Fórum - Téma


Motor+Transit-vše okolo EGR,odstranění apod


Fórum Transit V / VE83 Motor+Transit-vše okolo EGR,odstranění apod

Informace o modelu: Ford Transit V / VE83


1  2  3

2012-01-27 16:36:18

Máte někdo zkušenost jak u Transita 2.5 1997 tento ventil vyřadí z provozu?Je to na prd,snižuje to výkon a zasí*á sací potrubí...

2012-01-28 18:18:29

Zaslep tu flexibilní opředenou rouru u výfukového potrubí.Já jsem použil nerez 1mm a 5let bez problémů.Mám 2,5 d 51kw předěláno dlouhým potrubím jiným čerpadlem a vstřikama na 56kw.

2012-01-28 21:19:03

Moc díkJak řešíš emise???Projde to???

2012-01-28 22:04:33

Vyřazením egr změníš množství něčeho,co se na stk nenechá analizerem výfukových zplodin změřit.=nezjistí nic.Několikrát stk-bez závad a zdůraznuju-memám žádnou protexi

2012-02-08 21:30:19

a nezvýší to zaslepení egru spotřebu ?

2012-02-09 12:31:06

Spíš naopak .EGR-je li netěsný tak to přisává i když nemá a to vadí.Já po zaslepení pozoruji rovnoměrnej tátah od 1000 ot do 3300 ot.Spotřebu +-10l ale jezdím jen město a studenej.V létě 8,5l ale to je 2x do roka.

2012-02-09 17:13:24

zajímavé, já tedka posledních cca 5000 km píšu tankování, tak sem zvědavej kolik mám průměrku, ještě chvilku budu pozorovat, a pak hodím do tabulky najety km a spočtu průměr, ale tipuji, že bych mohl bý kolem 8,5 litru

2012-02-09 19:35:33

Já si to nepíšu-jen při tankování vynuluju denní počítadlo a vím 600km=cca 55-60litrů.Mám 2,5D rok 99 a 51kw-předějanej na 56kw-přidáno na čerpadle a jezdím skoro pořád na plnej a po městě.

2012-05-20 00:24:45

Ahoj, máte někdo zkušenost s vyřazením EGR-ventilu (resp.ze zaslepením) u FT 2,0Di l -63kw z r 08/00-05/06? Má to nějaká rizika? Musí se při tom sundavat přední maska....apd? Jak se to pak chová např v charakteristice výkonu..apd. Díky za rady a zkušenosti O.

Leo
Leo
2012-05-20 16:01:56

Ano já to dělám běžně od modelech roku 2000 TDDI Euro 3 v Čr většinou u dovozu špatně zapsáno jako Euro 2. Neodpojovat hadici podtlaku, pozná to řídící jednotka, musí se zaslepit plechem, pozor hliník to propálí, používám 3 mm ocelový plech a bez potíží. Výkon to moc nezvedne a prodlouží životnost egru téměř na nekonečno protože se neucpe a nevydře. Má to své ale v případě mikrobusu s vyhřívaným výměníkem před egrem je pomalejší nástup topení.

Euro 4 od 2006 to testuju, tam jednotka pozná ucpaný egr a po cca 250 km rosvítí MIL kontrolku. Řeším to vyvrtáním malé dirky do plechu kterým ucpu, jsem na 7 mm otvoru při dojezdu 1000km než mil rosvítí chybu.Až testování dokončím dám vědět. Bude se jednat jen o částečné snížení průtoku,, horkých sraček do válců".

PS:Je to zásah do emisního systému a tím se jedná nelegální ůpravu. Při emisním testování mi ale kouřivost vyšla menší s ucpaným egrem a jiné částice se u nás neměří.

2013-10-17 17:42:33

Zdravím Vás kolegové, existuje nějaká možnost vyřadit EGR ventil u Transita 2,2TDCi,103kW,r.2008?

