Fórum - Téma


Nafta-kvalita?


Fórum Technický koutek Nafta-kvalita?



1  2

2012-03-02 18:12:55

Čaute,co říkate na kvalitu a značku nafty? Prej Benzina je nejlepší a Shell prej není dobrá... http://auto.idnes.cz/test...80915_145641_automoto_fdv

2012-03-02 20:09:33

To není pravda,nekvalitní jsou novodobé motory a hlavně jejich vysokotlaký vstřikovací systémy.Všechny starý dobrý ropáci jezděj na to,co má aspoň trochu snahu chytnout.

2012-03-04 14:11:39

s nekvalitou vtřikovacích systémů bych si dovolil nesouhlasit - už článek o kvalitě české nafty mluví za vše. Mylím že kdyby se zapojily do těchto diskusí i naši něměčtí sousedé určitě by žasli. pravda je jediná jezdíme na splašky z evropy. Co se týká starejch ropáků sice je pravda že to jezdí na všechno, ale kde je nějáký výkon a taky dnes preferovaná ekologie

2012-03-04 14:18:54

O té kvalitě na tom asi něco bude,to je všeobecně dost propíraná věc,protože stát umí naši naftu akorát zatížit daňově a kvalitu ohlídat to už ne. Nějak je ta životnost vysokotlakého vstřikování na západ od našich hranic co se týče kilometrového proběhu trošku někde jinde a to by nemělo být.

2012-03-04 14:39:28

Nemělo ale stím nikdo nic neudělá, kamarád je mechanik u forda a vyprávěl když na trh přišli motory s common-railem a u aut koupených u nás padaly čerpadla a vstřikovače třeba už po 20tis km verdikt němců byl kvalita nafty a řešení bylo náhrada pal. filtrů speciálně pro ČR ikdyž Common-rail DELPHI v roce 2001 opravdu nestál za nic a čeští uživatelé tu závadu pocítily nejrychleji

2012-03-04 15:07:17

Je to na zvážení,jestli vůbec do komonrajla v dnešní době jít,pokud chce někdo nový auto se vznětovým motorem nak na výběr již bohužel není.Osobně se tomu zatím bráním,teda pokud to půjde tak se komonrajlu vyhnu.Snad časem budou systémy lepší opravy míň nákladné a nafta o té si moc iluze v této zemi nedělám.Ale zvláštní je,že to je takové nevyzpytatelné.Potkávám se s lidma kteří dělali tenhle systém-repas-třebas dvakrát ročně většinou prý špatná nafta a někdo najede docela slušnou porci km bez jediného problému.

2012-03-04 15:53:22

tak já byl taky spíš na benzíny ted jsem si koupil první naftu sice už common-rail protože jsem chtěl slušnej výkon což 96kw a 330 krouťák je a spotřeba do 7litrů tj užasný. Za všechno může tak jejich elologie - čím dál tím vyšší vstřikovací tlaky, přivřikování močoviny tj úplná novinka euro VI ale největší bolestí u soudobých naftáků je filtr pených částic to v porovnání s výměnou čerpadla vstřikovačů a turba je nejnákladnější investice. Vec se má tak kdo kupuje nový auto tohle nikdy řešit nemusí ale jako uživatel ojetin se zase vrátím k benzínu

2012-03-04 16:01:02

Filtr pevnejch částic je ten nejmenší problém.Demontovat a softverově odstavit.Horší je již EGR u některých aut nejde vymazat z řídící jednotky a hází to pořád chybu.

2012-03-04 16:12:07

no vida to je pro mě novinka, akorát už to asi nesplní emise takže to zas tak jednoduchý nebude nevím EGR to je taky probém to je fakt ale psalo se tady že i u Mondea 2005 tačí zaslepit a nedělá to problémy to taky nevím zatím mi to jezdí v pohodě až na jedno čidlo vačky

2012-03-04 16:31:25

Ten filtr pevných částic nemá vliv na emise.Dělaj to třebas na kladně,většinou tam kde čipujou motory.

