Fórum - Téma


Motor_motorový olej


Fórum Transit / Tourneo Custom Motor_motorový olej

Informace o modelu: Ford Transit / Tourneo Custom


1  2

2015-03-19 16:53:47

Ahoj vsem. Je nekdo obeznameny s tim, jak (a zda vubec) Transit custom pozna ze mu byl vymene olej ci zda to nekdo resi / neresi ? Nehodlam rozhodne cekat ani dva roky, ani 50 tisic nez v motoru vymenim olej. Chci ho menit zhruba po 15 tisicich. O dlouhych intervalech si myslim svoje.

Zajima me, zda funguje "jako stara auta" ze clovek vymeni olej, a nic dal neresi, nebo potrebuju diagnostiku a "rict" mu mas vymenej olej, protoze si sam "umi rict" o olej a potrebuje teda vedet ze uz si rikat nema a ma pocitat podminky jizdy odznova.

Pripadne jestli misto diagnostiky nestaci nejakej trojhmat "klaskon=packa blinkru=zapnout zapalovani" ktere umi rict jednotce v polnich podminkach bez full diagnostiky "mas vymeneny olej".

DIky za relevantni informace.

2015-03-20 16:31:48

Nasel jsem nasledujici postup pro starsi Transity, viz video. Predpokladam ze bude stejne fungovat i na novem. Jedina otazka zni, da se to udelat az kdyz se rozsviti kontrolka (napis dej mi novej olej) nebo to jde udelat i kdyz clovek vymeni olej driv a rict mu tim "pocitej od nuly" ? Fakt nikdo nevi ?

Service light Reset Ford Transit

How to reset Ford Transit Service light

2015-03-20 19:41:14

Tak odpovim si opet sam. Ano, na videu zmineny postup funguje i na customa, a to i kdyz delate vymenu oleje driv a proste chcete jen zresetovat pocitadlo / rict jednotce ze ma novy olej.

1/ Zavrete se v aute.

2/ Zapnete zapalovani ale nestartujte (poloha 2).

3/ Zmacknete brzdu i plyn naplno a drzte cca 30 vterin, dokud se na display neobjevy hlaska ze byl interval vymeny oleje zresetovan.

4/ Zmacknete ok :-D

Vyreseno, dekuji za pomoc

Musim rict ze se mi ford libi, zadna diagnostika neni na vymenu oleje potreba. Jinak podle youtube funguje podobny postup temer na vsechny novejsi fordy .... videl jsem to delat na Mondeu, Focusu, Fieste atd ...

Ted uz me napada jen jedna otazka ;-D Zda by slo jednotce pres diagnostiku rict at si rika o olej kazdych 15kkm :-D Ale to bych chtel asi fakt moc :-D Nebo ?

2015-03-20 20:31:15

ozzy: jde to nastavit diagnostikou.

2015-03-20 20:51:02

Dekuji, az ji budu mit priste pobliz, zaridim

2015-05-29 20:31:49

Ahoj, taky mě přijde měnit olej pa 50tis. naprostá blbost. Já budu měnit každy rok, nebo 15 - 20tis. když to najedu.. A nevíte někdo kolik se tam vejde oleje.

2015-05-29 23:00:31

jacek: použij funkci hledat a najdeš co potřebuješ. Je tu odkaz na Castrol a jeho mazací plán. Jen si to chce dát trochu práce a nepsat okamžitě dotaz. I když chápu, je to jednoduší...

2015-06-02 17:49:27

Ahoj, jsem t sice nový, ale šťoura. Takže není ani tak problém s olejem , jako spíše s filtrem. Známí na VŠCHT Praha udělal rozbor plně syntetic. oleje po 30000 km a světe div se on stále dobře mazal, ale fitr stál za ..... Takže kdo chce šetřit , ale neničit si auto stačí v 15 000 vyměnit jen filtr a dojet to na těch 30 000. Já osobně měním fitr v 10 000 a Olej ve 20 000 prtože ted buhužel jezdím jen kolem komína po Praze jeden start do 20 km a jak víme studené starty stojí za .... Uvažuji o předehřevu jak naftovém tak až bude kde zapojit proud klasickém na 220V . pak by to mělo být OK a motor bude jak ve vatičce.

