Fórum - Téma


Motor+Tranzit-používáte v létě 5W30, nebo 5W40?


Fórum Transit VI / V184 / V185 Motor+Tranzit-používáte v létě 5W30, nebo 5W40?

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2  3  4  5

2010-11-30 22:50:15

Docela by mě zajímal názor motorářů na použití oleje 5w30 Transit od 2001 výše v létě.

Proč tohle téma,zase jsem se dneska neshodnul o olejích s jedním kolegou u amerických motorů benzín V8

ať již Ford Bronco r.v.93 nebo Jeep Grand Cherokee r.v.97 již léta používám přes léto XX W 40 jelikož

si myslím,že 5W30 již v těchto hicech ztrácí své mazací schopnosti.Transita jsem kupoval 2001 funglovku

a samozřejmě se mě olej 5w30 na léto nezdál ale holt u Forda tvrdili na w40 nepřecházet,byl to v té

době vlastně nový motor o kterém se toho zatím moc nevědělo.Takže jsem doposud zůstal u 5w30

Takže zůstat u 5w30 nebo přejít na 5w40 v létě?.

Co ukázal čas motoráři ?

Leo
Leo
2010-12-07 13:24:12

Zdravím, když se podiváš do návodu k obsluze tak zjistíš že 5W-40 tam mužeš dávat(já to v německém mám). Oni maj ve Fordu v sudech ten řidkej tak ho nutěj všem. V DucatoCitroenPeugeot je 2,2 Puma to je ale motor z Tranzita i z čerpadlem a vstřikama a dávaj 5W-40 a doporučujou výměnu až po 40tis km. To asi hovoří za vše. Já jezdim už devět let na 5W-40 a dávám ho i Fordím zákazníkům a motory nepadaj na jinej olej(téměř vše co jsem viděl se zadřelo koncem léta kdy je horká dálnice).L

2011-01-07 19:40:15

určitě min 5w-40 a přes léto 10w-40

2011-01-07 21:00:20

Díky za odpovědi,já to nějak podvědomně tušil,prostě se mě to na to léto nezdálo.

Takže tam půjde asi toto: http://www.auto77.cz/Olej...teg=10082Zbozi=AD50501-51

U téhle firmy beru poslední léta pomalu všechny oleje a loni přišli s touhle značkou a pomalu

vytlačuje lepšíma cenama Divinol.Ještě budu muset poluštit tu specifikaci,máte to někdo v hlavě

jestli to je v pořádku?

2011-01-08 19:41:05

Ja tam davam 5w30 Motorcraft. Vcem je 40ka lepsi ? Kolik jse da vubec na 5w30 najet?

2011-01-08 19:53:17

Když se podíváš na tu tabulku olejů tak zjistíš že spodní číslo 5 Ti značí od kolikati stupňů začíná olej tuhnout

a druhé číslo 30 Ti značí použitelnost za plusových teplot. a 30 je dost na hraně když přijdou tropy.

Na to je vhodnější 40.Olej pak již ztrácí své mazací schopnosti,neudrží,,film" atím pádem špatné mazání

a je to.Takhle nějak po lopatě vysvětleno.

Já mám předepsaný interval 25 000km ale měním spíš po těch 15-20000km jelikož těch 25 jsou ideální podmínky provozu.No a při tahání,krátkých jízdách,častém popojíždění by se mělo přiměřeně zkrátit výměnný interval.

A tady je docela dobrý počtení o olejích:

http://oleje.cz/index.php...age=zajimavosti_komentare

Leo
Leo
2011-01-12 00:26:07

Měním oleje v naftových autech už přes 20let a vyrobil jsem si takový babský jednoduchý test.

Silou rozetřu mezi palcem a ukazováčkem 1 kapku vyjetého oleje. Když zůstane špína jen v po'rech olej je

v dobré kondici, když však prsty zamaže černými sazemi je na konci životnosti. Na tomto velmi jednoduchém testu kterému se jistě halda z vás zasměje,si pomohu když zmizla cedulka od výměny a pán má okno a taky poznám kdy je vlivem zimy, krátkých jízd a přibívajícím km na voze zkrátit interval výměny oleje než bývalo potřeba u zánovního vozu který měl motor bez usazenin.(Blafíku 10-40 je jen polosyntetika je to dobrá třída

ko'r když už je motor hlučnější ale výměnu bych doporučil max 15tis km).Leo

2011-01-12 07:25:18

Takže mohu dávat do svého mazlíka 5W40 ? http://www.seznam-pneu.cz...-40-5w40-c3-5-l-s65532207 Vše co se zda psalo zní logicky a 5W30 mi také připadá dost na hraně.Já osobně nechávám měnit olej jednou ročně cca po 15tis. km

