Fórum - Téma


Novinka+Custom-zkušenosti,závady


Fórum Transit V / VE83 Novinka+Custom-zkušenosti,závady

Informace o modelu: Ford Transit V / VE83


1 ......... 5  6  7  8  9

2015-05-03 15:06:12

zásuvky přepojíš jedním drátem, to bych jako zrovna až takový problém neviděl...

2015-05-03 20:26:47

extremehany: Do elekto bych u tohodle auta moc nezasahoval. Má to dost sofistikovanou řídící jednotku - pozná jakýkoliv zásah do odběru energie z hlavní baterie. Já si nechal přeprogramovat zásuvku nad volantem jen pro aktivitu s klíčem v zapalování (autokamera). Ostatní zásuvky mají časování 30 min po uzamčení auta.

Pro stálé napájení a připojení jiných odběrů je na levé straně řidičova sedadla udělaná šikovná svorkovnice z druhé zadní baterky.

2015-05-03 21:46:45

aha, tak to je masakr, tak to za chvíli už na tom sám bez komplu nevyměníš ani stěrače :D

KIV
2015-05-04 15:19:48

rebelldan: Ahoj, prosím Tě, co konkrétně tam máš za to topení? Ovládání přes mobil teda fakt luxus :).

Plastově podběhy - všiml jsem si jak jsem se zajímal před rokem, že tam chybí. Dodělávat - to bych též váhal. Asi podle toho na kolik by to přišlo a jestli je s jejich absencí praktický problém (vyšší hlučnost, usazování špíny někde...) nebo jen vizuální.

Ještě váhám s tím řešením střechy - jestli dokoupit hagusy nebo příčníky. Myslím, že s tím vnitřním prostorem to asi opravdu bude potřeba jen párkrát v roce. To by svědčilo spíš pro příčníky. Rozteč 114 cm je ale dost. Rakev nemám a když jsem jí nepořídil doteď... Musím ale prověřit jestli by nevadilo i jinde.

2015-05-04 23:07:36

kiv: Topení mám teplovzdušné Webasto 2,0 kW s GSM modulem. Ovladání je pak buď zavoláním, SMS nebo aplikací v mobilu - je to naprosto pohodlné. pošle to do mobilu i zpravu o vnitřní teplotě. Každopádně v autě bude tlačítko na vypnutí a zapnutí. Ja ho mám skryté v prostoru skřínky nad volantem.

U těch podběhu nemám s hlukem problém, spíš s vizuálním. Výhoda jejich absence je ve snadném čištění podvozku a nikde tam nedrží špína a bahno.

Na střechu bych doporučil nějaké nižší hagusy. Rakev se může v zimě hodit.

Jinak, asi bych nekupoval zadní gumové koberečky, ale le lepší pořídit pořádnou celoplošnou gumu (v Brně je výrobce) nebo zátěžový koberec. Originál gumy max do první řady.

KIV
2015-05-05 09:37:35

rebelldan: Topení - díky, půjdu do něj taky. Když už takovéhle auto, tak ať jsou možnosti využité.

Podběhy - no je fakt, že dojem z auta poněkud kazí, když je tam přes kolo vidět na nádobku ostřikovače nebo co to tam bylo. Ale jak říkáš, má to i své výhody. Řešil bych dle nákladů na dodatečnou montáž, u zánovního auta to ke zvážení asi je...

Hagusy jsem zatím našel jen nějaké z Polska, na ebayi mají nějaké s nosností 100 kg (když už, tak ne nějakou hrachovinu, která se ohne) - bohužel v chromu, myslím, že by tam spíš sedly klasické černé. Zkusím ještě víc hledat až bude chvilka.

Ty koberce, to je tedy podnět k zamyšlení. To se dělá úplně celoplošná guma jen s dírami na sedačky (2. i 3. řada)? Počítám, že bych si nechal udělat do kufru takovou železnou konstrukci, na které by byla deska v rovině se sklopenými sedadly. Má to tak kamarád ve Vitu - pod to se vejde spousta nákladu a na to matrace - bezpečnostně sice ne zrovna košer, ale naprosto luxusní na dlouhé cestování - spolujezdci mohou spát. Jenže to by asi gumovému koberci dalo zabrat. Ona má PVC podlahu. To si myslím, že je ideál - koberec na to lze položit dodatečně a vyndavat ho, když člověk chce převážet něco špinavého...

