Fórum - Téma


Motor+Transit-různé závady motoru 2,2TDCi


Fórum Transit VII V347 / V348 Motor+Transit-různé závady motoru 2,2TDCi

Informace o modelu: Ford Transit VII V347 / V348


1  2

Leo
Leo
2016-02-14 19:02:32

Transikote: Mk 7 to je od 2006 nahoru, tedy Euro 4. To jen aby v to bylo všem jasné.

Aktualizací softvéru nic nezkazíš, tu pro jistotu třeba v Citroenu Jumper 2,2 dělali všem co to koupili v těhle letech. Nejvíc zlobí ty počáteční modely. On z počátku do 2,2 cpal výrobce vstřiky schodné s 2,4. Ale záleží na typu motoru.

Mechanici v Citroenu v Chomutovicích zažili prasklý píst i v 20 tis km a vstřiky na testu byli ok. Ale i ten samý typ motoru který měl přes 400tis a pořád dobrý.

Známej byl na svolávačce na aktualizaci softveru. Než jel do Řecka na dovču, dal pro jistotu vstřiky na test byli OK. Dojel do Maďarska a válec bez tlaku, prasklý píst. Prostě znám víc těch co se jim to stalo, než těch co se jim to nestalo.

QWFA 130 PS po opravě motoru kuli pístu, mám ještě doma na dvorku, ještě jsem ho nepředal.

Ten motor je ukrutně spolehlivej, kor když měníš častěji olej. Ale s pístama je to jak kdyš šlápneš do hovna a jen čekáš kdy odpadne. Prostě to v průměru najede 100 000km na jeden motor 100 000 kč oprava, to je koruna na kilometr a to nejní zas tak špatné. Minulý týden tu byl někdo kdo to řeší ve značkovim Citroenu servisu a s 20% slevou, dvouhmota k tomu, řekli si o 160 000kč. Dali mu celý motor, prý EURO 5 bez příslušenství a přehodili jeho příslušenství.

Na podzim motor ve Fordu stál cca s DPH bez příslušenství 85 000,- s příslušenstvím 115000,-, blok s klikou a válcema 35 000,- ale musíš vrátit starý díl.

PS: Já když s timhle autem jedu za hranice ČSSR tak si vždycky zaplatím pojistku za odtah až k domu, to mě nezabije. No dřív jsem to nedělal.

2016-07-11 11:59:58

zdravím, tak jsem se také dočkal. Mondeo Mk3 2,2 tdci 114kW, 2005 motor QJBA, díra ve čtvrtém pístu, najeto 260tkm, minimálně 2x dělané vstřiky Delphi.

Má význam vyměnit pouze prasklý píst a všechny kroužky nebo je lepší vyněnít raději všechny písty?

2016-07-12 08:05:01

leo: Jeden můj známý mi říkal, že prasknutí pístu je do značné míry závislé na stylu jízdy. Jde o to, že píst je mnohem více namáhán rázy při nízkých otáčkách motoru a často se to projeví právě tehdy, když někdo při požadavku na plný výkon (plném plynu) nechá klesnout otáčky pod 1500/min.

Leo
Leo
2016-07-12 13:16:01

petře: Můj názor je jiný. Vyjma situace, tvuj známý jezdí na 6 tku do kopců na D1 80 km/h za hodinu plně naložen s vlekem na plný plyn, že se mu to už nedokáže rozjet. U tohoto motoru když ho podtočíš na 1500 ot.min a i z velkym kvaltem je dílem několika vteřin než se roztočí. No a jestli by písty praskly stachy, že jedeš po rovince téměř bez plynu na 1500 ot min, to mi přijde blbost.Kdyby mu vadilo podtáčení praskaj písty všechny nebo pokaždé jiný. On ale vždy praskne jako první třetí.

Já si s tim lámal hlavu léta. A už je mi to vcelku jasné. Tisíckrát nic umořilo osla. Prostě dno pístu u čepu časem nevydrží velkou teplotu. Vstřiky Denzo stříkaj daleko - někdy až na píst. To je největší příčina. Ta druhá je přisávání vzduchu-bordelu do nádrže jejím nesmyslným odvzdušněním, kdy voda ze solí teče do nafty co je v nádrži. (Voda zvýší teplotu a spolu ze solí sníží životnost vstřiku). Proto se stane, muže stát, že prase s Jumbem najede 300 tis než praskne a někdo s nízkym krátkym, hodnej jen 35tis.

