Fórum - Téma


Motor+Transit-různé závady motoru 2,2TDCi


Fórum Transit VII V347 / V348 Motor+Transit-různé závady motoru 2,2TDCi

Informace o modelu: Ford Transit VII V347 / V348


1  2

2016-01-29 21:19:01

Zdravím a prosím o info,

loni jsem si koupil obytku a je na podvozku 2,2 tdci 81kw. Pročítám tady toto fórum ohledně výdrže motoru, že praskají písty díky ukapávání vstřikú a nějak z toho nejsem pořád moudrý. Prosil bych tedy, pokud jsou tu uživatelé, kteří tento typ motoru mají nebo měli, jak to tedy je a jaké s tímto motorem mají zkušenosti.

Díky za odpovědi

2016-01-29 21:35:36

tranzitkote:

Vydrž motoru je individuální. Ale pokud nebudeš ignorovat servisní intervaly a kontrolky signalizující závady,

nemáš se zas až tak čeho bát. Jsou to dobré motory. 👌

Leo
Leo
2016-01-30 10:38:43

Uf: No Tome co to píšeš za voloviny . V Mondeu docela ano.

V Transitu 2,2 2006-2009 hlavně v obytce je to jeden z největších sráčů co se výdrže pístů týče, co automobilový průmysl vyprodukoval.

Napsal jsem k 2,2 Tdci téma,, Praskání pístu", aby jste si informaci mohli přečíst na foru k MK 7.

Bohužel mi ho nějaký dobrák v rámci pořádku co tu pro nás maká, přesunul do půlky jiné diskuze na podobné téma.

Tady je text toho mýho příspěvku o praskání pístů z 18. září 2015:

Proč na 2,2 praskají nebo i propalují písty .. Nám na dvorku další 2,2 která nemá v 90 tis km tlak na 4 válci. Ten krytycký píst 3 a i 2 byl vyměněn v 65 tis km po jejich fatální destrukci.

Že, Ford několikrát zoufale inovoval písty víme. Oficiální vysvětlení z Forda je i po letech stejné, vadný vstřik.

Ale to prostě není pravda vždy. Když je na testu vstřik ok a píst ko. Stejná závada je i u dceřiných Fiatů, Citroenů, Peugeotu, olej 5W-40 jim moc nepomohl.

Nemohl jsem na příčinu vady těhle motorů pořád přijít, až mi konečně otevřeli oči v Bosch servisu ve Lhotce u Mělníka.

Kluci si tam všimli při nahrávání vstřiků, že 2,2 ještě v roce 2008 mají vstřiky schodné s 2,4. Teprve v roce 2009 jsou vstřiky přímo pro 2,2.

Týden na to čtu článek v SM Diesel : firma Denso konečně po cca 10 letech, kdy vozům vybavených jejich vstřiky fatálně odcházeli písty, udělala konstrukční změnu aby jednotlivé paprsky stříknuté nafty prášily víc do strany. Tím zabránily vstříknuté nafťe která ve vysokých otáčkách naprášila až na tělo pístu kde hořela a místně přehřála píst, který praskl.

To je ta pravá příčina. Proto 2,2 v Transitu 2006-2008 fatální pohroma. A Mondeo 2,2 do 2007 s tím samým motorem (2198ccm) byť má víc nespolehlivé čerpadlo Delphi a míň spolehlivé vstřiky na závady prasklého pístu se téměř netrpí.

Ještě bych dodal, že od EURO 5 cca 2010 výše Tansit již nepoužívá Denso ale Continental.

2016-01-30 10:50:43

leo: Zdravím, to co píšeš zní logicky jen by mne zajímali opravdu zkušenosti majitelú. Určitě se prodalo dost Transitú a podle tohoto by všechny Transity do 2014 co mají Densa vstřiky museli díky této závadě odejít.. Je tedy možnost předejít tomuto problému výměnou vstřiků za jiná než Denso? Nebo dá se to nějak podchytit dříve třeba na diagnostice?

