Fórum - Téma


Motory+Transit-TDDI/TDCI-který koupit


Fórum Transit V / VE83 Motory+Transit-TDDI/TDCI-který koupit

Informace o modelu: Ford Transit V / VE83



2012-10-27 23:16:20

Zdravím Vás pánové, a jdu poprosit o radu... Otázka trošku vyplývá z už z nadpisu.

No, věci se mají tak - už celkem dlouho jezdím Transitem (r.v. 97, 2,5 litru) a musím říct, že po motorické stránce je to neskutečný držák! Je fakt, že se s ním moc pospíchat nedá, ale vždycky dojel...

Je ale fakt, že se začíná blížit čas jeho smrti - je na šort prožranej (zadní i boční dveře jsou naprosto K.O.), tak je pomalu načase kouknout po něčem novějším.

A tady to začíná - už dva dny sedím u netu a jde mi z toho hlava kolem. V podstatě bychom asi zase rádi Transita (s ohledem na dobrou zkušenost), ale co jsem koukal, tak teď nevím do čeho jít...

Mělo by to být tak max do 200.000 Kč (i s DPH) a jezdit se s tím bude vštšinou "okolo kostela", občas nějaká delší cesta pro materiál (tak cca 800 km).

Poraďte, jestli umíte, raději TDDi nebo TDCi? Asi bych raději 2,4 l než 2,0 l

A předpokládám, že všechno je to hnané na zadní nápravu... Nebo ne..?

Fakt byste mi moc pomohli aspoň vlastní zkušeností nebo i fundovaným názorem...

Díky předem všem...

2012-10-28 18:01:46

embryo

Tak předně pokud potřebuješ jen auto se zadním náhonem,tak se jedná pouze o motor 2,4 a to jak TDDI tak i TDCI.

Auta s předním náhonem jsou o objemu 2,0 nebo novější modely 2,2l.

Ohledně motorů TDDI vs TDCI.

TDDI starší koncepce vstřikování rotačním čerpadlem - hlučnější,méně kultivované,méně výkoné avšak spolehlivější a daleko méně citlivé na kvalitu nafty.

TDCI moderní systém common-rail s vysokotlakým čerpadlem - tišší,výkonější,kultivovanější avšak dosti citlivé na kvalitu nafty a tudíž méně trvanlivé a dražší na případné opravy - kterým se dříve nebo později nevyhneš.

Rozhodnutí je tedy na tobě,ale pokud netrávíš denně x hodin za volantem - tak bych určitě volil variantu TDDI.

Doufám,že jsem aspon trochu pomohl

2012-10-28 21:47:15

No určitě pomohl, díky...

Trošku se to jasní. Určitě to nemám na každodenní jízdy kolem republiky a i když bych rád něco na předek, bojím se menších obsahů. Takže mám asi pořešeno - TDDI a zadní náhon holt zas nějak přes tu zimu přežiju.

Btw. na zimu se mi osvědčily dva plastové "kalfasy" (bedny na maltu) a do nich písek. Jednak to zatíží zadek a jednak se zadním náhonem se trocha písku vždycky hodí

2012-10-29 08:54:19

Já mam tedy TDCi 125HP, dovezeno NL. To znamená slušná nafta a ne lití českejch vynálezů. Zejména si nedovedu představit koupi firemního auta v CZ z druhé nedejbože třetí ruky. A hlavně musí být TDCi osazeno správnou filtrací paliva. Pakliže je to tak jak píšu, je to Mondeo v kastli bednobusu. A jede a má to nahon na předek. Asi tak moje zkušenost. JY

2012-10-30 22:59:55

No to je právě jedna z těch věcí... Slušnou naftu... Dneska si fakt u nás nevybereš, kde to natankuješ. Je asi pravda, že značkový pumpy mají snad (doufám) o něco lepší kvalitu, ale stejně. Co vím, jaký sračky do toho natankuju...? Fakt je, že v NL se toho asi moc bát nemusí. Nebo spíš tam není taková pravděpodobnost...

Mimochodem... pěkný kousek ten Tvůj Fordík

No, až něco pořídíme, dám to sem taky. Ale i když moc pracovat nebude, stejně to bude spíš dělník...

Vypadá to, že je pomalu vybráno... Bude to TDDI

2012-10-30 23:37:00

Díky, já to mam na takový to popojíždění, sem tam přespat jednu noc max. Když se jede na dovolču nebo ryby. Zatim jsme v tom spali s mámou párkrát a chrochtali jsme. Lepší než náklaďák. Akorát v kempu neví co se mnou, jestli obytný nebo osobní, páč vodjedu a večer přijedu, vykoupu se a ráno zmizim. No ale stejně je v tom ranec peněz, tak ti držim paže, abys byl spokojen. JY

Leo
Leo
2012-11-01 23:54:30

Vyskoušel jsem málem všechny a většinu i opavoval. Nejlepší poměr, výkon - spotřeba a i nejpříjemější na jízdní vlastnosti, mě přijde, pokud každý den netahneš vlek 2.0TDDi 100 Ps s delším diferákem 4,23, nejlépe model 2004 až 2006. Pozor: téměř všechny dovezené Transity 2000 - 2006 maji chybně napsanou Euro normu v Tp. Jsou 3 a ne 2 , jak tam většinou stojí . Ford chce za papír na opravu 6tis u dovozu. Ale prý by to mělo jít už změnit za cca 1500 přes Dekru. Tdci je jen pro rozmařilé milionáře , nebo ty co ještě nevědí co je čeká . 2,2 je navíc se svým nepříjemě povozkem vhodné jen na hladkou dálnici.

2012-11-13 14:24:01

Zdravím,

nechci kvůli tomu zakládat nové vlákno- Řeším problém se vstřikovacíma trubičkama na motoru 2.4 TDE 92kw. TDDi má takovou lištu, která by se sehnat dala ale tento model má trubičky samostatně a jelikož byly značně ohnilé tak se při demontáži pochroumaly. S výměnou se počítalo ale Henry Ford mě trošku n****l s cenou- něco přes 6tis bez DPH . Nevíte prosím Vás někdo, kde by se eventuelně dali sehnat? Obvolal sem asi 4 vrakáče a mají max jen ty na motorizaci TDDi. Případně jestli to někdo vyrábí na míru?

Za každou radu díky.


Odpovědět