Fórum - Téma


Motor+Transit - výpadky výkonu


Fórum Transit (obecně) Motor+Transit - výpadky výkonu

Informace o modelu: Ford Transit


1  2  3

2011-05-11 19:04:29

Zdravím, sice obdobné téma už tu je, ale mám jiné příznaky. Auto po rovinách a z kopce jede normálně, jakmile se trochu začne stoupat nebo jet dokopce prudce ztratí výkon a přestane táhnout. Pokud se zastaví a nechá se motor běžet tak se zase na chvilku rozjede a pak se situace opakuje pokud se nejede po rovině nebo dolu. Vyměnil jsem palivový filttr a situace se opakuje. Setkal jste se někdo s problémem u přepravního čerpadla v nádrži? Mám zkusit sundat a vypláchnout nádrž? Případně jiná možnost závady? Turbo dle mne běží, nevím zdá čerpadlo a vstřiky ? ale prostě je tam znát najednou ráz - jakoby nedostatek paliva - díky za rady

2011-05-11 20:18:41

kamarád něco podobného řešil na Mondeu TDDi a bylo podávací čerpadlo v čudu..mu se to ale v tom kopci nebo když na to dupnul zastavilo úplně..a když se podíval do zpětnéh zrcátka, šel bílý kouř z výfuku..oprava ho vyšla na nějakých cca 7000,- Kč, ale dalo se to spravit i levněji podle mého názoru, kdyby to nedával do Fordu..třeba bylo jenom sítko zanesené nějakou nečistotou a oni hned vyměnili celé podávací čerpadlo...nejsou to totiž mechanici, ale měniči

2011-05-12 18:45:48

Chtěl jsem se optat..mám podobný problém ale pouze ztráta výkonu a rozsvícená kontrolka řídící jednotky..sem tam to udělá a sem tam ne..někdo říká žhaviče..ale sám nevím co to je a do fordu se mi to dávat nechce když si většinu dělám sám..taky 2,5 td a rok 1998 díky za radu...

2011-05-12 20:43:55

žhaviče ne, to je jen ta kontrolka co Ti bliká a signalizuje to závadu..zajeď si na diagnostiku a tam Ti to zjistí..nejspíš jak se Ti to rozbliká, tak se Ti auto přepne do "nouzového" režimu a odpojí se turbo a ubere se výkon..já jsem třeba měl taky s tím problém a byl to EGR ventil...ale tím, že se Ti to rozbliká, tak to znamená závadu...a jakou? to ukáže diagnostika

2011-05-13 10:05:17

Mě to právě sem tam svítí(pořád) a sem tam to zhasne..jak kterej den..dneska su objednanej na diagnostiku tak uvidíme..písnu co to bylo..snad něco zjistí..

2011-05-14 14:54:48

jak to dopadlo teda?

2011-05-20 18:51:52

Já mám Transit 2007, dělalo to samé někdy i při předjíždění, když jsem nato šlápl. Dočetl jsem se že to může být snímač tlaku palivového čerpadla. Dal jsem to tedy na diagnostiku k fordu a prý vadný EGR ventil (9000,- + práce).

Zatím mi to poštelovali pustili tam prý víc proudu, týden dobrý a pak to zase házelo chyba motoru. Motor zatím běží v pohodě, ale hold to musím vyměnit. Mimochodem toto má hodně Transitů 2007 a výše. Nějak to nedomysleli.

2011-05-30 14:34:38

Ahoj, dopadlo to tak že pc u kamaráda hlásý:

  • nízký tlak v sacím potrubý
  • špatnej ventil na turbu(to nechápu jak to může zahlásit když na tom není žádnej snímač) ?
  • nějaký čidlo na sacím potrubý co vede už od intercooleru rovnou do sání
  • vadný nebo ucpaný EGR ventil

A teď nevím čím mám začít..profoukli sme EGR a:

  • sem tam se objevý ta komtrolka a když to vypnu a zapnu tak to zase jede ALE ne tak jak jel motor předtím-má o něco málinko slabší tah..motor nekouří, neklepe, dostává pravidelnou výměnu oleje, má najeto podstivých 220 tis..nešlape se mu za studena, jezdím jen s jednou motorkou po závodech takže ho nenakládám ani z 10% co by snesl..