Díky

Leo
Leo
2016-01-30 11:18:09

Transikote: No i já jsem taky uživatel. Na mém autě 2,2 2008 140 PS prasknul 2 píst v cca 120 000km když bylo staré 2 roky a jeden den. viz foto.

Vstřiky nelze měnit za jiné od jiných firem.

2016-01-30 19:41:21

Zdravím,

takže když preventivně koupím nové Denso vstřiky, bude to fungovat dalších pár set tisíc (teoreticky)? Můj transit (2,2 81kw, rv 2008) má najeto 300 000km, ale jestli jsou tam vstřiky původní nebo ne, nemám páru, kupoval jsem ho, když měl cca 230 000Km.

A jak případně poznám prasklý píst? Mám ten motor teď nějaký hlučnější hlavně za studena a víc "klepe" - pořád, ale táhne pořád dobře. Případně doporučte prosím do 100km od Prahy nebo v Praze kam zajet, kdo tomu rozumí, poslechne to, poradí, popř. spolehlivě opraví... Měnil jsem EGR, házelo to chybu a houpaly otáčky na volnoběh, EGR vyměněné a stejně to houpe... Jinak do teď jezdil bez problému...

hof  
2016-01-30 20:30:42

radek1: taky zdravím ....... na ty vstřiky se zkus zeptat naší členky Hany ...... tím nic nezkazíš, telefon najdeš v jednom z odkazů, jinak to je majitelka Diesel centra Teplice .....

http://www.fordclub.eu/member_detail.php?id=11230

http://www.fordclub.eu/fo...select=80606#message80606

2016-01-30 21:07:18

hof: Super, děkuji, zkusím.

2016-01-31 00:07:36

leo:

Tak když si myslíš, že jsou to blbosti, čím to je, že se to děje ?

Známý má Transita, když tedy nepočítám své Mondeo 2.2 TDCI

má v tom také 2.2TDCI najeto 370tisic a žádný problém. Jezdí každý den a ok.

Tak nechápu z čeho vycházíš. Proto jsem psal že je to individuální , ale motory jsou to dobré.

Asi záleží co a jak kdo.

Leo
Leo
2016-01-31 11:16:42

Tome: Ty písty jsou propálené vždy v tom samém místě. Odejdou v pořadí 3,2,4,1. Podle tepelného namáhání. V počátku je vše ok. vstřiky Denso však v těhle letech stříkali naftu až těsně k vnitřní hraně pístu a stačí jen malé poškození vstřiku většinou nečistotami, které se dostanou do nádrže při jízdě v dešti, přes přisávání vzduchu do nádrže. Je to tu mnou už publikováno a dále nečistotami které se dostanou do nádrže z nádrže čerpací stanice, většinou též přes přisávání. ( Kamarád měl čerpací stanici viděl jsem co je v nádržích při čištění.) Dále malá mazivost nafty. Ty částice které se dokáží prorvat palivovým mikrofiltrem časem obrousí dírky ve vstřiku. Zvětší se průměr a nafta dostříkne až na píst. On to dlouho vydrží. Budeš popojíždět krátké tratě či okresky a nikdy ho neohřeješ tak jako při jízdě po dálnici třeba v srpnu a ještě třeba s plachtovým valníkem, který má třeba trojnásobně větší odpor vzduchu než nízkej krátkej Transit. Proč se to neděje tvému Mondeu. Motor je téměř schodný s Transitem jestli tedy máš 2198ccm. 2197ccm je francouz. Na tvém zřejmě 2198ccm je jiné vstřikování Delphi, které je poslední inovací pro Mondeo už tak dokonalé, že některá vydrží bez přidávání aditiv i přes 200 000km než šponami zničí vstřiky. Mondeo je ale proti Transitu lehčí a má tak poloviční odpor vzduchu, vstřiky nestříkají tak koncentrovaný proud nafty k pístu, prostě víc práší i když mají smrt na jazyku. A ten stejný píst to prostě v pohodě přežije. Já Vám všem přeji ať Vám to funguje. Ale jen máčo si poběží koupit Transit 2006-2009 ve velký verzi 130 PS tedy v pětikvaltu. Ty umřou vždy první. (fabrika s tím bojovala, několik inovací pístu a prý 2009 i trochu změněn blok aby lépe proudila chladicí kapalina) PS: Mě osobně se třeba ještě nelíbí těsnění hlavy, kde by mohlo být víc děr aby voda mohla prudit víc mezi blokem a hlavou ale třeba to má nějaký smysl, že v některých místech voda nemůže nahoru k hlavě, to opravdu netuším).