2011-01-12 21:28:47

Míla-tak jsem se snažil tyhlety dva oleje porovnat

Olej by měl splňovat nějakou výkonostní třídu eventuálně specifikaci pro daný druh motoru:

  • -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ARDECA Motorový olej 5W-40 SYN TEC SPLŇUJE SPECIFIKACE:

API SM/CF, ACEA A3/B4-04/ C3-08, MB 229.31, 229.51, BMW LL -04, VW 505.01, 505.02/505.00 (2005) PORSCHE, FORD WSS-M2C 917-A, RENAULT RN 0700, RN 0710

  • ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Motorový ole CASTROL 5W-40 SYN TEC .

ACEA A3/B3/B4, C3, API/ ILSAC SM/CF, VW 502 00, 505 00, MB 229.31

  • -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Předepsaný olej pro 2litra je dle specifikace FORD WSS-M2C- 913-A

Ardeca....................................................................FORD WSS-M2C 917-A

Castrol ...................Pro Ford nemá specifikaci

Umí tohle někdo rozluštit ty slavný Fordovy specifikace?

Takže jsem se snažil hledat a porovnávat. ale Forda nerozluštím,mám tu specifikace

W,MB,MAN,MIL.

Oba dva oleje by zřejmě měli vyhovovat dle ACEA akorát u Castrolu mě je záhadou proč nemá specifikaci

MB 229.51 a pro Ardecu je + specifikace pro Ford.

Ceny Ardeca...556,21 Kč

Castrol................897,-Kč

Zatím se mě jeví favoritem Ardeca.

.

2011-01-13 10:00:29

Milan1 : Vybral jsem Castrol,protože by bylo pro mě jednodušší kupovat stejný olej pro naše dvě auta.Už jsem na to také narazil,že nemá specifikaci pro Ford.Já tam teď dávám Ford Formula 5W30 a na letošek ho tam dám asi také,protože jsem koupil větší množsvtí za dobré peníze.Nebo si koupím Ford Formula 5W40 a 5W30 si nechám do motorovky Jinak u Forda dávají Castrol 5W30,alespoň když jsem se ptal v Žebráku kde jsem Transita kupoval.Prý už nedávají Ford Formula,ale Castrol.Jinak já jsem taková konzerva a když někam začnu lít olej Castrol tak ho tam budu lít do té doby co to auto budu vlastnit. Jen se snažím koupit ten olej co nejlevněji.

Leo
Leo
2011-01-14 01:01:47

Myslím a kdyžtak mě opravte, proč ta Fordí norma oleje stojí mimo ostatní normy bude tím, že pan Henry byl američan a tak to nemuže být jak je v evropě zvykem.

Ten Fordí olej 913-A je starý a překonaný 913-B překonaný olejem Ford Formula FWSS-M2C913-C povídání o něm je na A4 přidám to až rozchodim scener.

Zatím dle mě je technicky nejpovedenější motor v řadě Tranisitů 2,2. Bohužel nárůst poruchovosti tohoto motoru v letech 2006-2008 je tak 3 násobný oproti předchozím verzích 2 a 2,4, jen v mém okolí. Většinou praskne 3 píst od stěny směrem od 4 válce. Oficiální stanovisko Forda je nekvalitní palivo, ale proč praská téměř vždy ten samý píst na tom samém místě(jako u Mondea 2,0) když jsou pak vstřiky na testu ok vysvětlit nedokáží. Dle mého názoru jen tají zkutečnost, že jsou písty příliš zeslabeny(odlehčeny) a v kombinaci s extrémě řidkym olejem, dlouhou výměnou mot. oleje a dlouhotrvajícím zatížení docházi k předčasnému exitu. Motory 2,2 od 2008 asi květen-červen a novější mají inovované písty (prý z důvodů nekalitní nafty v ČR tomu se směji).Od inovace nevím o jediném případu KO. Moje zpekulace zní, půjde chyba vývojářů motorů 2,2 z let 06-08 dohnat hustším olejem jako to dělá FiatoCitroenoPeugeot kooperace v případě Fordího motoru 2,2 ve svých vozech.L (od revoluce testuji oleje a olejářské firmy na stovkách vozidel, až jsem narazil na malou rodinou anglickou firmu Millers oil dodávající oleje do závodních strojů, převodové oleje s Nano přídavkema a mimo jiné jen ztišení běhu motoru je velmi nakažlivé ). Dodatečně přidávám obrázek.

