Fórum - Téma


Motor+Transit-vše okolo EGR,odstranění apod


Fórum Transit V / VE83 Motor+Transit-vše okolo EGR,odstranění apod

Informace o modelu: Ford Transit V / VE83


1  2  3

2014-01-10 20:16:22

Dobrý den, mám necelý rok 9ti místný ford transit 2,5L TD, 63kW, r.v.:99, najeto 270 tis. km.

Před nějakým časem jsem začal pozorovat samovolné zvyšování volnoběžných otáček. Napřed jen občas, teď už jsou zvýšené pořád na cca 1500 ot./min. Diagnostika ukázala chyby EGR ventilu (je stále otevřený na 27%). Jiný se mi nepodařilo sehnat, proto jsem ho zaslepil... Výsledek byl ale nulový. Pokusil jsem se resetovat ŘJ odpojením baterie a doufal jsem že se to třeba nějak "srovná". Výsledek opět žádný, jen se na diagnostice zobrazily další chyby, včetně chyby palivového čerpadla (jedná se o čerpadlo LUCAS - el. řízené). Z toho usuzuji, že EGR ventil na volnoběžné otáčky nemá vliv. Chyby nelze z řídící jednotky vymazat. Odhaduji, že pokud by bylo čerpadlo porouchané otáčky, resp. výkon by se snížil. auto ale jinak jede jak má a jde hezky za plynem. Výměna čerpadla není levná záležitost a proto bych chtěl zjistit, jestli je možné, že "vadné" čerpadlo může způsobit zvýšení volnoběžných otáček, nebo jestli hledat závadu jinde? Díky za odpověď.

 petrdepo  
2014-01-10 20:59:50

stangha: Zkus zaslepení odstranit a místo toho zkontroluj důkladně hadičku k EGR ventilu.

2014-01-10 21:04:31

petrdepo: myslíš že by to dělal ten podtlak? ale je divný že když jsem ten egr zaslepil (otevření z 27% -> 0%) tak se nic nezměnilo...

 petrdepo  
2014-01-10 21:09:46

stangha: Může to být. Proč by to jinak hlásilo 27%. A nebo může být EGR ventil zatuhlý nečistotami. Možná, že ho bude třeba vyčistit. Ten údaj 27% by mohl řídicí jednotce dávat signál o tom, že má naladit jiný režim provozu motoru (i když to není třeba nouzový režim).

2014-01-10 21:10:46

stangha: Ahoj,

jistě, že se nic nemůže změnit, když by ten podtlak byl špatnej.

Jde o víc věcí. Předně diagnostika byla jaká? Univerzální i když třeba kvalitní jako je třeba KTS-ko od Bosche, Delphi a pod. můžou psát buď jinou kódovou závadu než je skutečná, nebo vůbec nic. A taky s nima nejdou všechny chyby vymazat. Proto by to chtělo přímo ford diagnostiku. Já si ji taky pořizoval abych dokázal říct lidem co tomu skutečně je a ne jen tak tušit co asi to může bejt. Jinak čerpadlo to taky může dělat. Tam záleží co mu je, někdy je to oprava za pár korun, odchází tam ventilky, někdy je to draší.

2014-01-16 16:50:23

HELP HELP

Tak jsem zaslepil EGR . Jenze sem po te ani nenastartoval. Na palubovce se hed rozblikala kontrolka zhaveni ze je neco spatne a auto ani nenastartovalo.

2014-01-16 17:10:20

nevymýšlej věci již vymyšlené a pokud se do toho pouštíš udělej to tak jak je psáno...

2014-01-16 17:22:04

Jn . mas pravdu ja zaslepil u egru privod vzduchu do motoru misto privodu spalin , , no i mistr tesar se nekdy utne , je to sice par cm od sebe bohuzel jinej otvor , jdu to predelat

2015-01-23 09:55:07

Dobrý den mám dotaz ohledně egr ventilu.

Ford transit 2, 5 TD 4GE r.v.1999 63 kw auto nejelo , a na palubovce svítila kontrolka. Podle rady jsem vyčistila EGR ventil , auto jede super, neškube, dobře startuje. Ale kontrolka svítí pořád. Tak jsem jela na diagnostiku orig. Ford že by jsem nechala chybu vymazat ale stále to ukazuje chybu EGR ventilu. Nevíte co by to mobli být. I jsem odpojila baterku. Auto jezdí perfektně. Díky za radu Monika

 petrdepo  
2015-01-23 10:30:23

8onika: Pokud je EGR elektronický (vede k němu kabel), tak se myslím musí vyřadit jeho sledování v softweru řídicí jednotky.

