Fórum - Téma


Náprava+Escort-přední-hluk,nepřirozené zvuky


Fórum Escort Náprava+Escort-přední-hluk,nepřirozené zvuky

Informace o modelu: Ford Escort


1  2  3

2013-09-06 12:43:11

Tak na obou stranach zkontrolovano jak tycky stabilizatoru tak tyce rizeni i cepy rizeni.Nikde jsem zadnou vuli nenasel.Asi budu jezdit nadale s tim paradnim potukavanim.

2013-09-06 14:11:47

a co spodní čep ramene?Za ty tyčky stabiku si bral pořádně?

2013-09-06 14:27:37

lubouš: Spdni cep ramene je taky novy,cele rameno je nove na obou stranach.Najeto na ramenach mam cca 12000km.Za tu tycku jsem tahal tak normalne,ale kdyby to melo klepat tam,tak si myslim ze ty cepy by sli pohybovat lehounce,byly tam jeste pevne.

2013-09-06 14:54:50

kkodl33: Pokud si neměnil čepy řízení, zkus tyto. Můj mladej měl podobný problém, vyměnil obě ramena a gumy ve stabilizačce a na čepech řízení jsme žádné vůle neshledali a auto si poklepávalo dál. Dali jsme nové a ejhle,při vyndání měl jden 3mm vůli a na nasazeným se nic neprojevilo a nebo axiál, ale tam ta vůle je cítit, když za to zataháš. Teď je náprava tichá jak pšouk

2013-09-06 15:22:14

stturnier200: Co se tyce toho cepu rizeni tak jsem ho mel povolenej a vymlacenej ven na obou stranach a volnej mi nepripadal ani jeden.Tak si myslim ze je zbytecny tam davat novy.Ani na te axialni se mi vule nezdala a to jsem za to tahal a tahal.

2013-09-06 15:58:52

3mm vůli??To muselo kolo hrkat jako blázen už samo od sebe...3mm to je čep před vypadnutím...

kkodl33 : tak pokud si za to kolo tahal jako blázen,tak ja jasný že si na nic nepřišel musíš za to kolo vzít a klepat s ním...podívej se ještě na ty gumy co je v nich uložený celý stabilizátor,bývají vymačkané...

2013-09-06 16:45:37

lubouš:3mm bylo obrazně, samozrejmě že taková vůle tam asi nebyla .., ale kloktalo to pěkně a na autě se to ani nehlo. Ten druhej byl ještě dobrej, ale mění se oba

2013-09-06 17:13:17

lubouš: Netahal jsem za kolo,protoze bylo sundanyNe vazne,mel jsem odpojenej cep rizeni a tahal za tyc rizeni i samotnej cep rizeni,na nic jsem neprisel.Ty gumy stabilizatoru jsem zkoukl,nevypadaji spatne,a vuli jsem v nich taky nevidel.No nic,jdu to dat zase dohromady a pockam az se to vymlati vic,snad potom na to prijdu.

2013-09-06 17:18:11

kkodl33: Ještě mě napadlo, horní uložení tlumiče ,nebo tlumič ?

2013-09-06 17:48:00

stturnier200: Tlumice nove,ulozeni ne.

2013-09-06 20:21:07

kkodl33: zdravím, jmenuji se Vašek a za poslední3 roky se potýkám na Escortu 1,6 z roku 1992 také s potížema na přední nápravě. Měl jsem potíže hlavně s ložiskama. Jejich hluk se dal težko přeslechnout. To jsem ale vyřešil. Poslední 4 měsíce mě ale trápila jízda v levotočivé zatáčce. Po přidání plynu šlo auto ještě více doleva a na technické mi nic nenašly. Podotýkám, že jsem měl cca dva roky nová ramena kompletní a tak jsme předpokládal že to tím nemůže být. Ouha, mýlil jsem se radikálně. Na stará (FORD) ramena jsem dal nový silentbloky a jeden dolní čep ramena, včera je vyměnil i s tyčkama stabilizátoru. No a dneska jsem spokojený. Žádný klepání v předku není. Zbývá mi jen vyměnit zadní ložiska v kolech. Tam neobyčejně trpí a dokážou hučet za 2000 km. Budu to ale řešit komplet i s bubnama. Zdravím VJ. jinak cestar122. Jihočechh.