2011-01-23 01:56:06

Ahoj při pátrání po netu po zkušenostech s téměř neznámými Millers Oils jsem narazil na tvůj příspěvek a přijde mi zajímavé, že jsi mezi všemi vybral právě je. Co od nich používáš, jak dlouho a v čem všem si zkoušel?

Jinak koukám na www.millersoils.cz a tam jsou samozřejmě nejen závodní věci, ale i normál "civilní" třeba tohle 5w30 polosyntetika (M2C913-B) : http://www.millersoils.cz/111--xss-5w30.html nebo tahle longlife novinka (M2C913-C /913-B) http://www.millersoils.cz...f-long-life-eco-5w30.html

Pokud ses zmínil o závodních olejích tak se chlubí na webu, že mažou Fiesty S2000 Jipocar Racingu (Martin Prokop a Tarabus) a na ewrc psali, že taky všechny auta Ford Fiesta Cupu letos pojedou Millers Oil! http://www.ewrc.cz/ewrc/s...-hlavnim-partnerem-pro-rc

Leo
Leo
2011-01-23 10:22:16

Šikovnej kluk Porovnej si viskozitní indexy obou olejů co jsi vybral.Loni fa.Mullers prý v GB vyhrála v soutěži olej roku.Mě nejvíc u oleje Ford 913B(polo syn.) a 913C(plná syn.)koupeného ve Fordu, vadí u vozů Transit hlavně 2,4 hluk motoru na tyto oleje a od 2006 jak jsem již psal ty nešťastné písty od Nural (olej je už moc řidký). Tyhle Fordí oleje 5W-30 spulňují většinou nám známou normu API SJ, ILSAC GF 3, ACEA A1/B1 a třeba od Shell Helix dokonce jen GF2 a to mě přijde dost zoufalé asi aby byl produkt levný při nákupu. Jedině u Millers splňují normu A5/B5 nový Eco, ideální pro nové fordy z filtrem částic(tuto novinku jsem nezkoušel). Kdo si pozorně přečte návod k obsluze jako další alternativu Ford uvádí 5W-40 oder 10W-40 A3/B3 nebo lepší a 10W-40 nedoporučuje používat při niších teplatách -20C. Od Miller Oils používám servisní řadu střední třídu,Traident Long Laif 5-40 splňuje normy MB 229.51 VW 502.00 VW 505.00 BMW Longlaif 04 a Porsche ACEA A3/B4-04,C3-07/08 API SM/CF. V litru malobchodní cca 290,- sudové rozlévané mám za 150,-. (Z vlastního teče krev nejvíc, od doby co jsem přidřel prostřední píst na olej Shell 5W-40 u svého osobního MB 290TD s naloženým platem, kdybych nešetřil a jezdil 5W-50. Tehdy jsem změnil dodavatele a jezdim pořád 5W-40 ale od Millers).Na svém Transitu jezdím 5W-40 od 2003.Millers5W-40 od 2009 za tu dobu je to tak v 50 autech,Transit,Mondeo,Fokus a další značky stáří vozů 3-15 let.S oleji 5W-30 do Fordů jsem zkončil v 2009-10 mám strach to tam dávat. Neservisuji nové vozy v záruce.Jsem jen malá šmoulírna. Když srovnám hustotu olejů Miller Oils s konkurencí přijdou mi trochu hustší, což v době padajících turb je jen dobře. Nechci ale vůbec děsit ty co mají nízkého ,krátkého Tranzita jezdí kolem komína,nevozí náklad, natahají vlek, D1 nejedou plný plyn tam 5W-30, bez obav. Leo

2011-01-23 20:19:30

tak to je super reference moc díky za vyčerpávající info to asi nebudou nějaký vořezávátka, prostě malý ale šikovný

A to vlastně jak jsem pochopil a projel web používáš pouze "celkem obyčejnou" řadu Trident http://www.millersoils.cz/228/trident/ tak si říkám, jestli ta super řada Premium http://www.millersoils.cz/16/premium/ je ještě lepší....

