Fórum - Téma


Motor+Transit-spotřeba,špatné zimní starty


Fórum Transit VI / V184 / V185 Motor+Transit-spotřeba,špatné zimní starty

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2

2014-01-26 18:41:52

Ahoj , mam 2.4 TDE r.v. 2001 . Jakou máte spotřebu a nebo jaká má asi bejt u této motoryzace. Já mam přez léto dálku 8 a couračky do 10 . Tet v zimně 12 až 13 a hlavně špatně startuje a dlouho i po zahřátí má takovej tvrdej chod . Čerpadlo i vstřiky jsou nové . Napadá vás čim to může bejt , děkuju za každej názor .

2014-01-27 10:57:46

Jam mam podobny FT 2.4 TDdi 2001 . spotreba okolo 8 , vanocni svatky sem jel do termalu na slovensko a zpet asi 400 km . spotreba 7,5 , nemam problem 900 km na nadrz , starty na prvni otoceni klickem i v zime. Mam naliatno 330 000 km a cerpadlo vstriky puvodni. Taky me to spatne startovalo ale byla to jen spatna stara baterie, jak to zhavilo a jeste do toho starter , v zime se tomu nechtelo ale po koupi novi vse ok

viki  
2014-01-27 11:54:51

maxik cc 10 litrů dvakrát třikrát chytne hned zhasne pak normal

2014-01-27 15:15:01

Ja mam taky maxika , ne Jumbo ale klasickej L3H3

2014-01-27 20:50:03

Jesterka - to je krásná spotřeba , v letě se na ni dostanu když pojedu na šetřílka . Pánové nenapadá vás čim to může být . Moje vypozorování chování motoru , než je fakt ohřátej má pří jízdě hrozně tvrdej chod . Ježdění po městě ten motor dokáže zahřát víc i při tady těch teplotách co jsou teď a teprv se ten chod srovná a běží normálně . Kamarád má to samé auto a taky jezdí okolo 7,5 L a tomu ten motor vrčí krásně měkce a tiše . Myslíte že to muže dělat snímač teploty vzduchu a nebo tlaku v sání , nebo prostě nějaké čidlo . Fakt mě ten chod motoru ničí , je to jak když klepe na klice a nebo aspoň pístní čep . Stačí po deseti km jezdit chvilku po městě a je klid , motor se uklidní a vrní jak má i za městem . Jo abych nezapomněl , stačí teplota nad nulou a maká jak vyměněnej , běží krásně hladce a tiše , nesmí padnout teplota pod nulu to doslova nenávidí .

Leo
Leo
2014-01-27 21:20:06

Valdo: Vrčení za studena je normální, hlavně při zatížení. To jen čerpadlo reaguje na informaci od čidla teploty, tím se zvětší jeho předvstřik tak, aby studený motor lépe chytnul. Když to po 5 max do 10 min běží potichu neviděl bych v tom problém.( Načípovaná auta mají trochu větší předvstřik a tudíž jsou hlavně za studena hlučnější). Asi nevíš jestli soft. je původní. Je ale možné, že tvé vstřiky jsou KO tedy nepráší a jen kapou a to samozřejmě hluku motoru přidá a i spotřebu to trochu zvedne. Ovlivní to i start který pak může být problatický. Všenou ale u těchto modelů kolem 300 000km jsou vadné žhaviče a pod plus 5 stupňu se start studeného motoru nepovede napoprvé.

2014-01-27 21:53:12

Tuhle vrcici zavadu tedy urcite nemam a tvrdej chod nepozoruji. Jediny co me to dela a to jak v lete kdyz je hic , nebo ted v zime. Jak nastartuji prvni 3 sekundy nez se motor 5x otoci na volnobeh je o dost hlucnejsi, nejsou to vibrace nebo udery nekde od motoru. spis jak kdyby se nekde nasaval ci odvukoval vzduch a motor vic sici , ikdyz to mozna neni uplne presne receno , pak se nekdo neco pohne ci uzavre, motor dostane krasnej zvuk a muzu jet. Ani to nepovazuji za zavadu, dela mi to celou dobu co ho mam a nijak to neomezuje.