Pár lidí mi řeklo ať EGR zaslepím a odpojím, a je to ale je na něm nějaký čidlo a podlaková hadička..mám ji zaslepit?..k čemu je tam to čidlo..jen k nahlášení chyby že nefunguje ventil?? bude pak zase svítit kontrolka nebo nebude..atd..může to být ten ventil na turbu co otvírá ten průchod..? Abych nekoupil něco co nebude potřeba..

Už mě to začíná sr.... Díky za rady..a u těch novějších sem taky o tom čerpadle slyšel ale tady je ještě klasika..

2011-06-01 21:25:24

Mluvil jsem z člověkem z fordu přímo ze servisu a potrvdil mi poruchovost EGR ventilu u nových modelů transit. cca po 2 letech začínaji zlobit a chtějí výměnu za nový. Nové modely na to prý dost trpí.Jinak krom tohoto EGR jsou spolehlivý.

2011-06-02 20:40:35

souhlasím s Colli. máme dovezené tansity z francie a po dvou týdnech ten jeden šel hned na výměnu EGR ventilu - měl najeto nějakých 90 tisíc. Teď mám 460 tisíc a EGR zatím drží, měnil se teda jenom jednou za tu dobu, co ho mám.

2011-07-12 01:42:58

Pro prodriver: TDDI nema podavaci čerpadlo. A co se tíče EGR ventilu tak většinou stačí ho vyndat a tzv. rozhýbat. Když EGR zatuhne a podtlak to už neutáhne tak snímací čidlo davá špatný info o poloze klapky do ŘJ a ta je z todo zmatená. EGR je při volnoběhu otevřený aby motor znovu spaloval část výfukových plynu ( je to kvůli emisim), ale jak se zvedne trochu výkon tak se zavře ještě před nastupem tlaku z turba. Pokud by zustal zaseknuty treba trochu otevreny tak by pres nej unikal tlak turba do vyfuku a motor by nemel vykon. Proto musi dovrit uplne. POZOR, EGR co má snimaci cidlo ( vedou k nemu dráty) se nesmí zaslepit. Bylo by to stejny jak jsem uvedl shora. Zaslepit mužeš jen ty bez cidla. Byvá to u osobních aut, ale už z řídka. Počítej ale s tím, že po zaslepení budeš mit problémi pri merení emisí.

EGR ventil je neco takového jako u človeka slepe strevo - nutné zlo.

2011-07-12 01:56:19

Pro karel 85: Transit má jen jedno čidlo na sacím potrubí když ma intercooler a to na vystupu z neho a to muze hlasit vsechny chyby co jsi napsal. To cidlo snima tlak vzduchu, mnozství vzduch ( jako vaha vzduchu u TDI VW, Skoda atd.) a teplotu vzduchu.

Ohledne diagnostiky na PC. Diagnostika treba od Štangla umí číst resit jen periferni veci jako je ABS, klimatizace cidla motoru atd. Ale nedostane se do čerpadla. To umí jen Ford a nebo Bosch ( pokud je tam čerpadlo Bosch ) A kodovat imobilizer s klicem v čerpadle muze jen Ford a to jen s telefonickym spojením se zastoupením Ford v CZ.

