Fórum - Téma


Otáčky motoru Ford Escort 1.6 16V r.v.19


Fórum Technický koutek Otáčky motoru Ford Escort 1.6 16V r.v.19




2010-06-28 07:59:29

Dobrý den, můžete mi někdo poradit? Mám Ford Escort 1.6 16V rok 1997. Při volnoběhu spadnou otáčky na 500/min. a potom vylítnou až na 1800/min. To se opakuje xkrát. Při přidávání plynu otáčky kolísají. Je to na mrtvici. Po zahřátí se mi to zdá lepší. Díky Petr dedek

2010-07-04 13:23:11

Mám taky takový problém,neví někdo co to může být.Dík

2010-07-04 21:26:21

Volnoběžny ventil vyčistit a klapku taky! Snad to pomuže

2010-07-04 21:57:39

Tak pánové, kdo mi napíšete odkud jste a nebudete z dalekého kraje, tomu se na to podívám a budu schopen přesně říct čím to je, ale takhle přes diskuzi, ještě k tomu když mi ani jeden kloudně nepopíšete kdy a za jakých okolností se to chová tak jak popisujete, těžko vám někdo bude schopen poradit. Jinak příčin proč se volnoběh na escortu chová podivně je velmi mnoho například: volnoběžný ventil, špinavá škrtící klapka, odvzdušňovací ventil klikové hřídele, snímač polohy škrtící klapky, váhá vzduchu a další. Takže až tu bude jasně stát při jízdě nebo při přeřazování mi nespadnou otáčky dolů na volnoběh, nebo když auto stojí tak mi kolísají otáčky od 1000 do 2000 nebo něco tomu podobného tak nejsem schopen poradit.

2010-07-07 08:22:45

Mně se to děje po nastartování při studeném motoru. Dělá to při volnoběhu, rozjezdech a přidávání plynu při nižších rychlostních stupních tj.1. a 2. Nebo při couvání. Po ohřátí motoru je to lepší.

2010-07-07 12:01:28

Takže vše jsem vyčistil a dobrý.Otáčky nekolísají,ale spadly mi na 500 a stále se na nich drží(při volnoběhu).Je to tak dobré nebo je mám zvýšit a hlavně kde??Vždycky sem měl 800-900 při volnoběhu.Jinak dík všem za radu

2010-08-20 19:16:02

Já měl ten samej problém u Escorta 1,6 16V Zetec a tuším, že ačkoli to vypadalo na váhu vzduchu, tak se jednalo jen o nějakou hadičku. Blbost za pár korun, ale prohlídli to asi 4 servisáci než se to přišlo

2010-08-25 23:05:28

zdravim vsechny,

poridil sem si escorta 1.8 16V zetec, rv.97. A ma bohuzel tyhle zavady : pri nastartovani auto chytne hnedka a otacky vylitnou na cca 1300 (normalni kvuli smesi), problem je vsak ten, ze se takhle drzi cca 3 vteriny a pak spadne na 500 ot a po chvili prani se s tim chcipne. Kdyz motor nastartuju a drzim plyn napriklad na 2000 tak se motor ohreje a pak uz jen otacky litaji z cca 1800 do 500 ot neustale....nevim co s tim....a mimochodem pri razeni mi otacky absolutne nepadaji, drzi se vysokych otacek a padaji velmi pomalu. Jak psal kolega nahore ze to chce poradne popsat, tak asi takhle....vic o tom rict nemuzu...motor nijak neklepe, jede pekne a tahne...mno....mozna ne uplne tak jak by mel si myslim na 1.8 a motor zetec....diky za kazdou radu

2010-08-26 00:08:35

Trochu bych prosil konkretizovat motor, abych ti mohl pak radit kde co konkrétně je. Ale první ti poradím hned zkus odpojit snímač rychlosti. Pak by se ti neměli držet otáčky nahoře při přeřazení. A teď ještě problém umírání motoru po nastartování, zkus vyndat svíčky , jestli nejsou od oleje, pak vyčisti škrtící klapku a volnoběžný ventil a pokud ani to nepomůže budeme to řešit dále...

