Fórum - Téma


Motor+Transit-vše okolo EGR,odstranění apod


Fórum Transit V / VE83 Motor+Transit-vše okolo EGR,odstranění apod

Informace o modelu: Ford Transit V / VE83


1  2  3

Leo
Leo
2015-01-24 23:25:05

tomenzino: Tome, jsem člověk který má ruce od šmíru i když používám bílé gumové rukavice. Napíšu třeba jen o Transitu, ale zkušeností je víc. Euro 2- po prvních 100tis km nános cca 6mm (na českou naftu), Euro 3- 4mm, Euro 4 když má dobré vstřiky tak po těchto km téměř bez nánosu, bohužel u tohoto modelu proniknou saze kolem hřídelky egru nahoru do el. krabičky která ho ovládá. Třeba při první chybě to rozebereš a vyčistíš, ale interval je stále kratší a haldu tisíc klienti moc dát nechtějí. Pak u tohohle modelu, saze jdou na čidlo, které je v sání naproti výstupu z egru, jde opatrně vyčistit, ucpe se taky tak v průměru okolo 100 000km když auto ztratí výkon a rozsvítí žlutou MIL. Proto halda Tranzitů jede ve stokilometrové rychlosti pod 7 litru a některé vozy se nedostanou pod 10l. Výměna motorového oleje s činností egru nemá zpčátku nic společného, tedy než nečistoty v oleji poničí písty, kroužky, začne v motoru mizet více olej pak samozřejmě spaliny prohnané egrem jej i sání ucpávají daleko rychleji. Složení plynu z výfuku který je prohnán egrem který je třeba přicpán ze 2/3 mi prodlouží životnost egru i čidla. U haldy majitelů tedy na celé jejich vlastnictví vozu. Dovolil bych si přirovnat Tvůj egr k tvému břichu s velkou porci fazolí kterou jsi mu dal. Už jen chybí ta trubka od zadní části těla rovnou do úst- tedy sání. Ale ty po fazolích nekoukáš na TV, ale musíš jít, tedy plíce pěkně makaj.(Při jízdě na plný plyn je EGR zavřen). A kutil co ucpe trubku, nebo alespoň přicpe, Ti zlepší pocit z nedostatku kyslíku a tím i zkrátí dobu kterou někam jdeš. Snad Ti vyloudím i úsměv na tváři, nevěř moc údajům co2, NOx co nás jimi výrobci krmí, nejsou mimo zkušebnu vůbec pravda. Většina motorů na naftu po přechodu z Euro 4 na Euro 5 zvedla spotřebu o 10-20 procent i přesto, že prodloužili poměr převodů, auta jsou lehčí, aerodynamičtější a opravdu to není jen regeneracemi v DPF. Samozřejmě tvoje rychle najeté km , na vysoký kvalt, oddálí případnou poruchu vzhledem k ujetým km. Egr je otevřen víceméně v menších otáčkách a tam Ty motor moc nepožíváš protože pořád letíš.

2015-01-24 23:51:52

leo:

Jistě máš pravdu, napsal jsi to hezky, i ten úsměv byl

Máš samozřejmě pravdu, Transit je těžší, i celkovå váha je vyšší, tzn . že motor je více namáhán, více kouřī při zátěži atd.

Ale rozhodně bych EGR nezaslepoval. Myslim že to v konečné fázi stojí hak více času co se tím člověk zabývá, a někdy ne na poprvé se povede, a stejně se někde něco projevī.

Myslim že to za to nestojí.

Ale je to asi každého věc, jak si s tím poradī

Leo
Leo
2016-03-19 11:27:35

Tady foto z ebay.uk kde nabízí profi ucpávky přesně k čemu jsem dospěl já, na základě dlouhodobého zkoušení. Pro Transit 2,0 a 2,4 Euro 3. S dírou cca 10mm pro Transit 2,2 a 2,4 Euro 4.


Odpovědět

1  2  3