2011-07-12 10:46:05

No ohledně egr..zaslepil jsem ho a vše ok..o něco to líp jelo do kopce ale po cca 1000 km se zase řídící jednotka rožla a to si myslím že je zase ten podtlakovej ventil na tom turbu nebo jak píše druhej kolega tady tak to čidlo na výstupu před sacím hrdlem vzduchu to který řídí včechno..tak nevím..repasovaný ventil na to turbo cca 1500,- novej ani radši nemluvím..čidlo nevím ale asi to bude položka..tak kdyby někdo měl a věděl buď o dobrejch těchto dvou dílech a nebo funkčních ihned je oba beru protože teď to nezapíná turbo a s tím vyjet kopec je problém..díky moc..

2011-07-12 10:48:12

jo a koupil bych i funkční egr..to sem zapomněl napsat..když někdo bude mít tak ho vyfotím jak vypadá aby bylo stejný..díky..

2011-07-14 21:57:53

ohledně EGRu, právě jak ho vyřadíš, tak na emisích si absolutní frajer, protože jde jen čistý vzduch do sání a ne bordel z výfuku. Jinak dá se zaslepit i ty EGRy s drátkama, jen tam je třeba dát správný odpor, aby si jednotka myslela, že je vše ok.

2011-07-16 14:06:33

Pro Karel 85: prosim te kolego mas trochu mylne info o ventilu na turbu. To neni podtlakovy ale pretlakovy. TZN ze kdyz nastane situace, ze se nejakym zpusobem zvysi max tlak v sani ( byva tam do 2 atm. ) tak pote tento ventil se vysune a otevre klapku ve vyfuku, ta otevre unikovy otvor a tim se omezi proudeni vyfuk. plynu k turbu a tim padem take jeho vykon. Vsimni si, ze hadicka k ventilu na turbu vede od pretlakove casti. Dale to nemuze byt podtlakovy ventil take z duvodu, ze na turbu podtlak neexistuje. Nebyl jsem liny a skocil do sklepa vyfotil vyf. potrubi a take náhradní turbo, ktere vozim neustale sebou jako rezervu. UZ NECHCI ZAZIT POTUPU, ZE ME DO KOPCE NA DALNICI PREDJIZDELA NALOZENA AVIE Prilozeno foto pro predstavu klapky v parohach.

2011-07-28 13:28:41

Ahoj, prosím tě nevíš na jaké dráty a jaký odpor dát..vyměnil jsem snímač tlaku v sacím potrubí a pořád to dělá to samé..jede bez turba..jinak turbo jsem měl vyndané a dané na prohlídce ve Velké bíteši kde dělají turba a vše ok..bylo prý nedávno dávané nové..jinak ohledně té klapky..kolega má pravdu..je to tak jak popisuje..já jsem to blbě prohlídl a taky turbům nerozumín..tak napadá někoho dalšího něco..nechce se mi kupovat egr..přece jen co když, jen říkám co když to tím nebude a prachy vyhozený nanic..děkuju za příp. rady..už nevím co díl krom toho koupit ten ventil novej..a taky jakmile jsem ho zaslepil tak se motor mnohem pomalej ohřívá protože nejdou výf. splodiny skrz ten chladič..to je taky takový naprd..napřed se mi to ohřálo po cca 5 km a teď je to min. 15 km než to začne být úplně ok a myslel sem si že je to termostatem tak sem ho vyměnil a pořád to samý..díky

2011-07-28 13:31:29

Jinak by mě taky zajímalo co by se dělo když se ten ventil co otevírá tu klapku oddělá..vždyť by to potom jestli jsem to pochopil správně tlakovalo víc a jelo by to líp..nebo se pletu..?

2011-07-29 16:04:40

pleteš, jelikož tam má být správný tlak a ne přetlak. řídící jednotka je nastavena na určitý tlak a na určité podmínky, zvýšení tlaku také zapříčíní vyšší opotřebení motoru

2011-08-08 14:56:19

Ahoj, poradí mě někdo kde bych ten EGR sehnal..origo je cena jak prase a jinak jsou asi dva tipy a cena taky nic moc na to že je to ,,starší" auto..díky moc..docela to hoří..jestli někdo ví budu rád..


Odpovědět

1  2  3