Fórum - Téma


Motor+Tranzit-používáte v létě 5W30, nebo 5W40?


Fórum Transit VI / V184 / V185 Motor+Tranzit-používáte v létě 5W30, nebo 5W40?

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2  3  4  5

2011-03-06 21:31:07

Nedavno jsem to delal. Zmacknout soubezne plyn a brzdu. Samozrejme s otocenym klickem. Kontrolka se zozblika a zhasne.

2011-03-15 11:46:34

Tak jsem po garančce a dali jsme tam 5w30 Ford Formula F,Protože jsem měl ještě 7 l oleje v zásobě.Ale příště už dám 5w40.Ptal jsem se na to u Forda kde servisuji a říkali,že dávají 5w40 tak po 100 tis/km.Trošku mě zaskočila odpověď na mou druhou otázku,jaký olej používají (značku) a bylo mi odpovězeno,že neví,že jim vozí olej v sudech a je tan samolepka Ford.Jelikož já si kupuji olej sám tak mi to ani moc nevadilo,alespoň,že se chovají slušně a jsou vstřícní.

2011-03-18 14:13:25

Zdravím blbá otázka,ale olej mi nosil vždy známej z práce z dílen a ted je na čase si ho už kupovat sám jakej mám lít do Trandáka rv.97 , 2,5D...asi 5W40 ? díky za radu ( nejsem vůl ale jen si to už nepamatuju) díky

2011-03-18 15:12:38

Do starého pokud není motor čerstvě po GO bych 5W rozhodně nedával.Já ho kdysi krmil 10W40.

2012-05-07 12:37:10

Mě to taky začlo tuhle mlátit v převodovce přesně jak popisuješ, jakým olejem v převodovce jsi to vyřešil ?

LEO :Já vim je to těžký na nějakého výrobce ukázat, že za to může, ale je to za poslední rok druhý motor na lágru čepu, měl jsem ho v ruce ale co na něm vykoukám. Je to na konci mazacího kanálu. Modely od 2000 - tuto poruchu jsem za posledních 10let zažil akorát u Tranzita. Já myslím, že prvních 100tis km jezdi klidně na 5-30 ale ať chceš nebo ne, lágry se trochu oběhnou, tlak oleje klesne a stačí když mu někdo naloží je před výměnou oleje, padne třeba 10-20%Tranzitích motorů, to je strašně moc. Znám několik šéfů servisů co tomu rozumí a i oni od 5-30 přešli 5-40 nebo více ojetých Transitů na 10-40 a najednou se jen mění olej a příslušenství. (Pro zasmání s 2,4 Ttdi když jsem kdysi v létě zastavil na dálnici a chěl nechat minutku turbo zchladnout tak strašný rachot jsem nezažit ani u Matesa.Chcípl jsem to raději hned.A myslel že asi napraskl řetěz.Dojel do nejblišího Forda tam mi změřili tlak oleje měřákem a on byl jen třetinový než předepisuje fabrika. Diagnosa vadné olejové čerpadlo. Kroutil jsem nad tím hlavou co by se na něm rozbilo v 80000km. Zmáčkl jsem tedy spojku, že zaparkuji a chrastění najednou nebylo žádné. To jen předlohová hřídel mlátila v řidkém převodovém oleji. Poděkoval, zaplatil 600,- a odjel domu kde jsem dal 5-40 a boostr do skříně). Ale my v servisech řešíme i komerční auta tak vidíme všude samou potíž, auta co se nerozbíjej k nám nemusí. Klukum co jsou v klubu a s mazlem jezdí jeko s vlastním vydrží několikanásobně víc bez oprav.

2012-05-07 18:11:42

Leju tam 5w-50 a vím že ho můžu naložit i s přívěsem a jet do alp . 2,2tdci 110hp 2007

2012-05-07 19:13:39

Ja jsem myslel jakou viskozitu převodového oleje dát do převodovky když mi začala taky řvát ta předloha v převodovce jako leovi, tušim že tám mám momentálně 75W

2012-05-07 19:26:46

V převodovce je standartně 75w90 plná syntetika a Leo tam doporučuje přidávat nějaké aditivum. Osobně v motoru jsem dal na zimu ještě 5w30 a za měsíc půjde 5W40 blížím se k 220000km.

