Fórum - Téma


Nový Fokus nebo nový C-max?


Fórum Pokec všeobecný Nový Fokus nebo nový C-max?




2009-03-12 16:33:21

Zdravím,

chci koupit Ford!

Avšak nemohu se rozhodnout mezi

Fokusem trend benz. 1,6 100k

a

C-MAXem trend 1,6 TDCi + DPF109k..

cenově skoro stejné

Mohli byste mi poradit? zkušenosti? Vlastnosti? Moc děkuji

L..

2009-03-12 20:43:46

Bohužel mám špatnou zkušenost s motorem 1,6TDCI + DPF od koncernu PSA. Všeobecný problém s kvalitou nafty je zde ještě umocněn problémem s ucpáváním DPF(filtr pevných částic) a jeho následným režimem čištění a popřípadě výměnou. Doposud se traduje že tyto filtry vydrží cca 100.000km a pak je nutné je měnit. Je to dost nákladná záležitost.

Samozřejmě je možné že nová generace vstřikování tento nešvar dokáže eliminovat a nová auta vydrží déle.

Přeji šťastný výběr.

2009-03-12 20:45:43

Ahojky,

já mám New Focus v 1,6 benzínu a spokojenost...

Záleží jestli preferuješ větší prostor, to pak asi C-max, alejeslti se spokojíš s velikostí Focusu, tak to není špatná volba. A s tou velikostí jsem u i toho Focusu celkem překvapený, co všechno do něho dám a to mám HB. A palivo? Mrkni na anketu týkající se tohoto tématu. Já osobně raději do benzínu...

2009-03-12 23:22:41

Děkuji přátelé za odpovědi,

myslel jsem, že na nováčka nebudete reagovat, a přeci. Během dne jsem si uvědomil, že mých sotva 20 tis km/rok asi na naftu není, takže asi ten benzín. Nicméně budu kupovat prvně nové auto a prvně drahé auto /tzn. nad 100 tis., takže jsem jaksi nervózní a proto se ptám. Po dvou měsících mapování trhu jsem "kupoval" fokuse, pak oktávku, pak mne neskutečně zaujala kia, dokonce i Avensis pak zase fokus pak Oktavka a nakonec uz zase ten Fokus. Vše kombici.

Právě proto, že nemám zkušenosti s neškodovkou, tak jsou jisté obavy, z cen servisu, nahr dílů atd. vyvedete mne někdo z omylu? L.

2009-03-13 15:19:47

Ahoj, z cen náhradních dílů a servisních prací nemusíš mít strach. Není to žádná hrůza.

Co se týče samotných servisů, je to různé servis od servisu, i když se vždy jedná o autorizovaný. Někde je to v pohodě a vyjdou Ti ve všem vstříc, někde se zas tváří kysele a nejraději aby jsi co nejrychleji vypadnul a už neotravoval. To je potřeba otestovat. Ale to neplatí jen u Fordů, to je u všech značek podobné, vč. Škodovek... Já jsem poprvé taky narazil, podruhé jsem šel do druhého servisu a v pohodě. Od té doby jezdím jen tam a spokojenost...

Pokud nalítáš nějakých 20 tisích ročně, tak benzín je správná volba, už kvůli návratnosti, když beru pořizovací hodnotu auta benzín / nafta...

2009-03-13 16:57:05

Ahoj. Přece nechceš za svoje těžce vydělané peníze jezdit škodovkou?! Nic proti kvalitě, ale je to takovej českej mindrák, že když je to domácí značka, že musí mít zákonitě nejlepší servisní zázemí a nej ceny náhradních dílů. Já ti jen gratuluji k tvému výběru a ničeho se neboj. Svoje peníze investuješ nejlíp jak jsi mohl, nebudeš litovat. Přeju hodně šťastných kilometrů.

2009-03-13 17:17:23

díky jste skvělí!

2009-03-21 00:35:31

Jsem majitelem nového C-Maxu 2,0 TDCi, a chci jen napsat že vůbec není jedno kde si auto kupujete. První moje cesta vedla k místnímu prodejci který mi k akční nabídce ještě nabídl dalších -20% slevu pokud si vyberu ze skladových vozů v ČR. Pro jistotu jsem ale chtěl vyzkoušet i další nabídku u jiného prodejce. Tak jsem zajel do cca 50km vzdáleného města kde mi ku podivu z akční ceny již nechtěl (prý nemůže) nabídnout další slevu, jediné na co by se možná nechal ukecat je mechanické zabezpečení jako bonus. Navíc záhadným způsobem ve výběru skladových vozů v počítači ani nemohl najít verzi s dvoulitrem ve výbavě Titanium. Volba prodejce byla jasná - zpět k prvnímu.

