Fórum - Téma


Motor+Tranzit-používáte v létě 5W30, nebo 5W40?


Fórum Transit VI / V184 / V185 Motor+Tranzit-používáte v létě 5W30, nebo 5W40?

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2  3  4  5

2011-01-28 22:29:27

V něčem máš pravdu, v něčem vůbec. Producentů základových olejů je po světě celkem dost, ale jen pár producentů aditiv (pro plnění API a ACEA kritérií ale také pro plnění norem automobilek) sice se říká, že na jedné lince se jede z jednoho tanku pět stejných firem, ale bůhví, co je na tom pravdy...

Každý výrobce ať už má svoje vrty a rafinerii nebo jen suroviny nakupuje a míchá (nemyslím teď a vylučuji úplně z debaty obyčejné přebalovače) odlišuje svoje produkty poctivostí, s jakou je sestavuje. A to za prvé podle technických parametrů (kinematikcká viskozita při 40 a 100°C, viskozitní index apod.) ty jsou sice nějak uvedené v technickém listě, ale ne vždy se 100% shoduje s realitou a potom také např. považmě, že sestavení oleje prodanou SAE viskozitu je pouze přibližné, tj, že pokud máte olej "14w31" můžete ho nazvat a prodávat jako 10w40. Tedy jak se zde zmiňuje Millers Oils třeba dělá svoje oleje poctivě a když napíšou 5w40 tak mají opravdu tepelnou zatížitelnost na horní hranici SAE 5w40 a drží dobrou hustotu i při vysokých teplotách na rozdíl od olejů 5w40 s reálně nižší KV při 100°C nebo nižším reálným viskozitním indexem. Viskozity se dosahuje běžně pomocí přidávání polymerů a to jsou drahé přísady a proto na nich výrobci šetří a místo 5w40 je v reálu jen 5w38 nebo 39...

Další důležitou proměnnou při stavbě moderního oleje jsou aditiva pro plnění API, ACEA a norem automobilek. Ta v současnosti představují něco kolem 20% objemu oleje! I zde se šetří protože výrobce nakoupí balíček drahých aditiv s doporučeným mísícím poměrem do základového oleje, ale ten už posléze nikdo nesleduje, proto API SM, ACEA A3 nebo Ford 913C od různých firem může v reálu být naprosto odlišně naaditivováno!

Atd. Atd. nechci nudit...

2011-01-31 22:19:49

Dneska jsem byl schánět u jednoho autoryzovaného prodejce takový konektorek na vodní čerpadlo k nezávislému topení

a když jsme hledali tak otevřeli takovou místnost a v ní cca 12 sudů oleje PARAMO a v každém naražená pípa a po celém

honosném servisu pouze mušle----používáme oleje Schell.....................

Leo
Leo
2011-02-05 21:44:38

Pěkné ale třeba zjistili, že je to lepší než ty známé značky. Musíš příště kouknout taky do motorárny kolik tam mají rozdělaných motorů Tdci, nebo jestli je tam prázdno. Když jsi nakous ten Shell co tam inzerujou. Ten s Fordí normou je jen GF-2 a Fordí 5W-30 už ten předchozí 913B má GF -3. To jsem si totiž konečně prohlédl pikslu Shell Helix HX7 AF 5W-30 co si pán sám nosí aby ušetřil, ale měnit na jeho CMaxu ve 160tis 1,8Tdci už není třeba, to mlácení co jsem myslel že jsou vstřiky tak nejsou asi zase píst. Když jsem Cmax dovezl k Jirkovi na rozborku tak mu na dvorku okukuju 2007 Transita a on je mojí známé má to cca 150tis km na ježděno na 5W-30 motor už ji dělali minule teť zas padlo turbo.No nic to jen aby řeč nestála.......... Takhle to pak dopadne viz foto.

2011-02-06 09:59:35

Dobře, všechno bylo napsáno vysvětleno, ale otázka zní :v čem je lepší olej 5w-40než5w-30 nebo obráceně.Budeme říkat,ža olej 5w-30 je základ a plně postačující olej,ale je nějaký olej kvalitnější než daný olej a včem ta kvalita je.

2011-02-06 14:14:37

Chápu to nějak tak že u 2litraTDDi by měl 5w30 stačit pokud se k tomu chováš jako člověk.

Osobně od nového můj nic jiného než 5w30 nezná.

Potom přišel 2,2TDCi a zde již přišli problémy klekajících motorů z takřka neznámých příčin a pro to,že poslouchám různé názory proč to odchází,co s tím,jak tomu předejít vzniklo vlastně tohle téma.

A důvod proč u Fordu ano a u Fiatu a Peugeotu ne je jenom v oleji.