2010-08-26 00:31:47

Hele řekl bych že to bude mít 1.8 85kW

2010-08-27 18:40:03

presne tak.... 1.8, 85 kw rv.97.... vycistit volnobezny ventil ? Dobra, zkusim to...jen nevim kde se nachazi a cidlo rychlosti odpojim, to jeste vim :D na svicky a klapku se podivam...zitra se do toho pustim na cely den, at od toho mam pokoj.

2010-08-28 14:45:55

prave sem zjistil, ze motor obcas bezi na tri...proto mozna pada na tech 500 otacek....a prijde mi ze moc netahne, jak sem psal uz i nahore.....napada me spatny svicky a nebo vstrikovaci jednotka....nebo jak moc s timhle je spojen ten ventil volnobeznych otacek ? svicky od oleje nejsou....

mimochodem...jak zapnu nouzovy rezim LOS ? V knize jak na to rikaji, ze bych mo mohl zkusit zapnout.

2010-08-28 23:12:20

mám fiestu 1.3 endura-e 44kW a mám stejný problém. Při řazení se otáčky samovolně zvýší a klesají pomalu, kolikrát se drží až do zastavení, po zastavení okamžitě klesnou. Odpojil sem snímač rychlosti a při řazení to už neblbne, ale při vyřazení bez prošlápnutí plynu se motor buďto zhoupne přez cca200ot na standartní volnoběh (900ot) nebo chcípne. Na volnoběhu s prošlápnutím to dělá to samý. Jediný kdy to neblbne je když není motor na provozní teplotě.

2010-08-30 21:38:13

tak sem zmenil cely svuj nazor, kdo chce, at mi zavola cislo : 721 465 248 a muze si prijet pro jakykoliv dil z toho auta...auto je naprosto kompletni a funkci az na ty otacky a to co si nahore muzete precist z diskuse....ceny budou samozrejme totalne minimalni, napriklad za altik chci 500 korun,kompresor klimy 700 korun apod. Misto : Praha, Modřany, spise volejte nebo piste v odpolednich hodinach. diky moc

2010-10-04 00:23:02

Zdravím, koukám na tu diskuzi tady a rád bych přihodil dotaz.

Mám esko teď nově, je to 1.6 16V zetec L1H, 66kw a jediné co mi tam nesedí je fakt, že pomalu padaj otáčky, když uvolním pedál plynu a to jak za studena, tak když se motor ohřeje.

Starotování za studena i za tepla pohoda, po nastartování se otáčky usaděj na cca 1100 a až po chvíli klesnou někde k těm 800 - 900. Ale když jedu a chci přeřadit, vymáčknu spojku, pustim pedál plynu, ale otáčky ne a ne spadnout. Za normální situace vlastně ani spadout nestačej, zařadím a pustím spojku a jede se dál.

Když dojíždím a vyřadím, tak pomalu otáčky spadnou. Nevíš čím to je? může to být taky ten komplex problémků okolo odvětrání klikovky? Jiné problémy nemám - respektive žádné kolísání nebo problémy se chcípáním nemám.

díky za info V.Rozum

2010-10-16 09:07:38

čau hele u mí fiesty sem to vyřešil vyčištěním zoxidovanejch kontaktů konkrétně na snímači otáček a na ventilu regulace vovnoběžných otáček. Na cívce ventilu rovnoběžných otáček musí ŘJ naměřit něco kolem 10 ohmů což se špatnym kontaktem je chybná informace pro řídící jednotku.

Tohle je ze servisu: ''Při průtoku proudu přes cívku se armatura otáčí proti síle pružiny. Při zvyšování proudu se zvyšuje proud vzduchu a otáčky volnoběhu. Pokud se proud cívkou vypne vlivem poruchy systému, ventil je nastaven do polohy způsobující vyšší volnoběžné otáčky motoru.'' což ukazuje přímo na chybu volnoběžného ventilu.

Okem to nebylo vyditelné, zkus to nejdřív trochu oškrábat nebo to stříkni přímo sprejem na čištění kontaktů, ale bacha ať to neni ten co rozežírá plast jinak se ti konektor rozleptá :-D

2011-02-28 11:05:24

Hoj kámoš mi při tomhleproblému, začal odpojovat, při nastartovaným motoru jednotlivý čidla. Najednou jsme zjistili, že se jen vysipala váha vzduchu. Výměna ze šroťáku za 500,-kč. Jen bacha na to kterou si tam nasadíte. Musí odpovídat tip motoru.


Odpovědět