Děkuji za odpovědi, Karel

Leo
Leo
2013-10-18 20:52:29

karelr: Karle vlastním přesně model na který se ptáš. Našel jsem jedinou tuningovou firmu která je z Anglie která inzeruje, že to umí. U nás v Čr. nejspíš pořád nikdo. V Anglii se na prodává ucpávka z 2 mm plechu s 10 tkou dírou uprostřed. Sníží to množství plynosraček jdoucích z výfuku do sání o cca 70%. Trochu to i sníží spotřebu, má to jediné ale. To je nepatrné snížení síly motoru v nízkých otáčkách při rozjezdu s ohřátým motorem. Já jsem začal bez diry. Milka po 300km hlásila chybu.Postupně ji převrtával až na 8 mm, po cca 800 km házelo chybu. Poslední převrtání na 9 mm a od té doby ujel asi 10000km bez jejího rosvícení. Jinak mám druhý měsíc nahraný Eco čip a konečně jsem z té puvodně blbé charakteristiky motoru docela nadšen.

2013-10-18 21:34:25

leo: Leo děkuji za reakci na můj dotaz, auto jsem koupil v srpnu 2012 z Dánska - origo Sportvan, šestimístný,najeto pouze 60.000km. Vždycky jsem měl transita jako "domácí" dodávku a proto když jsem praštil s prací pro německo-americkou firmu a šel do soukroma byla náhrada služebního osobáku(octavia) tímto tranďákem jasná volba. Synovi jsem vyřadil EGR na octávce a překvapila mě ta změna k lepšímu po všech stránkách, no ale Ford je jiné "kafe". Tak citlivoučkej motor se hned tak nevidí, ne že by nejel - mám teď 96.000km (měnil jsem jen žhaviče a baterky)a chovám se k němu tak,abych předešel některým char.závadám. Z čipování mám obecně strach,ale Tvoje zkušenost mi dodává odvahu to řešit - Eco čip Ti dělali u Autochip ?

Říkáš že, kombinace ucpávky+ Eco čip = auto jede líp,za míň a bez plynosraček?

Leo
Leo
2013-10-18 22:33:19

karelr: Bohužel máš 2008. V tom roce proběhla změna výroby technologie pístu(konečně k lepšímu), já mám asi květen a to byla ještě sračka, už si nepamatuji přesně měsíc kdy to změnili. Koupil jsem to nejsilnější abych to nemusel čipovat. Bohužel charakteristika motoru, při rozjezdu jsi za idiota co neumí se spojkou, v 1700ot min ti to zlomí vaz a od 2500 to spíš jen vadne mě přiváděla k šílenství. Nechal jsem to nahrát v Hor.Počrnicích jako Tom. Řekl jsem jim ať mi dole přidaj rozumě co nejvíc, vyrovnají tu křivku stršného nárustu turboefektu a nahoře přidají jen ve variantě EKO aby v pístech nebyly díry. Ve volnoběhu bohužel nedokážou dávku paliva přidat (ale na to mám už vymyšlenou jinou fintu). Při defenzivní jízdě se dostávám z čipem na dojezdu z 930km nad 1000km. Když předjíždím a nejni čas ztrácet čas nemusím brzo řadit kuli tomu, že to brzo vadne. Prostě se to příjemě přiblížilo benzínovému Tsi. Po nahrání se i snížily vibrace motoru při jízdě se zatíženým podtočeným motorem. PS: Já mám už nové písty z 2010. Minlulý měsíc jen v mém okolí padly 2 tyhle motory z těhlech let, obě byli obytky a majitelé je měli hodně rádi.

Nemusíš však z toho mít velký strach cca 100 000 kč to spraví a pak už to nebude praskat.

