Fórum - Téma


Náplně+Transit-jaký používáte motorový olej


Fórum Transit VI / V184 / V185 Náplně+Transit-jaký používáte motorový olej

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2  3  4  5

2013-11-21 10:28:15

pohodar: Od pár lidí jsem slyšel, že pokud se použije olej jiné značky, tak se může stát, že kvůli chomickému složení se mění jeho kyselost a proto může mít odlišné působení na těsnicí materiály. Takže prý nejde ani tak moc o mazací schopnosti, které bývají podobné. Oleje Formula F vyrábí pro Ford firma Castrol. Takže ty jsou podle specifikací bez problémů. Oleje ostatních výrobců bez chemického rozboru musí mít specifikace dodržené přesně, aby nemohlo dojít ani po delší době k problémům.

2013-11-21 12:12:32

petrdepo: Si myslím,že jde o olejářské mýty, originální fordí olej může pro Ford vyrábět jednou Petr a podruhý Pavel jak se říká.Je to obchod jako každý druhý,jde jen o cenu která rafinérka či výrobce vyhraje výběrové řízení.

pkr
2014-03-17 22:08:56

george_s: prosím Vás, můžete mi nějak racionálně vysvětlit, proč po 10W-40 nejde lít 5W-30? Pokud jsou oba oleje polosyntetiky, nevidím v to problém. Má to nějaké technicky přijatelné vysvětlení nebo jde jen o mazivářskou fámu? 10W - čerpatelnost studeného oleje horší,než u 5W, ztráta vizkozity u 40 při vyšší teplotě,než u 30, ale co má spolu co dělat proplachování mtotru při přechodu z oleje, který je čerpatelný při vyššít teplotě a ztrácí viskozitu také při vyšší teplotě s olejem, který je čerpatelný při nižší teplotě a dřív ztrácí viskozitu?

Co vím já, tak profi proplach se dělal při přechodu mezi minerálem a polosyntetikou nebo polosyntetikou a plnou syntetikou kvůli úsadám ze staršíh typů olejů a detergentních vlastností těch polo nebo plně sytetických. Je tady hodně diskuzí o tom,jaký olej, ale téměř ani zmínka o nutnosti včasné výměny vzduch.filtru. Můžete měnit olej, jak chcete,ale pokud u toho minimálně stlačeným vzduchem nevyfoukáte vzduch.filtr, pokud už ho tedy rovnou neměníte, jsou veškeré četné výměny oleje na prd.

ČR patří mezi země s tzv.zvýšenou prašností (stačí se podívat, jak se práší za kamionem u silnice 1.třídy, kde je u pangejtu permanentní zásirka bahna - např. v Německu téměř neexistující jev),což vede k nutnosti starat se filtr vzduchu častěji. Jinak začne časem propouštět, částice křemíku z prachu se dostanou do motoru a s olejem ,byť sebelepším a sebenovějším vytvoří v podstatě lapovací pastu. To je to, proč ze svého čas končily prúšvihy tzv.prodloužené výměnné lhůty mot.oleje u nákl.aut.

Zastoupení potom narychlo upravovala návody k obsluze a řešila spoustu reklamací. Olej těch 60 -100 tis.km (myšleno u těžkých NA)schroustly, pořád mazaly, ale v podstatě s prachem vybrousily motor zevntř. Jinak díky za případnou rekaci logického zdůvodnění problematiky přechodu z 10W-40 na 5W-30, FORD dopručuje pro transity primárně 5W-30.

2014-03-17 22:49:33

Jestli je olej 30 nebo 40 je vpodstatě jedno, rozdíl viskozit je nízký a při přechodu určitě není nutné s motorem nic dělat...

2014-03-17 23:04:31

pkr: Ford doporučuje sice 5W30 ale ohlasy či skušenosti z provozu hlavně při vyšší zátěži,dálničním provozu za vyšších teplot a po najetí nějaké porce km spíš hovoří pro 5W40.Do necelých 200000km jsem dával 5W30 a přešel jsem na 5W40.

Fiat/Peugeot/Citroen při stejném motoru a používání oleje 5W40 problémy s motory narozdíl od Fordu neměl.Z toho se dá vyvodit,že prostě může přijít situace,že to ta 30tka prostě nedokáže umazat,neudrží mazací vrstvu.

