Fórum - Téma


Palivo+Mondeo-nafta a mráz


Fórum Mondeo MK III Palivo+Mondeo-nafta a mráz

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5

2009-12-19 21:08:07

Mondeo TDCi 96kW. Nabral jsem plnou nádrž diesel extra od Shellu v Ústí nad Labem. Najel jsem nějakých cca 200km v pohodě. Situace se však změnila až o včerejším mrazu, kdy bylo nějakých -15. a dnes teploty o moc nevylezly. Motor začal cukat a chcípat. Rozblikala se kontrolka žhavení a rozsvítila se kontrolka elektroniky motoru, která trvale svítí i po opětovném nastartování. Auto stále cuká a při větším přidání plynu chcípne nebo přejde do nouzového režimu a následně chcípne. Domnívám se, že vlivem nízkých teplot mi zparafinovala "zamrzla" nafta, neboť do té doby auto jezdilo bez problému. Myslel jsem si, že všude u čerpaček je již zimní nafta a tak jsem při tankování nad tím příliš nepřemýšlel. Při každém tankování jak v zimě tak v létě přidávám aditivum VIF. Cestou jsem tedy dnes docukal do marketu a koupil aditivum od firmy STP pro vytvoření zimní nafty (proti zamrzání nafty) a celý obsah nalil do nádrže. Problém se neodstranil a auto dál cuká a chcípá. Startování je v pohodě vždy rychle a napoprvé, filtry včetně palivového mám celkem nové cca 7 tis. najeto. Myslíte si že dodatečné přidání aditiva od STP může pomoci rozpustit parafínové částečky, které pravděpodobně ucpali palivový filtr? Můžou se i tyto parafínové částečky rozpustit oteplením, které má být po neděli? Nebo se bude muset zbylý obsah palivové nádrže vypustit a přívody paliva vyčistit a celé rozebrat? Ještě se mi tohle nikdy nestalo a tak bych nerad něco uspěchal, bohužel auto potřebuji denně. Na diagnostiku kvůli svítící kontrolce elektroniky motoru jsem se objednal k Ford Homolka, ale jdu až 4.1. protože mají plno. Do té doby musím nějak jezdit a doufat, že při oteplení se zbylá nafta vrátí zase do normálu. Máte někdo nějaké zkušenosti? Díky

hof  
2009-12-19 21:33:32

to dextrone - ahoj, pojal bych to takhle, heslovitě - nepanikařit, počkat na oteplení, když se to po oteplení zlepšit, tak nádrž vyjet, když nádrž skoro vyjet, tak koupit echt zimní naftu, když se to po oteplení nezlepšit, začít panikařit a konat tak, jak ty psát

2009-12-20 13:39:01

Dnes jsem auto nastartoval a na parkovišti zahříval držením otáček zprvu 2.tis po té střídavě 2.-3.tis zhruba po dobu 30 minut. Motor běžel zprvu nepravidelně a po zahřátí na provozní teplotu šlapal jako hodinky. Nechal jsem ho běžet ještě cca půl hodiny a mezi tím jsem ometl auto od sněhu. Takže motor jsem nechal běžet celkem asi hodinu. Pak jsem sedl za volant a zjistil jsem, že mi už nesvítí kontrolka elektroniky motoru, tak jsem malinko zajásal a zkusil auto projet. Auto jelo dobře a vše se zdálo být OK. Jel jsem klidnou jízdou cca 15km a už jsem jásal, že je vše v pohodě. Jenže po ujetí těch 15km opět za jízdy znatelné cukání (myslím že jsem jel na 4.převodový stupeň a otáčky tak 2300. Pak to za jízdy chcíplo. Otočil jsem se a jel jsem radši zpět. Cesta zpět byla tragická, neustálé popojíždění, startování, chcípání, cukání s opětovným rozsvícením kontrolek žhavení a elektroniky motoru.

2009-12-20 22:17:53

Mám bohužel naprosto stejnou zkušenost. Také mám Mondeo 96kW TDCi (automat) a projevuje se to úplně stejně. A to beru naftu Benzina Verva a leju do toho zimní VIF. Zítra s tím pojedu (nechám odtáhnout) do servisu na diagnostiku. Základní rada od mechanika byla dát to do tepla, což je pro mě neřešitelný problém. A dát tam přísadu proti zamrzání nafty (a co je teda VIF?). Jsem zvědav, co bude zítra....

