Fórum - Téma


Motor+Transit-ztráta výkonu


Fórum Transit VI / V184 / V185 Motor+Transit-ztráta výkonu

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2

2013-02-05 21:48:32

Zdravím vážení kolegové, tak se mi vyskytl bohužel další problém.

Jedná se o Transita 2,4 TDDi, r.v. 01, 66kw.

Začal světle kouřit a trochu ztratil výkon. Startuje a jinak vše funguje jak ma. Smrdí to naftou, jako stará Avie.

Dojel jsem s tím cca 300km. a pořád stejné. Na diagnostice to ukazalo něco jako egr-ventil snad.

Myslíte že je to možné ? I když se nabízí asi hodně možností. Jako vstřiky, čerpadlo nebo turbo. Nevím...

Díky za případne rady

2013-02-06 21:28:54

Prosím o radu - poněvadž mi už dnes Transit ani nenastartoval, tak jsem nechal to napíchnout na diagnostiku.

Ta hlásí něco ve smyslu závadu na recirkulaci množství vzduchu, výfukových plynů nebo tak něco. (už nevím přesně)

Bylo mi řečeno že je v háji asi EGR- ventil.

Tak jsem ho vymontoval že ho aspoň vyčistím (prej to někdy pomůže) a ejhle zjistil jsem prasklou nějakou pružnou trubku (asi nerez) která vede z EGRU někde do vyfukového potrubí. A byla cela očouzena !

Poněvadž je to vše ovládané elektronicky, tak se prej může stát že když to špatně tlačí nebo míchá nějak ty plyny (vzduch, podtlak) že to řídicí jednotka špatně vyhodnotí a EGR-ventil nefunguje tak jak má !

A ani Turbo. Je to nějak propojené s tím vyfukovým potrubím jak jsem již psal. (klapka

zpětného vedení výfukových plynů)

Myslíte že je to možné?

Moc děkuji za případné rady

2013-02-06 22:00:36

Lechy

Pokud máš EGR elektronickej,musí být uzavřený jinak to nechytne.Pokud je vadný a zůstal pootevřený tak je jasný že to nechytne.

Jinak pokud je prasklá nějaká trubka od turba tak to chytne ale nebude žádný výkon. Pokud je to vlnovec nemá to vliv na start, ani jízdu.Nevím kterou trubku máš přesně na mysli?

2013-02-06 22:17:16

pro : Tomenzino

Joo EGR je elektronickej !

A ta trubka není od TURBA. Vede z EGRU někde do příruby která vede do vyfukového potrubí. (snad nějaké zpětné vedení vyfukových plynů)

2013-02-06 22:22:22

Lechy

No tak to je asi ta zpětná co vede k EGRu, a ted potom pouští do válců ty srágory.Důležité je, pokud je EGR vadný, a zůstal otevřený, tak to opravdu nechytne.

2013-02-06 22:30:37

Tomenzino

Díky moc za rady. Zítra budu pokračovat tak snad na to příjdu ! Je fakt že motor má najeto 300tis. a EGR pravděpodobně bez vyměny !

Určitě dám pak vědět jak vše dopadlo.

2013-02-06 22:34:27

Lechy

Demontuj EGR a uvidíš v jaké zůstal poloze. Jinak diagnostika to musí přesně určit, co je špatné. Pak napiš

2013-02-06 23:08:45

Tomenzino

EGR už mám demontovány. A je zavřený !

DIAGNOSTIKA hlásí něco ve smyslu závada na recirkulaci množství vzduchu, splodin nebo tak něco.

nic víc.

2013-02-06 23:15:27

Lechy

No to odpovídá na EGR.Jestli není tedy vadný, a nehlásí se ŘJ. To chce asi opravdu přesně zjistit.Aby jsi nekupoval zbytečně EGR nebo nějaké díly.

2013-02-06 23:20:35

Tomenzino

jj přesně tak kámo. Spravím nejprve tu prasklou trubku, smontuju a uvidím. Pak půjdu dál.

No uvidím co mě čeká.

2013-10-15 15:22:27

Mám prosbu na mém Transitu r.v. 11/2001 motor 2,4DDI 92 kW motor po nastartování po chvíli začne kouřit i na volnoběh a po čase chcípne ať dělám co dělám a smrdí to jak stará Avia. Někdy chytne a jede bez problému. Vstřikovací čerpadlo je před 5 tis. km po kompletní repasi a vstřiky nové. Na diagnostice to ukazuje špatné vstřikované množství paliva a špatné časování vstřiku. Čerpadlo už bylo na přezkoušení a je snad v pořádku. Na kabeláži se zatím žádný problém nenašel. Už nevíme kde hledat. Neřešil někdo něco podobného. Nebo neznáte nějakého specialistu v dosahu od Ústí nad Orlicí. Za odpovědi nebo nějaké nápady předem dík.