2013-09-18 18:26:58

cestar122: Zdravim vas.Tak s loziskama ja problem nemam,uz jsem s autem najel cca 30000km a v poho.Popravde se mi nechce davat 1600kc za nova ramena a pri namontovani pak zjistit ze to byly vyhozene penize,protoze to tim nebylo.Zatim mi to tam porad spokojene poklepava tak po case snad zjistim kde.Jinak resil jste nekdo sjizdeni prednich pneu vnitrkem?Uz me nebavi porad dokola schanet gumy,protoze se mi za chvilku sjedou zevnitr.

2013-09-19 09:04:41

kkodl33: Sjíždění předních kol z vnitřní strany je možné pouze ve dvou případech. První (nejpravděpodobnější) je špatná sbíhavost (lépe řečeno rozbíhavost) po nějaké větší ráně do nápravy a tím ohnutí některé části nřízení nebo zavěšení. Ale to bys poznal podle toho, že bys volant neměl rovně (pokud rána nebyla na obě kola současně). Druhá možnost je opotřebení (vůle) čepů v závěsech kol, která by změnila odklon kol. Ale to by bylo vidět na první pohled. Pokud je to jednostranné, tak bys to také poznal na volantu. Vůle bys zjistil po zvednutí kola když za něj vezmeš rukama, protože by mělo vůle v zavěšení.

V každém případě je dobré si sehnat nebo si ji vyrobit) nějakou kovovou tyčku s nadstavitelnou délkou (v ideálním případě trubku s výsuvnou částí s možností zajištění například šroubkem a podobně) a změřit si na discích rozkolí - rozdíl mezi disky před nápravou a rozdíl mezi disky za nápravou. Podle servisního manuálu se potom zjistí, jestli je vpořádku. Většinou bývá cca 2 mmm. Pokud by se míra výrazně lišila, je třeba zajet do servisu a nechat si seřídit sbíhavost (pokud jsi to nikdy nedělal sám). Pokud by se jednalo o zadní nápravu, tak jsou to většinou opotřebená pouzdra čepů vedení kyvných ramen.

Ještě doplním jednu zajímavost. Při předním náhonu je sbíhavost při měření o několik % menší, než u vozidla s pohonem zadních kol. Je to proto, že když jsou přední kola v tahu, tak mají vždy snahu veškeré vůle eliminovat a tak samovolně dochází ke zvětšení sbíhavosti.

2013-09-20 20:07:31

petrdepo: Ahoj.Tak geometrii mi teda aspon mel udelat,jestli ji delal nevim,ale ja mu ji zaplatil,uz jsem to psal viz vise.Co se tyce tech vuli,tak bych se ani nedivil,kdyz clovek jede po D1 tak je to parada.Zadne vule ale kupodivu zatim nepozoruji a co bych rekl,tak se obe kola plus minus sjizdeji vnitrkem nastejno.Vim jak to myslis s tou tyci,ale nemam tu moznost...Rozdodne to budu muset nejak premerit at uz provazkem nebo necim takovym.Jestli dobre rozumim tak by mela byt ty 2mm sbihave ze?Jinak zadek se lehce sjizdi taky vnitrkem,ale to zatim neresim,neni to takova hruza jako ten predek.