2016-01-31 15:27:34

leo:

No popsal jsi mi to dobře napadlo mě že je to větší námahou motoru. Asi máš pravdu, jen že znám takových pár Transitů, a nic takovýho se neděje. Asi štěstí ale vysvětlení a popis

2016-01-31 16:37:11

tomenzino:

Za víkend jsem toho prostudoval mnoho a dle mého se tento problém opravdu vyskytl (dokonce v mém okolí) ale je to jen zlomek tak že je to individuální a stát se to může ale nemusí jako se to mnohým nestalo.

Leo
Leo
2016-01-31 21:28:29

Ano, mnohým se to ještě nestalo, teprv je to čeká.

2016-02-01 10:01:38

leo: To zní vellmi optimisticky

2016-02-01 10:29:43

Zdravím, tak mi to nakonec nedalo a teď jsem se vrátil z Fordu v "D" kde mi bylo sděleno následující: Tento problém se týkal motorů které byly vyráběny v Turecku pro vestavby a Wohnmobily od roku 2006 - 2011. Motory se v tom Turecku vyráběly na dvou místech (bohužel si nepamatuji jak se jmenovaly) z jednoho místa byly OK a z druhého se musel přehrát již zmíněný software. Já díky bohu patřím mezi ty šťastnější tak jsem spokojen.

Leo
Leo
2016-02-01 12:20:37

transikote: Já bych jako starý remcal k tomu vyjádření odborníků měl zas nějakou výhradu.

Písty Nural se prý v turecku nevyrábějí a vstřiky denso v japonsku a fabriku v evropě mají v maďarsku.

Co s tim má společnýho kde to složej tedy opravdu nevim.

Aktualizace softveru je aktualizovaná cca každé 3 měsíce a do každého Forda kde to už jde Ti ji dnes už nejen ve Fordu dokáží nahrát.

Pro zajimavost něco o nových pístech Nural.(to u má být přehlasované). Aby jako švestky nepadaly.

http://autoperiskop.cz/fe...lnicimi-tlaky-downsizing/

2016-02-02 00:23:46

Já bych to viděl trochu jinak. Výkon motoru,otáčky motoru, kroutící moment, dávka paliva, spalovací teplota, spalovací tlaky...t.j. způsob jízdy.

2016-02-03 20:05:39

leo: Určitě to neberu jako rejpání ale třeba do některých BMW se dělají motory v Rakousku (nevím jestli do všech). Trochu do toho vidím, jelikož tam občas vozím olejové vany. Převážím hodně hliníkové odlitky (olej čerpadla, olej vany atd) k přesnému vrtání a něco se vrtá tady a něco zas jinde a i třeba ty vany se vrtají na dvou místech, tak proč by to nehlo být tak jak řekl. Mohlo to být třeba i tak že do toho Turecka vozí (nebo vozili) vstřiky dvoje ale múže to být třeba jinak. Každopádně když jsem tam přišel věděl o co jde a podle VIN mi sdělil, že do té skupiny nepatřím ale že mi klidně přehraje soft ale musím si to zaplatit. Kdybych tam patřil tak by to bylo gratis.