Leo
Leo
2011-01-24 13:12:40

Požívám řadu Traident ta je pro servisy,a to ten lepší Longlaif, měl jsem dojem že v nabídce v této třídě je ještě něco lepšího ale v nabídce to nejni. Pro mě je mimo jiné důležité že to koupim v 200l sudu a zákazník nemusí platit za malé balení a je zpokojený. O Premium vím ale nepoužívám, nedostanu se s ním na zajímavou cenu.Třeba podle API je lepší ale podle ACEA je to zase obráceně. Asi by nám musel by nám pordit někdo kdo tomu fakt rozumí. Kdo s vozem téměř závodí dostane navíc Nano od Pro-tec. Povídání o tom je asi na samostatnou diskuzi.L

2011-01-25 21:15:34

Držím se, když nevíš tak se zeptej! Zavolal jsem do Valvoline a Castrolu ,zeptal se co je lepší na léto jestli 5w30 nebo 5w40

u obou jednoznačná odpověď Valvoline Dura Blend FE 5w-30 Castrol Magnetic 5w-30A1 Na námitku ,že olej je relativně řídkej do tepla,řekli oba že že rozdíl mezi 30a40je tak nepatrný a hlavně tyto oleje jsou vyrobeny specielně pro motorové vůle a potřeby motorů FORD. Že i ten co radil by si do svého auta dal ty to oleje .Tak a diskutujte dál

2011-01-25 21:52:43

Já bych byl u obchodníků s olejema dost opatrný jelikož jejich vědomosti jsou dosti vrtkavé a je třeba je brát

s rezervou.Kdysi jsem měnil na jednom Jeepu automat .Auto na zvedáku,nahozený automat a přileli s dílama

a měl jsem objednaný olej specifikace ATF+3 a dovezl mě Dextron 2D.Tak jsem volal na zastoupení jelikož to byl v té době nový olej a tam mě tvrdili,že nahrazuje i ATF+3.Tak jsem ho tam nalil a přeci jen zaseto semínko takové nedůvěry a pochybností takže zasednout k netu a začal jsem hledat a od US offroad for aš po cz a jsem zjistil že špatně.Pro Chrysler automaty výhradně ATF+ a to vyrábí pouze MOPAR a PETRO CANADA vše jiné snižuje

životnost převodovky na polovinu.

Takže objednat soudek ATF+ a celkový průplach automatu ani nebudu psát co to stálo a jak jsem byl nasranej.

Takže než někam něco naleju tak si 10x ověřím spíš po forech než po prodejcích co tam nalejt.

A zbylo mě tu X litrů olejové směsky Dextron 2D + ATF+ vhodné akorát tak do redukčních převodovek

a to budou mít ještě dvě generace po mě.

2011-01-25 22:35:12

No já zase mám informaci, že v evropě jsou pouze 3 velké rafinérky, ve kterých se VYRÁBÍ oleje. Tzn. ze základového oleje se pomocí aditiv dělají ty třídy a pak se to leje do sudů různých značek. Pro běžné používaní je tedy jedno, jestli to je Shell, Castrol, Mobil nebo Agip. Všechny mají skoro stejné parametry a ty drobné výchylky, které jsou v technických listech jsou dané tím, že nikdy nejde dosáhnout stejného výsledku měření. A aby to nebylo takové okaté, někteří si udělají svoji normu nebo testují hustotu oleje při -28°C a jiní při -25°C. Toť můj názor a domněnka.

2011-01-25 22:41:38

Říkal jsem že na penězích nezáleží,volal sem přímo ,,do hlavního stanu". U Forda, tam je to jasný, co je předepsaný to tam má být.

Mám kamaráda šéfa servisu fordu a to samý lej tam co je psaný já to tam leju taky. Taky tam naleju na léto 5W-40 ,ale malej červik tam bude. Mám 2,2tdci 110hp

2011-01-25 22:48:03

Prodriver:To máš pravdu se základovými oleji ale aditivují si již jednotliví odběratelé-prodejci prý.

To jsem zase takhle vyčetl já.

Jajarin: Já se v žádným případě nepřu,vím jen to co se někde dozvím nebo přečtu.

Na svém Transitu mám pomalu 200 000 Km a zatím pouze na 5W30 a to hodně tahám a parkrát se auto

podívalo hodně daleko na jih v těch největších tropech ale nikdy jsem ho netáhnul na plný kotel delší ůsek.

On ten 5ti kvalt je ideální když tam je ta 5ka a jedeš rozumem tak je ta cestovní rychlost tak akorát 120 a výš se to tahá

jen na plynu.


Odpovědět

1  2  3  4  5