2013-09-21 18:32:30

kkodl33: Předepsaná sbíhavost je různá. Souvisí částečně se záklonem a odklonem kol. Proto by se při měření geometrie měly kontrolovat všechny 3 hodnoty. Například Ford Fiesta má podle verze podvozku (Standart nebo Sport) +/- 2,5 stupně (střední hodnota je 0-1 stupeň). Ford Ka má + 2,5 stupně (+/- 1 stupeň). V brožuře "Jak na to" bývá uvedena. Já ale pro Ford Escort příručku nemám. Ale většinou bývá u kol s pneu s výškou profilu 65 na discích 14" kolem 2-3 mm. U větších průměrů kol se úměrně zvětšuje. Příklad - má-li kolo i s pneu o 10% větší průměr, zvětšuje se sbíhavost o 10%. Měří se při nezvednutém vozidle (zvednutím vozidla se totiž částečně mění úhly geometrie a měření by bylo falešné). Dotykové body pro měření jsou na discích (nikoliv na pneu). Pro přesnější měření se používá "odpich". Měření bez pevného měřidla (například alespoň laťky) je silně nepřesné. Sbíhavost se upravuje rovnoměrně u levého i pravého kola, aby ve výsledku nemělo vliv na natočení volantu ze středové polohy. Sbíhavost zadních kol bývá 2-3 mm.

2013-09-22 20:18:49

kkodl33: Pokud mohu i ja prispet svou zkusenost tak mohu jen dodat ze u me to byli pokazde pouze ramena

nic jineho tak rychle neodchazelo.Menil jsem je co rok a pul at to byly od cinanu nebo drazsi nemecke

proste nevdrzely. Pred casem jsem o tom diskutoval i s mechanikem a ten me zdelil ze nejvice na odchazeni ramen

u Eskortu trpela naftova verze.Protoze Ford postavil koncepci vozu na lehke benzinove motory a proto pak u te nafty tak trpi ta ramena. Tka to jen tak pro info

2014-05-01 15:50:21

ložiska, homoklouby .. Ahoj všem, mám ecsora 1.6 16 V kombi 1999, asi před měsícem jsem na zadku měnil ložiska a na předku homoklouby, vše bylo ok, ale teď když jedu asi 80-90 kmh, slyším pravděpodobně ze předu divnej zvuk, nevím jak ho přesně popsat, ale je to hučení nebo spíš takove drnčení, těžko se to popisuje. Když vyřadím a jedu v této rychlosti bez kvaltu, slyším to dál, tím usuzuju že to nejde od motoru , ale od kol nebo poloos. Jak jedu zase 50-60 neslyšim nic. Je na předku ještě klasický ložisko nebo jen ten homokineťák ? Je možné že by to šlo od toho homokloubu ikdyž je novej ? Nebo může se ten zvuk přenášet od zadku od ložisek které jsem taky měnil ? koupil jsem levnější, že by tak rychle odešly ? Já už nevím na co se změřit , už tam toho zase tolik není a nevím čeho se chytit,když jsem vše měnil. Múžou to dělat třeba brzdy ? Zdají se mi v pohodě, jen kotouče by to možná chtělo časem vyměnit. Díky za trpělivost při čtení tohoto dlouháho článku a ještě víc děkuju za nějakou radu Zdrávím Forďáky

2014-05-01 16:28:36

pavlousek: Zkontroluj si, jestli máš na doraz docvaklé poloosy do převodovky. Někde asi nějaká vůle bude. Ložisko má ještě náboj kola, ale to se prvně většinou projeví zvýšenou teplotou..

2014-05-01 16:42:22

petrdepo: Dík za radu, tomu rozumím, ale po výměně homokloubu to bylo ok, myslím tím docvaklé to bylo, myslíš že se to může jen tak vysunout ? Jak postupovat ? sundat kolo a dotlačit rukou poloosu nebo namlatit kladívkem ? Díky !!

2014-05-01 17:06:49

pavlousek:

Pokud jsi měnil homokinetickē klouby, povoloval jsi středovou matici, a poté dotahoval. Utahuje se to na určitý moment. Pokud jsi to nedotáhl nebo přetáhl, ložisko se mohlo poškodit, a začalo hučet. Nebo pak pokud to dělá jen na určitou rychlost, zvuk se nese z převodovky.


Odpovědět

1  2  3