Fórum - Téma


Náprava+Mondeo-zadní-ramena,tlumiče,pružiny aj


Fórum Mondeo MK III Náprava+Mondeo-zadní-ramena,tlumiče,pružiny aj

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 4  5  6  7  8

2015-01-04 14:51:17

koudak: moc dík za radu

2015-01-04 19:25:06

koudak:

Nevím tedy o čem píšeš,ale tam kde jsou exentry, tam silenbloky nejsou? A ty se kupují současně s ramenama. Zvláště to nejde koupit. Asi mluvíš o něčem jiném.

2015-01-05 08:21:44

tomenzino: V místě extendru podle mne silenblok v raměni je, ale nejsem si 100 % jistý.

Ale čím si jistý jsem, je výměna silenbloků v celé zadní nápravě mondea KM III combi (to jsem zapomněl poznamenat, pardon. Jak je to u liftbacku nevím).

Ano je pravda, že ford na MK III neprodává silenbloky samostatně a prodává vždy jen celá ramena, ALE U COMBI VERZE JDOU NA KM III POUŽÍT SILENBLOKY Z MK II.

2015-01-05 12:42:45

koudak:

Tím že zadní náprava u Mondea je viceprvkovå, je tam ramínek a silentbloků opravdu hodně. Ale to hlavni rameno, které drží k nåpravnici má exentr, a silentbloky jsou na tech ostatních ramínkách. To rameno hlavni, se prodává komplet, i s exentrem, zvlášť se koupit nedá. .

2015-01-05 12:49:43

tomenzino: Bavíme se o šroubech pro nastavování geometrie, které prochází skrz toto rameno příčné rameno (nevím, jestli je to přední nebo zadní), tak ty se koupit samostatnědají.

A jen doplním, že všechny silenbloky víceprvkové zadní nápravy u MK III combi jsou zaměnitelné za silenbloky MK II combi.

2015-01-05 13:12:17

koudak:

Ano tam kde je exentr silentblok není. Je tam zkrz šroub. Nikdy by jsi potom neseřīdil ten odklon kola!

A zaměnitelnē je to proto, že zadní náprava, je stale stejná!

2015-01-05 13:18:39

tomenzino: A just v tom příčném ramenu u toho seřizovacího šroubu silenblok je. Stačí se podívat na obrázek toho ramena v elitecat .

2015-01-05 14:42:58

Pánové

Samozřejmě že tam ten silentblok je Mám tyto ramena doma v garáži nachystané na výměnu. Kdyby tam ten silentblok nebyl, jak by to potom pružilo? Jediný problém při výměně tohoto silentbloku vidím v tom, že nový už by tam asi jen tak nedržel, jelikož to v těch místech docela hodně rezaví. Jedině tam pak ten nový prostě bodnout svárem. Proto měním komplet tyto ramena, ale do ostatních mám jen silentbloky.

2015-01-05 15:40:50

tomenzino:

Schválně se na to večer podívám jak přijdu z práce,ale mně na něm nepřišlo nic speciální.

2015-01-09 12:44:49

pavel85:

Jak dopadla prohlídka?

BTW: vyměna zde http://www.fordclub.eu/us...ages_category.php?id=1090

2015-01-09 15:37:21

koudak:

Když jsem to dělal já, bylo to k prodeji pouze jako komplet rameno, zvlášť se jako silenblok koupit nedal.

Asi se to už dá sehnat.

Možná by bylo fajn, napsat sem kde a za kolik jsi ho koupil.

2015-01-09 18:50:25

tomenzino: To jsi mě špatně pochopil. Já to nedělal. To jsem našel zde na foru. JiInak na jiném fóru, které se zde bohužel nemůže citovat, to mají krásně sesunýrované i FINIS kodama. Nejdražší silentblok ze všech je kolem 500,- . Když jsem počítal materiál (kompletně všechny silenbloky na zadní nápravu, plus raději všechny šrouby včetně excentrů,) na celou zadní nápravu, tak to bylo tuším kolem 8 - 10 tisíc. To je výrazně méně než komplet výměna všech ramen (cca 40 tis). Stálke se ale bavím o combi. U liftbacku jsou silentbloky nápravnice, které se do nápravnice musí vlepovat a to si člověk doma sám neudělá. Jak je to u ostatních silentbloku liftbaku nevím.