Zkušenosti? - zatím nemohu objektivně hodnotit, auto mám jen několik týdnů. Co můžu říct, dá se napsat krátce: je to raketa (5 lidí nebo sám, žádný rozdíl v tahu necítit, prostě táhne! ), hooodně luxusní posez, jízdní vlastnosti excelentní, kufr zdá se dostačující (nebyla zatím možnost naplnit). Celkový dojem = nemohl jsem si vybrat lépe (snad mi tento názor dlouho vydrží).

2009-03-21 18:52:28

Hezky!

Dík za názor. Já asi půjdu do toho fokuse, prý je to jedno jsou to stejná auta jen karoserie a kufr je trochu jiné. Zajínmalo by mně kdes byl? Já obcházel něco v Praze, lae velký dojem na mně udělali v e fordkruml v Brandýse. Také říkali že nemůžou nabídnout nic více... ale jednáníbylo férové. Zážitky z jízdy stejné, byl jsem nadšený!

2009-04-16 21:13:51

Tak jsem si ho koupil,

Fokus kombi 1,6, benzin,

2009-04-17 19:05:58

Skvělá volba. Nebudeš litovat...

2010-09-06 18:44:45

Ahoj, prosím o radu mám možnost kopit Focus, Turnier 1.6 TDCi DPF r. 2009 ale nevím co si mám myslet o DPF podle toho mála co jsem zaslech je to spíše na škodu. Z toho co najezdím jsou cca 2/3 v rezimu města a předměstí. dekuji

2010-09-07 18:26:48

Auta s DPF se dělat budou a dále jich bude přibývat. Tady pak asi hodně záleží, co se do auta tankuje za kvalitní palivo.

Stějně se počase musí vyměnit, jako všechno ostatní.... Přikládám vysvětlení.

Polož si pár otázek, "Kolik najezdíš km za rok? Jezdíš takové dálky po městě, aby se ohřál motor na provozní teplotu i v zimě? " atd... Mě vyšel benzín. Nenajezdím toho tolik a víceméně krátké tratě.

Přeju šťastnou volbu.

CO JE FILTR PEVNÝCH ČÁSTIC

Filtr pevných částit (anglicky DPF - diesel particulate filter, resp. francouzsky FAP - filtre a particules) je zařízení, které má za úkol zachytit ve výfuku pevné částice splodin a zvýšit tak emisní čistotu dieselových vozidel. Jako první začala tyto filtry montovat do svých vozidel automobilka Peugeot/Citroen, postupem času se pak přidali i další automobilky, včetně u nás nejrozšířenější Škodovky, kdy byly tyto filtry nejprve jako příplatková výbava, později se stali povinnou součástí.

JAK FILTR FUNGUJE

Filtr je jakési síto, které do sebe zachycuje nečistoty putující po spálení ve válcích výfukem, tak aby se nedostali ven. Ve chvíli, kdy řídící jednotka pomocí tlakových čidel vyhodnotí, že je filtr již příliš zanesen, aktivuje proces regenerace filtru, kdy se zvýší teplota výfukových plynů a obsah filtru při velmi vysoké teplotě projde dalším spalovacím procesem. Tento systém výrazným způsobem pomohl docílit snížení emisí a vyhovět stále přísnějším normám Evropské unie.

NEGATIVNÍ VLIV FILTRU

Jedinou pozitivní vlastností filtru je právě zlepšování emisních norem. Naopak však přichází řada negativ. Předně, filtr je další překážkou ve výfuku, která brání spalinám volně odcházet výfukem pryč. Tím se samozřejmě snižuje výkon vozu. Postupem času se navíc filtr zanáší více a více. Podle typu vozidla tak dříve nebo později přijde doba, kdy bude nutné filtr celý vyměnit, což bývá investice přibližně v hodnotě 10 - 30 tisíc korun.

S filtrem je nutnost doplňování aditiv i nutnost výměny filtru po ujetí 80-160 tisíc km, jak nařizuje výrobce vozidla. Bez filtru získáte navíc prostor pro výrazně vyšší výkon vozidla, vyšší kroutící moment, který je možný díky prostupnějšímu výfukovému potrubí. Díky celkově lepšímu chování vozu ve spodním rozsahu otáček se otevírá prostor pro příznivější spotřebu.


Odpovědět