Děkuji za vychytaný postup výměny i s nastavením intervalu, protože jsem to zatím neřešil. Jinak mě custon vyhovuje mimo dílenského zpracování a 0,8 mm plechů o které se opřu a je v nich hned ďolík, ale to v namáhaných místech doladím po svém :D

2015-06-02 19:40:28

tagr: To třeba platí pro diesel. Je otázka, jestli ten olej bude tak dobrý i u benzínu. Také to závisí na stavu motoru.

2015-06-02 21:53:30

petrdepo: to ano, ale vzhledem k tomu , že jsme v sekci , kde o benzín nezakopnu ... stav motoru bude mít na filtr větší vliv než na olej, protože se filtr dříve ,,unavý" těch 10 000 km by mělo být opravdu bezpečných pro všechny motory , 15 000 pro pořádkumilovné šetřili a určitě se zde bavím pouze o plné syntetice

2015-06-02 22:28:16

tagr:

Osobně si myslím, že po 30tis tis když budu vylejvat olej,bude to kaše která ničí hlavně turbo, a následně všechno co se má mazat. Proč to pokoušet, nemít jistotu a špatné svědomí, že dělám něco blbě. 20 tis km je už hodně na olej,a mluvím o plné syntetice . Takže myslím že 10 až 1tis km je akorát. Tak to dělají ti,co auto má pro radost.

Přepálený olej zanáší všechno co se týká motorových částí. Můj názor. A zase se to rozjede.

2015-06-02 22:48:46

tomenzino: Přesně jak říkáš, pak lidi koukají jak jim padají turba, přidírají vačky, zakarbonovává se olej a dochází k jeho přepalování. Potom každej takovej jen brečí, jé to bude peněz za opravu. Přitom výměna oleje a filtru je ,,pár korun´´

2015-06-04 14:44:25

tomenzino: Jak můžeš přepálit olej pokud máš funkční chlazení motoru a oleje v českých podmínkách při jízdě ??? Vznik karbonu je u moderních plně syntetických olejů úplně někde jinde než bývávalo a je to opravdu hodně spojeno s kvalitou filtru oleje. Turba jsou vyrobena na zhruba 160 000 km a pak by se měl provádět repas uložení a těsnění. V turbu nejsou ložiska ,ale pouze pouzdra a ty nevydrží věčně. Já to tak dělám a nemám s turbem ani motorem žádnou komplikaci. Repas mě vyjde mezi 8000 - 10000 Kč a je na dalších 160 000 km klid. Jasně pokud měníš vše při 10 000 km nic s tím nezkazíš, ale životnost turba se tím o mnoho neprodlouží, protože pak stejně začne ochozené těsnění propouštět více oleje do sání ..... Každý ať dělá co si myslí a na co má

2015-06-04 16:08:59

tagr:

Já jsem o přepálení oleje za jízdy nic nepsal! Každý určitě pochopil, i povadi reagoval správně,

Že když je olej starej je prostě zakarbonovanej!A ten bude vždycky. Rozumíš? !A pak už nemáme jak má a ničí vše kudy teče.

Njn, za Chvilku budeme psát polopaticky

Vždycky někdo ne o napíše, a pak je z toho tohle. Oleje Long life,ničí turba,protože má už jak píšou interval 30tis špatné .mazací schopnosti. A to filtrem nenahradíš!

