Fórum - Téma


Oleje 5W30 - 5W40 - 10W60


Fórum Pokec všeobecný Oleje 5W30 - 5W40 - 10W60



1  2  3  4  5

2012-10-03 08:22:57

Tak teď poraďte: mám 300tis, tak dát ještě ford 5w30, nebo už 5w40? Až do poslední výměny byl vždy ford 5w30.

2012-10-03 08:46:16

A ještě jedna otázka: do mondea 2.0TDCi jsem vyčetl, že náplň oleje je 6,5l, ale balení jsou většinou 4,nebo 5litrů a u nás co je obchod,tak balení po 1 litru(ford 5w30) nemaji. Takže jedině koupit 2x 5litrů, nebo sehnat ještě 1x 1litr, respektive 2x.

2012-10-03 15:04:08

Tomas12

napíšu ti to asi takhle.Pokud ti se ti olej neztrácí, nalej pořád ten stejný co leješ.Pokud se ztrácí víc nalej ten hustší.

Jinak náplň do motoru je 6L . To znamená že kupuji 5L+1L oleje,filtr. To co píšeš je moc.To se tam nevejde

2012-10-03 19:11:25

Patas2: Používej olej takový který je předepsaný výrobcem a nelij tam zbytečný olej který je několika násobně drahý a ještě k tomu bude zbytečný. Protože ten motor to stejně nevyužije.. Tady ti posílam foto olej kterej tam patří.

2012-10-03 20:42:33

Pánové proč si kupujete lyže které jsou určeny pro závody a 90% lyžařů stačí lyže z Hypernovy a i ty jsou moc drahý.To samé je s oleji, když tam dám kvalitnější olej než je doporučenej ,tak pro ten motor, je to jen a jen dobré.Tady je odkaz na použití mot. olejů.Doporučenej olej je olej kterej vyhovoje ,budeme říkat pro běžnou jízdu.Když ale trochu přišlápnete tak už jste mimo. http://www.kadett.cz/technika/oleje.htm

2012-10-03 20:51:17

jajarin

já teda nevím,ale celou dobu si snad píšeme o oleji který tam patří? Nebo ne? Jak píše Ivan169.

Používat olej Formula F který je doporučený.Také ho leju

2012-10-03 20:59:10

Jej bože na co budu rvát supr olej do motoru kterej neni stavenej na zavody i kdybych motor vytáčel do krityckých otaček a daval mu plnej kotel tak stále stačí olej předepsanej vyrobcem.. V tom motoru nedochází k takovému přetíženi že bych tam musel lejt olej 10W60 jedině kdyby se upravil vykon motoru pak to je jine kafe.

2012-10-03 20:59:37

Paráda, konečně někdo našel článek, který toto téma řeší od a do z, děkuji.

2012-10-03 21:18:56

Indian: Tady není co řešit vždyt to je hotová věc. Já nevím co kdo zas něco vymějšlí.

2012-10-03 23:40:16

Olej jsem už vyměnil dal jsem tam http://www.olejspol.cz/zb...ine-durablend-fe-5w-30-1l je to přesně ta specifikace pro mého forda dával to tam předchozí majtel tak jsem nechtěl fordikoj mást trošku hlavu a lejt tam zase formula.K tomu 10w60 to mi říkal kamoš že to leje do svého auta a mě zajmalo jakej na to máte názor vy tady ani jsem o tom zrovna dvakrát nepřemejšlel.

2012-10-03 23:44:03

Patas2

by mě zajímalo když je to stejná specifikace, proč tam nelil tu Formulu???

2012-10-03 23:49:43

Tak to jsem taky nepochopil kdyby tam byla tak o tom nepřemejšlim ale Valvoline by měli bejt asi kvalitní oleje snad

2012-10-04 20:42:01

Ptal jsem se jen kvůli tomu, že jsem slyšel, že s přibývajícím počtem km se dáva hustší olej a tak,když má 300,tak jestli už je na to nárok. Nicméně co tady všude čtu, tak nechám originál.

2012-12-12 10:07:11

Tomas 12,

s tím olejem,co ti zbyde bych si hlavu nedělal. Ten spotřebuješ na provozní doplňováni úbytků od výměny do výměny.

2012-12-12 11:09:41

Tomenzino,

zajímalo by mne, co si myslíš o našem plně syntetickém oleji "Motorový olej MOBIL 1 ESP FORMULA 5W/30". Že by už náš výrobce začal dohánět svět ?

2012-12-12 15:02:05

petrdepo

Nemyslím si nic. Co bych si měl myslet?

