Fórum - Téma


Náprava_Mondeo III-přední náprava


Fórum Mondeo MK III Náprava_Mondeo III-přední náprava

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7

2013-05-09 20:24:23

hart:

Tak to ti asi tady neporadíme.Budeš muset udělat důkladnou prohlídku náprav, a všechny sebemenší vůle odstranit. Protože každá sebemenší vůle, dá na konci tzn. u kola je vůle velká.

2013-05-10 09:04:59

hart: Podle toho, jak to popisuješ, tak budou vůle buď v čepech svislého vedení náprav (což by se těžko začlo projevovat najednou na obou nápravách a nebo v silentblocích upevnění příčného stabilizátoru na rámu (může být vytlučený, což se projevuje i když je ostatní zavěšení kol vpořádku).

2013-05-13 22:39:18

mužou to vše dělat jen špatná uložení předních tlumiču??

2013-05-13 22:59:26

hart:

Jak špatné? Myslíš ty plastové ložiska? Nebo?

2013-05-17 09:03:03

Zdarec. Taky jsem řešil problém s klepáním. Už jsem se na to chystal, když zapracoval Murphyho zákon. Prdlo mi péro na pravém předním kole. Ke vší smůle samozřejmě za jízdy. Po pár vteřinách mi bouchlo kolo, protože se mi pružina o něj opřela. Velké štěstí s úzkou rezervou, protože jsem na ní mohl dojet. Takže jsem objednal nové péra hned dvě a pustili se do opravy. Po vykuchání pár drobností a sundání pér, jsme zjistili, že i tlumiče to mají za sebou. Nevyjížděly zpět na doraz. Takže ještě nové tlumiče a taky nové uložení tlumičů, protože to prasknutí péra způsobilo rozsypané uložení tlumiče. Bouchání se ozývalo od předního levého kola. Po výměně těchto pár drobností bouchání zmizelo. Takže jsem deduktivně usoudil, že to bouchání způsoboval tlumič.

Tak asi taková je má zkušenost a přidávám do poznatků.

2013-05-17 14:20:17

mavrucco:

Dobrá práce

2013-05-19 22:27:57

Kde by jste mě doporučili teda udělat v Brně kontrolu náprav???? nebo někde poblíž..

2013-05-20 16:51:34

mavrucco:

Já měl to samý jen mi to vyměnil dřív než to prdlo. Mechanik na to přišel záhy, ještě vyměnil stabilizační tyč. Zatím mam taky od klepání pokoj. To jsi měl kliku, žes někam nevlítl. Na kolik tě vyšlo to uložení?

2013-05-29 21:58:35

hejmy: 540,- Kachlí za 1 kus uložení tlumiče.

2013-05-30 17:21:08

mavrucco:

Zdá se ti to drahý?

2013-06-03 12:19:32

Dobrý,, tak sem byl na testu tlumiču, a jsou špatné,, muže od tlumiču i kopat do volantu?? kdykoliv přejedu nějaké diry tak se volant rozklepe a zatočí... muže to být jen od těch tlumiču??? Díky za odpoved..

2013-06-03 14:38:44

hart:

Pokud jedeš, a kolo ti skáče po silnici, tak ti to bude kopat do volantu. Jde o to , aby to nebylo ještě něco k tomu

2013-06-03 16:25:44

tomenzino: no právě,,, uvidím po výměně tlumiču..

díky a dám vedět

2013-06-07 18:21:45

hart: tak tlumiče vyměněny, všechny 4.... a sice už to nebouchá v dírách,, ale stale při přejetí nerovností volant nedrží přímý směr... takže ted přemýšlím nad čepy spodních ramen a taky uložení ramen,,, ale to je taky otázka cca 5000kč..

2013-06-07 21:20:36

hart:

Tak pokud jsi měnil tlumiče, snad bylo vidět jestli jsou vadná ramena, nebo spodní čepy ? To je teď taková dvojí práce nemyslíš?

Taky po výměně bys měl na geometrii .

2013-06-07 23:45:11

tomenzino: no vidět právě není nic,,, geometrie samozřejmě byla dělaná,,, jinak měl sem to auto i na stolici,, a prostě mechanik říkal že tam nic nevidí.. ale kope to do volantu,,, a co jinýho by to mohlo být??

2013-06-08 07:17:09

hart:

Měl jsem na mysli, že když jsi měl demontované tlumiče, je potom jednodušší rozpoznat, jestli je na nápravě něco špatného. Tím mám na mysli

ramena současně se spodním čepem, nebo rejdové čepy se spojovačkama. apod. Spojovačky jsi kontroloval?

Při složení tlumičů, a zatížení vozu, už se to hůře určuje

2013-06-08 10:00:29

tomenzino: Možná laická otázka. Nemělo by bránit přenosu rázů od kol k volantu servořízení ? Podle mne by mělo nárazy zmenšovat. Kolik má vůli na volantu při její kontrole ? Jinak pro prohlídku možná může být lepší místo stolice prohlídková jáma, na které může být vidět řada vůlí při natáčení kol při normálním zatížení jako při jízdě a ne odlehčených na stolici. Proto také vůle v řízení a čepech ramen kontrolují při STK z prohlídkové jámy. Jen pod kola dávají otočné podložky.

2013-06-08 13:12:20

petrdepo:

Myslím, že servořízení nepobere všechno.Z vlastní zkušenosti, třeba vadný čep spodního ramene, klepe do volantu hodně.

Na pohyblivých podložkách na STK se to samozřejmě pozná.Ale pokud mám demontované tlumiče, demontovanou těhlici, a čep držím v ruce,

poznám mnohem snáz, jestli je čep volný nebo ne.Pak ho rovnou vyměnim. A tak lehce zkontroluji všechny součásti nápravy

2013-06-08 15:58:23

tomenzino: Já měl na mysli to, že je dobré zjistit toho co nejvíc před rozebráním, aby člověk nemusel mít auto dlouho odstavené, než si obstará náhradní díly.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7