2013-10-21 11:07:08

Cau

Chtel bych se Leo zeptat , mam 2.4 TDDI 66 kw 2001 najeto 330 tisic . Tusim ze si mel i ty tenhle motor. Doporucoval by si mi nejake upravy , jako zaslepit EGR. Nahrat nejakej chip . ci dat jednohmotu az budu memit spojku. Ja sem najel zatim asi 30 tisic km bez vetsich problemu ,vzdy sem dojel dom. bezna spotreba okolo 8 litru. Trochu mi vadi vetsinou pri studenym startu, pomalu poustim spojku HRK a motor stoji. do kopce zadna slava ale to je tech 66kw. Hlavne se chci zeptat ohledne toho EGR do kterych mist tu zaslepku davas a kolik to pro me bude mit prinosu. Zatim je to vse naladeno tovarne ale kdyby prece to slo nejak polepsit , dik za kazdou radu, Rada

 petrdepo  
2013-10-21 11:23:12

jesterka: Nemá spojka při jemném pouštění při rozjezdu snahu drnčet ? Jestliže by se to dělo i při teplém motoru, tak by to mohlo znamenat, že už je zralé obložení spojkové lamely a nebo možná prasklá pružinka v lamele. (známému se to stalo). Lamela potom špatně tlumí kmity při rozjezdu, kdy prokluzuje než ji pustíš úplně..

2013-10-21 15:44:44

Vim co myslis ale nedrnci to. at poustim jak poustim tak to nedrnci. proste to motor neutahne a v mziku se zastavi. jak kdyz lusknes na prsty , ve zlomku sekundy se zastavi nedobiha , proste stoji. Ale uz sem to na foru cet ze to tyhle motory delavaj , musis pridat vic plynu, vic otacek a pomalu se rozjet.

Leo
Leo
2013-10-22 23:56:58

jesterka: Je to jak píšeš, má to ukrutně slabý výkon při rozjezdu.Musíš se naučit pustit spojku do záběru a pak ji držet ve stejném místě než jedeš tak 5 km/h. Jak se ti sníží otáčky někam pod 600 tak to chcípne i když už jedeš a třeba i dáš plyn, to je normální. Někdy od 2004 fabrika trochu aktualizovala softvér k lepšímu, pak maj trochu větší krouták a tolik nechcípaj pří rozjezdu. Blok motoru je stejný jako u 120 nebo 125 PS. Takže čipovat bez problému u vyzkoušené firmy na tyto koně. Co se životnoti motoru týče, některé serie měli vadné pístní čepy a nebo rozvodové řetězy ale to by se už dávno projevilo. Ale i u vozu co se zrovna fabrice povedl bych si nechal rozvodový řetěz vyměnit když má přes 250tis.km. Egr nejlépe ucpat plechem před egrem, tím se prodlouží jeho životnost i životnost motoru. Bohužel u verze s výměníkem vody před egrem, tedy většinou mikrobus dojde k tomu, že topení má pomalejší nástup. Jezdíš li sám tak dávám dvohmotu, pujčuješ li auto jako pujčovna tak jednohmotu. Je to hlučnější ale jen malý rozdíl. Jediná pořádná přestavbová sada na jednohmotu se prodává ve fordu. Je u ní i větší řemmenice na kliku, pak se ty vibrace více tlumí. Jakákoliv jednohmota je daleko těší než dvouhmota.Tak horší spotřeba a horší akcelerace.Ale zase pro tahání těžkých vleků výhoda, víc vydrží a motor má větší setrvačnost.

viki  
2013-10-23 00:10:59

katastrofa je zpátečkatu jsem nepochopil doteď naložený trochu do kopce a spojka pláče a pláče 2,4tddi 92kw zadohrab

Leo
Leo
2013-10-23 00:30:48

viki: Já ji pochopil hned. Roztočíš to na 3000ot. min a 30 kilometrovou rychlostí vyletíš pozpátku do kopce ke skladu jek Šumachr.

Když jsi měkej tak otáčky necháš stejný a spojku vyšlápneš jen napůl a v klidu vycouváš 5 kilometrovovou rychlostí kam potřebuješ. Servis se těší na brzkou výměnu.

Testoval to asi Stig a okruh musel jezdit po zpátku, tak do zadu je to rychlé a dopředu pomalé. Ještě tak 20-30 let a budou vědět co by jsme potřebovali.


Odpovědět

1  2  3