Fórum - Téma


Náprava+Tranzit-přední-výměna pružin za měkčí


Fórum Transit (obecně) Náprava+Tranzit-přední-výměna pružin za měkčí

Informace o modelu: Ford Transit


1  2

2012-05-17 04:00:09

Ahoj! Před Tranzitem jsem jezdil dlouho s Transporterem a po tom pohupování se mi sakra stejská. Nevíte prosím někdo, jeli nějaká možnost výměny předních per u T300 M 6 míst za měkčí? Anebo vzít za vděk polštářkem. Děkuju

2012-05-17 16:23:38

Transporter nemá přední pružiny,má torzní tyče a proto se tak pohupuje.

Asi ti zbyde jen ten polštářek,protože si nemyslím že by výměna pružin z modelu T280 (má nižší nosnost) nějak pomohla. Možná trochu popustit kola?

2012-05-17 18:59:27

najednoduhsie si bude na to tvyknut ze to je tvrdsie a pokoj ne? :) alebo od autobusara si odkup tu vzduchovu sedanku to by bola pecka

2012-05-18 20:52:29

Děkuji za odpovědi. Na jiné pružiny, (myslel jsem spíš z busu) jsem se ptal ve Fordu jakéhosi technika. A ten mě ujišťoval, že žádný jiný péra nejsou. Moc ale přesvědčivý nebyl. Gumy foukám tak 2,7 i tak mám obavy, že už je dost humtuju.

to Bobor: Ale zaujal mě tvůj nápad s autobusovou sedačkou. To musím prověřit.

Pročítal jsem vaše příspěvky k zatékající vodě a mám pocit, zě ten důvod jste úplně neodhalili. Vzhledem k tomu, že ty diskuze jsou už nějaký pátek staré, tak se ptám zda jste v tom nějak nepokročili. S tím totiž bojuju od prvního dne vlastnictví téčka. Vykuchal jsem rohožky, a hurá vyzbrojen baterkou do myčky. Jako napotvoru ani jedna kapka! Pak přijde přeháňka a v autě loužičky na obou stranách. Jsem bezradnej.

Leo
Leo
2012-05-20 17:01:50

Henten. Nepíšeš co máš za model a který rok. Jejich jiné barevné označení nemusí hned znamenat jinou tvrdost a mezi mikrobusem a plechovkou neschledávám rozdíl. Ale mezi předním a zadním náhonem ano. A třeba v roce 2006 s nástupem motoru 2,2 fabrika snížila přední i zadní část auta o cca 2cm, třeba řední pružiny jsou o půl otáčky kratší. Na Německé dálnici bomba ale D1 a po městech ukrutné utrpení. Já budu na 3t z 2008 montovat pera z 3t 2004 to mi přijde nejvhodnější kompromis. Nejpohodlnější přední péra najdeš na modelech 3,3 2000-2006 ze zadního náhonu. Ještě bych vyrobil seznam pneu pro vozy od 2000 - od pohodlných 185/75 15, 215/75 16, průměrným 195/70 15 drncavým, 205/65 16. 2,7 Atm už je málo bude to žrát pneu na bocích.

2012-06-15 22:49:56

Pujde prizina z modelu MK6 na model MK7 ? Neni odlisne horni ulozeni ?

Kdyz tu resite podvozek ma nekdo skusenost s tlumicema ?

Nevim zda vybrat znacku ? Sachs ci Bilstein ?

Samozrejme jsou v nabidce i tlumice Monroe a Kayaba ale o ty nejak nestojim.

Leo
Leo
2012-08-09 23:50:25

Dárce per jsem ještě nesehnal.A tedy poměřil jen z podběhu.

V tlumičích mám jasno.

Monroe to opravdu ne, ty jsem vždy v reklamaci vracel.Kyb skvělé vhodné pro naše cesty, velká výdrž pro vozy do cca 1500kg. Na dodávková vozidla nevhodné, příliš měkké a předčasný ubytek tlumicích schopností. Vyrobené v Japonsku super. Ve španalsku nižší kvalita.Bilstein bych zařadil kvalitou k Sachsovi spíš měkčí.

Sachs olejový výborné pro naše silnice dlouhá životnost u některých vozu se dají pořídit i zesílené.Plynové

vhodné pro dálniční jezdce.Motorcraft výborný originál zvládá statisíce. Kdo ho Fordu ve skutčnosti vyrábí?Netuším.

2012-08-12 23:34:27

Ja v tydnu daval Sachs na zadni napravu a jsem velice spokojen. Ujeto zatim pouze 200km. Cena srovnatelne s Motorcraftem.

Na predni pujde take Sachs. Jen Mi zarazi to ze predni tlumice jsou na vsechny motorizace stejne.

Jinak k motorcraftu dvakrat duveru tedy nemam. Predni desticky na original kotoucich snad vubec nebrzdi.

Ale mam v poradi jiz 3 transikta a nebrzdil zadnej.

Leo
Leo
2012-08-14 00:02:58

Nartane, ale vyrovnanej řidič přeci nepotřebuje brzdit. To dobře ví, když počítá provozní náklady. Ty Motorcrafty nechá upéct, že pak na sadu lze najet i kolem 100 000km.

2012-08-14 00:08:45

Na to jim kaslu. Ta sada nebrzdi.

Zrepasuji brzdice a nevim zda nemam vyskouset nove desky.

Ferodo ? Bosch ?

Motorcraft mam asi 10t km a uz jsi nebudu nalhavat ze je zajizdim

Leo
Leo
2012-08-14 00:25:01

Nart. No já vim. Já musel pořádně zabrzdit předloni na podzim a Motorcrafty dokázaly rozcvakat ABS tak krásně

že jsem tu slečnu napálil na prdel. Já považuju nevipínací ABS za většího škodila než ty origo desky. A od koho máš kotouče? Nejlepší je samozřejmě mít kotouče a destičky od jednoho výrobce.

