Fórum - Téma


Motor+Transit-ztráta výkonu


Fórum Transit VI / V184 / V185 Motor+Transit-ztráta výkonu

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2

2013-11-12 22:07:07

povadi+stabilak: tak jasně, a Transit ma navíc i stavitelné váčky ! Tak že nastavit rozvody není zase tak úplně jednoduché jako u klasických motorů...

Když se špatně nastaví auto třeba jede ale ne tak jak má. Zrovna si vzpominám že jsem ten problém už jednou řešil. Po špatném nastavení auto jelo celkem normálně (jen lehce slabší výkon) ale v motoru klepalo ! Jezdil jsem tak nějakou dobu a následně jsem si půjčil orginál kufřík s kolikáma pro nastavení rozvodu a od te doby mám naštěstí klid !!

Aretační díra pro nastavení je myslím mezi motorem a převodovkou nebo tam někde. Už si přesně nevzpomínám, je to už cca 2 roky...

2013-11-13 10:11:33

lechy: Nemyslím si že by problém byl v nastavení, ale spíš v opotřebení rozvodů nebo nejspíš v podcházejícím hydraulickém napínáku. Otázkou je jak to bezpečně zjistit v čem je problém, abych zbytečně neměnil rozvody a závada přetrvala. Další otázkou je má cenu měnit třeba jenom ten napínák nebo je nutné vyměnit celou rozvodovou sadu? A poslední dotaz doporučte mi kde se dá sehnat rozvodová sada nejlevněji (ale aby to zas nebyl nějaký nekvalitní šmejd). Díky

2013-11-13 22:19:31

stabilak: jasně chápu. Ale pokud by časování bylo nastaveno dobře a byl špatnej jen napinák tak by auto mělo jet normálně, jen by třeba řachtal řetěz ! Je to samozdřejmě můj názor. Uvažuju logicky.

A pokud je napinák opravdu špatnej tak se klidně mohlo stát že řetěz o zub přeskočil ale auto jede.(u Transitu běžné že jede i se špatně nastavenýma rozvodama) Zažil jsem na vlastní kůži !

Jen by to jelo špatně pořád, myslím... Ne jen někdy. Ale u Transitu všechno možné !!

Ja bych vyměnil napinák, nastavil rozvody s orginál kufříkem pro nastavení ať je jistota a vidělo by se. (kufřík by se měl dát půjčit za nějaký poplatek i v autdílech)

Řetěz netřeba měnit. Pokud není samozdřejmě v nějakém hrozném stavu (třeba hodně vytahaný)

no přeji hodně štěstíííí

A dej vědět kdyby byloněco nového...

2013-11-13 22:21:15

stabilak: joo myslím že tam jsou ještě dvě vodicí lišty řetězu !

2013-12-18 09:34:10

Tak auto už jezdí (zatím). Jedinou závadu která mohla způsobovat uvedený problém jsme odhalili jako špatné dobíjení (relátko a konektor), kdy docházelo v síti ke kolísání napětí cca o 5 Volt. Je pravděpodobné že toto kolísání napětí ovlivnilo chod řídící jednotky čerpadla. Takováto příčina se opravdu těžko hledá obzvláště, když to dělá jenom někdy. Tak jenom pro zajímavost jak nepravděpodobná příčina může ovlivnit chod motoru.

2013-12-18 09:59:26

stabilak: Při tak velkém kolísání napětí docházelo pravděpodobně k výpadkům zpracování dat řídicí jednotkou motoru a nebo načítala hodnoty mimo povolenou toleranci. Nebo-li to bylo obdobné, jako stav nouze.

2013-12-18 22:27:20

stabilak: super, tak přeju ať už to jezdíí !

Aspoň máme další poznatek Joo a které relatko a konektor máš přesně namysli ??

2013-12-19 08:53:25

lechy: Pravděpodobně měl na mysli regulátor alternátoru. Řada lidí někdy nazývá některé součásti dříve používanými názvy, které bývaly u starých aut. Tehdy se alternátory a dynama regulovaly pomocí relé. Dnes už se regulují polovodičovými obvody, tedy žádnými relátky. Neuvědomují si, že potom jejich nesprávné názvy dílů mohou způsobovat otazníky.

Leo, 2013-10-19 11:12:08 napsal:

stabilak: Teplotní čidlo načte jakákoliv diag s OBD a správným protokolem. Teplota studeného motoru na čidle musí být cca taplota okolního vzduchu.Když ho jen odpojíš mělo by to ukazovat cca - 30C a spustit ventilátory. Občas bývá chyba v zasraném snímači otáček motoru je od pilin z dvouhmoty nebo je daleko od drážek setrváku.Ale to by ten tlak byl spíš menší. Pruchodnost hadic a filtru paliva jsi asi řešil? Po nárazu se též umí ohnout sací koš a zmenšit průchodnost nafty ve vedení. Bylo by dobré kdybys napsal jakou má barvu kouř a co jste už všechno zkusili. Na vliv dávky paliva, váha vzduchu, tlak vzduchu v sacím potrubí, čidlo otáček, reostat plynu, teplotní čidlo, to podávací čerpadlo jak jsem psal, vstřikovací čerpadlo a řídící jednotka..Zárukou dobré funkce je i funkční egr ventil,turbo a pruchozí hadice sání vzduchu.Určitě jsem něco zapoměl:-

2016-05-08 18:49:49

leo: Dobry den,prosim vas muzete my poradit,mam tranzita 2004, 74kw,sviti zhavici svicka a netahne no jede ale jakoby neco mu chibi nejde to naplno,predem dekuji

2016-05-09 09:17:04

ovad: Odpověď by ti měla dát diagnostika. Kontrolka signalizuje více možností.

Leo
Leo
2016-05-09 09:42:22

ovad:

No, i my co máme pořád ruce od šmíru si je to nejdřív umyjeme a napíchneme stroj na diag. Neztrácíme čas zkoumáním něčeho, co nám někdy diag. napíše i dobře. Teoreticky to muže být egr, prodřené dráty k němu, hartver chyba řídící jednotky a pod.

2016-05-09 20:30:31

Zdravim egr mam novi,to mi obcas zasvitilo a stracelo vikon kdys sem zastavil auto a zhasnul pak nastartoval to zmozlo a auto jelo jak ma,a pak najednou se zosvitilo a nezhasina a diag.pise ze recerkulace vzduchu

Leo
Leo
2016-05-10 08:00:22

ovad: OK

Nový egr znamená: nový z Forda, nový z číny( má slabý kolečka a docela brzo se strhnou),nebo jiný starý z vrakoviště.

2016-05-10 08:09:06

leo: Možná, že se hloupě ptám, ale jak se projeví EGR, když se odpojí ? Projeví se to stejně ? Já mám benzín, takže u nafťáku to neznám.

Leo
Leo
2016-05-10 08:26:10

petrdepo: To je dobrej dotaz. U každého auta to není stejné. Zpravidla to řešíš až když to má potíže, tak vlasně nevíš co to dělá při odpojení v moment když stroj ještě bezchybně fungoval.

Záleží na euronormě. Každopádně když to odpojíš a když má auto už diag tak si to stěžuje, milkou, chybou v diag která ani milku nerosvítí a Ti nejšikovnější to poznají i podle množství vzduchu které proteče přes váhu vzduchu.( Množství je při zavřeném egu větší).

Já to zkoušel ucpávat i u pár aut benzinů Euro 1 a 2 a naprosto bez pozorovatelného vlivu na cokoliv. Prostě u benzínu kde se egr téměř nerozbíjí, protože se časem nepřidře jak u dieslu je zbytečné se tim zabývat.


Odpovědět

1  2