Fórum - Téma


Spotřeba_Transit VI


Fórum Transit VI / V184 / V185 Spotřeba_Transit VI

Manuály  |  Inzerce  |  Model Ford Transit VI / V184 / V185  |  Naše vozidla


1  2  3

 petrdepo  
2014-01-30 17:13:30

jesterka: Tak to vypadá opět na termostat. Zkontroluj, jestli nejsou teplé hadice ke chladiči. Pokud je termostat vpořádku, tak hadice ke chladiči musí zůstat studené až do cca 75 stupňů a pak se teprve mají pootevíráním termostatu začít zahřívat. V 80 stupních teprve termostat začíná otevírat naplno.

viki  
2014-01-30 18:37:36

no zrovna jsem přijel auto mě topí krásně přirovnal bych to s klidem k osobáku iveko co jsem měl na tom bylo podstatně hůř

papundekl vodě do velkého okruhu nezabrání

2014-01-30 20:33:19

Leo : tak termostat vyřešen , auto topí jak dřív . Po laborování ohledně startů , jsem zaslepil EGR a start je doslova na cvrknutí , krásně plinule reaguje na přidání plinu i z malejch otáček . Jen když přidám a motor začne táhnout , tak je prostě hlučnejší . Po ucpání EGRu o něco víc než předtim . Jakou máte skušenost . Děkuju.

Leo
Leo
2014-01-31 21:48:35

Ještěřáku, je to přesně jak píše petr z depa. Já si už v zoufalství při řešení těchto potíží koupil laser teploměr a měřim si snim vařené termostaty ve vodě. Teplota měřená z vrchu hadice je samo zkreslená ale poznáš rozdíl na vstupu a výstupu z radiátoru topení a usoudíš jestli je to zanesený radiátor. Jednoduše můžeš ty teploty porovnat u stejného modelu auta který maká dobře. Jinak blbých nových termostatů jsem už vzteky vyhodil několik, kuli jednomu jsem kdysi rozebral i motor. Do hadic cpu Termostaty za 300,- z R 5 kde si vyberu teplotu podle sebe a potřeb stroje. Rozdíl termostatu třeba jen o 5 C navíc je pak v zimě ukrutnej rozdíl. Neodpověděl jsi mi ale na otázku z minule v kolika stupních Ti vletí voda do chladiče když jsi připojen na diag.a vidíš realnou teplotu.

Valdo, v MB 207 jsem kdysi skoro ohluchnul, jak to fičí v sacím potrubí netuším

2014-01-31 22:02:29

ok ok , dik za rady

Zejtra na to mrknu , hlavne na ty hadice k topeni a za jak dlouho pusti termosat vodu do chladice , nebo jestli termostat nepropousti , u vsech aut jde na budiku videt praci termostatu , nahoru a dolu , u me rucicka drzi vytyceny misto a nepohne ani o pid , i to by mohlo neco znacit

 petrdepo  
2014-02-01 09:25:16

jesterka: Nejde o to, za jak dlouho pustí termostat vodu do chladiče ale o to, při jaké teplotě tam vodu pustí. Pokud by to bylo pod těch cca 75 stupňů celsia, tak je termostat špatný a motor nebude dostatečně ohřátý, bude mít větší spotřebu a topení bude také špatně topit. Teprve po propuštění vody termostatem do chladiče otevři vodu do topení (současně se zapnutým ventilátorem na 1.stupeň) a u výstupní hadice výměníku topení zkontroluj, za jak dlouho se výstupní (vratná) hadice ohřeje. Pokud voda na výstupu bude a zůstane horká, tak přepni topení na plný výkon a zase sleduj teplotu výstupní vody. Pokud se voda na výstupu hodně zchladí, tak je výměník zarostlý a byde ho třeba vyměnit. Většinou se ho totiž nepovede baz speciálnějších chemikálií dostatečně vymýt, aby se plně zprůchodnil.

Leo
Leo
2014-02-02 22:00:37

ještěrka: Termostat Wahler pro tohle auto otvírá v 74C.

Termostat Calorstat v 88C.

14C je sakra rozdíl.

To, že Ti funguje dobře nemá žádnou vypovídací hodnotu o teplotě kdy se to stane.

 petrdepo  
2014-02-02 22:04:22

jesterka: A teplotu hadic ke chladiči jsi zkoušel ? Jestli je termostat vpořádku, tak musí zůstat studené až do těch cca 74-75 stupňů.

2014-02-03 08:45:49

Jelikoz jsem s jizni moravy , vse pokryla 2 cm ledovka , s autem se neda ani pohnout a je tezce zakonzervovane v ledu musim pockat nez se to vse rozpusti , ale s tim termostatem ze kazdej muze otvirat pri jiny teplote , to je pro me novinka, jdu pohledat fakturu popripade krabicku co tam mam.