2012-03-04 16:37:54

To je dobré vědět já jsem Berouňák takže diesel-technik na kladně znám

2012-03-07 19:19:28

pravda,AGR staci zaslepit.nejvetsi vliv to ma se studenym motorem.se zahratym v emisich na STK je to o.k.

co se tyka nafty,je to sileny.hrozne ředeny az je takova sucha.tak se vydrou vstriky a i čerpadlo..proto tady mame jemny filtry nez na zapade treba a motor tady nejede na plno a vic papa samozrejme...tankovat na svem vybranem miste,rocne palivak vymenit a obcas nejaky cisdidlo do paliva..jinak to nejde

2012-03-11 07:54:08

Mondeo 1.8 16V r.v.94 nebo 96 - je to mé náhradní vozidlo, jinak mám dýzla Galaxy. Do Mondea jsem brával jsem benzín u Tesca (vozí tam Petrotrans, jako na Benzinu) a bez problémů. Posledně, když už jsem byl na nule, jsem zajel ve Valmezu na Shellku. Auto mi během jízdy po sešlápnutí spojky chcípalo Rychle jsem to vyjezdil a zajel na Benzinu. Vše OK. Takže milá Šelko, k tobě už jen pro cigára případně na myčku

2012-03-11 12:13:12

no právě..o Shell jsem slyšel taky nějaké špatné věci a naopak o Benzině se mluví teď dobře např Verva Diesel

2012-03-11 16:22:52

Mě taky auto nechalo po natankování na shellce, byl jsem tak vzteklej že jsem podal podnět na kontrolu na českou obchodní inspekci přišlo mi vyjádření, že kontrola byla provedena a paliva na oné shellce vyhověly, ale už článek z prvního příspěvku taky mluvý za vše palivo sice splňuje normu EN590, ale balancuje na hranicích což pro moderní motory nebude nejlepší. Závada, kterou jsem měl, neměla s palivem nic společného byla to čistě náhoda že se to stalo po natankování. Nicméně pořád zkouším i jiné pumpy, ale můžu říct že mi to na tu shell jelo nejlíp a i to nejníň žralo, takže se nejspíš k ní vrátím, ještě zkusím tu vervu akorát že tu má akorát benzina plus a těch tu v okolí moc nemám ani na trasách které jezdím jen jednu ale je na dálnici a je nejdražší co znám takže se to nevyplatí, a taky co říkal kolega už to není verva co bývala jezdil na to pořád, ale v těch mrazech co byly v lednu nenatočil tak taky zkouší jinou naftu. ještě jsem se domluvil s kámošem že až pojede do německa že mi veme v německu do kanistru, tak pak dám vědět on sám říkal abych o tom nepochyboval že to pojede líp a za míň, má A6 3.0 TDI r.v. 2009 a říkal že to odhaduje tak na rozdíl 30koní výkonu a litru spotřeby u tý svý audi

2012-03-13 08:34:02

V dnešní době mají všechny auta spalující naftu "Common-rail" ,je ale zajímavé,že nejvíc trpí na nekvalitní naftu která je u nás běžná,motory od Fordu TDCi,ostatní značky to jakž takž zkousnou,nepíšu to jen tak mám z tím zkušenosti

2012-03-13 13:18:14

no já jsem v mrazech tankoval bud Vervu na benzíně za 38 Kč nebo na Schelce za 41 Kč, ted tankuji jedině na benzině a můžu napsat, že jsem spokojen jak ze spotřebou tak i z kvalitou , jinak jí tu zlevnili na 36.20 Kč , což mě překvapilo a zatím se ta cena drží

2012-03-13 13:53:26

Já se tedy také vyjádřim k tomuto tématu. Benzina zřejmě nebude špatná. Nicméně u mne skončila minulou zimu, kdy jsem tankoval na dvou (jednou u dálnice po druhé v Plzni) a obojí zmrzlo, podotýkám, že s aditivama. Jednou při -21 (což by se ještě dalo zkousnout) a po druhé při -15. Na obou čerpačkách jsem byl ubezpečovaný, že mají artickou naftu do -30, že ty aditiva tam dávat jsou zbytečný, že to je aditivovaný až až. Od té doby jsem na Benzině nebyl. Nyní tankuju OMV a občas SHELL (když mají slevu za body, které sbírám na firemních autech :D), obojí mám při cestě z práce. Po tankování na OMV si myslím, že se mi motor dosti zklidnil. Možná tu Benzinu znovu vyzkouším, ale v zimě se budu radši držet od ní dál. Jedny trable s ní mi stačili.

2012-03-13 14:02:04

Tady bude průserová,že natankuješ co si majitel či pronajímatel stanice objedná.A jak známo arktická nafta je drahá a čerpačka chce vydělat co nejvíc a pokud obsluha koupí i arktickou naftu na poslední chvíli a je třebas půl nádrže ještě letní,nebo mínus5ky

tak to zparafinovatí a je to v čoudu.

2012-03-13 19:43:09

Zdravim vsechny ja muzu jen potvrdit v zime jezdim pouze na naftu od benziny a je ok ostatni se da ale bez aditiva je to nekdy problem mejte se


Odpovědět

1  2