Fórum - Téma


Novinka+Custom-zkušenosti,závady


Fórum Transit V / VE83 Novinka+Custom-zkušenosti,závady

Informace o modelu: Ford Transit V / VE83


1  2  3  4  5 ......... 9

2014-02-14 10:45:30

Cenu paliva tvoří tržní nabídka - poptávka, ale zásoby ropy jsou omezené tak nižší spotřeba = vydrží lidstvu déle.

Leo
Leo
2014-02-15 10:30:48

tavlisa: To máš jistě pravdu. Ale vzhledem k historii lidstva, jeho budoucnosti, je ropná doba do které jsme se trefili směšně krátká. Připoměl bych motoristické heslo kdy šejk říká, muj táta jezdil na velbloudu, já autem, muj syn autem a jeho děti budou zase na velbloudu.

Ale spátky ke Customu. Už se těším na inovaci jeho korejského designu kdy se přední lampy vyrobené z ropy dotknou čelního skla. Mohla by tak odpadnout jeden zbytečný díl přední blatník.

ladesek, 2014-02-03 17:11:32 napsal:

No to je masakr. Na to ze je to tak male tak to zere dost. Myslel jsem ze jen to nase ma takovou spotrebu ale to bude asi ta jejich prumerna spotreba 7l jak slibuji. Ted jsem jel po dalnici cca 500 a zbytek 300 obce a silnice mimo obec a prumer podle pc 9l jen s rozdilem ze jsem byl prazdny. Asi by bylo treba to reklamovat .. A po dalnici jsem jel max 120. Pritom na dslnici by spotreba stoupat nemela. A to jezdim podle tech sipek kdy radit atd.Nebo 120km,h je moc ja takove auto? Pravda je ze prodejce rikal ze spotreba pujde dole po 12tis. Coz si myslim je dlouho a neverim tomu ze spadne pri plnemem zatizeni na 8l.

2014-05-27 00:05:36

S fordem custom musíš jezdit s lehkou nohou a na rovině maximálně 85km/h a dostaneš se na 6,5l /100km.

Hodně dálková jízda do 85km/h i pod 6litrů.

2014-05-27 00:09:36

tak to můžeš tu šestku z toho prodat protože ji nevyužiješ..

2014-05-27 00:10:13

tavlisa: a podle mích zkušeností je lepší jezdit bez tempomatu, když jedeš na spotřebu.

2014-05-27 00:11:21

při šestce = 85km/h = 1350otáček, už je to na 70% točivého momentu a to se jet dá, dnešní auta se podle mě dělají na běh v nízkých otáčkách

2014-05-27 08:48:07

nedělají bohužel, kazí se tím motor...je to z EKO důvodů...

2014-05-27 09:07:02

já myslím, že když se motor v nízkých otáčkách nedusí a jede klidně, není důvod že by se ničil, samozřejmě se ale musí více řadit, ale je pravda že se nedá jezdit pořád na spotřebu, to by se z motoru stal lenoch

2014-05-27 11:21:53

tavlisa: Motor v příliš nízkých otáčkách produkuje chvění, které škodí motoru i dvouhmotovému setrváku. Navíc (konkrétně mám teď na mysli nafťáky) jsou neúspornější v otáčkách, kdy jsou nejblíže otáčkám, při nichž mají největší krouticí moment, protože při nich mají nejlepší účinnost spalování. že tomu tak je se nechá také zjistit podle grafu závislosti měrné spotřeby na otáčkách.

Když se tady také zmiňuje tempomat, tak podle statistik je tempomat příčinou vzniku značného procenta nehod hlavně při dlouhých jízdách (jako třeba kamiony), protože jeho používání vede po určité době k lehkému snížení pozornosti a v noci dokonce ke vzniku mikrospánku. Také při jeho používání, se motor, aby udržel zvolenou rychlost, může dostat do režimu, kdy má zvýšenou spotřebu. To také potvrzuje měření okamžité spotřeby paliva.

2014-05-27 23:25:15

Přikládám graf výkonu a točivého momentu Customa, podle který by motor měl být spokojen již při těch 1350 ot/min

2014-05-28 15:27:27

to ovšem pořád neukazuje nic o optimálních otáčkách kde je zaručen nějaký poměr mezi Nm a kW...

2014-05-28 18:06:56

Ahoj všem,

dovolím si ještě malou poznámku k ježdění na spotřebu. Rozhodně ne před STK! Jen jednou jsem se docoural na emise a pak mi borec točil motor naplno snad 10 minut, než vyfoukal saze z výfuku! Od této události "na zkušenou" jedu tryskem. Jindra

2014-05-28 18:12:25

PS: Stačí si kliknout na graf, ten se zvětší a kolmice na otáčkách ti ukazují jak výkon, tak krouťák. Takže optimum by mělo být pro všechny motory (uvedené v grafu) mezi 1500 až 2000 otáček.

2014-05-28 18:12:36

jízda na spotřebu se dá, ale nesmíš to brutálně podtáčet - takže musíš umět jezdit, což asi teda neumíš...

2014-05-28 18:14:08

jindral: to sice ano, ale třeba dvouhmoty setrváky obecně nesnáší otáčky pod nějakých 1600-1800, takže ušetříš 3 deci na sto a odrovnáš si postupně součástky za desetitisíce

2014-05-28 18:18:42

Nevím, možná ne. Mám jen za sebou 37 let ježdění a asi 2,500,000 km a jen jednou jsem z vlastní viny skončil jízdu předčasně.

2014-05-28 18:41:10

no tak pokud jezdíš tak že si karbonuješ motor, myslíš že jezdíš dobře ? jezdit dlouho neznamená jezdit dobře...

2014-05-28 18:45:15

jindral: S nízkými otáčkami se dá jezdit jen tak, že plyn jenom "lehtáš". Jakmile potřebuješ přidat plyn, například do stoupání. tak musíš počítat s tím, že aby to motoru a setrváku neškodilo, budeš potřebovat nejméně těch cca 1800 otáček a víc.

2014-05-28 18:53:07

Koukám, co je různých názorů jak jezdit nejúsporněji a případně nezničit motor, neměl by tedy někdy FordClub pořádat nějakou soutěž na úspornou jízdu, ikdyž se to zase pak blbě porovná, každý má různou hmotnost vozidla, tak to je asi nemožné, porovnat kdo jezdí nejúsporněji.

2014-05-28 19:00:25

To extremehany: Nejsem automechanik, jezdil jsem se třemi nafťáky (Sierra 2,3D, Scorpio 2,5TD a Transit 2,0TDCi) a každý odjel minimálně 300,000 km bez oprav na motoru, poslední dva ještě pořád jezdí, ale už ne pod mojí nohou. Možná jezdím blbě, ale nikdo se se mnou nebojí a palubka ukazuje průměrnou rychlost kolem 65 km/h (asi 1/3 po městě) a spotřeba dost pod tvým průměrem (6,5 - 7 l/100)


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 9