2016-12-10 13:47:07

zdar,mám Ford Transit 2,4 TDE, 85kW, rok 2005,žralo mi to cca 9l/100km při 120km/hod. Ale měl jsem zaseklé táhlo k pumpě (nebo co to je), která reguluje množství vzduchu do turba takže víc jak 3500ot./min se z toho nedalo dostat. Ted už je to uvolněné, jede jak F1 a navíc jsem vyčistil zanesené EGR...no a žere to 12l při 120km/hod. Nevíte kde udělali soudruzi chybu?Ještě zvažuju zaslepit EGR ... možná dolít vodu do ostřikovače by taky pomohlo

2016-12-10 16:59:45

onderson: Vždyť píšeš, že to jede jak F1. Tak čemu se divíš.

2016-12-12 10:53:28

fahrer: asi jsem to špatně napsal...při stejném stylu jízdy a při rychlosti 120km/hod po dálnici mi to teď bere 12l/100km. Čekal jsem, že po opravě toho táhla se vzduchem pro turbo to bude papat míň Samozřejmě zrychlení je teď super, ale při klidné jízdě po dálnici jsem teda očekával i trošičku nižší spotřebu - jezdím hodně úsporně, nikam se neženu.

2016-12-12 11:08:50

Ja sem zaslepil EGR a žádná změna , výkon + spotřeba beze změny. Akorat v srdci klid že Egr zustane čistej a už se nikdy nepo..... :D

2017-05-15 18:09:05

jesterka: hele chlapy s tou spotřebou 8l/100km mě fakt štvete Já se nemůžu dostat pod 10l když jedu jen 100km/hod po dálnici. Mám nový olej s aditivem, vyvážený kardan, výborné vstřiky,nový výfuk, kola i baterie OK a tak bych mohl pokračovat. Teď jsem odpojil EGR tak to lehce kleslo, možná nějakých 0,5l, ale víc ani náhodou. Žádám vás o neprodlené zaslání informací jak tu spotřebu snížit, dík.

2017-05-16 08:57:44

Ahoj onderson .....Jediny reseni- jeste lehci nohu nez dosud , Jestli mam auto 6 let a od zacatku pisi knihu jizd. Porad se motam okolo tech 8 az 8.5 litru coz znamena 900-950 km na nadrz bez problemu. Uz jsem se dostal i na 7 kdyz sem ujel na nadrz 1100 km tak i na prumernou 11 kdyz sem mel nohuna podlaze. Za tech 6 let sem ujel pres 50 000 a spotreba se nemeni.Tankuji plnou a jezdim na doraz ,tak porad dokola. Pneu hustim na max povolenyho a hned ze zacatku jsem dal denni sviceni, coz taky neco setri.

 petrdepo  
2017-05-16 09:24:09

onderson: Hodně pomůže, když se drží otáčky motoru poblíž maximálního krouticího momentu, což je kolem 2500 ot/min. To má motor optimální spalování. A kdy jsi měnil filtr sání ? A zapomněl jsi napsat, kolik má motor najeto (jestli má ještě kompresi v pořádku).

2017-05-17 14:10:52

petrdepo: tak najeto má 150.000 a je v poměrně dobrém stavu, jsem celkem starostlivý a každou blbost hlídam Filtr je menil taky, všechny kola jdou lehce, bez nákladu a opravdu jezdím s lehkou nohou - na to jsem celkem zvyklý jelikož jsem si kdysi "odkloňoval" benzín u firmy co my dlužila peníze. Ostatní jezdili za 9 a já za 7 a zbytek do svého auta Do oleje jsem přidal aditivum Milliec, ale vůbec se to nezměnilo, ještě zkusím Metanova C3 a to mi u Mondea spadla spotřeba o 1l!Jediné co jsem ještě nezjistil je na kolik hustit kola, teď tam mám 3,5...a ty otáčky jsem teď točil kolem 2000 tak zkusím přidat.

jesterka: no volal jsem do 2 značkových a 2 neznačkových servisů opravujících jen Fordy a všude mi říkali, že 10l je úplně normální a ani se pod to nedostanu.Mě se to taky nezdá, protože jsem vždy dokázal jezdit za spotřebu uvedenou na TP což je dost extrém, né? Ještě můžu zkusit nafové čerpadlo jestli netlačí málo paliva a pak se to třeba málo rozstříkne přes vstřiky.Ani jsem nepoznal rozdíl mezi zimou a současným teplem že by to jako mělo žrát míň když to jede skoro hned teplé. Nahoďte ještě nějaké typy, prosím. Chci jet k moři a to se pak nedoplatím

 petrdepo  
2017-05-18 08:50:32

onderson: To, na kolik bys měl hustit pneu zjistíš podle manuálu k použití. Trochu to závisí na šíři pneu a na zátěži.

2017-05-19 06:04:33

tlak 3.5 je dobrej tak na to prazdny auto , mam napsano na zadni napravu 4.25 a na predni napravu 4. jezdim klidne na 4.5 a pohoda. Do nafty sem ze zacatku aditiva pridaval ale uz ne. Auto ma najeto 350 tisic.

2017-08-03 10:17:06

Vratili sme se z dovoleny okolo balkanu. 3440 km , za 261 litru nafty. Auto nalozeny , na balkane cesty hrozny, bez dalnic .fronty kolony , cesty rozbity. Tezko rict jaka je kvalita nafty. Vyslo to na 7.58L na 100 km coz je s obytkou slusny.


Odpovědět

1  2  3