Fórum - Téma


O kolik se může snížit hlava u Zetecu?


Fórum Technický koutek O kolik se může snížit hlava u Zetecu?




2007-09-14 10:43:08

zdravim prave delam mensi GO a mam dole hlavu tak bych ji mohl nechat rovnou trochu sliznout mate se zetekem nekdo zkusenosti o kolik nerad bych delal nejake pokusi metoda-omyl.Myslim ze milimetrem pod limit na hlave takze dohromady asi 3-4 se nic nezkazi beztak musi uz na frezu.predem diky za radu (mk3 fiesta 1,8 16V)

2008-02-11 23:07:42

hlava se snižuje v desetinách ne na milimetry jinak se můžou potkat ventily s pístama=problém

2008-02-16 23:35:14

Potkání pístu a ventilu je nepravděpodobné, ale snížením hlavy zvyšuješ kompresní poměr, který u zetecka už takhle je dost vysoký, budou ti při vysokém poměru detonace atd, vše se dá spočítat ale nedopručuji zvyšovat nad 12:1 to už je poměr kdy pod 100oktanů je problém motor nastavit, čili seriová elektronika ti to vůbec nezpracuje a máš problém. Jinak výrobce určuje max bezpečné snížení hlavy, je sice pravda že já ji přesáhl více než dvojnásobně a problémy nemám, ale hrozí že snížením si rozhodíš rozvdy = musel bys dát stavitelná kola = zásah pro profíka, to si doma sám nenastavíš

2008-05-20 19:55:38

zdravím vás jen bych chtěl říci že u karburátoru neni problém motor snížit i o 2 mm ale opravdu to chce lepší benzín a pohrád si s předstihem a k těm rozvodum myslím že to je potřeba nastavit při každé demontáži hlavy ja bych si netroufl to vrátit bez nastavení asi by to hezky zacvakalo a vubec u OHC nebo DOHC

2008-05-20 20:19:44

Z výroby se rozvodová kola nedodávají stavitelná, jsou napevno, čili snížení hlav = stavitelná kola

2008-05-24 11:03:26

nazdar no nevidím důvod proč by se měli dávat stavitelná kola je tam snad napínací kladka ne? pok by se dali stavytelná kola tak by to vymlátilo ventilky

2008-05-24 21:15:37

protože když se přiblíží vačky ke klice tak dojde k přetočení vačky čili rozhození časování, napínák je jen na to aby nespadl rozvodák

2008-05-25 02:48:37

to se mi nezdá! sem to dělal u kolika aut a nikdy se mi vačka nepřetáčela vždy jsem jen nastavyl rozvody a nazdar

2008-05-25 08:34:34

Je možný že jsem tě třeba nepochopyl jak si to myslel jo? ale stavytelné kola nevím jestli myslíš jako že sou radialně posuvný nebo vertykálně nebo průměrově stavytelný nevím jak si to myslel, každopádně jsem to dělal kolikrát a nikdy jsem žádný stavytelný kola nekupoval ani nic jiného podobného

2008-05-25 09:32:08

koukám že o funkci motoru nemáš ani páru, to že ti ty motory jezdily je dost možný ale nepochybně docházelo k nesprávnému spalování ev dokonce k přehřívání ventilů, jsou to věci které pokud měl motor vstřikování tak těžko poznáš pač korekce si dělá řj, časování rozvodů u takto upraveného motoru se provádí za pomoci časovacího disku, každopádně nesprávné rozvody snižují životnost motoru a zvyšují spotřebu

2008-05-25 22:52:20

jjj zdarvím tě no tak však je samozdřejmé že časování musí bejt nastavený, jen jsem nepochopyl co jsi myslel těma stavytelnejma kolama . jako já nevím coto je zetečko jen jsem se ptal. tak se hnet nemusíš rozčilovat . ja neřikám že bych znal všechny motory na světe ale ty co jsem dělal tak o nich vím co potřebuji a to mě zatím vždy stačilo ! a při tvém prvním příspěvku jsem četl toto (je sice pravda že já ji přesáhl více než dvojnásobně a problémy nemám, ale hrozí že snížením si rozhodíš rozvdy = musel bys dát stavitelná kola) jen mě vrtá hlavou jak vypadají stavytelná kola. net¨vrdím že nic takového neni ! jen sis to špatně vyložil. co sem odpověděl!

2008-12-03 19:50:19

Ahoj,můžeš mi trochu popsat co se stane když za jízdy praskne rozvodový řemen?Prý se potká píst s ventilem a motor je šrot.Tak abych to trochu pochopil,dík.Honza.

hof  
2008-12-03 20:16:04

Zdravím, posílám ti čtení pro dlouhé podzimní večery:

Když se motor takzvaně potká, dojde ke změně nastavení časování motoru, což vede ke kontaktu mezi ventilem motoru a dnem pístu motoru. To má za následek v lepším případě ohnutí dříku ventilu. Dojde tím ke ztrátě kompresního tlaku motoru a z motoru se může ozývat klepání. V horším případě dojde k poškození hlavy válce a pístu, což může vést až k úplnému zastavení motoru. Příčinou takovéto poruchy bývá nejčastěji poškození některého dílu na rozvodech vozidla a vlivem toho dojde ke změně správného nastavení časování a k poškození motoru. V každém případě si oprava takovéto poruchy vyžádá návštěvu odborného autoservisu a téměř vždy se jedná o poměrně náročnou opravu spojenou s vyšší částkou za opravu při placení. Prevence je poměrně jednoduchá. Jednoznačně dodržovat předepsané intervaly výměn jednotlivých dílů rozvodu motoru přesně tak, jak doporučuje výrobce motoru. Výměnu rozvodů doporučujeme provádět v autoservisu a při výměně vyžadovat kvalitní náhradní díly v kvalitě originálu.

http://auto.idnes.cz/pras...c=A070731_144953_pneu_fdv

Hezky vysvětlený + pěkný foto rozvodů s popisem.


Odpovědět