Leo
Leo
2013-10-18 21:18:50

stabilak: Jestli máš na těle od palivového filtru podávací palivové čerpadlo je předřené. Je to snad jediný model který to tak někdy měl. Jde vyhodit, nahradit držákem z 90PS, ale musí se fordí diagnostikou tato změna dát na vědomí řídící jednotce. U nás to dělá Čáp ve Vinoři.

2013-10-19 10:20:21

Leo: Dík za nápad, ale tím to asi nebude. Bylo to znovu napíchnutý a zjistili jsme, že po nastartování vstřikovací čerpadlo po chvilce začne přidávat množství nafty až se to nakonec zadusí. Takže spíš připadá v úvahu vada nějakého externího čidla. Jenže které všechny čidla mají vliv na chod vstřikovacího čerpadla? A jak je přezkoušet, když to někdy funguje? Zatím je v podezření teplotní čidlo na motoru.

Leo
Leo
2013-10-19 11:12:08

stabilak: Teplotní čidlo načte jakákoliv diag s OBD a správným protokolem. Teplota studeného motoru na čidle musí být cca taplota okolního vzduchu.Když ho jen odpojíš mělo by to ukazovat cca - 30C a spustit ventilátory. Občas bývá chyba v zasraném snímači otáček motoru je od pilin z dvouhmoty nebo je daleko od drážek setrváku.Ale to by ten tlak byl spíš menší. Pruchodnost hadic a filtru paliva jsi asi řešil? Po nárazu se též umí ohnout sací koš a zmenšit průchodnost nafty ve vedení. Bylo by dobré kdybys napsal jakou má barvu kouř a co jste už všechno zkusili. Na vliv dávky paliva, váha vzduchu, tlak vzduchu v sacím potrubí, čidlo otáček, reostat plynu, teplotní čidlo, to podávací čerpadlo jak jsem psal, vstřikovací čerpadlo a řídící jednotka..Zárukou dobré funkce je i funkční egr ventil,turbo a pruchozí hadice sání vzduchu.Určitě jsem něco zapoměl:-

2013-10-19 19:03:23

leo: Palivový systém jsme zběžně prohlédly a vše je průchozí, jinak byl důkladně pročištěn před 5 tis. km, kdy jsme po natankování šizené nafty u pumpy zadřely čerpadlo i vstřiky. Erg. ventil a sání a výfukové potrubí jsme kontrolovali jako první a vše OK. Kouř je bílí od nespálené nafty a tlačí se i do sání. Prostě nafty jde moc a možná i ve špatný čas. Úvaha je taková že vzhledem k tomu že občas to chytne a běží normálně, tak problém není mechanický, ale ve špatném řízení čerpadla a to samotné je prakticky nové a i nově přezkoušené, tak hledáme který externí zdroj podává špatné informace. V pondělí zkusím projít teplotní čidlo i to čidlo otáček. Už jsem z toho auta dost naštvaný, protože tráví víc času v servisu než na silnici a o penězích už ani nemluvím (i když ne za všechno může auto, předpokládám že i toto je důsledek opravy po šizené naftě u jedné nejmenované pumpy).

2013-10-19 19:23:10

Zdravím, tak u mě závada byla nakonec vadné vstřikovací čerpadlo.

pro stabilak: chlapi nechci malovat čerta ale ja si stejně myslím že je to vadným vstřikovacím čerpadlem !

Ja řešil taky bíly kouř, vyzkoušel všechno možné a nakonec to bylo stejně ČERPADLO

(navíc to taky bíle kouřilo a smrdělo jak AVIA)

No uvidíš, přeju brzkou a levnou opravu. Dej pak vědět jak vše dopadlo.

2013-10-19 19:37:39

lechy: Vadný čerpadlo mě napadlo hned, ale bylo vyndaný a přetestovaný na stolici a vše je OK. Tak nevím jak to jinak zjistit.

2013-11-12 10:05:58

Tak opět po čase píšu. Závadu jsme zatím stále neodhalili a to už je přezkoušený snad všechno. Ale poslední rada zní udělat rozvody. Je pravda že v posledním roce byli snad pětkrát rozdělány kvůli různým opravám a to jim neprospělo a v případě že by napínák občas povolil tak by to mohlo rozhodit časování čerpadla. Co si myslíte o tomto řešení? Měl někdo stejný problém při špatných rozvodech? Ale divné je že to začalo dělat bez jakéhokoli náznaku předem a občas to jede normálně.

2013-11-12 21:33:17

stabilak: tak rozvodama by to klidně být mohlo, to je pravda ! (kouření atd.) Jen si myslím že kdyby bylo rozhozené časováni tak by to jelo blbě pořád.

Ale je to jen domněnka samozdřejmě...

2013-11-12 21:50:34

stabilak:

Ahoj, ano. Může to bejt rozvodama. Před dvouma měsícema jsem to zrovna řešil na jednom Peugeotu. Oholil se kousek rozvoďáku. Takže někdy to běželo krásně a někdy to ani nechtělo chytnout, nebo to běželo jak pumpa na sr...y Zajímavé přitom bylo, že se to ani nepotkalo. Takže rozvody jsem uděla a pán zase jezdí.


Odpovědět

1  2