2014-01-27 21:57:28

Leo : Nejdříve ti chci poděkovat za reakci . Co píšeš mi je jasný , ale v mém případě to není deset minut ale deset kilometru a stejnak potřebuje jízdu po městě a je to v pořádku . Softvér je origo , mám to po prvním majiteli . Jo střiky jsou udělané a čerpadlo nové , žhaviče taky . Motor má najeto poctivých 155 tisíc . Oto je to smutnější . Proto už přemýšlím nad nějakým snímačem , nebo čidlem . Stačí když je teplejš a vrčí jak má a spotřeba se docela srovná , ale stejnak není jako psal Jesterka .

Leo
Leo
2014-01-27 22:26:26

vlada11: Já prvních 10 km jedu zpravidla cca 10 min. Čidlo načteš na diag. nejlépe ráno na studeném motoru ukazuje teplotu hlavy motoru tedy je studený cca jak okolní vzduch. Odchylka několik stupňů je nezajímavá, pro dobrý start je spíš lepší odchylka do mínusu. Čidlo je malé na dva dráty, funkci trochu prověříš i bez diag, při jeho odpojení, je tvrší zvuk a nejspíš u tvého modelu to zpustí natvrdo i ventilátory. Mě odpojené čídlo ukazuje na dig. nevím to už přesně asi -28C. a při delší jízdě rosvítí i mil. kontrolku. U Tvého modelu TDDi jsem to nikdy neřešil, je to dotaz na čerpadláře ale někdo z kluků tady to určitě ví a to je jak se nastavuje základní nastavení čerpadla. Aby jsi neměl jen nastaveno čerpadlo na větší předvstřk, když už se v tom museli nějací mechanici hrabat když měnili čerpadlo.(Jestli Ještěřák jezdí s maxíkem celou cestu na slovač. rychlostí kamionu je 7,5l správně. Ti co jezdí i vlevém pruhu jsou někde mezi 10-13l).

2014-01-28 19:46:31

Leo : děkuju za radu a konzultaci , Jinak ja jezdim tak , že dodržuju rychlost . Co katik , jak držej na Transitech , zanášej se .

2014-01-28 20:00:46

Leo: když se vrátim k nastavení čerpadla , mě řekli , že tady ten model se jen namontuje a hotovo . Má se dát na diagnozu a zeřídit nebo ne . Děkuju.

Leo
Leo
2014-01-28 20:52:15

vlada11: Zavolal jsem kamarádovi co vlastní malý Bosch servis.

Čerpadlo, nevím jaké tam máš, ale jak VP 30 tak i VP44 se opravdu na autě nijak neseřizuje. Rozvody a čerpadlo se nastaví na kolíky, to asi nikdo nepokazí. Nejčastější příčinou velkého a delšího vrčení za studena je přidřené ovládání předvstřiku. Což se po skutečné repasi nestává. Pak je otázkou kdo a jak důkladně tu repasi dělal?

2014-01-28 21:34:48

Leo: repasi sem si udělal sám , demontáž hlavy - urthnuté 2 žhaviče . Rozvody nastavené na kolíky , čerpadlo nové a vstřiky seřízené a vyčištěné , vyčištěná palovovka a novej palivák. Dnes sem zakryl třištvrtě chladiče kartonem a motor brzo běží jak má . Skusim dát novej termostat a čidlo teploty , to nejsou zas tak závratný částky .

Když sem sundal sání při tý opravě , tak nasávací otvor do sání měl poloviční průměr , totálně zanesený sazema .

Co pak katik , vypálí se nebo se může zanést .