2013-10-05 21:02:48

Ahojky,tak jsem brouzdal netem,koukal se po motorech co máme v Mondeích a celkově a narazil jsem na zajímavou maličkost a to na Wikipedii,ale musíte si přeložit přez třeba Google. http://en.wikipedia.org/w...ki/Zetec#Engine_reference Co mne zarazilo a co sem měl za závadu,byli podpálené ventily už od předchozího majitele. "První verze motoru měl problém s váznoucí ventily - daleko více patrný ve Velké Británii (a v chladném podnebí), kde styl jízdy s předchozími řazení rychlostních stupňů je běžnější, než na kontinentě - nestanoví-li zvláštní Ford formulace oleje bylo použito . Po malé změny v roce 1995, jak opravit tento problém motor byl známý jako Zetec-E. Tento motor dostal plastové sací potrubí a EGR odvozené z Mondea. " překlad je mizernej,ale jasné je z něj to,že v chladnějších podmínkách,není radno dávat oleje nad 5W A tomu věřte. Jak tu už bylo psáno,hydraulická zdvihátka potřebují řídký olej a to i na starém vyběhaném motoru. Co se týká olejů co doporučuje FORD,věřte,že pokrok za tu dobu urazil mílové kroky a specifikace jako A1-benzín a B1-nafta,jsou dávno 100let za opicemi. Jsou již parametrově kvalitnější oleje,takže stávající standard A3/B3 nebo A3/B4,není vůbec důvod nepoužít. Stačí si něco nastudovat. Osobně mám nalitý olej 5W40,A3/B4 ve svém opraveném 16V 1,8 ZETEC-E. Je to olej,ale nechci dělat nějakou reklamu a už tu byl zmíněný Cinol z naší české produkce http://www.cinol.cz/motor...ol-5w-40-pd-benzin-diesel A věřte,vývoj jde dál.. Nejen,že oleje udrží film bez trhání při vysokém tlaku a teplotě (neplácejte,že jsou tyto motory konstruovány na nějakou tloušťku olejového filmu-podstatná je viskozita a tepelná a tlaková odolnost oleje-prostě vrstava musí vydržet teplotu a tlak a teoreticky by neměla být větší než je mez,kde dochází k navýšení odporu,ale ta mez je teoretická není to turbína),jsou čerpatelné i za velmi nízké teploty,ale taky mají stále lepší složení,co se spalin týče. Ford Formula F je samozřejmě ideální volba. Je relativně levný cca 500Kč za balení a motoru stačí. Ale proč tam lít jen to,co stačí,když tam můžu mít o pár korun dražší,ale lepší olej... Co na závěr? Hlavně tam proboha nelejte 15W něco a už vůbec ne v zimě... Není to stará 120tka škodovka... Fordu zdar!!

Indian, 2012-08-23 14:55:05 napsal:

Tak pánové, problematika se má tak, 5W30 A1/B1 je motorový olej postavený pro běžný provoz a běžnou zátěž motoru. Samozřejmě že vám nikdy nebude dostačovat pokud motor využíváte pro sportovní jízdu, v tu chvíli se opravdu stává, že tento olej při vyšších teplotách ztrácí mazací schopnosti. Nicméně pokud však použíte váš motor na sportovní jízdu (jako že si občas zajedete na okruh nebo nějaký ten sprint) tak by to měl zvládnout, v případě že by jste chtěli mít jistotu ochrany motoru pak bude bohatě stačit 5W40, který už také snáší o něco vyšší teploty. Ale abych se vrátil k tématu 10W60 je olej vyvynutý už pro skutečné sportovní využití kdy motor jezdí dlouhou dobu pod plnou záteží a dochází k tomu že se motor a tím olej v něm zahřívají na skutečně o hodně vyšší teploty než za běžného provozu. Shrnutím bych tedy řekl pro běžnou jízdu 10W60 naprosto zbytečné, nicméně takový olej 5W40 může motoru jedině pomoct, samozřejmě je potřeba dodržet ostatníá vlastnosti olej jako jsou označení CF a normy určené pro jednotlivé značky vozů.

Mnohem vhodnější je použití tohoto:

http://www.autobyznys.cz/...-40-edge-sport-4l-castrol

2014-03-18 22:00:43

indian: Proč jsi mě neporadil ten z odkazu? Je do našich aut?

2014-03-18 22:18:37

hupino: Hupe ...hlavně si nenech vydlabat hlavu těma fámama a kecama ,co tu o olejích koluje. Fordí olej potažmo Castrol, který pro Ford vyrábí. 5W30, je ideální pro motory V6 včetně našich ST200. Hydraulická zdvihadla potřebují řídký olej a s teplotou si nedělej násilí, ono spousty lidí neví že máme olej chlazenej vodním okruhem, takže v klidu. Každej má nějaký názor a blbne se tu lidem hlava. nalej to co jsi objednal a klidně jezdi svojí sportovní jízdu. Pokud to zadřeš díky 5W30...vlastnoručně Ti udělám generálku

2014-03-18 22:22:39

stturnier200:


Odpovědět

1  2  3  4  5