Leo
Leo
2012-05-08 11:05:28

Ultramartin. Ano 75W-90 a je vícemémě jedno kterého světového výrobce použijete, vyskozitu mají víceméně stejnou, i když já po celoživotním zkoušení zkončil u Milleroils, oleje ve skříni měnim, po 100000km. K zvýšení vyskozity používám 20let Wynn's HPLS občas zkusím i něco jiného, tenhle ale pořád vede. 1tuba 125ml na skřín stačí, v letě by to sneslo i 2 ale pak vzimě 2 tuby lepěj po ránu jedničku a je potřeba zařadit před velkým mrazem už večer. Ale zázrak nečekejte, chrastění se jen posune do vyšší teploty a tam se prostě začne ozývat od určité míry naředění oleje. (prostě čim hustší ty dýl zticha)

V zimě po krátké jízdě ticho ale v létě na dálnici po delší jízdě tak strašné mlácení, že jsem neměl odvahu po zastavení na pumpě nechat chvíli běžet na volnoběh a chladit turbo, jsem to řešit tak ,že posledních pár km před přistáním zvolnil a chcípnul to pak hned. Najel jsem s tím tak cca 200tis. a špony ve skříni žádné ani hřídel nevylítla blokem převodovky i turbo přežilo.

Leo
Leo
2012-05-08 11:41:08

Milane, do motoru třeba i na Černokostelecké ve Fordu lijí po najetí 100tis km 5W-40. A já to tam liji taky a samozřejmě to nerozbije ani 5W-50 nebo 10W-60 protože tyhle oleje snesou víc než ta 5W-30. Jako přísadu jsem od začátku kapitalismu používal od Wynn's super charge, vlastně jsem tím zahuštoval tu 5W-30. Skvělý výrobky. Před 2 lety mě závodníci přivedli k produktům Nano co snižují tření o cca 30%. Prostě ti co to tam lijí jezdíi celou sezonu na jeden motor a ty co ne tak třeba i na tři. Přípravek Nano Engine od německé firmy Pro Tec, zjištění při mém testování, sníží chcípavost Trasitů při rozjezdu a i sníží hluk motoru. Zimní pokusy např. Fiat Uno TD v 200000km sotva startoval v -10C po 2 zažhavení dch, dch, dch, dch, dch, dch, dch, grrrrrrr.

A s půlkou pixly Nano Engine v - 20C po prvním zažhavení dch, dch, grrrrrrr.

Engine Nano má své ale je hodně ůčiný a i řidký. To u motorů přináší zvýšení průsaku míst která už začínají

prosakovat. Tato firma vyrábí i Booster tak tu směs míchám na míru stavu ujetosti motoru.

Už toho raději nechám, protože si bude myslet , že jsem se zbláznil z lásky k motorům!

2012-05-08 12:54:10

Leo díky za rozšíření vědomostí.Rád si vždycky přečtu příspěvek od někoho kdo svému oboru rozumí a podělí se o své zkušenosti,které jsou mimo jiné k nezaplacení.Klidně pokračuj rád si rozšířím obzory.

2012-05-15 18:29:25

Dnes jsem mel v ruce olej Ford Formula S/SD 5W-40.

Po dohledani na netu jsem zjistil ze jse jedna o oznaceni : Olej Ford Formula S/SD 5W-40 1litr (OL FO 5W40 1L) Plně syntetický motorový olej, který umožňuje mimořádný výkon pro benzinové i dieselové motory včetně turbodmychadla.

WSS-M2C917-A; VW 505 01; API SJ/CF; ACEA A3/B3 Oleje » Automobilové oleje » Olej Ford Formula S/SD 5W-40 1litr (OL FO 5W40 1L)

JE VHODNE PROVEST VYMNENU ZA TENTO : FORD FORMULA F 5W-30 je vysoce výkonný,plně syntetický motorový olej s nízkým třením se speciálním složením pro optimální výkon a úsporu pohonných hmot. Zajišťuje snížené tření a vysoký stupeň ochrany a účinnosti mazání.

Ford Formula F 5W-30 je nástupce motorového oleje Ford Formula E 5W-30.