Leo
Leo
2014-01-28 23:00:51

Katik je u tohodle auta naprosto spolehlivá předimenzovaná věc, nemá smysl ho vytloukat, nenastane žádný nárůst výkonu. Sání to je normálka. Výstup z Egru do sání ucpávám železným plechem ideální tloušt´ka cca 2 mm. Pak je sání čisté na vždy.( 1 mm či hliník se při tahání velkých vleků propálí!) Bohužel u verze s vodním výměníkem na egru to značně oddálí první ohřátí motoru. Tam se to řeší komprpmisem, do ucpávky plechu se dělá 10 mm díra, takže plynů projde jen cca polovina, výměník tak pomůže topení alespoň trochu a sání se zasere taky jen trochu. Diagnostika dat z počítače se ůčtuje kolem 300kč, je zbytečné čidlo kupovat nové. Lze na něm i jednoduše změřit odpor a ten si pro kontrolu změříš u jiného auta ale musí být studené při té samé teplotě, tady nejlépe jak jsem psal po ránu.( Co se týče chlazení od listopadu do konce března vždy ucpaná mřížka a když začínají solit ještě jsem přidával miralon co patří na topenářskou trubku mezi nárazník a masku, nikdy ani s vlekem se to nezačlo přehřívat).Ps: Termostat jednoduše poznáš, že do dosažení provozní teploty musí být studená horní hadice do chladiče a studený chladič.(někdy má termostat odvzdušnovací dirku pak hadice trochu hřeje, ale začátek chladiče je ledový). To bys jen měnil něco co funguje dokonale.

2014-01-29 16:30:35

Leo : moc děkuju za rady , zejtra to skusim a určitě se ozvu jak to dopadlo . Ten termostat jde ale skutečně do háje , ohřívání se zhoršuje i s zakrytym chladičem , teplota kolísá a kuloví to topí . Určitš napíšu , děkuju vám pánové za rady .

2014-01-29 17:34:37

Taky mam problemi s topenim. V zime to fouka spis jen vlazne. At je leto nebo mraz , at stojim v 2 hodniny v kolone nebo frcim po dalnici , nikdy se rucicka teplomeru nedostala ani do poloviny. vetsinou se zastavi tak ve tretine nebo v zime i min a dal nikdy nepokracuje. Vymenil sem malej i velkej termostat, vse sem prohlid ale zadna zmena.

Znamej ma servis tak mi to taky prohlid , pripojil i na pocitac , kontroloval teploty v ridici jednotce.zadna zavada , proste tenhle motor ma tak malo odpadniho tepla, ze v zime z fukaru vrelej vzduch proste nedostanu ikdybych se na hlavu stavel.

Leo
Leo
2014-01-29 19:58:04

jesterka: Pí*ovina, vyrobili jich milion, všichni topěj a tvuj má málo odpadního tepla i cestou na slovač. Tomu snad sám nevěříš. Dám Ti jednu otázku v kolika stupních teploty ti termostat pustí vodu do chladiče na tvém autě?( To pomocí diag. a ruky na hadici mezi termostatem a chladičem lehce zjistíte). Kdyby jsi díky tvému zázračnému motoru vyrobil tak málo tepl,a že ani topení netopí což se začíná dít kolem 40C. By jsi vubec na autě nepotřeboval mít chladič.Když tam voda jde až po dosažení cca 80C.

2014-01-29 21:32:14

Mas pravdu , funkcni termostat pusti vodu az je dostatecne ohrata. ten velkej termostat co je navrchu sem po vymene hodil do konvice a nez zaclo vrit , lup a otevrel se. Takze sem ten vrchni ani nemusel kupovat, po vymene obou zadna zmena.

Kdyz sem mel rozebranou palubovku , rozdelal sem i cele topeni , vse vycistil. Zjistil sem ze klapky sou rizeny podtlakem a vse funguje jak ma, do radiatoru se sice nejde mrknout jeslti neni zanesenej ale vse okolo vody mam krasne ciste , voda krasne modro pruzracna. Nadobky jak novy.

V lete to fouka i teple , rozhodne ne varici a v zime pri 0 a min uz jen vlazne. Tomu odpovida i teplomer kterej jde max do ty tretiny , Tak mi rekni kde dal hledat chybu.

2014-01-30 09:57:40

jesterka: Když zapneš topení, jde teplý vzduch, který se potom rychle zchladí ? To by ukazovalo právě na zmenšený průtok kapaliny radiátorem topení nebo všeobecně na omezený průtok kapaliny třeba kohoutem.

2014-01-30 15:32:29

I kdyby tam byla spatna pruchodnost k topeni a ja to koupil treba i novy teleso topeni ci vymenil hadice, rucicku na palubovce to urcite vic nezvedne. Mam za to ze v celem systemu neni tak horka voda jak by mela bejt a vymena termostatu nikam nevedla. Starej termostat sem i zkusil a fungoval dobre


Odpovědět

1  2