2012-08-14 01:01:13

Desky Motorcraft : 1465166

kotouce : 1568640

abs asi nerocvakam. Jn na snehu . Jinak kdyz jsem mel napraskly krouzek abs tak jsem parkrat cvaknul skoro pokazdy.

Leo
Leo
2012-08-16 16:11:59

No změnili jsme pěkně téma snad to vedení přežije.

Nartane hldedej chybu jinde. Pístky při výměně šli zlehka zamačknout? Výměna brzdovky po cca 5 letech nejni na škodu, vyplaví se bordel z brzdičů a při odvzdušnování, když to jde nějak divně, odhalíš problém někde nahoře, v hadici kde se po 10 letech umí udělat chlopeň nebo je už vyběhaná pumpa, málo nasává a tím málo tlačí. Nemusej to být vždycky gumičky ale muže prasknout pero co jí vrací. Dobré je taky při každém přehození pneu leto zima sundat zadní bubny a vyklepat špínu, nízkých paken se neděs u Transita i 1mm je dobrej ta slabší nová pakna má totiž cca jen 3mm. Pak ještě podtlak jestli vývěva dělá dostatečný,čož tedy chyba v netěsnosti podtlakových hadiček po motoru,prasklá membrána posilovače nebo k smrti ujetá vývěva.

A teť chvíli hledej šmudlo.

Co předních per se týče a´t se k tématu vrátíme, vypadá to pohledem zespodu, že rozdíl mezi MK6 a MK7 bude nejen ve výšce pera ale i jeho horní části a i tedy horní míse a podle dodavatele je uplně jiné i horní uložení. Že by ale změnili podběh a uchycení šrouby co drží ho k hornímu uložení tomu nevěřim.

Leo
Leo
2012-08-24 23:31:27

Změnili co se dalo.Pokusil bych se to vyjasnil. Vyndal jsem person z modelové řady 2006-2011 viz.foto. Bohužel nejde bez ůpravy nahradit tím z modelové řady 2000-2006 (který má menší stavební výšku, o půl otáčky delší pero,větší uložení a tudíž je sním luxusnější jízda) všechno je trochu jinak. Šlo by to však vyřešit nejednodušeji vyrtáním nových 3 děr do podběhu kterým jsou prostrčeny 3 štefty horního uložení stejně jako u starého ale v jiné rozteči. Byl jsem dnes ve a propátral nové inovace co mají na PS a zjistil, že modely od 2011- mají opět inovované uložení. Bohužel žádné ještě není naskladněno v čr. Nelze tedy zatím prohlédnout. Pro ty co chtějí lehce přizvednout stačí vyrobit max 1 cm tvrdou podložku mezi horní uložení a podběh, celkové pak zvýšení mezi pneu a lemem blatníku bude cca 2 cm.Víc to délka šteftů neumožní.

2012-08-30 10:22:27

V modelech 2000-2006 preci uz nejaka podlozka je. Alespon na mem jumbu.

2012-09-09 19:24:55

Tak jsem se pustil do montaze.

Mam Jumbo 430 . Tlumice naji najeto 330t km.

Pro zmekceni jsem si zakoupil nove pruziny s modelu Jumbo 350. a Samozrejme nove tlumice.

Ted pri pomereni jsem zjistil ze stare pruziny jsou par cm vyzsi nez pruziny nove zakoupene.

Tak jsem celkem nasranej. Samozrejme nemohu najit doklad.

A mam otazku. budou nove kratsi pruziny śnizovat svetlou vysku vozu ?

Leo
Leo
2012-09-09 23:41:14

Už jsem toho co jiných per a zvedání se týče přepáchal hodně. Auto změkne i jenom tvrdou zvedací podložkou pod horní uložení. Koupils na nižší váhu to je logické, ale co to udělá skusíš až to dáš na kola svzeš se, nejluxusnější přední pera jsou na 330 zadokolka TDDi. Já to na 2,2TDCi vylepšil alespoň takto: Gumová podložka mezi pero a ložisko horního uložení, vystřižená ze zástěrky z Avie tlustá cca 6mm zvedla předek o 1 cm a snížila mlácení do karoserie alespoň na tu míru, že rovná prasklina v asfaltce napříč již téměř není znát. Do luxusu modelu 300 do 2006 však ještě daleko. Ještě je dobré trochu ubrousit vršek začátku spodního závitu předního pera, trochu se to zakusuje a láme přes začátek druhého závitu odspodu.

2012-09-09 23:55:23

Mejde mi ale do hlavy proc je pero o tolki nizsi.

Kdyz jej dam na auto,dostanu tim predek niz a oto mi nejde.

Jimbo ma mene prostoru v nadkoli ale to je dano vyzsim pneu.

Celkove mi prijde ze je jumbo vyssi.Ale to dela rozmer pneu.

Leo
Leo
2012-09-11 08:49:31

Nartane, výrobce má několik možností jak udělat péra pro vyší zátěž, tlustší materiál,jiný materiál,nižší se strmějším závitem tedy míň závitů.

I slabší (měkčí) pero na takovouhle velkou váhu by Ti mělo u nenaloženého auta zvednout předek do té samé výšky.

Pouze u doložení vozu na max váhu by jsi měl být třeba o jeden cm níž.

2012-09-11 22:40:01

jj pero je ze stejneho dratu a stejny pocet otacek. Jen pero s 430ky je o 3 cm vyssi.

Ponecham tam pera puvodni. Jen udelam povrchovou upravu .

Kdyz bude nekdo schanet pera na Jumbo jsou u me


Odpovědět

1  2