2011-02-06 14:49:09

Mně se nejedná,, měl stačit" ,mě se jedná,který olej je leší než5w-30, proč a v čem je lepší .Protože nevěřím, že je nejlepší ,vždycky je něco lepšího.

2011-02-06 14:59:15

Já bych řek,že není nejlepší olej.

Spíš bych tomu říkal olej vhodný a olej nevhodný do daného motoru k daným provozním podmínkám.

2011-02-06 17:37:02

Nejlepší není ale je lepší než ten druhej ,do závoďáku nenaleju olej 5w-30, naleju tam 0w-60 nebo 5w-60 a proč nemůžu nalejt olej ze závoďáku do tranďáku. Co by se stalo,proč by byl špatnej a v čem by nevyhovoval

2011-02-06 18:49:12

Do starejch transitů 2,5d a 2,5td píše kniha, mot. olej specifikace API SG/SD nebo lépe s rozsahem viskozity od 5w-50do5w-30

v ČR MOGUL FORTE nebo MOGUL FORTE PRO

2011-02-06 19:12:41

Starýho Transita 2,5D jsem jezdil 10W40.A české oleje jsem přestal používat.

2011-02-06 20:35:38

Já jezdi poctivejch 5w-50 valvoline a měl 550000km a v -20mi záviděli jak to startuje,v září jsem ho prodal a kluk říkal že letos neměl taky problémy nastartovat ,tak proto říkám na oleji nešetřit

2011-02-06 20:45:00

Tak to čumím 5W50 o někom takovým kdo by tohle dával jsem tedy ještě neslyšel.

To 50 by se mě zdálo moc hustý ale třeba se mýlím.

Tak nějak nejsem na to odborník,dělám si výběr podle toho co doporučuje výrobce motoru

a co se osvědčilo praxí.

2011-02-06 20:55:59

To je první olej v knížce ke tranzitu do rv2000+- no starej. Já měl 1996 rv

nahoře jsem to opsal z knížky

2011-02-06 21:16:08

Tohle z knížky bych řekl že je takové doporučení všeobecné,jelikož výrobce netuší jestli jeho

produkt bude jezdit někde u Arktidy nebo v Africe.Eskymák si vybere jiný olej a černoušek taky

a my v evropě něco mezi tím , tak tomu nějak rozumím.

2011-02-07 08:11:43

Jestliže vezmeš, že vůle pístu ve válci u 2,5D jsou jen 0,015-,0,039mm, tak tedy ten olej musí být kvalitní to je opsaný z návodu pro ČR

2011-02-07 20:40:42

zkuste ještě studovat http://oleje.cz/index.php...=clanky_vlastnosti_oleju3

Leo
Leo
2011-02-08 22:11:43

Jo,jo výborný článek od pana černého. Akorát bych jako starý oponent si dovolil oponovat jeho tvrzení kdy na svém voze dosáhl snížením třídy oleje 5W-30 na 0W-30 snížení spotřeby z 7,3l na 6,8l. Aby snížil spotřebu o cca 8% to by musel snížit odpor motoru minimálně na 0% protože při jízdě je snížení tření motoru velmi zanedbatelné proti ostatním odporům alternátor, servo, pneu, převodovky, diferenciálu a hlavně vzduchu . Tipl bych, že ten chlápek umí cizí řeč, přeložil bezva článek, udělal vlastní výzkum a neumí počítat, když má ale vysokou? Jedině by se tomu dalo věřit, že to své auto zkoušel na válcové zkušebně bez odporu vzduchu, ale on píše že v dálničním provozu. Předpokládám a i testy olejů tak hovoří ušetřené palivo 0,5%-1% ůspory v jeho případě cca 0,05l/100km. V našem případě to jest cca 2kč/100km to je 2000kč/ 100 000 km a pak zbytečná generálka u nového Transita v domácích podmínkách je cca 40tis kč a pytel práce. To je moje opsaná matematika první třídy základní školy.

2011-02-09 19:54:50

Zase jsem byl za kámošem (šef servisu Ford)v servisu ,opět mi řekl lej tam castrol 5w-30 A5B5, když ti nezáleží na penězích.To je olej pro nej namahanější motory.Řekl ,tenhle olej nám doporučil Ford pro auta jezdící 1000km denně a na jih do teplejch krajin a plnej knedlík.

2011-02-11 10:11:30

zajímavý: http://www.oleje.cz/eshop...RcheckUPvyhodnoceniCZ.pdf

2011-02-12 18:44:02

Motorcheckup znám z Německa, celkem to funguje, určitě doporučuju zkusit


Odpovědět

1  2  3  4  5