2009-12-20 23:01:20

I já hlásím naprosto stejnou závadu. Tankoval jsem před 14 dny u Shellky ( to ještě nemrzlo ). Jezdím každý den a v pohodě až ze včerejška na dnešek kdy bylo v noci cca -17 stupnů nastal problém. Jen co jsem dnes dojel za město vůz za stálého blikání kontrolky žhavení ztrácel výkon poté zhasnul, každý další start byl též bez problémů, ale po ujetí pár metrů zase zhasl.Poté se trochu umoudřil a v nouzovém režimu jsem dojel zpět domu (cca 5km).Před domem jsem motor zhasnul a znovu nastartoval, najednou jako by bylo vše v naprostém pořádku vše chodilo jak má (žhavící kontrolka též ok ) zajel jsem k nejbližší Shellce a dotankoval 3/4 nádrže V-power diesel poté následovalo cca 100km bez problému.Trošku trnu co bude zítra ráno, ale snad to bude dobré.Dám vědět. Každopádně zítra dopravím auto na půl dne do tepla a dopřeji mu adetivum přímo proti zamrzání. Jinak VIF také používám - toto adetivum bylo sice vyhlášené jako nejlepší adetivum pro vysokotlaké vstřikování, ale také jaksi nechápu ten nápis na štítku "zimní".

Každopádně jsem nyní tak trochu smutný, protože je to můj první problém s TDCi za dva roky.

Věřím, ale že problém je jinde

2009-12-21 09:20:03

LuHuFord: Ahoj, tak pak dej vědět jak jsi dopadl. Já mám bohužel ještě 3/4 nádrže plné a známý chemik mi řekl že parafíny v naftě při oteplení jen tak nezmizí. Na víc nemám garáž, ale autíko stojí venku. Vilda v jeho článku má ve spoustě věcí pravdu. Mé předchozí auto byl benzíňák a tam opravdu žádné potíže nebyly.

2009-12-21 12:05:58

Dnes ráno pokračovala moje kauza. Po cestě z Prahy do Slaného jsem navštívil 4 benzínky - ani jedna neměla zimní naftu. Na jedné OMV měli dokonce papírkem přelepený stojan, že tahle nafta je jen do -20° (ha,ha). Sháněl jsem nějaký aditivum proti zamrzání - našel jsem nějakej Aquafob (80Kč) na odstranění vody z paliva, a Castrol TD (280Kč). Na radu mechanika jsem ale do nádrže nalil stejně ten zimní VIF, co už tam byl. Asi 5x tolik, co normálně. Mechanik říkal, že ten Aquafob mám rovnou vyhodit. Auto stejně nejelo. Zoufale jsem volal na asistenci České Pojišťovny, kde mám havarijní pojištění zahrnující odtah v případě poruchy. Operátor mi ale řekl, že zamrzlá nafta je moje chyba obsluhy a že to je vyjmuto z pojistných podmínek a že si to musím zaplatit sám! Tak to jsem odmítl. Nechal jsem auto běžet na neutrál a postupně jsem zvyšoval otáčky z 1250 na 1500 a 2000. Kupodivu mi to chcíplo jen třikrát. Asi po půl hodině se auto prohřálo a začalo se chovat normálně. Po testech na parkovišti jsem vyrazil a úspěšně dojel asi 10km do servisu. Stále mi totiž svítila kontrolka motoru. V servisu mi vyčetli závady (čerpadlo nafty, vstřiky) a vymazali je - a znova se neobjevily. Zhasla i kontrolka motoru. Dál jsem nechal vyměnit palivový filtr (měl jsem tam Starline asi 30.000km, což bylo podle mechanika moc a mohla to být jedna z hlavních příčin problémů) za originál Ford. Dojel jsem zpět do práce (asi 15km) a auto se zdá být normální. Tak jsem v naději.