JEDNA JSE O MOTOR 2,4 TDDI s najezdem 300tkm.

2012-05-15 19:05:00

Vyčerpávající ,ale velmi zmatené ,jeden olej přes druhý a nakonec motor .(Výměna ,za který?Proč ten motor ,nějak upřesnit). Možná ,že mám dlouhý vedení,tak pak se omlouvám.

2012-05-15 20:36:16

Debata zustava. Je vhodnejsi pouzit olej 5w40 ?

2012-05-15 21:20:57

5w30 je lehkoběžný olej či jak to napsat po lopatě,řídká voda,minimum tření.Při vysokých venkovních teplotách a pokud pojedeš na doraz a motor má něco najeto,tj jsou již větší vůle v kluzných ložiskách tak se může stát,že to tento olej není schopný umazat a dochází k přidření kluzných ložisek.

2012-05-16 00:16:26

No je je vhodny tento ? WSS-M2C917-A; VW 505 01; API SJ/CF; ACEA A3/B3 Oleje » Automobilové oleje » Olej Ford Formula S/SD 5W-40 1litr (OL FO 5W40 1L) Vubec jse totiz neviznam v te specifikaci.

2012-05-16 15:47:23

To nartan01: zkus taky hledat v předcházejících příspěvcích, http://oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko

tady si udělej obrázek sám , co je lepší

2012-05-16 22:46:01

Mám 2 transity rv 2000, ze začátku asi 150 000km jsem jezdil do servisu tam to bylo 5W30 pak jsem začal kupovat olej sám vždy 5W40 protože byla levnější (havoline nebo jiný šit značky co šlo koupit) Teď mám na obou tranzitech najeto 500 000 a dávám tam už 3 roky mobil 1 z Německa 5W40 tam vyjde hodně levně - no zkoušel jsem na zimu 0W40 taky mobil 1 a taky to šlo bylo to na startování lepší. No průsaky oleje někde u jednoho transita jsou kolem vany ale zatím neteče. Jinak problémy se železem motoru žádný - Turbo bez problému. Nic nikde kolem pístů se nedělalo. Jen čerpadlo nafty u jednoho pač naše česká nafta stojí za ho a občas natankujem natural . No abych nezdržoval to nejdůležitější na závěr : Kdo si opravdu cení svého auta tak by měl občas zkusit vypnout rádio a zaposlouchat se do motoru, citlivě dávkovat plyn a občas zařadit neutrál. Auto se mu odvděčí delší životností a nižší spotřebou. Nestačí jen nesmyslně utrácet za nejdražší oleje a přísady, když ani cena v ČR neodpovídá ceně za hranicemi - tak to asi nebude tak velký rozdíl v kvalitě. Je potřeba přemýšlet při řízení a koukat dopředu ne jen se lepit na kufr auta přede mnou.

2012-05-16 22:47:43

10W40 na zimu 5W40

Leo
Leo
2012-05-16 22:52:15

Nartatane když si zmaten ze specifikací tak se podivej do návodu k obsluze a toho se drž. Už jsem to sem jednou kopíroval aby aby i nevěřící tomášové viděli na vlastní oči že je tam doporučien i olej 5W-40 ale v normě A3/B3 která bohatě překonává normu oleje 5W-30 A1/B1. Pročti si normy olejů a tam pochopíš, že po normách A3/B3 logicky následovali novější výkonější oleje A4/B4 a těmi to můžeš samozřemě taky na hradit říkám já i když fordí stará kniha takovou normu ještě neznala. Ty novější oleje jsou jen vylepšené ty starší a nic Ti nerozbijou i když budou A5/B5. Zásada z praxe je taková, že čím víc motor zatížíš tím musí mít hustší olej a stejné to bude i s délkou jízdy čim dál tim hustší a podnebím čím tepleji tím hustší to platí i pro najeté km.

Ps. Veta ty tam v zimě dáváš plnou syntetiku 5-40 a v létě jen polosyntetiku 10-40 to mi nepřijde extra nějaký zázrak to přád míchat. Nechápu ten důvod? Asi jsi víc ovlivněn tím teplotním rozsahem než tímostatním co je na pixle napsáno.Leo


Odpovědět

1  2  3  4  5