2015-01-23 10:42:34

petrdepo: Petře, je několik typů a o vládání EGRu. Podtlakovej, elektrickopodtlakovej a plně elektronickej. To, že k němu vedou nějaké kablíky neznamená, že je elektronickej. Podle toho se pak řeší i po případném vyčištění mazání závady a případné znovuneroužnutí kontrolky. U elektronického se musí nejen smazat chybová hláška, ale i nastavit krajní polohu...

2015-01-23 10:45:33

8onika: Ahoj, když to bylo na Ford diagnostice a stále to ukazuje chybu EGR, jsou dvě možnosti a to záleží přesně podle kódu závady EGR kterou to vypisuje. Nevíš náhodou co to psalo? Nebo mi zavolej a k něčemu se doberem.

2015-01-23 10:53:49

petrdepo: ano vede k němu kabel

2015-01-23 22:07:46

8onika: já pohýbal relátkama v pojistkovce a kontrolka zhasla, poté sem chvilku jezdil a chcíplo čerpadlo...

Leo
Leo
2015-01-24 00:50:54

Slíbil jsem před rokem a půl, že napíšu k Transitu Euro 4, tedy mladší než 2006, jakou potřebuje ucpávka díru, aby systém recirkulace byl částečně ošizen ale nerozsvěcelo to Mil kontrolku. Po 2 letém testování, najetí cca 30 tis km jsem na 12 mm díře v ucpávce. Chybu mi to ještě občas rozsvítí, ale interval je někde mezi 3 000 - 10 000 km. Což mě vlastně u moderního vozu ani neobtěžuje. Atosnap kterým to mažu, stojí už jen pár stokorun a vozím sebou v kastlíku. Jen jsem předělal zásuvku EOBD pod příčku plastového deklu pod kterým je jinak nešikovně schovaná. Díru již zvětšovat nebudu, je to konečné řešení.

VB je nejznámější zemí v ucpávání, dnes již přicpávání egrů na světě. Třeba na jejich EBAY najdete haldu těchto produktů. Při proměření přes obrazovku počítače u tohoto modelu vozu je díra někde na 15 mm a tam by se MIL již opravdu neměla rozsvěcet.

2015-01-24 01:51:56

leo:

No je sice fajn, že se tady a mniho lidí zabývá zaslepení EGR ventilu, ale proč vlastně? Aby auto jezdilo rychleji o 5km v hodině?

Nebo proč?

Tolik energie tady vkládáte na vyřazení EGR ventilu!

Pokud se pravidelně mění olej, což je hodně důležitý nejen pro motor, ale i třeba pro turbo pokjd je , i když to nevypadá tak to tak je, a kontrolují se určíté věci, neni vlastně čeho se bát! Mám to sam osvědčené tak vim z jakého pohledu to píšu! Třeba totalně ucpaný plastový sanī, u Transitů, ale ne špatnou chybou motoru, jen že nekdo jezdí na doraz a olej mnoho km přes 20 tis! Je to o nás o chování k tomu motoru! Mam TDCI a tak jak se chovám,

tak jezdí! Saní jen mastný, ale čistý na bílou rukavici, a najel jsem 110tis. km za 4 roky! Mám Mondeo 2.2 TDC!I jak jistě všichni víte.? Tak se zamyslete, čím ty závady mohou být?

Kritiku klidně povězte, ale muj jasný názor máte, a to je za všechny Transity!

2015-01-24 08:05:01

Tak je to tady zase.Asi jsem jezdila dlouho na rozsvícenou kontrolku a auto zase nejede. Tak to spadlo zase do nouzového režimu? Myslíte že na diagnostice by tu chybu vyřadily? Omlouvám se že neustále otravuju ale ..... díky všem

2015-01-24 08:18:30

8onika: Psal jsem Ti, že musíš vědět co to přesně vypsalo za závadu a taky záleží na typu diagostiky. Může jít jen o špatné nastavení, vadné ovládání EGRu, poruchu uvnitř, či špatné načtení a s tím možnou závadu na svazku a pod.

2015-01-24 08:30:15

Jo, jo vím.Tak jsem jen ženská.To dáme dohromady.Musím.Zjistím přesně ty závady

2015-01-24 08:44:03

8onika: Zjisti a klidně zavolej


Odpovědět

1  2  3