2009-12-21 12:19:19

Ahoj, já jsem dnes sotva dojel do servisu. Auto po nastarování vždy do cca 10 vteřin chcíplo, teplota asi -10. Na štěstí mám servis pod kopcem, tak jsem jel s vypnutým motorem. Můžu vám teda říci že jsem pěkně nasr...j, protože beru pravidelně naftu pouze u Shellu v domění jakou dobrou naftu neberu a přidávám pravidelně aditivum VIF. A když jsem bral plnou nádrž 12.prosince, tak jsem ani nepřemýšlel, že bych mohl mít nějaký problém s naftou neboť povinností všech čerpaček je mít od 1.12. zimní naftu. Ale jak ta zimní nafta doopravdy vypadá ví jen bůj. Dokonce jsem měl zamrzlou nádobu s ostřikovači a to bylo na flašce napsáno do -20 Tak tady vidíte jak jsme všude jen a jen šizeni a pak budeme platit drahé opravy. Ve středu by mi měli ze servisu zavolat co že to vlastně s autem mám, tak uvidíme. Začínám silně přemýšlet, že TDCi půjde z domu a koupím benzíňáka, protože jestli budeme stále řešit jestli je kvalita nafty pofidérní i u renomovaých čerpaček, tak se nikdy nikam nedostaneme. Dnes jsem volal na čerpačku Shell v Ústí nad Labem aby mi řekli jakou naftu měli 12.12. kdy jsem naposledy tankoval plnou nádrž, řekli že již dávno mají zimní naftu a ať si nestěžuji u nich, ale přímo na zastoupení Shellu v Praze, že ústecký Shell na Severní Terase je pouze pronajat a dováží jim naftu litvínovský Petrotranz nebo jak se to jmenuje nevím. Takže vážení, vůbec nevím co si o tom všem mám myslet. Zavolal jsem na pražské zastoupení Shellu, tam mě přepojili na technika co to má na starosti a ten neskutečně blekotal a vykrucoval se a říkal čísla filtrovatelnosti zimní nafty třídy F, ale ten pán zřejmě vůbec nemá šajn o tom jaká je realita a zda-li je na všech čerpačkách Shellu v celé republice tato zimní nafta třídy F. To že to má na papíře je hezké, ale dozajista to nebude skutečnost. Takže buď zavolám na ČOI ať provedou kontrolu na ústecké pobočce Shellu a nebo se na to vyfláknu a po opravě auta budu tankovat jinde, nejspíš u benziny Vervu.

2009-12-21 13:09:49

No nevím, jestli si tou Vervou pomůžeš. Tu jsem tam měl já a zamrzlo mi to. S tím VIFem je to možná tak, že jsme ho tam dali málo. Já dávám tak 10ml na 20l nafty. V návodu je ale napsáno (což jsem si všiml až teď), že se ho v mrazech -20° má dávat 2-3 tolik. Btw. mechanik mi říkal, že na mráz je nejlepší do nafty stříknout benzín - tak 0,5l na 10l nafty.

Jsme zvědav, co ti řeknou v servisu. Já to měl za 350Kč vyčtení a vymazání závad, 1100Kč palivový filtr Ford + 200Kč práce (ale to jsem dělal, protože ten filtr už měl najeto).

2009-12-21 13:14:08

No já bych si do TDCi přidat trochu benzínu do nafty netroufl. Já VIFu dávám 1ml na 1L nafty, takže vždy tak 50ml na dotankování, protože nejezdím nádrž úplně do prázdna. To ti mechanik řekl že se do TDCi může přidat trochu benzínu?

Hele a tu palivovou nádrž jsi nějak nevysál (neodčerpal)? Já tam mám ještě 80% nafty a myslím si že když vyměním palivovej filtr, tak že ho špatnou naftou zase zanesu.

2009-12-21 13:26:12

jj, řekl mi to mechanik Ford servisu. Je to prý nejlepší způsob a na moje opakovaný dotazy, zda to nemůže poškodit vstřikování a čerpadlo tvrdí, že ne. Já ale nevím, jestli na to budu mít koule. Spíš budu asi takhle v zimě dávat víc VIFu. Nádrž mám plnou (v pátek 18.12. jsem bral plnou a najel jsem 80km) a neříkal, že bych s tím měl něco dělat. Vylívat naftu za 1400Kč se mi fakt nechce. Zkusím něco odjet a doplnit to něčím jiným - prý je dobrá OMV Alpin Diesel.

Navíc mi v servisu prodali za 300Kč přípravek ProTec na čištění naftový palivový soustavy, tak to tím pak proženu (má se to lít do skro prázdné nádrže).

2009-12-21 13:28:14

Já to zatím měl bez problémů. Mráz -17 C. Minulou zimu odešly 2 svíčky a před zhruba 1 měsícem baterka. Jinak celkem pohoda. Do nafty nic nepřidávám.