Mýmu dobrému známýmu Jiřímu, to letos padlo při cca 160 tis v Norsku. 2,7 tis km od baráku, jeli v chladu už několik dní tou jejich malou rychlostí s lehkou nohou na plynu. Nejvíc čeho se bál - aby neprask píst. Vstřiky na testu před cestou a pak před opravou OK.

Řešení:

1)Orig aktulizace softveru. Sníží výkon overbostu. Trochu i spotřebu. A hlavně prý tlak na liště.

U tohoto modelu žádný tuning-čip.

2)Předělat přisávání vzduchu do nárže, třeba jako u Ducata, prodloužit až do sloupku do dveří, tam je vcelku čisto a sucho i při dešti.

Další možné 2 ůpravy, když se k nim vyjádří někdo kdo tomu rozumí - budu rád.

? 3)Přicpání Egru ucpávkou s dírou 10 mm. - což jednotka hravě schroupne ve své toleranci. Na životnost pístu neprověřeno, míň horkého vzduchu do motoru ale zas se tam dostane víc kyslíku, který zvedne teplotu hoření. Při vším zatízení je stejně uzavřen. Motory kde jsem aplikoval po opravě maj do 100 tis.km. a zatim fungují. Míň zasrané sání a menší povlak na pístu usazenými spalinami určitě nebude živitnosti na škodu.

? 4)Větší chladič vzduchu. Třeba jako nabízí na Ebay v UK. Určítě to ochladí víc vzduch od turba

ale zas se do motoru dostane víc kyslíku a navíc to trochu ochudí směs - takže co to udělá s teplotou dna pístu nedokážu odhadnout. (85 PS a 140 PS má ten chladič stejně velký, takže pro 85 PS je předimenzován a u nevvýkonější 140 PS předokolkové varianty by to mohlo pomoci)

5) Motorizaci 2,2 kupovat pouze s praským pístem - tedy levně, řešení viz níže. A pak jezdit s motorem co má život před sebou.

Ta nejlepší zpráva pro všechny je, že nový polomotor Puma 2,2 zakoupen letos pro modelovou řadu Euro 4-5 má konečně o několik mm vyšší dno pístu a o ten samý kousek kratší ojnice.

( No kolik to vydrží zatím nevíme a je i nanás to vyzkoušet).

2016-07-12 14:12:13

Při první opravě vstřiků (před cca 100tkm) motor při nízkých otáčkách cukal (QJBA - Mondeo). Nyní šel motor normálně až do prasknutí pístu, na stolici zjistili, že všechny 4 jsou KO (dva přidřené, dva protíkající), čerpadlo vysokotlak OK, jen oprava na nízkotlaké části. Motor má nyní dle tachometru 260tkm. Snažím se tankovat na značkových benzínkách a při každém tankování přidávám VIF. Olej a filtry jsou měněny pravidelně. Motor mám chipnutý ze 114kW na 135kW a po chipu už má najeto snad víc jak 100tkm, osobně mi připadá, že po chipu má lepší chod a i menší spotřebu. Má pěkný nástup výkonu právě již od těch cca 1500 ot. a není potřeba ho nijak zbytečně vytáčet (město, okresky pohoda).

Myslím si, že na prasklém pístu mají hlavní vinu asi vadné vstřiky resp. nečistoty v naftě a tím poškozené vstřiky.

2016-09-07 13:23:29

Ahoj, máte někdo zkušenosti s tímto?

Mám 2.2 TDCi 85 kW, rok 2010, najeto 300k. Už asi rok se mi od motoru z levé strany (ve směru jízdy) ozývá při volnoběžných otáčkách jakési táhlé hučení/houkání, ale nedaří se mi najít problém. Je to právě jen při volnoběžných, stačí lehce přidat plyn, případně pustit klimu, aby se změnily otáčky a hluk zmizel. Zvuk jde, když strčíte hlavu zprava k motoru, jakoby odněkud ze zadní strany motoru. Postupně jsem to zúžil na tři teorie:

a) Je vyběhaná nějaká z kladek na řemenu nebo řetězu a projevuje se to právě v konkrétních otáčkách - to mi nepřijde pravděpodobné, protože řetěz i řemeny jsou na druhé straně motoru a tam není slyšet nic

b) Do sání se nějakou dírou přisává vzduch a právě při konkrétním průtoku to vyluzuje zvuky - hýbal jsem se vším možným a žádná změna

c) Turbo a nějaký problém s ním, ložisko - jinak žádné problémy, poklesy výkonu nebo netáhnutí se neprojevují, turbo tlačí, jak má

Tuší někdo, co by to mohlo být? Předem díky.


Odpovědět

1  2