V té ceně nejsou tlumiče. Ty jsou za cca 5 tisíc.

Jen ještě doplním, že ty silenbloky se dají koupit jako originál u forda. Jen e prostě kupují na předešlé mondeo

2015-01-12 08:48:16

Zdravím, kdyby měl někdo zájem, udělám repas zadních ramen...MKIII

2015-02-02 12:50:03

Zdravím,

Tak taky přiložím polínko do ohně..

Vrzal mi zadní pravý tlumič (Mondeo mk3 2005 Liftback 2.0 Duratec), takže rozebrat, zjistilo se, že je prasklá pružina v horním uložení (údajně měněná předchozím vlastníkem vozidla , takže krom nových tlumičů (nebyly na tom už nejlépe po 155000Km) nové pružiny, plus nové uložení stabilizátoru (takové ty gumové bazmeky. Tyčky stabilizátoru vypadají celkem nové, bez vůlí.

Po smontování a jízdě po rozbité silnici se od zadní nápravy ozývá dost povrzávání a občas takové lupnutí, takže tipuji hlavně na uložení nápravy (4 silentbloky, co se údajně lepí), ty se dají sehnat za dobrý peníz. Problém jsou ovšem zadní příčná a podélná ramena, měl bych dotaz, pač nikde nemůžu dohledat samostatný silentblok bez ramene, záměnu silentbloků u verze Liftback MK3 za MK2? Je to možné stejně jako v případě u verze Combi? Zkoušel někdo? Soudím, že by to mělo pasovat..

Tady odkazy, co jsem našel, měli by tyto díly sedět, co jsem tak dohledal čísla produktů u poláků, kteří prodávají celou sadu silentbloků na MK3 Liftback.

Tyhle by měly sedět do příčných ramen, celkem 8 kousků

http://www.autodily-cardo...s-lemforder-lmi-26102-01/

A tyhle do podélných ramen, celkem 4 kousky

http://www.autodily-cardo...s-lemforder-lmi-26104-01/

Silentblok uložení zadní nápravy - předek 2 kousky

http://www.autodily-cardo...ni-napravy-febi-fb-26984/

Silentblok uložení zadní nápravy - zadek 2 kousky

http://www.autodily-cardo...ni-napravy-febi-fb-26985/

Kompletní sada do všech ramen od poláků

http://www.ford-esklep.pl...-Mk3-hatchback-sedan/3035

Silentblok do příčného ramene od poláků

http://www.ford-esklep.pl...back-sedan-LEMFORDER/1499

Silentblok do podélného ramene od poláků

http://www.ford-esklep.pl...-Mk3-hatchback-sedan/3411

A tady kompletní sada silentbloků nápravy včetně šroubů

http://autodily.automedik...BILSTEIN%7C36270%7C0%7C-1

Snad odkazy někomu pomohou, já vydržím do jara a pak uvidím, co vyměním, nebo jestli se na to nevyprdnu, oželím vrzání a peníze si ušetřím raději na nějakou vážnou závadu..

2015-02-02 12:55:46

benobiker: Ahoj, dodržel jsi postup při montáži tlumičů? Už jsem to řešil několikrát, že lidi chtějí ušetřit, namontujou je špatně a pak se diví... Jinak dělal jsem i auto kde byl uhnilej šroub držící nápravu a dělalo to problém.

2015-02-02 13:35:20

Ono takhle Původně jsem jen chtěl demontovat pravý zadní tlumič, zkontrolovat kde co může vrzat, nandat zpět... Jenže se mi podařilo utrhnout přirezlej šroub, co drží spodek tlumiče, takže auto putovalo k mechanikovi, kde se utržený šroub odvrtával a vypaloval ven... Mechanik mi poté nasazoval nové tlumiče s pružinama. Horní uložení, dorazy a prachovky tlumičů zůstaly původní... Lezl jsem pod autem, hýbal s tím, zkoušel jsem všecko dotáhnout, jestli mechanik něco neopomněl a zdá se mi, že to jde opět z právé strany tlumiče, ale i snad ze samotného uložení nápravy (ty 4 velké silentbloky)

