Fórum - Téma


Motor+Transit-těsnění pod hlavou


Fórum Transit VI / V184 / V185 Motor+Transit-těsnění pod hlavou

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185



2010-04-23 21:53:09

Zdravím pánové. Ztrácí se mi voda v expanzce. Po zaradování, že to by to mohlo být těsnění pod termostatem, ze kterého kapalo přišel smutek a všechny příznaky směřují k tomu, že se bude měnit těsnění pod hlavou. Nemáte někdo nějaké zkušensoti? Jaké to může mít následky apod.

Dolívám asi 1L nemrzky na 1000km. Začalo to tak, že se mi porouchal alternátor a při otevření kapoty jsem zjistil, že prostě nemám vodu. Tak jsem tam nalil asi 3 litry kapaliny, aby se hladina dostala na uroveň max. Teklo pouze z termostatu, ale po výměně těsnění voda mizí dále a všechno v motoru - všechny hadice jsou suché. Do nádobky sem tam vyleze vzduchová bublina a vody ubyde, z čehož soudím, že to bude prasklé těsnění pod hlavou..doufám že nic horšího..Kámoš mi poradil, že když už se s tím bude někdo drbat, mám si nechat přebrousit ventily a seřídit hlavu. Nevíte, na kolik by mě tahle sranda mohla vyjít a kolik třeba satojí nový motor?

2010-04-24 12:04:00

pokud by bylo prasklé těsnění pod hlavou tak by šla voda bud do oleje-mléčně zabarvený olej, nebo by motor foukal do vody a ta by lítala ven expanzkou, pozná se to podle hnědě zabarvené chladicí kapaliny. Já bych možná hledal závadu na schnilém chladiči, ono to jen vlhne a jak je voda horká tak se velmi rychl eodpařuje a loužičky to nedělá

2010-04-24 12:08:12

Mě se dělo něco podobného na escortu, pak jsem zjistil, že to bylo vodní pumpou, ale nevím jak to má tranďák.

2010-04-24 14:27:31

no trandák taky nemá vodní pumpu nesmrtelnou a je fakt že voda teče pak pod tozvody a němusí být vidět

2010-04-24 21:39:29

díky chlapi, nevím no, díval jsem se na olej, tak nepřibylo ho ani nějak neubylo..podle měrky to vypadá že ten olej je normální..aji jsem si ho rozetřel mezi prstama a nevidět nic, že by tam byla voda...jinak voda v nádobce je taky v normálu..zatím se ani nepřehřívá motor, vše ok akorát prostě ubývá..jsem domluvený s jedním pánem, že mi to zkusí natlakovat a budeme se dívat, jestli někde neteče..ve fordu jsem se ptal, co nejčatěji a jaké díly jdou ve spojení s chlazením, tak mi řekli, že buď hadice nebo nějaká komora nad prsama ale nevím, kde jsou prsa více jsem se nevyptával..jinak pumpu mám krásně suchou..podle tátového auta, co má uplně stejného tranďáka, tak ten ji má trochu zamoklou..co jsem si akorát všimnul je, že na třetím válci, jak jde vstřikovací trubka, tak je zamoknutá, jinak všechny suché..tak se mi to jeví, jako by teklo do válce pře těsnění...ještě zkusím prstem na to sáhnout a ochutnat, jestli to bude sladké, tak je to jasné...

2010-04-24 22:10:02

Jinak kdyby ti šla voda do oleje (prasklé těsnění pod hlavou), pak bys to poznal hlavně na víčku kde se dolívá olej, bude na něm bílá pěna. Nicméně ta pěna se tam tvoří i když jezdíš krátké vzdálenosti, ale to by jí tam bylo méně.

2010-04-25 09:38:15

přes vstřiky se ti tam voda dostat nemůže to bud v klidu

2010-04-25 20:42:05

pro Indian: jo to vím, jak jsem měl starou Š105 tak se udělalo na tom takové kafe na te zátce. Nevím právě, jestli to samé je i u dieslu. Pořád doufám, že to bude nějaká banalita. Víčko mám čisté uplně. Zítra zkusím zajít do nějakého servisu ať mi to natlakujou.

2010-04-25 20:46:12

Neviděl bych důvod proč by to mělo být jinak než u té Š105, protože princip tvorby toho kafe je stejný a to spoení vody s olejem a ještě jsem neviděl motor co by to měl nějaký jinačí.

2010-04-25 21:29:52

to mě uklidňuje..dám vědět co to bylo

2010-05-04 17:58:34

tak nakonec jsem na to přišel sám.. lehnul jsem si pod auto a uviděl, že je chladič oleje tam, kde se dává olejový filtr, celé to žebrování červené od kapaliny. tak jsem se podíval líp a byla to hadice co jde z toho chladiče do topení a ona se opírá o startér a nějaký šroubek..vibracema se to předřelo a z toho to kapalo. tak mi kámoš tam dal ze staré hadice takovou záplatu a drží to, voda neubývá. stejně mám objednanou novou hadici, ale tu výstuhu tam dám i tak, protože za pár tisíc kilometrů by to mohlo být zase..nová hadice (cca 25cm) u Forda origoš 873,- Kč


Odpovědět