2009-12-21 14:34:39

nepatřím k extrémním zastáncům naftových motorů, za poslední dobu mám praxi jen s Trazity v práci, ale myslím , že jste měli smůlu na nekvalitní šarži paliva, v opačném případě by celá republika od -15 stála (majitelé dieselů), většina z vás uvádí tankování u renomovaných benzinových stanic kde podle mého názoru není takový obrat (kvůli ceně) a při doplnění zásobních nádrží "zimní" naftou tu letní resp. celoroční rozhodně neodčerpávají a následný mix v tomto přechodném období dělá s vašima miláčkama to co popisujete...

Damián  
Zdeněk
2009-12-21 14:56:48

* to majda : to je přesné (už,už jsem chystal příspěvek v podobném smyslu)

2009-12-21 16:07:51

Do dieselu bych asi nešla,nelíbí se mi zvuk těch motorů.Ale jinak mi příjde úplně v poho,že někdo vyznává motory na naftu.Normální mi nepříjde to,že jestliže dám svoje prachy za auto s diesl. motorem a koupím mu za svoje prachy tu správnou šťávičku,proč to jako nejede ?Přece není chyba v majitelích těch aut,ale někde úplně jinde.To mě děsně vytáčí.Víme všichni,kdo to šidí.A kdo to tiše toleruje.Tohle by se mělo napravit a ne vkus majitelů aut.

2009-12-21 16:48:03

To dextrone : Dnes ráno bylo vše v pohodě auto tahalo jak má.Blikání kontrolky žhavení se také nekonalo Ujel jsem cca 50km.Zapoměl jsem do svého předešlého příspěvku napsat, že při včerejším tankování jsem toho VIF dal jednou tolik než běžně.(běžně dávám na 1l nafty 1 ml adetiva).Další adetivum proti zamrzání už aplikovat nebudu - vysvětluji si to tak, že při tankování před 14 dny kdy ještě nemrzlo nebyly v naftě potřebné složky proti zamrzání.Prostě se na to vyprdli,nebo jak zde píše majda provedli mix .Spíše mě mrzí, že to bylo u Shellky na kterou jsem nedal dopustit Dnes mě čeká ještě cca 100 km tak to budu projistotu bedlivě sledovat.Auto stálo do teď cca 8 hodin v teple. Věřím, že už nic podobného nezažiju a naftové TDCi mě bude bezproblemově sloužit jako sloužilo celé dva roky co ho mám.

2009-12-21 16:57:27

To LuHuFord: Já mám auto od dnešního rána v servisu. Žádnou vyhřívanou garáž nemám, ani nikdo v mém okolí nemá. Auto už mi dnes vůbec nejelo a po nastartování motoru do 10vteřin zhaslo. Cestou do servisu jsem jel na štěstí z kopečka s vyplým motorem, neboť ani ten motor neudržel otáčky a zhasínal. Těch 500m po rovince k bráně servisu jsem startoval tak 20x a vždy ujel jen pár metrů skrze frekventované křižovatky. Děkuji pumpě Shell v Ústí nad Labem za nejhezčí zážitek a za bezva dárek k Ježíšku Ve středu bych měl vědět co bylo příčinou nefunkčnosti motoru, tak pak dám vědět.

2009-12-21 17:18:53

To dextrone: jj napiš. Nejspíš tě zparafinovaní nafty postihlo ve větším rosahu a vztřiky jsou nyní totálně zanešené .Bůh ví čím jsi byl obdarován na Shellce v Ústí nad Labem, toto je opravdu k .

2009-12-21 22:00:17

Držím palce, ať to vyřešíte. Mám taky TDCi a taky jsem jezdil o vákendu v mrazech cca -15¨C. Jezdím už cca rok jen Vervu a ještě cmrdnu do nádrže při tankování aditivum Stanadyne. Auto jelo jako hodinky, bez sebemenšího zaváhání. Startování na brnk, otáčky krásně drželo, bez poklesu výkonu i při plném plynu. Já osobně budu jezdit jedině s Vervou!

2009-12-23 16:21:03

Tak už mám auto ze servisu doma. Všechno to bylo zapříčiněno špatnou naftou, která vlivem nízkých teplot zparafínovala a ucpala tak v palivovým filtru přívod paliva k čerpadlu. Na čerpačce Shell v Ústí nad Labem jsem bral dne 12.12. plnou nádrž nafty v domění, že tankuju již zimní naftu. Opak byl pravdou. Letní nafta (nebo směs letní a zimní nafty) tankovaná 12.12. na ústecké pobočce Shell, zapříčinila všechny ty potíže, které jsem psal v předchozích článcích. U této čerpačky jsem tankoval naposled !


Odpovědět

1  2  3  4  5