Fórum - Téma


Motor+Transit-zvětšení dávky paliva


Fórum Transit (obecně) Motor+Transit-zvětšení dávky paliva

Informace o modelu: Ford Transit


1  2

2011-08-25 04:24:32

Zdravím, nechá se u čerpadla bosch na motoru 2,5D 59KW 4DA nějak zvýšit nějakým regulačním šroubem vstřikovací dávka paliva? Popsal by mi někdo prosím kde přesně se regulační šrouby nacházejí, vstřikovací čerpadlo na mém pokusném motoru je velice zašpiněné a je obtížné ho najít, děkuji

Případně o kolik myslíte že je rozumně přidat.

Děkuji

Edit: uprava topicu, část dotazů byla již zodpovězena.

2011-08-25 09:57:16

Asi jsem ve škole nedával pozor,ale vstřikovací tlak se seřizuje na trysce.

2011-08-25 22:22:54

jajarine, máš pravdu, to tryska rozhoduje, kdy se otevře :-D

2011-08-26 05:49:48

tak jak se dá tedy docílit toho že někdo napíše že zvýšil tlak ze 150 třeba na 180

pravděpodobně se taky řeší množství vsřikovaněho paliva

2011-08-26 08:37:13

No bez potřebné měřící techniky ten tlak nezvedneš jen tak lehce, protože pokud se nepletu musíš přidat na všech tryskách stejně a jelikož jsou tam č tak to sladění musí být tip top aby se motor nehádal

Leo
Leo
2011-09-05 23:32:18

Nevím proč chceš zrovna zvyšovat tlak na čerpadle? Jestli chceš přidat dávku paliva. Bosch tam na ležato má malý 6 hraný šroubek i na šroubovák zkrz 13matku. Když se v tom ještě kutil nehrabal je tam blomba. Stačí o cca 1/8 pootočit šroubkem ve směru hodinových ručiček v matce kterou předtim povolíš.A pak zase dotáhneš. Pamatuj si původní pozici kde to bylo. Je to spodní dávka tak do cca 2500 ot min. Nepřidej mu víc než začne s plným plynem za jízdy neznatelně prokuřovat. To je ideální dávka pro dobrou spotřebu a rozumný výkon. Když přidáš že bude černě kouřit, sice to začne jet ale i žrát. To ti trochu zvedne volnoběh. Ubereš ho na šroubu do ktrého páka za kerou lanko tahá na volnoběh naráží. Pro seřízení horní dávky musíš trochu pokurvit při vydlubnutí horní pokličku ze zhora na horní hliníkové přírubě co ji drží 4 šrouby.A pod ní najdeš opět šrob z kontrmatkou. Pro zvýšení si ale hlava sklerotická nevzpomene jestli povolit nebo dothnout.Spíš povolit. Tlak ze se zvedá na tryskách.(To Ti udělá každej čerpadlář).Ale jestli jde motor pravidelně a nejde z výfuku modrý kouř, nevyndaval bych je. A zvedat tlak na tryskách na starym ujetym motoru, čerpadlu co je rádo že funguje mi přijde blbost. Zkoušel jsem i prohazovat trysky s různou barvou podle výkonu a smysl to nemělo.

2011-10-29 21:42:16

ahoj, děkuji za odpověd mo´hl by jsi mi nějak datilně popsat kde tem 6ti hraný šroubek je, mnohokrát děkuji

2011-10-29 22:23:34

Je přímo na čerpadle, o na tom chceš popsat, prostě se podívej na čerpadlo a určitě jej najdeš

2011-10-30 08:26:40

přecejenom bych raději šel na jistotu, ne že bych byl nějaký nezručný člověk ale jistota je jistota, je tedy někde vidět na této fotce http://imageshack.us/phot...mages/207/0460414083.jpg/

2011-10-30 20:16:51

dneska sem to prohlížel ale jak sem již psal je značně znečičtěné docela dobře je vidět tam dole výrobní štítek . nachází se někde poblíž? jinak má situace je že motor má najeto poctivých, opravdu poctivých 30000km a čerpadlo to samé, rád bych si stím tedy nejdřív pohrál na starém motoru 500000+km abych ten nový hned neposral

Leo, byl bych rád kdyby jsi mi tedy nějak pokusil lépe vysvětlit kde se ten šroubek náchází,nebo mi zkus prosím do obrázku v malování něco jen tak lehonce naznačit. mockrát děkuji předem

2012-01-18 20:28:36

klucí poradte prosím ta horní dávka ta je jasná to je zezhora ale rád bych věděl kde se nastavuje ta druhá děkuji

2012-04-15 17:07:08

Tak dnes vyřešeno, šroubek sem našel sundal sem z něj plombu a místo toho to zajistil kontramatkou, volnoběh se zvednul pak sem ho ubral +- na původní hodnotu.

Dík moc za rady, doufám že to aspon trochu pojede líp.

2012-04-15 19:16:45

good work

2012-04-15 20:52:38

No uvidíme hale snad jo, ještě se chci zeptat kde se dá ještě schodit volnoběh kromě toho štelovacího šroubu, protože když to upravím tam tak se mi tam to lanko nějak kurvítkuje nevím jak to popsat.

Určitě ještě někde jo ne?

Díky za rady klucí !

2012-04-15 22:16:24

někdy to de ladit ještě na škrtící klapce, popř. plynovym pedálu

Leo
Leo
2012-04-18 21:37:03

Zvenku už ten volnoběh jinde neubereš, než kde jsi to udělal. Je to daň za vyší spodní dávku paliva. Asi by to dokázal čerpadlář ale musel by dovnitř.

2012-05-21 22:30:57

Tak jsem tomu taky přidal-dle podrobného návodu zde.Zjištěno: jízdou- daleko lepší zátah ,max rychlost téměř nezměněna a spotřeba stejná,možná i nižší.Při plným plynu černě kouří,stačí jet na 3/4 a je klid.

Leo
Leo
2012-05-29 21:31:12

Když na plný plyn kouří černě, nejni to ekologické ani ekonomické a hlavně ty saze předčasně degradují životnost oleje sazema. Ožel několik koní a uber na šedivý kouř. Je to ideální dávka pro nejniší spotřebu, nepropálíš písty a je to ohleduplné i pro nás co jsme tyhle auta už vyhodili a s Euro 4 co za tebou musíme ten vzduch dýchat něž tě předjedem.

2012-05-29 21:56:30

přesně tak, já mám motor seštelován tak, že ani nezadýmí, pak mě se*ou ty různy čipovyn TDI, co hulijou jak kdyby hořel motor

2014-11-10 11:25:03

Mám problém se studenými starty v zimě. Pomůže přetlačit rukou páčku ke které vede lanko od součástky označené šipkou. Co to je a jak přesně to má fungovat? Děkuji


Odpovědět

1  2