2015-06-04 18:38:13

tomenzino: Já tomu rozuměl a také nesouhlasím s údajem fordu měnit mot. ol. v 50 000 km protože se to projeví mimo jiné i na turbu. Takže abychom si rozuměli já osobně jsem pro ex. šetřílky uvedl krajn mez na olej 30 000 km ,ale s jednou výměnou filtru a doplňuji max. stáří oleje 18 měsíců , aby to bylo plně ,,po lopatě " :D Jinak osobně jedu v intervalu olej po roce nebo 15 000 km a od 100000 km na motoru dávám olej s nanočást. nebo s molybdenem.

2015-06-04 20:22:47

tagr:

Ano,olej měníš v pořádku. Ford dává ale interval 20tis km. Já osobně měním mezi 10-15tis jak to vyjde.

50 tis dává Ford? To snad neee? !

2015-06-04 22:58:44

tomenzino: Právě u ford tranzit custon je výměna po 50 000 km ...........a u všech nových osobáků minimálně 30 000 km ... takže ???

2015-06-04 23:26:57

tagr: Ano v tom máš pravdu, že u novejch aut výrobce dává takové nesmyslné prodloužené termíny....

Jinak s tím přepalováním oleje a jeho degradací je to pravda a je to ze zkušeností. Zrovna dnes jsem dodělal jedno auto, díky ježděním na tyto intervaly došlo k totálnímu zapečení kroužku a motor šel jak pumpa na sr... Dost nových aut právě tím, že mají malou olejovou náplň trpí právě přehříváním a přepalováním oleje. Nebo je to ještě vinou konstrukce motoru, potažmo vedením mazací trubky k turbu kdy je často blízko tepelného zdroje-výfuku - DPF filtru a díky tomuto dochází právě k častým závadám na mazání turba, potažmo celého motoru. Vlivem tepla dochází k větší karbonizaci a tím přicpávání mazací cesty.

O tom co jsi psal již dříve by šlo taktéž véct dost dlouhou debatu, protože jedinou nezáv certifikovanou společností zabívající se kontrolou paliv v ČR je SGS. Této společnosti zadává plán kontrol třeba i ČOI-ka. To, že si někdo udělá někde v laborce nějaké lab.vyšetření oleje, to dokáže s orientačním výsledkem každej chemik. Ale nikdy to neudělá na stopro. Ale dělej jak myslíš. Já to vidím když lidi jezdí a mění olej třeba po 20 000km jak je motor zakarbonovanej a je hlučnější i to ten olej časem bere a další a další věci. Já osobně sobě i všem lidem které opravuju na nafťákách měním po deseti a když otevřu víčko motoru na nalejvání, je to tam čisté jako když to vyjelo z fabriky. nemluvím o tom, že nikomu nepadlo turbo atd. z důvodu mazání. Kdežto kdo to má zakarbonované, tak se diví, že musí dělat turbo. U aut které dělám není problém mít najeto 300 000km na původní motor a turbo

ANALÝZA PALIV A MAZIV

PRO REKLAMACE

POSOUZENÍ VLIVU

NA ZÁVADU MOTORU

HLEDÁTE OBJEKTIVNÍ PŘÍČINU ZÁVADY MOTORU?

CHCETE DŮKAZY KE SPORU O NÁHRADU VZNIKLÉ ŠKODY?

LABORATOŘE SPOLEČNOSTI SGS CZECH REPUBLIC PROVÁDĚJÍ

NESTRANNÉ POSOUZENÍ VLIVU KVALITY PALIV A MAZIV.

PROČ

TO DĚLÁME?

Poškozený klient při neuznání reklamace závady motoru zpochybňuje identitu

předmětného vzorku nebo kvalitu odběru, výběr hodnotících zkoušek,

nezávislost laboratoře, ale i kvalifi

kaci soudního znalce. Původní vzorek není

dostupný, podstata reklamace je neprokazatelná a majitel vozidla nespokojený.

Servis se stává nedůvěryhodný a silně je poškozeno dobré jméno výrobce

vozidla.

PROČ

PRÁVĚ SGS?