2014-03-18 09:32:36

milan1: Opodstatnění pro použití oleje 5W40 je tehdy, když vlivem běžného opotřebení, začnou klesat mazací tlaky v motoru. To se většinou více začne projevovat u motorů s větším obsahem (většinou u motorů od cca 2.0 výše to bývá úměrné k větším rozměrům motoru) po najetí od cca 200000 km výše. Ale opotřebení podle počtu kilometrů je silně závislé na převážném režimu používání. Například při často používaném sportovním režimu jízdy se počet kilometrů pro použití oleje 5W40 snižuje. Pokud má motor ještě malé vůle v uložení, tak použití oleje 5W40 při nízkých teplotách může naopak přinést problém. To proto, že při zvýšené viskozitě (při teplotách pod cca -10 stupňů) po startu studeného motoru se nebude olej schopen až do jeho ohřátí protlačit v potřebném množsví na všecna potřebná mazací místa.

2014-03-18 13:08:32

petrdepo: a víš v jakých mazacích tlacích a viskozitách se pohybuješ ?

2014-03-18 13:18:13

petrdepo: Rozdíl mezi 5W30 a 5W40 sice nějaký bude ale nebude to nijak markantní a rozhodně nebude hrozit,že by se něco nestihlo promazat, tady jde spíš o to,že sem tam nějaký Transit na tu 30tku v létě umře kdežto řada Fiat/Citroen/Peugeot v které se používá 40cítka neumřela žádná.Jednou jsme to tu již probírali a dobré zhodnocení k tomu napsal Leo,kdo jezdí okolo komína tak 30ka budiž ale pokud někdo tahá,nebo tomu protáhne brka po dálnicích tak stojí za zvážení přejít na 40cítku na kterou žádný Transit zatím neumřel.

2014-03-18 13:27:56

Pánové "nehádejte se" a raději čtěte

http://www.oleje.cz/clane...astnosti-motorovych-oleju

2014-03-18 16:46:23

extremehany: Vím. Běžně to bývá okolo 5-6 atmosfér při volnoběžných otáčkžch motoru.. Ale jsou i tlaky vyšší. Třeba u Oltcitu při studeném oleji až 9 atmosfér na volnoběh. Ale ten používal místo zubového čerpadla evolventní čerpadlo. Při maximálních otáčkách mohou být v rozsahi 8,5-10 atmosfér. Tlak při maximálních otáčkách omezuje přepouštěcí pojistný ventil. Pokud by v nšm praskla pružina, tak může dojít k zadření motoru.

2014-03-18 20:01:23

výborně a ted ta důležitější věc - průtok oleje, který ovlivní mazání a chlazení celé soustavy

2014-03-19 08:42:52

extremehany: Ten průtok je silně závislý na stupni zanešení olejového filtru. Proto se v žádném případě nesmí překračovat kilometrický proběh na výměnu oleje, spíše naopak. Také je průtok závislý na čistotě všech mazacích kanálů (to znamená aby v nich nebyly usazeniny). Chlazení oleje je závislé jen na stavu zanešení výměníku tepla voda / olej. Vodní část je závislá hlavně na složení chladicí směsi. Pokud neodpovídá (například když někdo použije obyčejnou vodu), tak může docházet ke vzniku vodního kamene a tím sníženému přestupu tepla. Stav mazacích kanálů se také pozná hned po výměně oleje podle toho, že se začne poměrně brzo zabarvovat (tmavnout), což je známkou toho, že se usazeniny dobře vyplavují

2014-04-12 02:23:58

pkr: Podle článku na vebu oleje.cz psali že v dnešni době se přechazet mezi oleji muže. Podle mé příručky k transitu tam ford doporučuje olej 5w-30 ale asi do +15stupni.

2014-04-12 09:40:24

george_s: Zkontroluj si znovu údaje z manuálu. Olej 5W30 je určen nikoliv do +15 stupňů celsia, ale až do poklesu teploty na -15 stupňů celsia, neboli použitelnost od teploty -15 stupňů celsia výše. Možná, že jsi se ve znaménku překlepl. Mezi oleji se přecházet může, ale musí se zachovat souhlasnost s úplnou specifikací oleje podle výrobce. To proto, aby olej měl neutrální účinky na těsnicí materiály v motoru a případně i v příslušenství (těsnění, hadice a podobně). Kritický je údaj o kyselosti, nebo-li hodnota pH.


Odpovědět

1  2  3  4  5