2015-06-02 18:39:06

ssystem: Ahoj to jsme na tom stejně, jen občas takám 2,5 t vozík, a na křižovatkáh běžně hrabu předníma :D já holt bez 4x4 nemůžu jezdit asi ho přrdělám :D Jinak jsem s ním spokojen, jen ty papírové plechy a neošetřený podvozek ( bez podběhů, kabely se ,motaj pod autem ...) mě štvou, ale už pracuji na náravě cca 200kg železa včetně navyjáku to vyřeší :D

ssystem: Ahoj to jsme na tom stejně, jen občas takám 2,5 t vozík, a na křižovatkáh běžně hrabu předníma :D já holt bez 4x4 nemůžu jezdit asi ho přrdělám :D Jinak jsem s ním spokojen, jen ty papírové plechy a neošetřený podvozek ( bez podběhů, kabely se ,motaj pod autem ...) mě štvou, ale už pracuji na náravě cca 200kg železa včetně navyjáku to vyřeší :D

2015-07-30 23:07:22

Ahoj, musím se podělit se svými zkušenostmi s Ford Turneo Custom, najeto 20.000 km.

Dnes mě dostali v servisu, kde jsem reklamoval funkci ventilačního systému - POZOR DULEŽITE

VENTILACE:

Čelní výdechy nového fort transit (tourneo) nejdou odklonit, aby nefoukalo na řidiče. Při několika hodinové jízdě s klimou je to fakt hodně nepříjemné. Bohužel při nastavení ofuku POUZE na čelní sklo však fouká studený vzduch i na nohy - opět velmi nepříjemné při delší jízdě. Takže se jizda s klimou stává utrpením.

Vyjádření servisu je, že to je normální u všech nových vozu Transit a proto to není předmětem reklamace. Když to vadí, mám si výdechy do prostoru nohou zalepit. A v zimě zase odlepit. Málem to se mnou praštilo - auto za milion!

Asi něco jako, že máte doma nový vodovodní kohoutek, který kape a výrobce řekne, že to dělají všechny, takže smůla.

Dveře Ford Transit Custom:

Pozor jednotlivé díly dveří, hlavně výztuhy nejsou svařované, ale lepené polyuteranovou pěnou. Všechny mám rozlepené a prý to tak už chodí z výroby. Při jízdě na nerovnostech a při zavírání dveří to dělá solidní kravál. Nechápe, že se jim ty auta při testech na Youtube nerozsipaly.

Elektronika zadního zámku taky dost zlobí (potvzeno i jiným servisem). Při stisku se to otevře a zase hned uzamkne. Je nutno na dveře zatlačit a znova otevřít. Již 3 reklamace a pořád to dělá stejně. Asi bude opět argument, že to dělají všchny vozy.

Plasty:

Vnitřní plasty na dveřích se klepou a po delší jízdě (vystříkané silikonem) vržou takovým stylem, že budí děti spící v autě. Filcové podložky, které tam dávám mi už vyčihují z každé části. Hold bude potřeba si auto za milion pěkně doma odstrojit a sám upravit - servis nezkoušejte - zbytečné.

Spotřeba:

Udávaná průměrná spotřeba 6,5 l - asi to zapoměli opravit při přepisu parametrů z jiného auta. Při hodně slušné jízdě se dostávám na 8,5 l/100 km. Normálně 9 až 9,5 l.

Osvětlení interiéru:

Ford Transit/tourneo custom má stropní osvětlení u dveří bez možnosti vypnutí. Pokud jste v kempu a otevíráte často dveře, pak to svítí pořád. Při úpravě na spaní v aut jsem musel vytáhnout žárovky - není k tomu žádný vypínač. Pojistku v manuálu nehledejte, není tam uvedená a když mi ji v servise ukázali, tak je to ta, co Vám vypne celý interiér. Je dobrý to vědět.

Takže pokud hodlá někdo utratit slišný balík peněz, je potřeba se s uvedeným smířit, nebo se sám hrabat v autě s rizikem ztráty garance.U auta za níž stojí tak rozsáhlé zkušenosti a vývoj bych tohle nečekal. Prodejce mi však sdělil, že Ford to auto ještě ladí, protože je to první verze.

Ford Tourneo Custom Titanium bych si už po druhé nekoupil.