Společnost SGS je největší organizací na světě pro nezávislé kontroly,

inspekce, certifi

kace a zkušebnictví. Pro reklamace vám zajistíme správné

a objektivní podmínky posouzení závady, našim cílem je správné určení

prvotní příčiny k vymahatelnosti náhrady škody.

Proč nekvalitní palivo a zdegradované mazivo způsobují neočekávané závady

motoru?

Palivo nebo mazivo nesplňuje požadavek příslušné normy nebo výrobce

vozidla.

Vlastnosti paliva jsou významně narušeny nevhodnou směsí

s alternativními palivy, povýrobní manipulací, nevhodným skladováním,

úmyslným přídavkem levnější složky nebo cizích látek.

Nekvalitní palivo zanáší palivový systém, mění průběh spalování

a ovlivňuje vlastnosti motorového oleje sazemi, průnikem nespáleného

paliva nebo jeho složek.

Životnost oleje bývá překročená opakovaně nekvalitní výměnou

motorového oleje nebo provozním přetěžováním a pro prevenci vzniku

závady by bylo nutné zkrátit interval výměny motorového oleje.

JAK

TO DĚLÁME?

Odběr vzorku provádíme správným způsobem do vhodných, čistých, řádně

označených a ihned nezaměnitelně zapečetěných vzorkovnic v souladu

s normou ČSN EN ISO 3170. Protokol o odběru vzorku vždy nezpochybnitelně

dokumentuje podmínky a místo odběru.

Vlastnosti paliva či maziva hodnotíme souborem zkoušek na nejmodernějším

přístrojovém vybavení v laboratoři akreditované dle ČSN EN ISO/IEC 17025.

Jednoznačná a přísně dodržovaná pravidla jsou jistotou objektivity pro

všechny strany případných sporů. Technická podpora široké sítě laboratoří

po celém světě je garancí pro využití nejnovějších poznatků z oblasti testování

paliv a maziv.

Při posuzování závady hledáme příčinné souvislosti a navrhneme dodatečné

hodnocení dílů vozidla ke zjištění prvotní příčiny a k zajištění dalších

nezpochybnitelných důkazů.

Výsledky našich zkoušek hodnotíme se započtením nejistot stanovení

a ve vztahu k příslušným jakostním normám nebo požadavkům výrobců

vozidel. Pro soudní řešení sporu zpracuje posudek renomovaný soudní znalec,

který je odborně způsobilý pro řešení závad motorů vozidel.

CO

ZÍSKÁTE?

Důvěru klienta ve spravedlivé řešení

Kompletní, nestranné, odborně způsobilé a mezinárodně uznatelné důkazové

materiály, včetně posudku soudního znalce pro případné řešení sporu

Navíc pro pravidelnou smluvní spolupráci při reklamacích poskytujeme

Technickou podporu i aktuální informace o kvalitě paliv a maziv

v České republice

Výhodné podmínky pro další programy kvality společnosti

SGS Czech Republic

SOUVISEJÍCÍ PROGRAMY

KVALITY SGS CZECH REPUBLIC

Pečet ́ kvality motorových paliv

Monitoring terminálů motorových paliv

Monitoring kvality motorových paliv

Hodnocení kvality výměny motorového oleje

WWW.CZ.SGS.COM

2015-06-05 04:22:51

povadi: no o kvalitě české nafty ve srovnání se zahraničím je zbytečné se bavit a její vliv na nejen olej je nesporný.

2015-06-05 05:57:38

Tady byla rec o oleji Kdy jsem se Ti snazil vysvetlit jak je to s degradaci oleje. To o te nafte je znama vec, to jsi nenapsal nic noveho. Tady je to nejvic o mazivosti a penivosti? Coz jsou dva nejvetsi zabijaci cerpadel a vstriku. Jinak tato laborka nekontroluje jen naftu, ale i olej a jine komodity.


Odpovědět

1  2