Jinak toto je sdělení jednoho kolegy co dělá v SRN na technické:

Upozorneni : v nemecku odchazeji tisice motoru fordu Transit - predesle generace, - trhaji se tam pisty, Ford uz 3x volal tyto vozy na zpetnou akci

k fordovi, kde Jim nahral novou Software, po ktere maji ted mensi kroutici Moment az od 2000 otacek (drive od 1500 otacek) a tim se zvedne spotreba

nafty az o 2 L/100Km (podle druhu obytne kabiny a celk.vahy vozu), na forda uz se pripravuje spolecne soudni rizeni pozkozenych majitelu, oprava stoji

tady u nas 5000 €,- , mame uz narizeni u technicke kontroly, ze musime provadet jinak emisni zkousku motoru, kdy se pridava 3x plny plyn,protoze

odeslo par motoru uz i pri emisnich zkouskach !

No a na základě tohoto jsem k Fordovi do SRN jel.

Leo
Leo
2016-02-03 22:11:58

To je dobrý.

No já těch TR.,2,2 s praskl. pístem potkal za posl. 5 let cca 10ks. Mám pár známých co ty Tr. motory 2,2 dělají, mezi to patří i 2,2 Cit., Peug., Fiat. Neopravoval jsem je všechny, nebyl na to čas, ale těch pístů jsem viděl víc a když vstřiky dali na test vždy byli Ko. Těch motorů je jen v mém okolí několik desítek. Původně jsem si myslel, že to může být nějakou vadou materiálu, že je to v servisu( dlouhá výměna oleje v lidech a podobný kecy). Dnes po letech si stoji za tím co jsem napsal. Nepotkal jsem Fiat Ducato,Cit. Jumper,Peug. Boxer s prasklým pístem když mají 2,3(Fiat) nebo 3,0 motor. Dám jeden příklad, v jednom nejmenovaným Ford servisu praskl píst v Tr.,2,2. Dali tam dobrý motor od For´dáka z Vojkovic. Ten si vstřiky vyndal. Oni tam dali do jeho motoru vstřiky z toho padlého. Na vyměněný motor to ze špatnym vstřikem to neujelo ani 900km někam po rovince do Bruselu a po rozebrání uplně ta samá závada.

Pro zajímavost jsem včera podíval do katalogu na vstřiky a nabízej na 2,2 140 PS pro typ motoru PGFA který patří mezi hodně postižený. Jako novinku vstřiky od VDO který jsou náhrada za Denso. (Třebe to helmut pochopil a chce nás zachránit).

Aktualizaci softvéru Ti udělá unás za rozumě Víta Čáp z Vinoře. Dělal dřív ve Fordu a má zaplacený ten Fordí on Line.

(Měl jsem na 140PS nahraný eko čip z Horních Počernic, spotřeba spadla z 10 na 8,5l při řešení nějakých el problémů jsme přehazoval řídící jednotky tak jsem o něj přišel, tak mám loňskou podzimní aktualizaci. Nemá to tak zběsilý nástup, bylo to jak motorka. Líp se to plynem ovládá. Spotřeba v průměru 9l. Dřevěná noha 7l. Dálnice s tunou v autě na limitu 10 l. Opravu, když jdou vyměnit jen jehly ve vstřiku i s novejma pístama dělám kolem 60tisíc, když ale přibude hlava a dvouhmota je to 100t. (záleží co ještě se kde najde opotřebovaného.)

V příloze foto jednoho škodila.

PS: Ještě bych doplnil k tvému textu, že se tu bavíme o předchozí generaci tedy MK 7.

U MK 6 občas odešl pístní čep. MK 8, vadný olejový čerpadla ale to vychytaj. Nikdy jsem neměl pocit, že byl motor špatně smontován.

2016-02-14 10:21:54

leo: Zdar tak fakt nevím co dělat. Sice nevím jak poznám MK7 od MK6 nikde jsem v TP toto označení nenašel ale mám r.v. 2007. Motor má označení QVFA a má 81kW. Trochu mne uklidňuje, že zatím vždy co jsem četl se to týkalo motorů 140K.

Mám třeba preventivně vyměnit vstřiky neo nechat přehrát software?

Díky


Odpovědět

1  2