2015-07-31 07:42:53

rebelldan: rebelldan: ja mam vozidlo 1,5 roku 60.000km a dvere zatim dobry, s klimatizaci pokud das foukani do stredovych pruduchu tak nejsi obtezovan chladem ani na nohy ani na hlavu, a spotreba 8,3 prazdny 9 nalozeny je realna spotreba, je to dan za spalovani nafty ve vyfuku, ale dynamika motoru je nestesti tohoto vozidla. Jinak srovnano s konkurenci Mercedes a VW je to nejlepsi volba v cenove relaci 800.000kc. Pokud bych vybiral vozidlo jako celek tak bych sel znovu do Forda, pokud bych resil motor a spotrebu tak Mercedes+150.000kc ;-(.

2015-07-31 09:18:37

Ahoj. Tak nevim, ale, mam "plechac", tzn transit custom combi van. Verzi "pro delniky" s druhou radou sedadel a dlouhy rozvor.

Mam ho od vanoc a najezdeno 27kkm.

1/ Klimoska jen jedna (vepredu) slusne vychladi i zadek a fouka presne tam kam ji prepnu. Pokud chladim, nejcasteji kombinace nohy + celo s tim, ze vydechy mam "na okno" (lze zcela uzavrit) a "doprava od ridice" take lze zcela uzavrit. S tim jak jde auto vychladit, i jak jde nastavit foukani jsem zcela spokojen.

Kdyz to dam jen na sklo, fouka mi to na sklo, a ne na nohy, a nebo jsem jen zoufale nevsimavy.

2/ Presto ze je to vzadu "konzerva" od ktere jsem hlucnost cekal, tak mi tam vzdycky vrze maximalne naklad. Ani oteviraci ani posuvne ani zadni (v mem pripade kridlove) dvere zadny hluk nedelaji. Pravda "vyplne" budu mit asi jine nez vy v tourneu.

3/ Autem se mi povedlo ject za 6.4l/100 vicemene ustalena 99ka nastavena na tempomatu a spici ridic. Celkovy prumer mam 8.6l a to upozornuju ze hodne taham kone kdy je spotreba 11+. Pri bezne jizde jsem okolo osmi. Kdyz to budu honit, tak to leze tesne pres devet. To mi na takovou krabici prijde super. Za 8.5 jsem jezdil s benzinovou 1.8kou osobakem.

Vsechny uvadene spotreby jsou realne zmerene tankovani / kilometry. Palubni pocitac ukazuje bezne o 0.5 az 0.8l mene (hajzl). To je tak jedine co na aute vadi me.

Tak nevim, bud jste mel vylozene smulu na kus, nebo montujou tournea jinak nez transity, a nebo nevim ;-D

KIV
2015-08-01 00:56:50

rebelldan: Ahoj, no konečně jsem se dočkal a nic moc zprávy tedy :/... Co se týče ventilace - zatím zkušenost s jízdou k moři a zpátky a nějak se to dalo. Jsem zvyklý na automatické klimatizace z osobáku a proti tomu je ta manuální samozřejmě výrazně méně komfortní, ale asi jsem našel polohu, aby to na mě nefoukalo nebo jsem přizpůsobil oblečení... Ještě to schválně budu sledovat.

Plasty: problémy jsem zatím nezaznamenal (tuk, ťuk...)

Spotřeba: jel jsem za 10 l / 100 km, skutečná spotřeba (plná - plná vs. tachometr), ne podle počítače. Na zánovní motor, náklad na střeše, rozměry auta a jízdu většinou po dálnici to pokládám za rozumnou hodnotu. Kdybych takhle naložil svůj předchozí diesel osobák, tak bych pod 7 nešel určitě a to při nesrovnatelně menším komfortu (všichni zmačkaní jak sardinky). Uvidíme co to bude dělat dál. Tabulkové hodnoty o spotřebách u nových aut jsou obecně vylhané - normy pro jejich měření neodpovídají reálným provozním podmínkám.

Osvětlení interiéru: tak to nepotěšilo :(.

Prosím o rady na každou vyřešenou věc, šikovné doplňky do interiéru (koš, praktické a a slušně vypadající kapsáře na sedadla, uložení věcí u řidiče, celoplošný koberec, vana do kufru, foto konstrukce na spaní...) - už bych auto rád na plno začal využívat, ale zatím je to "holobyt" :) k jehož zařízení se přes týden nedostává času.. Díky moc.