Když jsem to počítal, všech 16 silentbloků zadní nápravy přijde na necelé 3000Kč, plus pár stovek za nové šrouby, excentry, ale ta práce, za to si mechanik nejspíš vezme dost, sundavat nápravu, všech 6 ramen přelisovat (ještě k tomu za předpokladu, že to půjde dobře), to bude něco stát... A myslím si, že když dělat zadní nápravu, tak prostě všecky silentbloky, než si vytipovat 4 a po chvíli to opět rozdělávat, že něco zase vrže... Bylo mi doporučeno, že tohle auto je prostě spotřebka, neměnit zbytečně nic, co funguje, ale to vrzání při přejezdu nerovností, nebo občas i při rozjezdu, z toho šílím. A zeptám se ještě, jaký je tedy správný postup montáže tlumičů? Nikde jsem nenašel žádné video, kde by to někdo dělal na liftbacku, co jsem se tak dočetl, mělo by se všecko podotahovat při spuštěném autě na kola, což si moc nedokážu představit, jak se pak ke šroubům dostanu... Ohledně mechanika, nemyslím si, že by něco udělal špatně, v Budějicích má dobré reference, autům rozumí, jezdí závody a blbej taky není Ale práce má nad hlavu, tak je možnost, že by něco uspěchal, nevím...

2015-02-02 19:16:33

ja som robil celu zadnu napravu minulu jesen. samozrejme s osetrenim celeho podvozku. mechanik mi povedal, ze ci sa mi oplati repasovat zadnu napravu, ci radsej nekupim vsetko nove, lebo praca s vymenou silenblokov a osetrenim ramien by ma vysla skoro v rovnakej cene. tak som kupil v polsku za vyborne ceny cez allegro komplet celu zadnu napravu - ramena s osadenymi silenblokami (ziadne smejdy, nebolo to najlacnejsie, ale omnoho lacnejsie ako tu na slovensku). skrutky a matice som kupil vo forde, nebudem riskovat, ze mi niekde odpadne rameno. takze mam celu zadnu napravu novu, okrem pozdlznych ramien - combi. ked som prisiel na geometriu a mechanik uvidel podvozok a zadnu napravu, tak len zasol a povedal, ze by takto mali chodit osetrene NOVE auta !

2015-02-02 20:02:46

pjaro: No, taky si teď říkám, jestli mi bude sděleno, že by bylo potřeba vyměnit všecky silentbloky, že bude nejspíš levnější varianta koupit rovnou všech 6 ramen, když vezmu v potaz cenu za práci s lisováním... No, uvidím na jaře, až to prohlédne někdo zkušený a řekne mi svůj názor, co tam vyměnit... Třebas to vrzání bude uložením tlumičů, který mi mechanik nechal původní... Když mi někdo propruží kufr, zatímco já chytnu pružinu, cítím, jak vibruje s vrzáním, tak bych se nedivil, kdyby to bylo to uložení, pač nic jiného mě nenapadá...

2015-02-03 12:11:27

benobiker: skusil si s nejakym sprejom premazat vsetky pohyblive casti na naprave a ulozenie tlmica?

niektore skrutky na mojej naprave boli povodne 12rocne a uz sa nedali vybrat, len odrezat aj s ramenom aby ostalo ulozenie pre nove rameno so silenblokom, ale to neuvidis, pokial kazdy spoj nezacnes rozoberat.

2015-02-03 12:20:36

Už jsem domluvenej s kamarádem, co má dílnu, zdviž a jámu, že to se mnou projede, poslechne, dyžtak schodíme pravej tlumič a zkontroluju, jestli v tom uložení něco nevrže, mám na to prostě podezření.. Jinak jsem ležel pod autem, nastříkal jsem silikonovej olej na všecky silentbloky a beze změny.. Zkoušel jsem hejbat ramenama, žádné nemá znatelnou vůli, až na obě podélná ramena - silentbloky dole na těhlicích. Tam se rameno znatelně vychylovalo... Bohužel nemám zkušenosti, nevím co je v normě a kdy už se dá se silentblokem až moc hýbat.. Proto ten mechanik, snad mi poví víc.. dal jsem do zadního podvozku skoro 10000Kč a pořád tam něco vrže..


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8