolil dle dávkování. Od té doby je pokoj. Dle mého názoru za to můžou ty bio složky.

2010-01-22 12:02:21

Jo jo asi biosložky, ale přesto já už Shellu nevěřím, páč nejsem jediný komu se to prýstalo a také u Shellu a to nejen v Ústí nad Labem, takže to náhoda asi nebude. Nicméně teď jsem už 2x bral plnou nádrž u Benziny Top Q a vždy přidal 100ml aditiva VIF a zatím mám klid. Nic méně mám ještě podezření na vodu v nádrži, která se dostala skrze filtr až ke vstřikům nebo se nahromadila v palivovém filtru a zamrzla. Tak ještě uvažuji že koupím něco co odbourá vodu v nádrži a trubkách, ale nemám s tím moc zkušeností, do TDCi leji jen "kvalitní" naftu a přidávám VIF. To kvalitní jsem dal schválně do uvozovek, protože v tomhle státě neni kvalitního už snad téměř nic Takže nevím co přidat do nádrže na odbourání vody aby to nezničilo vstřikovače... Velfobin je myslím jen přisada do benzínu, ale do nafty pro TDCi asi těžko ???

Ady
2010-01-26 23:10:00

Máte auto s dieselovým motorem a parkujete venku. Pak se vám dnes v noci či v dalších hodinách, kdy mají teploty padat pod dvacet stupňů pod nulu, může snadno přihodit malér.

Neodjedete, i když baterii máte v pořádku.

Problém je v naftě. U většiny pump v Česku se totiž prodává nafta, která bezpečně vydrží do -20 stupňů. Pouze na horách a na některých čerpacích stanicích dostanete takzvanou akrtickou variantu, u které výrobci zaručují, že odolá až do -32 stupňů.

Při velmi nízkých teplotách se v naftě tvoří krystaly parafínů. Platí to už od zhruba mínus osmi stupňů, ale čím je mráz větší, tím krystaly nabývají na velikosti. Může se stát, že ucpou palivové čerpadlo a jízda končí dřív, než začala. Pomůže jen ohřátí vozu.

U čerpacích stanic v Praze i jinde v nižších nadmořských výškách se od listopadu do března prodává nafta pro mírné klimatické pásmo takzvané třídy F. U té je podle normy zaručena tzv. filtrovatelnost (tedy to, že parafíny neucpou palivový filtr) jen do mínus dvaceti stupňů. Předpověď pro zítřek ukazuje, že tato hranice padne.

Krystaly se vytvoří až v nádrži

Podle Petra Šindlera z české pobočky Shellu problém obvykle nastává v noci, kdy je auto vystaveno působení mrazivého vzduchu a větru. Pokud navíc motor není v dobrém stavu a v palivovém filtru jsou nějaké nečistoty, mohou ho ucpat i menší krystaly pafafínů třeba již při mínus deseti až patnácti.

Pomůže aditivum

Ti, kteří vědí, že auto budou nechávat na mrazu, by tedy měli současně s tankováním nafty nalít do nádrže pro jistotu zimní aditivum. To zajistí filtrovatelnost nafty ještě o nějakých pět až osm stupňů mrazu déle než běžné palivo.

Výhodu v tomto období mají pochopitelně ti, jejichž auto je vybaveno benzinovým motorem (tam s palivem není žádný problém až do mínus 40 stupňů), případně garáž nebo přídavné nezávislé topení. Tak, jak je to obvyklé například v severských zemích Evropy nebo v Kanadě.

Jde o pomůcku na vyhřívání bloku motoru a dobíjení baterií, díky čemuž auto v chladném počasí snáze nastartuje. Systém, který je napájen z elektrické zásuvky, lze ovšem díky přídavným zařízením využít i k vytápění zaparkovaného vozu. Posádka se pak po příchodu k autu vyhne nejen práci s ometáním sněhu a škrábání namrzlých oken, ale navíc bude mít uvnitř už vytopeno.

2010-01-27 07:24:52

To je sice všechno hezký, ale i přesto že přidávám zimní aditivum VIF, nafta mi dnes při -15C opět zamrzla. Pro změnu to nebyl Shell jako v předvánočních mrazech, ale Benzina TOP Q příjdu k autu, po zhasnutí kontrolky žhavení motor nastartuji, asi tak 30s běží na volnoběh normálně, pak začnou lítat otáčky mezi 800 - 1200 a pak se motor udusí. Znovu nastartuji, a motor během chvilky zdechne a rozsvítí se kontrolka motoru.

2010-01-27 08:16:19

Zdravím ropáky

Tak jak se vám dneska startovalo? U nás bylo ráno na teploměru -25°C. Já jsem toho chudáčka radši dneska ani netrápil na tech 10km jízdy a půjčil jsem si auto (benzína) od manželky. Počkám až mrazy poleví (prý už zítra).

2010-01-27 09:49:04

dextrone: Nejseš sám. I u mně se opakovala situace z 20.12.09. Dneska ráno auto ukazovalo -14°C. Bez problémů jsem nastartoval, ale za 30s to chcíplo. Jako zkušený uživatel moderního Ford dieselu jsem hned věděl, co se děje. Sednul jsem do auta a na neutrál jsem nutil motor do vyšších otáček. Zpočátku mi to ještě asi 3x chcíplo, běh motoru byl hodně rozkolísaný, ale pak se to nechalo vytočit na 2500ot/min. Postupně se chod motoru uklidňoval. Když se o kousínek hla rafika teploty vody, tak jsem vyrazil a bez problémů dojel do práce (35km). Bez rozsvícení poruchy motoru. Doufám, že do odpoledne se oteplí a odjedu domu. Beru běžnou naftu, dávám zimní VIF, měl jsem plnou nádrž a mám nový palivový filtr originál Ford. Nevím, co pro to mám udělat víc (kromě koupě vyhřívaný garáže za statísíce nebo nezávislý topení za 30.000). Začínám si ale myslet, že proti zámrzu nafty VIF nepomáhá.


Odpovědět

1  2  3  4  5