Edit 15. 10.: pokud byste náhodou hledali hagusy, tak já jsem si vytipoval a pak pořídil tyhle a nevypadají špatně: http://germansell.de/gs/F...k-Powder-Coated::180.html

Neřešil jste náhodou někdo točny (otočné konzole) na přední sedadla?

2016-01-24 23:13:23

Ahoj, mam Custom CombiVan 74kw, najeto 41000, co se týče spotřeby na dálku jezdím pod 7l, v kombi provozu za 7.8, hned po koupi jsem Customa doplnil o Eberspachera Hydronic a jsem s ním naprosto spokojen, ráno topím cca 40 min před odjezdem, voda je na 80 a v kabině zatopeno. Bez podběhů jsem to nevydržel a dokoupil je, mám z toho lepší pocit. Mám za sebou jedinou reklamaci a to předního skla, po roce a půl přestalo vyhřívat. S autem jsem vcelku spokojen, trosku mě s.... že reznou panty u zadních dveří.

Auto jsem vyšperkoval postelí, je v rovině se zadníma sklopenejma sedakama, pro konstrukci jsem využil.stávající díry na šrouby a pod postelí je solidní úložný prostor. Na netu jsem nasel plotny pod přední sedáky od fr.firmy Scopema. Objednáno v Německu,ale dodání byl horor cca 4 měsíce, bez návodu na montáž. Je tam problém s ručkou a tím pádem se zásuvkou, koho by zajímalo, můžu popsat.

2016-01-25 08:31:29

baloun: Ahoj. můžeš poslat i nějaké fotky jak to máš vyřešenou postel a popsat plotny na sedáky a odkaz na prodejce? Jinak s předním sklem to mám nebo měl to samé. Opraveno a už hřeje. Eberspachera Hydronic mám od výroby a jednu velkou chybu to má a to tu, že musím veškeré nastavování dělat přes spínačku. Jak to máš ty? Chtěl jsem to nechat předělat jinde, ale prej to nejde.

2016-01-25 10:55:54

baloun: ahoj, po zaruce oprava vyhrivani celniho skla znamena vytahnout pojistky tusim 40A 2ks leva a prava strana skla, pomackat kontakty a zase pojistky vratit. Vse v poho. To jen kdyby z Vas chtel nekdo tahat nehorazne kacky za opravu. Ja to resil po 50.000.

Pozn.: jak jste na tom s intervaly vymeny oleje?

2016-01-25 11:10:12

iczek: Olej jsem uděl cca po roce a pul a na tacho jsem měl do 40tis. Bo jsem nevěril jejich intervalu. Stačí když jsem uvěřil řeči prodejce jak jsou integrované střešní nosiče vhodné na uchycení rakve. Až auto dojelo, tak před horama jsem zjistil, že kecá

2016-01-25 13:38:06

ladesek: vidis ja prvni vymenu oleje 50.000 pac je to u me 1 rok ;-( , jeste k tomu zadne upozorneni, musim si hlidat sam, mimochodem po garancce mi omezili system start-stop. Predtim do 50.000 cca 5.000x po 50.000 cca 3x zdechlo na krizovatce.

2016-01-25 13:46:14

Vy ty motory nemate moc radi :-D Menim olej po 15 tisicich i kdyz to znamena udelat to skoro 3x za rok.

KIV
2016-01-25 14:03:42

Jsem moc rád, že se diskuze opět rozjela . Věřím, že pomůže sdílet objevy a řešit taky bolístky - viz to vyhřívání čelního skla. Já mám zase problém, že občas (tak 1x za měsíc) při zapnutí rádia začne šumět střešní reproduktor ve druhé řadě. Pomůže až vypnutí, zamknutí a odemknutí... Nechávám na servisní prohlídku, ale kdybyste náhodou věděli... Díky.

2016-01-25 14:15:55

ozzy: My nemame radi motory, vyrobce ktery je na trhu 110let pise hodnotu intervalu 50.000, a to by mela byt stredni hodnota +/-, tak at si za tim stoji. Dyt ten motor je konstrukcne cca 25 let starej tak nejaky zkusenosti s tim musi mit. Jinak tak jak ho vyrobce udusil, nemyslim ze by jsi ho trapil olejem do 50.000km. Zalezi na velikosti filtru a otackach provozu. U me osobne je to doufam posledni spalovak. Priste uz po teto zkusenosti pouze elekro .

2016-01-25 14:22:13

kiv: Střešní reproduktor? to aj custom má? A to máme v něm vše co ford nabídl.


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9