Fórum - Téma


Náprava+Fiesta-klepání v přední části vozu


Fórum Fiesta IV Náprava+Fiesta-klepání v přední části vozu

Informace o modelu: Ford Fiesta IV



2014-05-23 23:35:20

Zdravím všechny, potřeboval bych znát názor ostatních na můj problém... V poslední době při zařazení se ozve takový nepěkný kovový zvuk. Pouze u zařazení, když je zařazena rychlost a pustím plyn tak se nic neozývá... S tím možná budou nebo i nemusí souviset zvuky které se ozvývají z přední části jen když jedu pomalu po větších nerovnostech... Jako kdyby tam bylo něco povoleného a mělo to vůli o něco mlátit. Nemůže to být třeba utržený silentblok na převodovce? Pokud zkusím řadit na místě tak žádné zvuky převodovka nevydává takže tou to snad nebude.

PS.: Jedná se o vůz Ford Fiesta MK4, r.v.: 1998, motorizace 1.3 37kW JJA

Díky předem za každý názor

2014-05-24 00:20:23

mysak089:

Pokud máš ve své motorizaci tyčky stabilizátoru, nebo jeho uložení, je to běžná závada. Uložení ramen a podobně.

2014-05-24 08:11:50

mysak089: Píšeš o puštění plynu. Neměl jsi spíš na mysli puštění spojky ? Plyn by s tím neměl mít nic společného. Pokud se ty zvuky ozývají při pomalé jízdě na větších nerovnostech, tak kromě toho, co píše Tomenzino, to mohou být i některé další díly přední nápravy. Hodně by asi ukázaly kmiitací desky, na které se najíždí například u STK při testování tlumičů (STK bývají často jako součást servisů). Ty dokážou předek auta rozkmitat při stání na místě a tak se dá najít původce toho kovového zvuku.

2014-05-24 16:44:34

petrdepo : tim puštěním plynu jsem myslel zpětný ráz když začne brzdit motor. To žádný zvuk nevydá že by něco do něčeho bouchlo...

2014-05-24 17:01:04

mysak089: Tak to vypadá na větší vůle v přenosu výkonu od převodovky na kola a nebo přímo v převodovce. Není to závislé na rejdu ? Pokud ano, tak by to mohly být i načnuté homokinetické klouby. Kdyby měl někdo druhý možnost to vidět z prohlídkové jámy, tak by se dalo něco najít snáze, protože by viděl, kde se co pohne..

2014-05-24 17:13:46

petrdepo: Ne ne, to klepání při pomalé jízdě i jak jsem prve psal při zařazení se ozvývají nezávisle na rejdu. No nejspíš budu muset příští týden navštívit servis v okolí aby se nepodělalo i něco dalšího. Jen doufám že se semnou neloučí převodovka :(

2014-05-24 17:15:17

petrdepo: Jo ještě jak si psal větší vůle v přenosu výkonu od převodovky... Co by se s tím dalo dělat pokud by to bylo ono? Krom toho že si zesílím hlasitost na radiu :)

2014-05-24 17:17:42

mysak089: No podle toho, co by to bylo, tak asi pomůže jenom výměna dílů za nové. Ale jestli ti auto zvednou na zvedáku, tak se některé věci hůř hledají, protože jsou kola svěšená a tím se to potom vše chová trošku jinak. Je lepší, kdyby mohlo při tom hledání stát na kolech.

2014-05-26 15:40:44

petrdepo: Tak příčina zvuků je odhalena.... stabilizační tyčky na výměnu, ložisko v kloubu poloosy je vysypaný takže když jsem viděl jakou to má vůli docela jsem se zhrozil. To byla ta příčina kovového zvuku při řazení. A pak ještě budou chtít vyměnit přední tlumiče... Takže s prací a dílama to vyjde do 8000Kč možná méně podle práce :(

2014-05-26 15:56:48

mysak089: To je dobře, žes příčinu objevil. Některé věci (třeba ten kloub) byly zřejmě kritické. Co se týká tlumičů, tak si téma onich najdi na Fóru. Hlavně se jedná o jejich kvalitu.

2014-07-08 14:56:24

Klepání volantu .. Čau mani. Občas se mi stává, že se mi při jízdě (zpravidla při vyšší rychlosti) začne klepat volant. Někdy se stane, že klepání potom nepřejde ani při nízký rychlosti a naopak někdy se volant sám od sebe klepat přestane. Už se mi i párkrát stalo, že po jízdě pak pravý přední kolo bylo rozpálený jak pánvička. Stává se to fakt jenom občas, jinak to jezdí normálně. Proto netušim co to může bejt. . Jde o Fiestu IV, 1996.

2014-07-08 15:08:17

symbol: Rozpálené pravé přední kolo by odpovídalo vadnému ložisku náboje. Příčina klepání volantu (na kvalitní vozovce) by odpovídalo špatnému vyvážení některého předního kola. Zkus přehodit přední kola za zadní a pak uvidíš, jestli nastane nějaká změna. Kolikrát stačí, když se vymete nějaká díra nebo se něco dostane do vzorku. Ale třeba i ztráta vyvažovacího závažíčka.

2014-07-08 15:17:50

petrdepo : Díky za radu. kolo jsem nechával vyvážit a stává se to pořád. To ložisko mě napadlo, ale je mi právě divný, že se to stává jen občas, proto jsem se raději zeptal tady .

2014-07-08 15:46:12

symbol: Možná bude stačit ložisko zkusit přimazat. A jak je na tom s teplotou brzdový kotouč ? Pokud by kola (obě) byla vyvážená, tak bude třeba důkladně zkontrolovat celý pohon od převodovky až ke kolům (poloosy a homokinetické klouby). Jsi si jistý, že se náhodou někde neuvolnilo a neztratilo některé závažíčko ? I přesto zkus ta kola přehodit. Někde nějaká nevyváženost bude.


Odpovědět